جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

دکتر عمل بای پس معده

معرفی بهترین پزشک متخصص عمل بای پس معده در تهران | دکتر آذرپیکان

پزشک متخصص جراحی بای پس معده، یکی از مهم ترین نقش ها را در موفقیت آمیز بودن این عمل ایفا می کند. معمولا در مرحله نخست، بسیاری از افراد برای جست و جوی بهترین دکتر جراحی چاقی به تکاپو می‌افتند. چنانچه از میان روش‌های گوناگون، پزشک، جراحی بای پس معده را به شما پیشنهاد کرده باشد، بی‌شک به دنبال یافتن بهترین کلینیک عمل بای پس معده هستید. صرف نظر از پیدا کردن بهترین دکتر عمل بای پس معده، دغدغه‌های دیگری نظیر هزینه عمل بای پس معده نیز، می‌تواند به اضطراب شما بیش از پیش بیفزاید. چنانچه می‌خواهید از موفقیت بالای عمل خود اطمینان داشته باشید، حتما می‌بایست به فوق تخصص عمل بای پس معده مراجعه کنید. در صورتی که می‌خواهید با چند دکتر عمل بای پس معده در تهران آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

معرفی بهترین جراح بای پس معده در تهران

یافتن دکتر عمل بای پس معده مجرب و ماهر، در انواع جراحی‌های بای پس معده از نگرانی‌های همیشگی بیماران می‌باشد.در این بخش، قصد بر این داریم تا به معرفی چند تن از برترین پزشکان عمل بای پس معده بپردازیم.

دکتر علیرضا آذر پیکان؛ متخصص جراحی بای پس معده

 دکتر سید علیرضا آذرپیکان، با کارنامه‌ای درخشان که بالغ بر ۳۰۰۰ جراحی موفق را به ثبت رسانده، دیگر هیچ جای نگرانی برای مراجعان خود باقی نمی‌گذارد. دکتر آذرپیکان در کنار فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز، عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO) نیز بوده و به عنوان رزیدنت نمونه دانشگاه تهران، در دوران تخصص خود نیاز شناخته شده است. علاوه بر موارد ذکر شده، ایشان در حال حاضر عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP) نیز هستند. برای بهره‌مندی از مشاوره تلفنی و همچنین اطلاعات بیشتر می‌توانید به کلینیک بیمارستان عرفان، یا وبسایت ایشان مراجعه کنید.

 

دکتر هاشم آقایی

از دیگر گزینه‌‌های موجود از میان دکتر عمل بای پس معده، می‌توان به دکتر هاشم آقایی، متخصص جراحی چاقی، بای پس و مینی بای پس معده، نیز مراجعه کرد. ایشان نیز یکی از برترین جراحان این حوزه به شمار آمده و می‌توانند شما را از به موفقیت رسیدن جراحی‌تان، مطمئن کنند.

دکتر پدرام طالبیان

چنانچه می‌خواهید به یکی دیگر از پزشکان خوب در این زمینه مراجعه کنید، می‌توانید به مطب دکتر پدرام طالبیان سری بزنید. ایشان نیز فلوشیب فوق تخصص جراحی لاپاراسکوپی پیشرفته را دارا بوده و یکی از پیشنهادهای ایمن و مطلوب در این زمینه به شمار می‌آیند.

 

عمل بای پس معده را در کدام کلینیک انجام دهیم؟

یکی از نگرانی‌های همیشگی متقاضیان عمل بای پس معده، یافتن کلینیک یا بیمارستانی است که در کنار برآورده کردن انتظارات و استانداردهای مدنظر بیماران، مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی نیز باشد. کلینیک بیمارستان عرفان واقع در سعادت آباد تهران، با در برداشتن کادر درمانی فوق مجرب و تاسیسات پزشکی به روز دنیا، انتخابی بسیار ایده‌آل برای انجام جراحی بای پس معده شما خواهد بود. دکتر آذرپیکان که یکی از اعضای کادر حرفه‌ای این مجموعه می‌باشد، با ویزیت و انجام عمل شما در این کلینیک، خیال شما را از داشتن عملی موفق، آسوده می‌کند.

 

مراقبت های پیش و پس از عمل بای پس معده

چنانچه شما کاندیدای انجام این جراحی هستید، بی‌شک از جانب دکتر فوق تخصص عمل بای پس معده خود، دستورالعمل‌هایی را دریافت خواهید کرد که بیشتر آن‌ها، انجام مجموعه‌ای از نکات ضروری خاص را پیش و پس از روز عمل، یادآور خواهد شد. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

در این مقاله کلینیک دکتر آذرپیکان درباره اهمیت مراقبت های قبل و بعد از عمل بای پس معده خواهید خواند.

مراقبت‌های پیش از عمل بای پس

جراح شما از شما می‌خواهد که پیش از انجام این جراحی، آزمایشات مربوطه و ویزیت با سایر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • شما تحت یک معاینه فیزیکی کامل در کلینیک عمل بای پس معده قرار گرفته می‌شوید.
  • آزمایش‌های خون، سونوگرافی کیسه صفرا و آزمایش‌های لازم دیگر که برای اطمینان از سلامت کافی، برای جراحی انجام می‌شود.
  • با فرد مراقب خود ملاقات کرده و از تحت کنترل بودن سایر مشکلات پزشکی مانند: دیابت، فشار خون بالا و مشکلات قلبی و ریوی، اطمینان حاصل کرده باشید.
  • از دریافت مشاوره تغذیه اطمینان حاصل کنید.
  • کلاس‌هایی که به شما کمک می‌کنند، یاد بگیرید که در طول جراحی چه اتفاقی می‌افتد، پس از آن چه چیزی باید انتظار داشته باشید و چه خطرات یا مشکلاتی ممکن است بعد از آن رخ دهد.
  • ممکن است بخواهید با یک مشاور ملاقات کنید، تا مطمئن شوید که از نظر عاطفی برای این جراحی آماده هستید یا خیر. پس از جراحی، باید بتوانید تغییرات اساسی در سبک زندگی خود ایجاد کنید.
  • چنانچه سیگار می‌کشید، باید چند هفته پیش از جراحی آن را ترک کرده و پس از جراحی نیز مصرف دوباره آن را آغاز نکنید. استعمال دخانیات روند بهبودی را کند می‌کند و خطر مشکلات را افزایش می‌دهد. در صورتی که برای ترک به کمک نیاز دارید، می‌توانید با مسئول مراقبت‌های بهداشتی خود در کلینیک عمل بای پس معده، مشورت کنید.
  • در صورت باردار بودن و یا احتمال بارداری خود با پزشک یا پرستاران خود صحبت کنید.
  • در مورد تمامی داروهای مصرفی خود، اعم از با نسخه و بدون نسخه، انواع ویتامین‌ها و داروهای گیاهی و غیره، با پزشک خود مشوررت کنید.
  • در طول هفته پیش از جراحی ممکن است، از شما خواسته شود که مصرف داروهایی که لخته شدن خون شما را سخت می‌کنند، متوقف کنید. این داروها عبارتند از: آسپرین، ایبوپروفن (Advil و Motrin)، وافارین (Coumadin) و دیگر داروها. حتما از دکتر عمل بای پس معده خود، درمورد داروهایی که باید در روز جراحی مصرف کنید، بپرسید.
  • خانه خود را برای پس از جراحی، آماده کنید.
  • در روز جراحی، دستورالعمل‌های مربوط به زمان توقف خوردن و آشامیدن را دنبال کنید و به یاد داشته باشید که داروهایی که جراح به شما گفته است را تنها با یک جرعه آب مصرف کنید.
مقاله پیشنهادی:  بهترین روش لاغری سریع و تناسب ‌اندام

رعایت این نکات سبب بر این شده تا در نهایت، دوران نقاهت راحت تری را سپری کنید.

مراقبت‌های پس از عمل بای پس معده

اکثر افراد ۱ تا ۴ روز پس از جراحی، در کلینیک عمل بای پس معده یا در بیمارستان می‌مانند. در ادامه به مراقبت‌های لازم هم در بیمارستان و هم در خانه می‌پردازیم.

مراقبت‌های پس از عمل در بیمارستان

  • در همان روزی که جراحی می‌کنید از شما خواسته می‌شود تا در ابتدا، کنار تخت بنشینید و کمی راه بروید.
  • ممکن است لوله‌ای داشته باشید که به مدت ۱ یا ۲ روز از بینی شما وارد معده می‌شود. این لوله به تخلیه مایعات از روده شما کمک می‌کند.
  • احتمال دارد برای خارج کردن ادرارتان یک کاتتر در مثانه‌تان قرار دهند.
  • در ۱ تا ۳ روز نخستین، شما نمی‌توانید غذا بخورید. پس از آن می‌توانید، مایعات و سپس غذاهای پوره شده یا نرم را مصرف کنید.
  • ممکن است لوله‌ای به قسمت بزرگ‌تر معده شما متصل باشد که بای پس شده است. لوله از بدن شما خارج می‌شود و مایعات را تخلیه می‌کند.
  • برای جلوگیری از تشکیل لخته‌های خون، علاوه بر پوشیدن جوراب‌های بلند مخصوص، واکسن‌های دارویی نیز دریافت کنید.
  • از طرف دکتر فوق تخصص عمل بای پس معده خود، داروهی مسکن، جهت تسکین درد، دریافت می‌کنید.
  • در نظر داشته باشید، تنها در صورتی می‌توانید به خانه بروید که قادر بوده بدون حالت تهوع یا استفراغ، غذای مایع یا پوره شده را میل کرده یا بتوانید بدون درد حرکت کنید. چنانچه نیازی به داروی ضد درد از طریق IV یا تزریق واکسن ندارید، نیز می‌توانید به خانه بازگردید.

مراقبت‌های پس از عمل در خانه

پیش از آنکه مراقبت‌های لازم پس از عمل در خانه را بررسی کنیم، باید بدانیم که پس از جراحی، چه مواردی در انتظار ماست. لازم است بدانید که در ۳ تا ۶ ماه نخستین، به سرعت وزن کم خواهید کرد و در این مدت، شما ممکن است احساس بدن درد، خستگی، سرما، خشک شدن پوست، تغییرات خلقی، ریزش مو یا نازک شدن مو را تجربه کنید. با عادت کردن بدن به کاهش وزن و ثابت شدن وزن، این مشکلات می‌بایست برطرف شوند. به دلیل این کاهش وزن، تمام مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز خود را دریافت کنید. روند کاهش وزن پس از ۱۲ ماه کاهش می‌یابد. تمامی ابعاد مراقبتی که می‌بایست مورد توجه قرار بگیرند، به شرح زیر است:

  1. رژیم غذایی؛ شما به مدت ۲ یا ۳ هفته پس از جراحی، باید همچنان با رعایت رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده غذای مایع یا پوره مصرف کنید برای برگشت به روند عادی خود ملزم هستید که به آرامی غذاهای نرم و سپس غذای معمولی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. به یاد داشته باشید که وعده‌های کوچک مصرف کرده و هر لقمه را خیلی آهسته و کامل بجوید. از خوردن و آشامیدن همزمان بپرهیزید. حداقل ۳۰ دقیقه پس از خوردن غذا، مایعات بنوشید. آرام و جرعه جرعه نوشیدنی خود را مصرف کنید. ممکن است به شما توصیه شود که از نی استفاده نکنید؛ زیرا که ممکن است هوا را وارد معده شما کند. دکتر عمل بای پس معده شما درمورد غذاهای مناسب و نامناسب که باید از آن‌ها دوری کنید، به شما آموزش خواهد داد.
  2. فعالیت‌ها؛ شروع به فعالیت بلافاصله پس از جراحی، به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود پیدا کنید. در هفته نخست پس از جراحی، راه رفتن را آغاز کنید. در خانه حرکت کرده و دوش بگیرید. همچنین می‌توانید از پله‌های خانه هم استفاده کنید. چنانچه انجام کاری برایتان دردناک است، آن فعالیت را متوقف کنید. به یاد داشته باشید که در صورت داشتن درد در معده‌تان، بلند شوید و کمی راه بروید. این کار می‌تواند درد شما را تسکین دهد. در صورت تایید پزشک فوق تخصص عمل بای پس معده، می‌توانید حدود ۲ تا ۴ هفته پس از جراحی، یک برنامه ورزشی را شروع کنید. چنانچه برای مدت طولانی ورزش نکرده‌اید، حتما ورزش خود را به آرامی شروع کنید تا از آسیب دیدگی جلوگیری کنید. علاوه بر آن، می‌توانید ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز پیاده‌روی کنید و به تدریج، این روند را به ۱۵ دقیقه و دو بار در روز افزایش دهید.
  3. مراقبت از زخم؛ ممکن است، اطراف زخم خود کبودی داشته باشید. جای نگرانی نیست. زیرا، این امر طبیعی بوده و به خودی خود از بین خواهد رفت. در حین بهبودی از لباس‌های تنگ که به برش‌های شما ساییده می‌شود، نپوشید. پانسمان روی زخم خود را تمیز و خشک نگه دارید. در صورت وجود بخیه یا منگنه، حدود ۷ تا ۱۰ روز پس از جراحی برداشته می‌شود. برخی از بخیه‌ها، می‌توانند خود به خود حل شوند. از پزشک خود درمورد زمان مناسب دوش گرفتن سوال کنید. هنگامی که می‌توانید دوش بگیرید، اجازه دهید آب روی محل برش جاری شود، اما آن را مالش ندهید و اجازه ندهید آب با شدت به آن برخورد کند. در وان حمام، استخر یا وان آب گرم غوطه ور نشوید؛ تا زمانی که پزشک شما، این کار را تایید کند. هنگامی که نیاز به سرفه یا عطسه دارید، یک بالش را روی برش‌های خود فشار دهید.
  4. داروها؛ ممکن است، زمانی که به خانه می‌روید؛ نیاز به مصرف برخی داروها داشته باشید. ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از لخته شدن خون زیر پوست، یک داروی رقیق‌کننده خون به مدت ۱ هفته یا بیشتر به شما تزریق شود. احتمال دارد برای جلوگیری از سنگ کیسه صفرا، نیاز به استعمال دارو داشته باشید. بنابراین، باید ویتامین‌های خاصی را مصرف کنید که ممکن است بدن شما به خوبی آنها را از غذا جذب نکند. این ویتامین‌ها شامل مولتی ویتامین، ویتامین B-12 و ویتامین D هستند. مکمل‌های‌ کلسیم و آهن نیز، مورد نیاز واقع می‌شود. آسپرین، ایبوپروفن (Advil و Motrin) و برخی داروهای دیگر ممکن است به پوشش معده شما آسیب برساند یا حتی، باعث ایجاد زخم شود. در نهایت، پیش از مصرف این داروها با پزشک خود صحبت کنید.
مقاله پیشنهادی:  رژیم بعد اسلیو معده به صورت هفته به هفته

روش و اهمیت مراقبت های پس از عمل بای پس معده در خانه و زیر نظر بهترین متخصص انجام جراحی بای پس معده

فواید و مضرات جراحی بای پس معده

چنانچه شما هم کاندیدای انجام عمل بای پس معده هستید، بی‌شک برای دانستن فواید و مضرات عمل بای پس معده کنجکاو خواهید بود. شما حتی با سپردن عمل خود به دست بهترین دکتر عمل بای پس معده نیز، قادر به این نبوده که مضرات این جراحی را از بین ببرید. از طرفی انجام آن نیز مزایای بسیاری دارد که در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

فواید جراحی بای پس معده

مطالعات نشان می‌دهد که بیماران، اغلب کاهش وزن اولیه سریع را پس از این جراحی و سپس کاهش وزن طولانی مدت موثری را تجربه خواهند کرد. بای پس معده در کاهش وزن طولانی مدت، بسیار موثر است و این یکی از دلایل برجسته شدن آن در مقایسه با سایر انواع جراحی‌های چاقی است. دیگر مزیت‌های مشهود به شرح زیر هستند:

  • مزایای پزشکی؛ بای پس معده می‌تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی از جمله: بیماری بازگشت اسید به مری، بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا یا هیپرلیپیدمی، تسکین دردهای اسکلتی-عضلانی، دیابت نوع ۲، سکته، سرطان و ناباروری، کمک کند. بنابراین، ممکن است فکر کنید که این مزایای پزشکی شبیه به مزیت‌های سایر جراحی‌های چاقی هستند و حق با شماست. با این حال، یک تفاوت ذکر شده در بای پس معده Roux-en-Y مربوط به مدت زمانی است که برای مشاهده نتایج لازم است.
  • مزیت بهبود زندگی؛ تحقیقات نشان می‌دهد که کیفیت زندگی را می‌توان تا حد زیادی پس از جراحی بای پس معده، بهبود بخشید. نتایج یک مطالعه منتشر شده توسط Surgery for Obesity and Related Diseases نشان داد که یک سال پس از جراحی چاقی، بهبود کیفیت زندگی بین اسلیو گاسترکتومی (Sleeve Gastrectomy) و بای پس معده مشابه بوده است.
مقاله پیشنهادی:  عمل لیپوماتیک چیست؟

مضرات جراحی بای پس معده

عوارض کوتاه مدت بای پس معده یا جراحی شکم، می‌تواند شامل مواردی مانند: خون‌ریزی بیش از حد، عفونت، واکنش‌های نامطلوب به بیهوشی، لخته‌ شدن خون، سوراخ کردن، مشکلات ریوی یا تنفسی و نشت در دستگاه گوارشی شما باشد. عوارض طولانی مدت بای پس معده از قبیل: انسداد روده، سندرم دامپینگ که باعث اسهال، حالت تهوع یا استفراغ می‌شود، سنگ کیسه صفرا، فتق‌ها، قند خون پایین، سوء تغذیه و کمبود مواد مغذی، سوراخ شدن معده، زخم‌ها و استفراغ هستند. یک مطالعه منتشر شده توسط NCBI نشان داد که از ۳ تا ۲۰ درصد از بیمارانی که بای پس معده Roux-en-Y را تجربه می‌کنند، دارای عوارض طولانی مدت بوده که ممکن است نیاز به عمل مجدد داشته باشد. در صورت تشدید هر یک از این علائم بدون اتلاف وقت به کلینیک عمل بای پس معده مراجعه کنید. با این حال در نظر داشته باشید انتخاب بهترین متخصص عمل بای پس معده سبب می شود تا شما نیازی به مراقبت از عوارض بعد از عمل بای پس معده نداشته باشید.

  • خطر سوء تغذیه؛ با توجه به ماهیت جراحی و نحوه تاثیر آن بر جذب مواد مغذی، آگاهی از کمبودهای مواد مغذی که ممکن است رخ دهد، بسیار مهم است. کاهش جزئی روی، مس، سلنیوم و ویتامین C نیز مشاهده شده؛ اما قابل توجه نیست. بر اساس مطالعه‌ای که توسط F1000 Medicine منتشر شده است، مشکلات طولانی‌مدت سوء جذب چربی، سوء تغذیه پروتئین و کمبود ریزمغذی‌ها، نسبتاً غیرمعمول بوده و معمولاً با مکمل‌های خوراکی قابل کنترل هستند.

مضرات و خطرات انجام جراحی بای پس معده زیر نظر جراح بای پس معده | اهمیت انتخاب بهترین جراح بای پس معده در کم کردن عوارض و مضرات پس از جراحی

سخن پایانی دکتر آذرپیکان درباره عمل بای پس معده

درصورتی که شما با توجه به فاکتورهای مورد توجه دکتر عمل بای پس معده خود، متوجه شدید که کاندیدای انجام این عمل هستید، پیش از هر چیز باید با مراجعه به فوق تخصص عمل بای پس معده، مورد معاینه کامل قرار گرفته تا بیماری‌های زمینه‌ای یا هرگونه سابقه جراحی مورد بررسی قرار داده شود. توجه داشته باشید اگرچه این عمل ظرفیت معده شما را کاهش می‌دهد، چنانچه در بهترین کلینیک بای پس معده و توسط بهترین دکتر عمل بای پس معده هم مورد جراحی قرار بگیرید، با عدم رعایت دستورالعمل‌های تجویزی پزشک، دچار مشکل خواهید شد. لازم به ذکر است که علاوه بر انجام تحقیقات لازم برای یافتن بهترین دکتر جراحی چاقی، حتما پیش از جراحی، پوشش یا عدم پوشش و شرایط هزینه عمل بای پس معده را در بیمه درمانی خود پیگیری کنید.

 

مطب دکتر آذرپیکان برای جراحی بای پس معده کجاست؟

آدرس مطب بهترین دکتر جراحی چاقی ایران، دکتر آذرپیکان در تهران، خیابان سعادت آباد، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان، است.

 

هزینه عمل بای پس معده چقدر است؟

این امر به عوامل بسیاری نظیر دستمزد جراح، هزینه‌های آزمایش‌های پیش و پس از جراحی بای پس معده و هزینه‌های بیمارستان بستگی دارد. می‌توان گفت که هزینه جراحی بای پس معده بیشتر از عمل اسلیو معده است.

 

چه زمانی عمل بای پس معده موفقیت آمیز نمی‌باشد؟

چنانچه به دستورالعمل‌های پس از عمل و تغییرات ضروری در سبک زندگی، عمل نشود، افزایش وزن رخ خواهد داد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان