جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

عمل لیپوماتیک چیست؟

عمل لیپوماتیک چیست، این عمل از جمله جراحی های لاغری است که هم جنبه سلامتی و هم جنبه زیبایی دارد. اگر می خواهید بدانید عمل لیپوماتیک به چه شکل هایی انجام می شود و یا مزایا و عوارض آن چیست، پیشنهاد می کنیم این پست را تا انتها مطالعه کنید.
عمل لیپوماتیک چیست؟

عمل لیپوماتیک چیست

یکی از شایعترین عمل‌ لاغری که امروزه در میان افراد رواج پیدا کرده، عمل لیپوماتیک است که از دو لحاظ زیبایی و سلامت انجام می‌شود. پیش از پاسخ دادن به سؤال “عمل لیپوماتیک چیه؟” باید بدانید که حذف چربی از بدن بیش از یک نوع کاربرد دارد. از جمله این موارد یا بهتر است بگوییم از جمله این عمل‌ها، می‌توان به لیپوساکشن لیزری، لیپوساکشن وازر، لیپولیز لیزری و لیپوماتیک اشاره کرد. از آنجایی که توسعه در این فناوری همواره در حال به روزرسانی است، بنابراین روش‌های کاربردی این حیطه از زیبایی شناسایی نیز ادامه می‌یابد. برای آشنایی با انواع عمل‌های لیپوساکشن، چگونگی انجام آن‌ها و تأثیراتشان بر کاهش وزن خواندن این مطلب را از دست ندهید.

قبل از اینکه به معرفی عمل لیپوماتیک بپردازیم بهتر است که روش‌های پیشین این عمل را بهتر بشناسیم و با مزایا و معایب هر یک از آن‌ها آشنا شویم. با ما همراه باشید.

لیپوساکشن کلاسیک

لیپوساکشن کلاسیک گرچه امروزه جزء عمل‌های لیپوماتیک محبوب نیست، اما همچنان روی آوردن به انجام عمل لیپوساکشن را مدیون به این روش هستیم. روش لیپوساکشن کلاسیک در واقع جراحی است که در آن به وسیله برش‌هایی که توسط چاقو ایجاد می‌شود، چربی را از بدن بیمار خارج می‌کنند. روند بهبودی بعد از این عمل در حدود یک ماه خواهد بود و از موارد خطرناکی که در حین این عمل ممکن است به وجود بیاید، ضرورت انتقال خون به فرد است. از عوارض جانبی این عمل هم می‌توان به کبودی، درد و ورم اشاره کرد.

لیپوساکشن لیزری

برخلاف لیپوساکشن کلاسیک، در روش لیپوساکشن لیزری لایه چربی توسط کانال‌های لیزری که در ناحیه مورد نظر از بدن قرار می‌گیرند، گرم شده و به این صورت آن‌ها را برای خارج‌سازی از بدن به مایع تبدیل می‌کنند. روند بهبودی در این روش سریعتر اتفاق می‌افتد و این زمان چیزی در حدود ۱۰ روز خواهد بود. عوارض جانبی در این روش وجود ندارد؛ اما ممکن است این ذهنیت برای شما به وجود بیاید که بعد از خارج‌سازی چربی‌ها پوست دچار افتادگی شود. برای برطرف کردن این نگرانی باید بگوییم که بعد از عمل لیپوساکشن لیزری پوست برای برگشتن به حالت اولیه خود لیزر می‌شود به این ترتیب شکل بدن شما بعد از عمل لیپوساکشن به فرمی قابل توجه تغییر خواهد کرد.

لیپوساکشن وازر

لیپوساکشن وازر

قطعاً خواندن این بخش از مطلب برای شما جالب خواهد بود. چراکه در این روش با تأثیری که انرژی صوتی بر چربی‌ها دارد، عمل لیپوساکشن وازر انجام می‌شود. بعد از اینکه به لطف امواج صوتی چربی‌ها در بدن شکسته شدند، مانند لیپوساکشن لیزری توسط کانال‌ها از بدن خارج می‌شود. با انجام این کار پوست بدن توسط انتهای کانول وازر حالت افتادگی خود را از دست خواهد داد.

مقاله پیشنهادی:  بارداری بعد از عمل اسلیو معده

لیزر لیپولیز

جدیدترین و سودمند‌ترین فناوری که در روش‌های لیپوساکشن امروزی برای از بین بردن چربی‌های انباشته شده در بدن انجام می‌شود، لیزر لیپولیز است. چرا که تنها در یک جلسه ۴۵ دقیقه‌ای انجام می‌شود و زمان بهبودی بسیار کوتاه‌تری را نیز دارد. در این عمل لیپوساکشن هیچ یک از شرایط مانند کبودی، خونریزی و آسیب به مویرگ‌ها در بدن وجود ندارد. روش کار در این متد لیپوساکشن به این صورت است که یک انتقال دهنده فیبر نوری با انتقال پرتو‌های لیزری به ناحیه مورد نظر بدن که دارای چربی است، ابتدا چربی‌ها را تجزیه کرده و سپس تولید کلاژن در قسمت تحتانی پوست را افزایش می‌دهد که این کار روند شکل‌گیری بدن را آسان‌تر می‌کند.

روش لیپوماتیک

جدیدترین و به روز‌ترین روش لیپوساکشنی که توسط FDA تأیید شده، روش لیپوساکشن Tickle Infrasonic است. این عمل لیپوساکشن تاکنون نتایج بهتری از سایر عمل‌های یاد شده، داشته است که در آن بیمار نیازی به بیهوشی کامل ندارد و عمل لیپوساکشن توسط بیهوشی موضعی انجام می‌شود.

عمل لیپوماتیک چیست؟

زمانی که شما برای عمل لیپوماتیک به پزشک مراجعه می‌کنید، پزشک شما در یک معاینه کلی میزان چربی‌هایی که در قسمت‌های مختلف بدن شما وجود دارد را می‌سنجد. سپس تمامی مواردی که مرتبط با بیهوشی موضعی یا بیهوشی معمولی است را ارزیابی می‌کند. بعد از انجام این دو کار مهم عمل لیپوماتیک آغاز می‌شود. ارتعاشات ساخته شده توسط دستگاه لیپوماتیک به محلی که چربی در آن قرار دارد فرستاده می‌شود. دستگاه شروع به خرد کردن چربی‌های موجود در ناحیه مورد نظر توسط امواج صوتی Infrasonic می‌کند که در محدوده شنوایی انسان نیستند. روند کار‌های این دستگاه بگونه‌ای است آسیبی به بدن نمی‌رساند. در کاربرد این روش چربی‌های در زیر پوست بیمار توسط خلاء ایجاد شده مایع می‌شوند و به این ترتیب شما می‌توانید فرم بدنی محکم‌تر و سرزنده‌تری داشته باشید. مقدار چربی که در یک جلسه از عمل لیپوماتیک از بدن خارج می‌شود چیزی در حدود ۳ تا ۴ پوند چربی است.

عمل لیپوماتیک چگونه است؟

روند بهبودی پس از انجام عمل لیپوماتیک

در نحوه انجام لیپوماتیک نسبت به روش‌های کلاسیک توضیح داده شده بافت چربی بیشتری از بدن خارج می‌شود. چون در این عمل برشی به بدن وارد نمی‌شود، پس به مویرگ‌ها یا پوست آسیبی نمی‌رسد. بنابراین روند بهبودی بسیار کوتاه‌تر بوده اما با این حال استفاده از شکم بند برای مدت معینی نیاز است. در اصل بستن شکم بند بعد از انجام عمل لیپوماتیک یک قانون به شمار می‌آید که از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. بسته به نوع و میزان چربی و محلی که تحت عمل قرار گرفته است، شما می‌توانید ظرف ۱ الی ۵ روز به زندگی عادی خود برگردید. بهتر است بدانید که این زمان تماماً به دنبال کردن دستورالعمل پزشک‌تان از طرف شما بستگی دارد. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که لیپوماتیک به معنی از بین بردن کامل سلول‌های چربی بدن شما نیست و باید ورزش منظم و تغذیه اصولی را نیز بصورت یک سبک برای زندگی خودتان قرار دهید.

مقاله پیشنهادی:  مزایای عمل اسلیو معده چیست

چه کسانی می‌توانند اتوماتیک را انجام دهند؟ آیا این عمل محدودیت سنی هم دارد؟

در نحوه انجام عمل لیپوماتیک به دلیل اینکه نیازی به بیهوشی معمولی نیست، یک گزینه مناسب در میان تمامی عمل‌ها محسوب می‌شود. یعنی کسانی که نمی‌توانند عملی را با بیهوشی معمولی انجام دهند به راحتی می‌توانند عمل لیپوماتیک را برای رسیدن به اندام دلخواهشان انتخاب کند. در این روش با بیهوشی موضعی چربی از بدن برداشته می‌شود. بنابراین برای افرادی که به پوست حساس مبتلا هستند، لیپوماتیک یک روش مناسب است. علاوه بر این تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند عمل لیپوماتیک را انجام دهند.

چه کسانی می‌توانند اتوماتیک را انجام دهند؟

عمل لیپوماتیک برای کدام نواحی بدن انجام می‌شود؟

چون چاقی و انباشته شدن چربی در نواحی مختلفی از بدن اتفاق می‌افتد، بنابراین پرسیدن این سؤال که عمل لیپوماتیک چگونه است و برای کدام نواحی بدن انجام می‌شود برای همه پیش خواهد امد. ما در کنار شما هستیم تا بهترین و راحت‌ترین روش‌های کاهش چربی را به شما نشان دهیم. بنابراین باید بگوییم که روش لیپوماتیک را می‌توانیم به راحتی و بدون دردسر برای هر ناحیه از بدن مانند بازو‌ها، کمر، باسن، گردن، پا‌ها، شکم و قفسه سینه، که دارای چربی اضافی است، به کار ببریم. همچنین با توجه به حساسیتی که دستگاه لیپوماتیک دارد، هیچ ضرری در استفاده از آن زیبایی‌شناسی وجود ندارد.

آیا مردان می‌توانند عمل لیپوماتیک را انجام دهند؟

یک خبر خوب برای کسانی که می‌خواهند فرم بدنی ورزشکاری داشته باشند این است که کاربرد لیپوماتیک در مردان آن هم با روش لیپوساکشن وازر امکان‌پذیر است. علاوه بر این کسانی که دچار ژنیکوماستی یا بزرگی سینه به دلیل عدم تعادل هورمون‌ها هستند می‌توانند عمل لیپوماتیک را انجام دهند.

مقاله پیشنهادی:  نحوه مراقبت از زخم‌ های ایجاد شده بعد از اعمال جراحی لاغری

چه تفاوتی بین نحوه انجام لیپوساکشن لیزری و نحوه انجام لیپوماتیک وجود دارد؟

عمل لیپوماتیک جدیدترین عمل خارج‌سازی چربی از بدن نسبت به لیپوساکشن لیزری است. بنابراین روند بهبودی کوتاه‌تری را نسبت به لیپوساکشن لیزری طی می‌کند. همچنین مقدار چربی که از بدن خارج می‌شود کمتر بوده و شرایطی مانند خونریزی، کبودی و علائمی مانند از سوختگی را ندارد. اما این اثرات جراحی در ساکشن لیزری وجود دارند.

کاهش وزن بعد از لیپوماتیک

گرچه در روش لیپوماتیک چربی از ناحیه مورد نظر خارج می‌شود اما به عنوان یک روش نمونه و کلی در کاهش وزن و یا درمان چاقی نباید به آن نگاه کرد. با انجام لیپوماتیک سلول‌های چربی موجود در بدن شما به طور کامل از بین نمی‌روند و تنها بخشی از آن چربی‌های انباشته شده در بدنتان خارج‌سازی خواهند شد که این عمل خود باعث کاهش قابل توجهی از وزن شما می‌شود. اما این یک درمان جادویی نیست که به شما کمک کند تا شکل بدن خود را حفظ کنید بلکه مهم این است که چه کاری انجام می‌دهید. اگر از بدن خود غفلت کنید و یک سبک زندگی ناسالم را در پیش بگیرید، همچنان بدنتان چربی می‌گیرد. پس برای داشتن یک عمل لیپوماتیک موفق باید خودتان هم دست به کار شوید و با پزشکتان همکاری کنید!

کاهش وزن بعد از لیپوماتیک

خلاصه‌ای از مزایای استفاده از عمل لیپوماتیک

از جمله مزایای عمل لیپوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • فرآیند بهبودی سریعتر از سایر روش‌های لیپوساکشن و رفع چربی
  • استخراج اصولی چربی از تمامی نقاط بدن
  • افزایش میزان کلاژن در زیر پوست
  • کاهش میزان ضایعات بدن
  • عدم رسیدن آسیب به بافت‌های حساس مانند عصب‌ها و عروق
  • اطمینان از بازگشت سریع به زندگی عادی با حداقل عوارض
  • درمان با بیهوشی موضعی در مدت زمان کوتاهی

قیمت عمل لیپوماتیک چقدر است؟

قیمت عمل لیپوماتیک بسته به ناحیه و میزان چربی در آن متفاوت است. بنابراین شما برای اطلاع از قیمت روش لیپوماتیک ایمن و روند کاهش وزن پس از آن خود می‌توانید از طریق تماس با ما در یک جلسه مشاوره و دریافت ویزیت، از پزشکان ما راهنمایی کامل بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که در مورد زیبایی و کاهش وزن به شما کمک کنیم!

جراح فلوشیپ فوق تخصصی چاقی دکتر آذرپیکان

دکتر علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراح چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان