جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

عمل اسلیو معده چقدر طول می کشد؟

آیا می دانید عمل اسلیو معده چقدر طول می کشد؟ آیا می دانید دقیقا در فرآیند عمل اسلیو معده چه کارهایی انجام می شود و این فرآیند در مجموع چقد زمان می برد؟ در این مقاله دکتر آذرپیکان توضیحات کاملی در این باره ارائه داده اند. اگر عمل اسلیو جز گزینه های شما می باشد، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.
عمل اسلیو معده چقدر طول می کشد؟

عمل اسلیو معده چقدر طول می کشد

اگر شما هم از بیماری چاقی رنج می‌برید و برای درمان قطعی عمل اسلیو معده را انتخاب کرده‌اید، این مقاله برای شما است تا با جزییات بیشتری درباره جراحی اسلیو معده آشنا شوید و بتوانید تخمین بزنید که عمل اسلیو معده چقدر طول میکشد؟ چاقی، یکی از مهم‌ترین معضل قرن ۲۱ است و در تمام دنیا بسیاری از مردم با بیماری چاقی دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از آن‌ها عمل اسلیو معده را برای درمان قطعی‌خود انتخاب‌می‌کنند، اگر  تاریخ جراحی چاقی شما نزدیک است و می‌خواهید جزییات بیشتری از روند جراحی، مدت زمان عمل اسلیو معده و … بدانید، این مقاله برای شماست. با ما همراه باشید.

در ابتدا باید بطور خلاصه درباره جراحی اسلیو معده و مراحل آن صحبت کنیم تا بتوانیم زمان جراحی را تخمین بزنیم.

اسلیو معده؛ محبوب ترین روش لاغری

عمل جراحی اسلیو معده از جدیدترین شیوه های کاهش وزن با حداقل تهاجم است که طرفداران زیادی پیدا کرده است، دلیل استقبال مردم از جراحی چاقی اسلیو معده این است که نتایج بدست آمده از بیماران بعد از انجام جراحی بسیار امیدوار کننده است و فرد با رعایت رژیم غذایی مناسب و فعالیت ورزشی سبک بعد از عمل می تواند تا ۸۰ درصد اضافه وزن خود را کاهش دهد.

عمل جراحی اسلیو معده چیست

در این عمل بخشی از معده برداشته می‌شود و معده به شکل یک لوله باریک درمی‌آید و بیمار نمی‌تواند زیاد غذا بخورد و احساس سیری می‌کند، در واقع در این روش بخش ذخیره‌کننده معده از بدن خارج می‌شود. در این روش تغییری در مسیر سیستم گوارش انجام نمی شود، از طرفی در این روش جذب مواد مغذی مختل نمی شود و شما لازم نیست برای سلامتی خود وابسته به مصرف قرص های مکمل باشید.

البته عمل جراحی اسلیو معده معجزه نمی کند و خودتان باید با تمایلتان برای مصرف شیرینی بجنگید، البته با عمل جراحی معده؛ مقدار یکی از هورمون‌هایی که باعث افزایش اشتها می‌شود، کاهش می‌یابد و این سبب پایداری کاهش وزن شما می‌شود. البته یادتان نرود که کم اشتهایی یکی از عوارض جراحی اسلیو معده است.

مقاله پیشنهادی:  کاهش وزن و لاغری بعد از عمل اسلیو معده

احتمالا همه این‌ها را دکتر جراح شما برایتان توضیح داده است و شما در حال حاضر میخواهید بدانید از زمان ورود به بیمارستان تا انجام کارهای اداری، بستری، انجام آزمایشات قبل از عمل و … چقدر طول می‌کشد  و در واقع به طور کل عمل اسلیو معده چقدر زمان می‌برد؟ و شما کی می توانید با ظاهر جدید خود بیمارستان را ترک کنید؟!

همچنین اگر می خواهید در رابطه با هزینه عمل اسلیو معده در بیمارستان عرفان اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

مراحل پذیرش بیمار و تکمیل مدارک

وقتی وارد بیمارستان شدید باید به قسمت پذیرش و بستری رفته و چند فرم اداری برای روند جراحی را پر کنید که این روند حدوداً ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می‌برد.

معمولا زمان نهایی کردن وقت جراحی اسلیو معده، جراح به شما می‌گویید که  چه ساعتی در بیمارستان جهت پذیرش و بستری حاضر باشید.

ورود به بخش و بستری جهت عمل اسلیو

بعد از اتمام کارهای اداری مربوطه، پرستار از شما می‌خواهد تا کمی منتظر بمانید تا شما را برای ورود به بخش بستری آماده کنند.

اگر‌به موقع در بیمارستان حاضر شده باشید، شما بعد از مراحل پذیرش با کمک یک پرستار به بخش بستری روزانه می‌روید. در آنجا معاینات قبل از عمل را انجام می‌دهید و مشاوره پزشکی میگیرد و لباس‌ مخصوص اتاق عمل به شما داده می‌شود و شما باید جوراب ضدلخته خون را بپوشید و منتظر بمانید تا نوبت جراحی شما برسد، این مراحل حدودا ۱ ساعت زمان میبرد. اما این زمان‌ها تقریبی تخمین زده شده اند و ممکنه کمی بیشتر و یا کتر طول بکشید اما شما باید تمامی این مراحل را طی کنید تا بتوانید برای انجام جراحی به اتاق عمل بروید.

– مشاوره پزشکی قبل از عمل

قبل از جراحی اسلیو معده پزشک باید مطمئن باشد که بدن شما آماده عمل جراحی است و به همین دلیل پیش از رفتن به اتاق عمل علائم موارد زیر چک و بررسی می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  رژیم بعد اسلیو معده به صورت هفته به هفته

مشاوره پزشکی قبل از عمل اسلیو

  • علائم حیاتی: اندازه گیری و بررسی فشار خون، ضربان تنفس، ضربان قلب و دمای بدن
  • وزن: اندازه گیری وزن دقیق
  • سطح اکسیژن خون: بررسی سطح اکسیژن خون با استفاده از دستگاه “پالس اکسی متر”
  • رگ داخل وریدی: تعبیه رگ داخل وریدی برای تزریق بیهوشی
  • تجویز دارو: تجویز داروهای ضدانعقاد و داروهای رقیق‌کننده خون درصورت تشخیص پزشک

عمل اسلیو معده چقدر طول می کشد؟

بعد از انجام معاینات پزشکی پیش از عمل شما را برای مشاوره بیهوشی و انجام عمل به اتاق جراحی منتقل می‌کنند، متخصص بیهوشی بعد از بررسی آزمایشات و شرایط فیزیکی شما دوز مورد نیاز داروی بیهوشی را تعیین می‌کند.

1) مدت زمان فرآیند جراحی اسلیو

آخرین چیزی که پیش از بیهوش شدن می‌بینید، نور درون اتاق عمل است اما حتما کنجکاو هستید تا مراحل جراحی و زمانی که طول می‌شد را بدانید.

جراحی اسلیو معده از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود، پزشک جراح شما ابتدا ۵ برش کوچک روی شکم شما ایجاد میکند و بعد از آن وسایل لاپاراسکوپی داخل فضای شکمی شده و جراحی انجام ‌می‌شود.

جراحی اسلیو معده  ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت به طول می‌انجامد اما باید آماده کردن، مرحله بخیه زدن و درن گذاری را به مدت زمان جراحی اضافه کرد.

عمل اسلیو معده چقدر زمان میبرد؟

2) مدت زمان ریکاوری + بستری در بخش

بعد از اتمام جراحی شما به ریکاوری انتقال داده می‌شوید و مراحل بهوش آمدن و آمادگی‌های لازم برای ورود به بخش، حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان می‌برد.

بعد از به هوش اومدنتان، دکتر شما را معاینه کرده و بعد مجوز انتقال شما از ریکاوری به بخش بستری داده می‌شود.

مدت زمان بستری در بیمارستان بعد از جراحی اسلیو معده، بستگی به وضعیت فیزیکی و نتایج آزمایشات شما دارد، در بیشتر موارد شما تنها ۱ شب را بیمارستان بستری می‌شوید تا تحت مراقبت بعد از عمل باشید.

گاهی ممکن است بخاطر شرایط جسمی‌تان دکتر بخواهد تا حداقل ۲ شب در بیمارستان بستری باشید تا علائم حیاتی شما را مانیتور کنند.

عصر روز جراحی، از شما خواسته می‌شود تا از تخت بلند شده و با کمک همراه خود یا یکی از پرسنل بیمارستان در راهروهای بخش راه بروید، این کار در روند بهبودی شما بسیار مهم و پر اهمیت است.

مقاله پیشنهادی:  تفاوت اسلیو معده و بای پس معده

در طول مدت زمان بستری در بیمارستان بعد از جراحی اسلیو معده، از شما خواسته می‌شه که بطور منظم در سالن قدم بزنید.

3) مدت زمان مراقبت‌های بعد از جراحی در بیمارستان

تا زمانی که در بیمارستان بستری هستید، پرستاران شما را تحت نظر دارند و بعد از جراحی آزمایشاتی برای اطمینان از عدم وجود نشستی یا مشکل در برش‌ها انجام می‌شود.

همچنین تمرینات تنفسی و حرکتی لازم را به شما آموزش می‌دهند.

بعد از بررسی آزمایشات توسط پزشک جراح، شما میتوانید برای ادامه روند بهبودی به خانه برگردید‌.

قبل از ترخیص، دستورالعمل‌های مراقبتی و رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده به شما داده می‌شود.

بعد از ترک بیمارستان، روزهای اول را استراحت کنید و از دستورات غذایی پزشک و آموزش‌های تنفسی، حرکتی و … به درستی استفاده کنید و بعد از ۷ تا ۱۰ روز به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

مدت زمان جراحی اسلیو معده

حالا شما میدانید که عمل اسلیو معده چقدر زمان می‌برد؟ و مراحل جراحی اسلیو معده از زمان ورود به بیمارستان تا زمان ترخیص را می‌دانید و براحتی میتوانید برای این روز خود را آماده کنید و نگرانی کمتری داشته باشید. بطور میانگین مدت زمان عمل اسلیو معده از ورود به بیمارستان تا بستری در بخش، حدودا ۴ ساعت طول می‌کشد. بعد از یکی دو شب بستری در بیمارستان، با چاقی وداع می کنید و با ظاهر جدید خود به خانه می روید تا زندگی ای به دور از چاقی و سختی های آن داشته باشید. اما یادتان نرود که برای گرفتن بهترین نتیجه دستورات پزشک جراح را دقیق اجرا کنید و بر فعالیت های بدنی خود بیافزایید تا بهترین نتیجه را از جراحی اسلیو معده بگیرید.

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی سرطان روده دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان