جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

25 سوال متداول جراحی چاقی

25 سوال متداول جراحی چاقی، اعمال جراحی لاغری از جمله اعمال جراحی با هدف غلبه بر بیماری چاقی می باشند. آگاهی نسبت به این اعمال جراحی می تواند در انجام موفق عمل، داشتن دوران نقاهتی ایمن و بهره گیری از نتایج عمل نقش شایانی داشته باشد.
محتوا پنهان

سوال متداول جراحی چاقی
تلاش سایت تخصصی دکتر علیرضا آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته در این است که بتواند  مختصر  مفید، بهترین اطلاعات موجود در مورد جراحی چاقی، انواع آن و همچنین سوالات مربوط به این نوع اعمال جراحی را به مخاطب عرضه کند. اعمال جراحی چاقی یکی از مهم ترین ارکان درمان امروزی بیماری چاقی هستند. نتایج بعد از عمل، گستردگی انواع جراحی چاقی ودغدغه های افراد متقاضی این اعمال جراحی ضرورت تبیین ویژگی ها و نکات مهم این اعمال جراحی را خاطرنشان می سازد. در این مقاله تلاش خواهیم کرد که تاملی بر اعمال جراحی چاقی داشته باشیم.

جراحی چاقی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

اعمال جراحی لاغری جز اعمال جراحی هستند که برای غلبه بر بیماری چاقی به کار گفته می شوند. معمولا  در درمان بیماری چاقی و یا اضافه وزن، این نوع اعمال جراحی خط اول درمانی نیستند. بعد از ناکارآمد بودن روش های درمانی متعارف چاقی مانند ورزش و بالا بردن فعالیت بدنی، دارو درمانی و همچنین رژیم غذایی اعمال جراحی یکی از گزینه های مد نظر گروه های درمانی هستند و با تشخیص پزشک می توانند به کار گرفته شوند.

انواع جراحی‌ های چاقی چیست

انواع جراحی‌ های چاقی چیست؟

مکانیسم اجرایی جراحی های چاقی بسیار گسترده و متنوع می باشد. در بعضی جراحی های چاقی آناتومی دستگاه گوارش تغییر می کند و حجم معده و یا روده فرد جراحی شونده کاهش پیدا می کند. این امر معمولا با  کاهش ترشح آنزیم های مولد گرسنگی و اشتها یعنی گرلین همراه می باشد. مکانیسم دیگر اعمال جراحی چاقی قرار دادن یک جسم خارجی در معده برای اشغال فضای معده و کاهش حجم غذای مصرفی و ورودی به دستگاه گوارش می باشد. معمولا این مکانیسم در چاقی هایی با شدت بالا به کار گرفته می شوند. اما دسته ای از اعمال چاقی نیز زمانی به کار گرفته می شوند که فرد دچار اضافه وزن ( و نه چاقی) و یا دارای پوست های اضافی ( به خاطر انجام اعمال جراحی لاغری یا در اثر پدیده های طبیعی مانند بارداری) باشد.

سوال متداول جراحی اسلیو معده

عمل جراحی چاقی به کاهش وزن چگونه کمک می‌کند؟

کمی بالاتر مکانیسم های مختلف اعمال جراحی لاغری را توضیح دادیم. اعمال جراحی مانند عمل اسلیو معده و بیلیو پانکراس و همچنین عمل بای پس معده مبتنی بر تغییر آناتومی دستگاه گوارش می باشد. عمل باندینگ معده یا مسدود کردن عصب واگ بر پایه قرار دادن جسم خارجی در معده می باشد. همچنین اعمال جراحی مانند پیکرتراشی ( که خود به دسته های مختلفی تقسیم می شود) و لیپوساکشن بر غلبه بر اضافه وزن استفاده می شوند.

آیا عمل جراحی چاقی برای همیشه وزن را کاهش می‌دهد؟

معمولا در روش هایی که مبتنی بر درمان اضافه وزن یا قرار دادن جسم خارجی در معده می باشد، با رعایت نکردن یک سبک زندگی سالم امکان بازگشت وزن وجود دارد. در مقابل روش های جراحی چاقی که بر مبنای تغییر آناتومی دستگاه گوارش عمل می کنند، دارای نتایج پایاتر و با تضمین بالاتری در عدم بازشت وزن کاهش یافته هستند. در این روش ها با رعایت نکردن رژیم غذایی متعادل احتمال بازگشت مقداری از وزن کاسته شده ( و نه همه آن) وجود دارد، ولی با توجه بر تاثیر این عمل جراحی بر هورمون های مولد گرسنگی و تغییر حجم معده این احتمال بسیار کم می باشد.

سوال متداول جراحی چاقی

چه کسانی برای عمل جراحی چاقی مناسب هستند؟

معمولا گروه هدف اعمال جراحی چاقی گسترده  و متنوع می باشند. اعمال جراحی چاقی مانند لیپوساکشن و پیکرتراشی گروه هدفی شامل افرادی با شاخص توده بدنی زیر 30 دارد. در مقابل در روش جراحی چاقی  محبوبی مانند اسلیو معده معیار ورودی برای افراد داشتن شاخص توده بدنی بین 35 تا 45 می باشد. روش های دیگر هم به فراخور هدف خود گروه هدف متناسبی را دارند. بهترین مرجع برای دادن اطلاعات و تعیین گروه هدف مناسب  جراح چاقی می باشد. در این زمینه ما دکتر آذرپیکان را پیشنهاد می دهیم.

 

اینستاگرام دکتر آذر پیکان : drazarpeikan

شماره های ارتباطی با دکتر آذرپیکان

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

چه معیارهایی برای انتخاب نوع جراحی چاقی وجود دارد؟

معمولا برای ورود به عمل جراحی چاقی، باید فرد متقاضی معیار های مد نظر پزشک را داشته باشد. همانطور که در بالاتر گفتیم برای لیپو ساکشن و پیکرتراشی معیار داشتن شاخص توده بدنی زیر 30 می باشد. در بقیه اعمال جراحی معمولا شاخص توده بدنی بالای 30 ( مقدار دامنه مورد نظر بسته به عمل جراحی چاقی متفاوت است) و ابتلا به بیماری های مزمنی مانند دیابت، فشار خون، آپنه، مشکلات مفاصلی و .. معیار ورودی می باشد.

چگونه باید به عمل جراحی چاقی آماده شوم؟

چگونه باید به عمل جراحی چاقی آماده شوم؟

قبل از همه انجام عمل جراحی و تایید معیارهای ورودی، باید سلامت فرد متقاضی عمل تایید شود. برای تایید سلامتی فرد متقاضی عمل، پزشک جراح از روش هایی مانند معاینه بدنی، گرفتن شرح حال و بهره گیری از آزمایش های مختلف استفاده می کند. بعد از تایید سلامتی فرد تا زمان جراحی با رعایت یک رژیم غذایی محدود کننده مقداری از وزن اضافه خود را از دست می دهد.

مقاله پیشنهادی:  عمل کوچک کردن معده با لاپاراسکوپ چیست؟

این امر برای کمک به تسهیل و راحتی عمل جراحی چاقی انجام می شود. همچنین در فاصله مشخصی تا زمان انجام عمل چاقی باید مصرف الکل و نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات (مانند سیگار، قلیان) متوقف گردد. برای شناخت کامل ویژگی های این اعمال جراحی چاقی و مشورت در این موضوع می توان از مشاوره پزشکان با دانش و ماهر بهره برد. در این زمینه ما دکتر آذرپیکان را پیشنهاد می دهیم.

عمل جراحی چاقی چه مراحلی را در بر می‌گیرد؟

معمولا در اکثر این عمل جراحی فرد چند روز قبل از انجام عمل (معمولا یک روز) در بیمارستان ( برای بعضی اعمال جراحی چاقی به صورت سراپایی  در کلینیک می باشد ) بستری می شود. بعد از تایید جراح،  در اکثر موارد، عمل جراحی با یک فرایند بیهوشی شروع شده و بعد از آن عمل جراحی با هدف پوشش مکانیسم مورد نظر لاغری اعمال می گردد. اعمال جراحی چاقی می تواند با عمل باز و یا عمل لاپاراسکوپی انجام شوند که روش جراحی کمتر تهاجمی و با عوارض کمتر است. بعد از انجام عمل جراحی و تایید سلامتی فرد توسط جراح بعد از مدتی بستری شدن در بیمارستان، فرد جراحی شده می تواند از بیمارستان ترخیص شده و دوران نقاهت خود را در منزل سپری کند.

چه زمانی پس از عمل جراحی چاقی می‌توانم به فعالیت‌های روزمره برگردم؟

زمان بازگشت فرد جراحی شده به فعالیت های روزمره در مورد فعالیت های مختلفی متفاوت می باشد. برای انجام فعالیت بدنی، کارهای اداری و اجتماعی در خارج از منزل، انجام عمل سکس، انجام رانندگی  فرد جراحی شده باید فاصله زمانی را رعایت کند. معمولا با گذشت یکی دو هفته از عمل جراحی چاقی شرایط بدنی فرد جراحی شده بهبود پیدا کرده و می تواند فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرد. در روش های کمتر تهاجمی مانند پیکرتراشی این زمان نقاهت و محدودیت فرد بسیار کمتر می باشد.

آیا بعد از عمل جراحی چاقی نیاز به تغییر رژیم غذایی دارم؟

رژیم غذایی فرد جراحی شده معمولا بعد از انجام عمل جراحی چاقی، تغییر گسترده ای را به خود می بیند. در جراحی های چاقی با شدت تهاجمی بالا و انجام تغییرات در دستگاه گوارش تا مدتها رژیم غذایی فرد شامل غذاهایی با فرم مایع و نرم می باشد. در این رژیم غذایی،  معمولا مصرف مواد غذایی پروتئینی اولویت دارد. بعد از گذشت چند هفته کم کم گروه های غذایی دیگر مانند کربو هیدرات و در پایان چربی ها و غذاهای جامد به رژیم غذایی فرد افزوده می شود. معمولا دلیل رعایت این رژیم غذایی پیشگیری از بروز نشت، عفونت و خونریزی در محل جراحی شده و جلوگیری از بروز عوارض جانبی در دستگاه گوارش فرد جراحی شده می باشد.

 

آیا پس از عمل جراحی چاقی باید مکمل‌های ویتامینی یا مواد معدنی مصرف کنم؟

با توجه به تغییرات بدنی فرد جراحی شده و همچنین  احتمال بروز عوارض جانبی مانند ریزش مو، معمولا نیاز به مصرف مکمل های دارویی در بر گیرنده ویتامین ها و مواد معدنی وجود دارد. مرجع صاحب صلاحیت در شروع درمان و ختم مکمل درمانی پزشک جراح یا یک متخصص رژیم درمانی می باشد. در این زمینه ما دکتر آذرپیکان را پیشنهاد می دهیم.

مشاوره چاقی دکتر آذرپیکان در واتساپ

اینستاگرام دکتر آذر پیکان : drazarpeikan

شماره های ارتباطی با دکتر آذرپیکان

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

چه تغییراتی در روند خوردن و هضم غذا پس از عمل جراحی چاقی اتفاق می‌افتد؟

معمولا با توجه به تهاجمی بودن اعمال جراحی چاقی و تغییر آناتومی دستگاه گوارش، طبیعتا نیاز به تغییر در روند تغذیه وجود دارد. بعد از عمل جراحی چاقی، حجم قسمت های میانی دستگاه گوارش یعنی معده و یا روده کوچک کم می شود. در این حالت اگر فرد با همان روش  قبلی، مواد غذایی را مصرف کند، ممکن است دچار مشکلاتی نظیر سوهاضمه و یا سندرم دامپینگ و حتی خونریزی و عفونت و نشت مواد غذایی شود. به جز تغییر فرم غذا از جامد به مایع و حذف موقت بعضی مواد مغذی ، باید غذای مصرفی به آهستگی و در لقمه های کوچک و نرم بلعیده شود. ورود حجم زیادی مواد غذایی به معده و متعاقبا روده کوچک موجب بالا رفتن احتمال بروز عارضه ای با نام سندرم دامپینگ می شود.

آیا ممکن است پس از عمل جراحی چاقی مشکلات و عوارض جانبی رخ دهد؟

به مانند هر عمل جراحی دیگری، اعمال جراحی چاقی نیز دارای عوارض جانبی و مخاطرات بعد از عمل می باشند. عوارضی مانند تهوع، استفراغ، افت فشار، سندرم دامپینگ، نشت، خونریزی، عفونت، حساس و قرمز شدن ناحیه جراحی شده و… وجود دارد. معمولا احتمال کمی برای بروز این عوارض وجود دارد و در صورت رخ دادن با انجام مراقبت های لازم این عوارض گذرا  و قابل کنترل و رفع شدن می باشند.

مقاله پیشنهادی:  یبوست بعد از عمل اسلیو معده

عمل جراحی چاقی چه تأثیری بر روی عادت ماهیانه من دارد؟

نامنظم یا متناوب بودن چرخه‌های قاعدگی می‌تواند احتمال ناباروری را در زنان چاق افزایش دهد. عمل جراحی چاقی یکی از کاراترین و بهترین روش ها در درمان این اختلال زنانه است. در پژوهش های گوناگونی در نقاط مختلف دنیا کشف شد که عمل جراحی چاقی از بهترین روش‌ها برای تنظیم دوباره هورمون‌های بدن، منظم تر شدن و بهبود عادات ماهیانه و بیماری‌های مربوط به آن است. با انجام این عمل فرد جراحی شده می‌تواند هم از تناسب اندام لذت ببرد و هم در زمینه باروری و عادات ماهیانه دوباره نظم را تجربه کند.

آیا پس از عمل جراحی چاقی می‌توانم باردار شوم؟

معمولا بعد از گذشت زمانی بعد از اکثر اعمال جراحی چاقی( که ماهیتی تهاجمی دارند) فرد جراحی شده می تواند بارداری را تجربه کند. این فاصله زمانی معمولا 18 الی 24 ماه می باشد. دلیل رعایت این می تواند فاصله ترمیم دستگاه گوارش و همچنین بهبود شرایط تغذیه ای بدن مادر باردار باشد.

آیا بعد از جراحی چاقی نیاز به ورزش و فعالیت بدنی دارم؟

معمولا بعد از انجام اعمال جراحی چاقی مرجع تعیین کننده شدت و محدودیت فعالیت های بدنی پزشک جراح می باشد. با توجه به احتمال بروز مشکلاتی مانند لخته شدن خون و آمبولی بعد از عمل لاغری معمولا فرد جراحی شده حداقل فعالیت با شدتی پایین را خواهد داشت. با توجه به احتمال بروز عوارض و مخاطراتی انجام فعالیت های بدنی با شدت بالا توصیه نمی گردد.

چه تغییراتی در رفتار و روابط اجتماعی پس از عمل جراحی چاقی اتفاق می‌افتد؟

با بروز کاهش وزن چشمگیر در فرد جراحی شده معمولا این تغییرات با بالا رفتن عزت و اعتماد به نفس او و رفع محدودیت های زیادی در انجام فعالیت های اجتماعی همراه می باشد. پیامد این تغییر بالا رفتن شور و نشاط فرد در انجام فعالیت های اجتماعی می باشد.

آیا عمل جراحی چاقی بر روی عملکرد جنسی تأثیر می‌گذارد؟

اعمال جراحی چاقی معمولا هیچ تاثیر منفی ای بر عملکرد جنسی افراد جراحی شده ندارد. البته با توجه به احتمال بروز عوارضی مانند عفونت، نشت و خونریزی انجام عمل سکس بلافاصله و یا در زمان کوتاهی بعد از اعمال جراحی چاقی توصیه نمی گردد. معمولا در بیشتر اعمال جراحی چاقی که شدت تهاجمی بالایی دارند، فرد باید تا دو هفته از انجام عمل سکس اجتناب نموده و بعد از آن باید روش  انجام سکس او با ملایمت و ملاطفت بوده و از انجام این عمل با خشونت و شدت بالا بپرهیزد. دلیل این امر این است که خطر بروز نشت، عفونت و خونریزی در ناحیه جراحی شده در فرد را بالا می برد.

آیا ممکن است پس از عمل جراحی چاقی نیاز به تنظیم مجدد دستگاه گوارش (adjustments) باشد؟

معمولا اعمال جراحی چاقی تاثیر چشمگیری بر دستگاه گوارش دارد. با تغییر ساختار آناتومیک دستگاه گوارش معمولا عملکرد فیزیولوژیک دستگاه گوارش تغییر کرده و با تغییر در رژیم غذایی مصرفی فرد ،به نوعی باید شاهد ظهور دوران جدیدی در فعالیت های دستگاه گوارش فرد جراحی شده بود. بنابراین بعد از انجام اعمال جراحی چاقی با تنظیم مجدد دستاه گوارش فرد و البته نوع مثبت آن مواجه هستیم.

آیا عمل جراحی چاقی ریسک‌های خاصی دارد؟

معمولا اعمال جراحی چاقی، اعمال جراحی با ویژگی مخاطره کم و  سطوح بالای ایمنی می باشند. ریسک های خطر این اعمال جراحی در افرادی با بیماری های شدید قلبی – عروقی و در در افرادی است که بعد از عمل مطلقا هیچ فعالیتی نداشته و در آنها احتمال بروز لخته خونی و آمبولی وجود دارد.

چه تغییراتی در پوست و بافت بدن پس از عمل جراحی چاقی رخ می‌دهد؟

معمولا با انجام اعمال جراحی چاقی تهاجمی و رعایت رژیم غذایی بعد از گذشت چندین ماه از عمل فرد می تواند شاهد تغییر وزن چشمگیری باشد.  گاها این تغییر وزن چشمگیر خود موجب افزایش پوست های اضافی و شل در بدن فرد جراحی شونده می شود. برای غلبه بر این مشکل نیاز به انجام عمل های لاغری مکملی مانند  عمل پیکرتراشی وجود دارد.

چقدر طول می‌کشد تا به نتایج قابل مشاهده پس از عمل جراحی چاقی برسم؟

معمولا با رعایت رژیم غذایی متعادل و انجام فعالیت بدنی متناسب با گذشت چندین ماه فرد جراحی شده می تواند شاهد کم کردن درصد قابل ملاحظه ای از وزن اضافه خود باشد. نکته جالب این است که این تغییرات وزنی معمولا پایا و ماندگار بوده و طبیعتا نگرانی کمی در مورد بازگشت وزن وجود دارد.

مقاله پیشنهادی:  ریزش مو بعد از جراحی لاغری: علت‌ ها و راهکارهای درمانی

آیا پس از عمل جراحی چاقی می‌توانم ورزش کنم و فعالیت بدنی داشته باشم؟

معمولا فرد جراحی شونده بعد از عمل جراحی می تواند فعالیت بدنی با شدت بسیار کم مانند پیاده روی آرام را انجام دهد. با گذشت دوران نقاهت و تایید پزشک جراح، کم کم فرد می تواند بر شدت ، مداومت و زمان فعالیت بدنی خود افزوده و از این راه به جز پیشگیری از بروز عوارضی مانند ایجاد لخته خون و آمبولی بعد از عمل جراحی چاقی ، نقش مهمی در تضمین نتایج عمل جراحی چاقی داشته باشد.

چگونه می‌توانم تغییرات روانی و روحی پس از عمل جراحی چاقی را مدیریت کنم؟

در وهله اول فرد متقاضی عمل باید قبل از انجام عمل نسبت به تغییرات ایجاد شده بدنی خود آگاه باشد. با آگاهی از تغییرات بعد از عمل و آمادگی روحی فرد می تواند مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی چاقی را انجام دهد. نکته مهم اینکه نباید از یاد برد، این است که اکثر تغییرات ایجاد شده بعد از اعمال جراحی چاقی از جمله عوارض ناشی از اعمال جراحی چاقی موقتی و گذرا می باشند.

همچنین باید فرد متقاضی عمل در مورد اعمال مبتنی بر تغییر دستگاه گوارش و همچنین نسبت به کاهش چشمگیر وزن بعد از عمل توجیه شود. آگاهی دادن و انتقال دست مفاهیم لازم توسط گروه درمانی می تواند در جلوگیری از مشکلات متعاقب موثر و مفید باشد.

آیا عمل جراحی چاقی تأثیری بر روابط خانوادگی و اجتماعیم دارد؟

معمولا با کاهش محدودیت های فرد ، کاهش قابل توجه وزن و رفع بیماری های زمینه ای جسمی و روحی فرد جراحی شونده می تواند شاهد ارتقای خوبی در روابط اجتماعی و خانوادگی خود باشد. این امر در بالا بردن راندمان فردی و بهبود نقش اجتماعی فرد اهمیت بالایی دارد.

بحث و نتیجه گیری 25 سوال متداول جراحی چاقی

یکی از راه های غلبه دائمی بر بیماری چاقی، به کار یری اعمال جراحی چاقی می باشد. معمولا اعمال جراحی چاقی زمانی به کار گرفته می شوند که روش های متعارف درمانی چندان موفق نباشد. اعمال جراحی چاقی بر مبنای مکانیسم اجرایی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. انواع مختلفی از اعمال چاقی دارای شدت های تهاجمی متفاوتی می باشند. برای داشتن تجربه عمل جراحی چاقی موفق ، فرد باید اطلاعات ضروری در مورد اعمال جراحی چاقی را دریافت کند. معمولا سوالات روتینی در مورد این اعمال جراحجی وجود دارد و اطلاعات ارائه شده توسط پزشک جراح و تجربه افراد جراحی شده می تواند نقش مهمی در نوع انتخاب اعمال جراحی چاقی داشته باشد.

معرفی جراح برتر برای انجام جراحی چاقی

یکی از شروط مهم در انجام جراحی چاقی خوب، انجام این روش جراحی توسط یک جراحی ماهر و با تجربه است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از والاترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را می‌باشد. این جراح پزشکی حاذق، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت بیانی عالی در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی پسندیده است. سابقه موفق این جراح شامل افزون از 3000 عمل جراحی با نتایجی درخور است. گوشه‌ای از رزومه و فعالیت‌های این جراح موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
مسیر تحول با ویدیو ها و نمونه کارهای جذاب جراحی چاقی دکتر آذرپیکان

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *