جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک

برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک، عمل لیپوماتیک از روش‌ های خوب برای رفع چربی‌های اضافی بدن و رسیدن به اندامی متناسب‌تر است. یکی از مسائل مهم بعد از این عمل، برگشت چاقی در فرد تحت عمل است. که با انجام فعالیت‌های بدنی و همچنین یک رژیم غذایی نگه‌دارنده می‌توان از آن پیشگیری کرد.
برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک

برگشت چاقی بعد از انجام عمل لیپوماتیک امکان پذیر است؛ به شرط اینکه فرد با کم تحرکی و پرخوری سبب فعال سازی بیشتر لایه های چربی شود. در نتیجه ی این اتفاق امکان چاقی موضعی بعد از لیپوماتیک وجود دارد و اصطلاحا عمل لیپوماتیک ناموفق شناخته خواهد شد. در حقیقت پاسخ به این سوال که آیا بعد از عمل لیپوماتیک دوباره چاق می شویم؟ کاملا مرتبط با لایف استایل و رژیم غذایی بعد از عمل فرد است. در نتیجه اگر شما هم به دنبال احتمال برگشت اضافه وزن بعد از لیپوماتیک که از جدید ترین متد های جراحی چاقی شناخته می شود، هستید پیشنهاد می کنیم ادامه مقاله به نگارش تیم متخصص دکتر آذرپیکان را مطالعه نمایید.

عمل لیپوماتیک چیست؟

عمل لیپوماتیک روشی برای رسیدن به تناسب اندام

عمل لیپوماتیک یکی از اعمال لاغری با دستگاه لیپوماتیک است که استفاده از بیهوشی عمومی در این روش مورد نیاز نیست، از این رو استفاده از عمل لیپوماتیک بسیار سودمندتر از سایر روش‌های حذف چربی است. روشی که در عمل لیپوماتیک برای شکستن و جذب چربی استفاده می‌شود با لیپوساکشن بسیار متفاوت است. عمل لیپوماتیک اغلب با لیفت بدن، بزرگ کردن یا کوچک کردن سینه، ابدومینوپلاستی یا جراحی پلاستیک مشابه برای دستیابی به نتیجه بهتر ترکیب می‌شود.

کدام افراد واجد شرایط عمل لیپوماتیک هستند؟

عمل لیپوماتیک می‌تواند برای افراد بالای 18 سال و با داشتن سلامت عمومی مطلوب به کار گرفته شود. این روش که نیازی به بیهوشی عمومی ندارد برای بیماران مرد نیز ایده آل است و بیماران مرد مبتلا به اضافه وزن، عدم تناسب یا افراد مبتلا به ژنیکوماستی را می‌توان در مدت زمان کوتاهی با لیپوماتیک درمان کرد. از آنجایی که بافت‌های غدد سینه را می‌توان با این دستگاه برداشت، باعث می‌شود که آقایان نیز از نتایج این عمل راضی باشند. به لطف حساسیت و دقت بالای دستگاه لیپوماتیک، عملیات چربی زدایی از بدن افراد تحت عمل لیپوماتیک همیشه نتایج موفق و خوبی به همراه دارد.

مقاله پیشنهادی:  عمل اسلیو معده چقدر طول می کشد؟

فرق بین لیپوماتیک و لیزر لیپوساکشن چیست؟

روش لیپوماتیک روش بسیار جدیدتری نسبت به لیپوساکشن لیزری است. در حالی که دوره نقاهت در لیزر لیپوساکشن طولانی است، در لیپوماتیک این مورد بسیار کوتاه‌تر و با عوارض کمتری است. علاوه بر این، مقدار چربی حذف شده در لیزر لیپوساکشن محدود است. علاوه بر این، عوارض جانبی مانند خونریزی، جای سوختگی و کبودی در لیزر لیپوساکشن دیده می‌شود؛ اما معمولاً هیچ گونه مخاطره یا عارضه‌ای بعد از انجام عمل لیپوماتیک رخ نمی‌دهد.

فواید حذف چربی با عمل لیپوماتیک

انجام عمل لیپوماتیک که روند بهبودی بسیار پرشتاب‌تری را نسبت به تمام روش‌های حذف چربی دیگر دارد، این اطمینان را به فرد تحت عمل می‌دهد که چربی نواحی مشکل‌دار به طور همگن و یکسان برداشته می‌شود. از طرف دیگر از آنجایی که عمل با دستگاهی با حساسیت بالا انجام می‌شود، بافت‌هایی مانند رگ‌ها، ماهیچه‌ها و اعصاب آسیب نمی‌بینند.

عمل لیپوماتیک که باعث افزایش میزان کلاژن زیر پوست می‌شود، افتادگی بدن را به حداقل می‌رساند. در این روش که امکان بازگشت سریع فرد تحت عمل را به زندگی عادی فراهم می‌کند، حذف چربی برای کاندیدایی که برای بیهوشی عمومی مناسب نیستند نیز قابل انجام است. در نتیجه، در حالی که افتادگی در ناحیه برداشته شده چربی به حداقل می‌رسد، می‌توانید به راحتی بدون مواجهه با پیامدهای منفی بعد از عمل لیپوماتیک، به روند لاغری موضعی بدن خود کمک کنید.

 

نحوه انجام عمل لیپوماتیک چیست؟

پس از استفاده جراح از بی‌حسی موضعی، عمل لیپوماتیک شروع می‌شود. دستگاه لیپوماتیک یک دستگاه ارتعاشی است که برای از بین بردن چربی‌های بدن مورد استفاده قرار گرفته و با امواج صوتی با فرکانس پایین مکانیسم خود را اعمال می‌کند. در طی عمل لیپوماتیک، چربی در ناحیه مشکل‌دار ذوب می‌شود. این عمل تناسب اندام با کشیدن چربی سفت شده قبل از فرآیند با دستگاه خلأ در آخرین مرحله تکمیل می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  مزایای عمل اسلیو معده چیست

 

دوره نقاهت بعد از عمل لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک دوره بهبودی بسیار کوتاه‌تری نسبت به سایر اعمال لاغری و تناسب اندام دارد. با این وجود، جهت احتیاط باید از شکم بند محافظ و در طول زمان تجویز شده توسط جراح بهره گرفت. این راهکار برای جلوگیری از پدیده افتادگی کامل پوست است. از طرفی جهت جلوگیری از سیاه شدن پوست بعد از لیپوماتیک، دوره نقاهت باید با تمرکز گذرانده شود. در کنار این فرد عمل شونده باید کم‌کم فعالیت‌های روزانه خود را شروع کند و با تائید پزشک معالج به فعالیت‌های روزانه و کاری خود برگردد.

 

برگشت چاقی بعد از لیپوماتیک

اگرچه هدف عمل لیپوماتیک غلبه بر بیماری چاقی نبوده و معمولاً در افرادی با اضافه وزن و اندامی نامتناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی بازگشت وزن کاهش یافته در این روش به ویژه در نواحی مانند شکم و پهلو می‌تواند نتایج به دست آمده با این روش را به مخاطره بیندازد.

متأسفانه بعضی از افرادی که از این روش کاربردی تناسب اندام استفاده می‌کنند بعد از انجام آن رژیم‌های غذایی مناسبی را رعایت نمی‌کنند و با رژیم غذایی پر از چربی و کالری زیاد و پرخوری بیش از حد و یا عدم فعالیت بدنی با شدت و مداومت بالا به بازگشت وزن کاهش یافته و نامتناسب شدن دوباره اندام‌های بدن دامن می‌زنند اما برای پیشگیری از برگشت چاقی بعد از عمل لیپوماتیک چه باید کرد؟

ورزش با شدت و مداومت بالا

انجام ورزش با شدت و مداومت بالا می‌تواند جمع شدن کالری‌های اضافی دریافتی در قالب چربی و در اندام‌های بدن جلوگیری کرده و موجب پایایی نتایج عمل لیپوماتیک شود.

مقاله پیشنهادی:  علت ورم بعد از عمل جراحی لاغری و راه درمان آن

رژیم غذایی متعادل

اگر بعد از عمل لیپوماتیک فرد تحت عمل به طرف استفاده از رژیم‌های غذایی نامناسب و پرخوری برود، کاهش وزن و تناسب اندام ناشی از این می‌تواند دستخوش تغییرات منفی شود. لذا فرد تحت عمل باید با نظر پزشک معالج یا یک رژیم درمان از یک رژیم غذایی مناسب بهره گیرد؛ رژیم غذایی که هم مواد غذایی مورد نظر بدن را تأمین کند و هم وجب انباشت کالری زیاد در بدن و اندام‌های عمل شده نشود.

 

انجام احتیاط‌های لازم در دوران نقاهت

مانند هر عمل دیگری، عمل لیپوماتیک نیز یک دوره نقاهت دارد که نیازمند مراقبت‌های لازم ا. با انجام مراقبت‌های لازم در دوره نقاهت مانند مراقب از اندام‌های تحت عمل و پیشگیری از بروز عفونت، زخم و … و همچنین انجام فعالیت بدنی مورد نظر پزشک معالج و بهره‌گیری از یک رژیم غذایی مناسب می‌توان هم به سلامت از دوره نقاهت به سلامت گذشت و هم موجب لذت بردن از نتایج چشمگیر عمل شد.

 

برگشت چاقی با لیپوماتیک از نگاه دکتر آذرپیکان

یکی از مشکلات محتمل بعد از عمل لیپوماتیک بازگشت چاقی و وزن کاهش یافته و نامتناسب شدن دوباره بدن فرد تحت عمل است. این امر می‌تواند به علت رعایت نکردن فعالیت‌های بدنی مناسب یا یک رژیم غذایی مناسب روی دهد. با رعایت توصیه‌های پزشک معالج می‌توان از بروز این مشکل پیشگیری و از نتایج ماندگار این عمل لاغری بهره گرفت.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *