جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

مدت زمان عمل لاپاراسکوپی

مدت زمان عمل لاپاراسکوپی یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند از تفاوت‌های عمل لاپاراسکوپی و جراحی باز باشد. این موضوع خود بستگی به چند فاکتور مختلف دارد که شامل کاربرد عمل لاپاراسکوپی برای جراحی یا تشخیص و همچنین نوع بیماری فرد تحت عمل می‌باشد. با مقایسه این روش‌ها می‌توان به زمان تقریبی عمل لاپاراسکوپی رسید که محدوده زمانی بین 30 دقیقه تا حتی چند ساعت را برای جراحی و بیماری‌های سخت را ذکر کرد.
مدت زمان عمل لاپاراسکوپی چقدر است؟

مدت زمان عمل لاپاراسکوپی یکی از موارد مهمی است که افرادی که این روش جراحی را تجربه می‌کنند، به آن توجه دارند. امروزه عمل لاپاراسکوپی دارای گستردگی زیادی در بین اعمال جراحی و می‌تواند با ویژگی‌های خود مخاطرات و عوارض ناشی از عمل جراحی باز را به حداقل برساند؛ اما روش انجام عمل لاپاراسکوپی چیست، این عمل جراحی چقدر طول می‌کشد و نکات مهم قبل و بعد از انجام عمل لاپاراسکوپی چیست؟ در این مقاله سعی خواهیم کرد که بررسی کامل این موارد بپردازیم.

 

عمل لاپاراسکوپی چیست؟

عمل لاپاراسکوپی نوعی روش جراحی تشخیصی است که پزشک معالج شما می‌تواند از آن برای بررسی و درمان بیماری یا اندام‌های شکمی و تناسلی درون بدن شما استفاده کند. این روش همچنین می‌تواند برای جمع‌آوری نمونه‌های بافت (بیوپسی) برای آزمایش‌های متعاقب استفاده شود. در این روش یک لاپاراسکوپ که یک لوله نازک شبیه به یک تلسکوپ است از یک برش کوچک (برش) در شکم شما عبور داده می‌شود. با استفاده از عمل لاپاراسکوپی، پزشک معالج شما می‌تواند مستقیماً به اندام‌های داخلی شما که شامل موارد زیر است، نگاه کند:

  • رحم.
  • تخمدان‌ها
  • لوله‌های تخمدان.
  • کبد.
  • پانکراس.
  • كيسه صفرا.
  • طحال.
  • معده.

اگر سایر آزمایش‌های تشخیصی مانند سونوگرافی و اشعه ایکس نتوانند علت بیماری شما را تائید کنند، ممکن است پزشک معالج شما لاپاراسکوپی را درخواست کند یا از این روش استفاده کند. پزشک معالج شما ممکن است از لاپاراسکوپی برای موارد زیر استفاده کند:

  • علت درد را در ناحیه لگن و شکم پیدا کند.
  • یک توده بافتی را بررسی کند.
  • اندومتریوز یا بیماری التهابی لگن را تائید کند.
  • به دنبال انسداد لوله‌های فالوپ یا سایر علل ناباروری باشد.

مدت زمان عمل لاپاراسکوپی با توجه به اینکه یک عمل تشخیصی برای بررسی بیماری ها است می تواند با توجه به شرایط بیمار متفاوت باشد.

چگونه برای لاپاراسکوپی آماده شوم؟

با توجه به اهمیت عمل لاپاراسکوپی، لطفاً قبل از مراجعه به بیمارستان برای انجام عمل لاپاراسکوپی، این دستورالعمل‌ها را دنبال کنید:

  • بعد از نیمه شب روز قبل از عمل از خوردن، نوشیدن مایعات (از جمله آب) یا استعمال سیگار و دیگر دخانیات خودداری کنید.
  • در روز جراحی از کفش‌های پاشنه کوتاه استفاده کنید. ممکن است در اثر بیهوشی خواب آلود باشید و روی پاهای خود ناپایدار باشید.
  • جواهراتی به همراه نداشته باشید.
  • لباس‌های گشاد بپوشید چون احتمال دارد بعد از جراحی مقداری حساسیت و گرفتگی شکم داشته باشید.
  • قبل از جراحی هرگونه لاک ناخن خود را پاک کنید.
مقاله پیشنهادی:  اسلیو معده بهتر است یا بالون معده (مقایسه بالون و اسلیو معده)

 

لاپاراسکوپی چگونه انجام می‌شود؟

عمل لاپاراسکوپی زمانی انجام می‌شود که در حالت دراز کشیده و کمی کج شده و سرتان پایین‌تر از پاهایتان باشد. در ابتدا شما بیهوشی می‌شوید تا ماهیچه‌هایتان شل شوند و از درد در حین جراحی جلوگیری شود. سپس یک برش کوچک در نزدیکی ناف ایجاد شده و سپس دستگاه لاپاراسکوپ از طریق این برش وارد بدن فرد تحت عمل می‌شود. در طی این روش شکم شما باد می‌شوند تا اندام‌ها راحت‌تر دیده شوند. لاپاراسکوپ همچنین ممکن است مجهز به دستگاه‌های جراحی برای نمونه‌برداری از بافت یا برداشتن بافت اسکار باشد. جدای از موارد یاد شده همچنین ممکن است پزشک جراح برش دومی را در بالای ناحیه شرمگاهی ایجاد کند. این برش یک دهانه اضافی برای ابزارهای مورد نیاز برای تکمیل روش‌های جراحی جزئی ایجاد می‌کند. پس از جراحی، معمولاً حدود یک ساعت در اتاق ریکاوری می‌مانید. سپس برای ادامه فرایند به یک واحد جراحی سرپایی منتقل خواهید شد.

در گام بعدی پس از دریافت دستورالعمل‌های مربوط به بهبودی در منزل، مرخص خواهید شد. در بیشتر موارد، حدود چهار ساعت پس از لاپاراسکوپی می‌توانید بیمارستان را ترک کنید. به ندرت پیش می‌آید که بیمار پس از این روش نیاز به ماندن یک شبه در بیمارستان داشته باشد. از شما خواسته می‌شود که در عرض دو تا هشت هفته پس از لاپاراسکوپی برای ویزیت‌های بعدی به مطب پزشک معالج خود مراجعه کنید. از این رو لازم است که قبل از ترک بیمارستان، برنامه ویزیت خود را با پزشک معالج خود را هماهنگ کنید. نکته مهمی که قبل از جراحی باید به آن توجه کنید این است که تا 24 ساعت بعد از جراحی نمی‌توانید رانندگی کنید. مطمئن شوید که فردی در دسترس دارید که شما را کمک کند و در عرض 24 ساعت اول بعد از عمل لاپاراسکوپی در کنار شما مانده و شما را در امور روزمره کمک کند.

 

مدت زمان عمل لاپاراسکوپی

اما یکی از موارد و ویژگی‌های مهم عمل لاپاراسکوپی مدت زمان این روش جراحی می‌باشد. عمل لاپاراسکوپی برخلاف عمل جراحی باز کاربرد دوگانه‌ای دارد که شامل جراحی و هم امور تشخیصی و حتی مورد سومی که ترکیبی از این دو است (بیوپسی یا همان نمونه برداری از بدن فرد تحت عمل) می‌باشد. هرکدام از این موارد ویژگی خاص خود را دارند که در ادامه بررسی می‌گردد.

مقاله پیشنهادی:  برنامه‌ریزی بارداری بعد از عمل لاپاراسکوپی: نکات کلیدی و مراقبت‌های مهم

تایم عمل لاپاراسکوپی با توجه به شرایط بیمار معمولا بین 30 دقیقه تا 1 ساعت متغیر است. با این حال امکان بیشتر شدن مدت زمان عمل لاپراسکوپی نیز وجود دارد.

مدت زمان عمل لاپاراسکوپی برای امور تشخیصی

در خیلی از موارد از عمل لاپاراسکوپی برای تشخیص یا نمونه برداری از بدن فرد تحت عمل استفاده می‌شود. در این روش‌ها وسایل لاپاراسکوپی وارد بدن فرد بیمار شده و به کمک دوربینی که بر نوک لاپاراسکوپ تعبیه شده پزشک معالج می‌تواند مشاهدات مورد نیاز خود را انجام دهد یا نمونه برداری لازم را صورت دهد.

با توجه به بیماری‌های مختلفی که فرد می‌تواند به خاطر آن به پزشک معالج خود مراجعه کند ممکن است، عمل لاپاراسکوپی با کاربرد تشخیص یا بیوپسی بین 30 الی 60 دقیقه طول بکشد. چون روش تشخیصی یا بیوپسی با عوارض یا مخاطراتی همراه نیست، فرد می‌تواند بدون فاصله یا نگرانی عمل جراحی اصلی لاپاراسکوپی را به قصد اصلاح مشکل موجود انجام دهد یا برای آن آماده شود.

 

مدت زمان عمل لاپاراسکوپی برای امور جراحی

بعد از تشخیص ، عمل درمانی لاپاراسکوپی می‌تواند با فاصله یا بدون فاصله از عمل تشخیصی لاپاراسکوپی انجام شود. معمولاً زمان عمل لاپاراسکوپی بسته به بیماری یا مسئله‌ای که فرد تحت عمل دچار آن است. انجام اعمال جراحی لاغری با لاپاراسکوپی یا مثلاً جراحی تخمدان می‌تواند زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد و هدف و مسائل جزئی‌تر می‌تواند مدت زمان کمتری را صرف خود کند.

مجموع عمل لاپاراسکوپی که صرف امور تشخیصی و اصلاحی می‌شود، می‌تواند از 30 دقیقه تا چند ساعت را به خود اختصاص دهد. این زمان به طور واضحی کمتر از اعمال جراحی باز است که گاهی خسته کننده بوده و تا چندین و چند ساعت به طول می‌انجامد. یکی از دلایل این امر وجود تکنولوژی برتر و استفاده از لاپاراسکوپ در عمل لاپاراسکوپی می‌باشد که به درک بهتر پزشک از محیط داخلی بدن بیمار و انجام بهتر عمل جراحی لاپاراسکوپی و متعاقباً دستیابی به پیامدی بهتری بینجامد.

مدت زمان عمل لاپاراسکوپی برای امور جراحی می تواند بین 30 دقیقه تا یک ساعت به طول بیانجامد.

بحث و نتیجه‌گیری درباره مدت زمان عمل لاپاراسکوپی

عمل لاپاراسکوپی از جمله روش‌های مورد استفاده برای انجام بسیاری از جراحی‌ها است. این عمل با ویژگی‌های خوب خود منجر به کاهش عوارض و مخاطرات ناشی از عمل می‌شود. یکی از موارد مهم برای افراد متقاضی این عمل مدت زمان عمل لاپاراسکوپی است. این زمان معمولاً از 30 دقیقه شروع شده و می‌تواند تا 2-3 ساعت به طول بینجامد. مدت زمان عمل لاپاراسکوپی بستگی نوع کارکرد آن دارد که تنها تشخیصی باشد یا جهت درمان اصلاحی یا برای پوشش هردو هدف. طبیعی است که اگر عمل لاپاراسکوپی هم برای تشخیص و هم درمان استفاده شود زمان بیشتری را به خود اختصاص دهد.

مقاله پیشنهادی:  دکتر عمل اسلیو معده

 

معرفی جراح برتر در زمینه عمل جراحی لاپاراسکوپی

یکی از مسائل ضروری برای یک تجربه ماندگار در زمینه جراحی لاپاراسکوپی، به کارگیری این جراحی توسط یک جراحی کاردان و به روز است. در این مورد نظر ما دکتر علیرضا آذر پیکان از بهترین پزشکان جراح شهر تهران و حتی ایران می‌باشد. این جراح پزشکی ماهر، کارآمد و حائز بهترین مدارک از بالاترین دانشگاه‌ها می‌باشند. جدای از موارد یاد شده ایشان دارای سابقه‌ای قابل ستایش در مورد انجام عمل چاقی و بیماری‌های گوارشی می‌باشد. دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت انتقالی خوب در ارائه مشاوره به افراد متقاضی اعمال جراحی مختلف و همچنین دارای رفتاری نیکو است. کارنامه موفق این جراح در بر گیرنده بیش از 3000 عمل جراحی با نتایجی چشمگیر است. پاره‌ای فعالیت‌های این جراح شامل موارد زیر می‌باشد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *