جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

رژیم غذایی بعد از پلیسه معده

اگر تصمیم به انجام پلیسه معده یا هرگونه جراحی زیبایی لاغری دارید باید بدانید که این جراحی ها بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت های قبل و بعد از عمل می باشد. یکی از این مراقبت های بعد از عمل، رعایت رژیم غذایی بعد از پلیسه معده می باشد. برا اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می کنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
رژیم غذایی بعد از پلیسه معده

اگر تصمیم به انجام پلیسه معده یا هرگونه جراحی زیبایی لاغری دارید باید بدانید که این جراحی ها بسیار حساس هستند و نباید توسط هر پزشکی انجام شوند. پزشکی که شما برای عمل خود انتخاب می کنید باید در این زمینه ابتدا متخصص و سپسس با تجربه باشد تا دردسرهای احتمالی برای شما کاهش یابد. شما نباید بدن خود را در اختیار هر پزشکی قرار دهید چون نداشتن تجربه و تخصص دکترتان شما را به دردسر خواهد انداخت و رژیم غذایی بعد از پلیسه معده یکی از مهمترین نکات بعد از عمل می باشد که باید به آن دقت کنید.

تغذیه بعد از عمل پلیسه معده

عمل پلیسه معده چیست؟

عمل پلیسه معده یکی از جراحی های نوین و جدید جراحی لاغری است و با استفاده از آن می توان حدود هفتاد درصد حجم معده را کاهش داد. برخلاف عمل اسلیو معده، در این روش اصلاً قسمتی از معده برداشته و بریده نمی شود. پزشک معده را به داخل جمع کرده، به اصطلاح آن دو بخش را به یکدیگر پلیسه زده و می دوزد. این کار با استفاده از لاپاراسکوپی انجام می شود و بسیار کم عارضه است البته تا زمانیکه رژیم غذایی بعد از پلیسه معده رعایت شود.

 

اما آیا انجام پلیسه معده به همه افراد توصیه می شود؟

بدون در نظر گرفتن هزینه عمل پلیسه معده و مراقبت های ضروری پس از آن، پاسخ این سوال منفی است. افرادی که در طول روز سیگار یا هرگونه ماده دخانیات را به طور مکرر استفاده می کنند گزینه خوبی برای این روش نیستند. همچنین، انجام پلیسه معده به افراد دارای سابقه فشار خون یا دیابت یا کسانی که پیش از این یک بار اقدام به جراحی معده کردند توصیه نمی شود.

 

اما آیا بعد از پلیسه معده احتیاج به رعایت رژیم غذایی خاصی داریم؟

جواب این سوال مثبت است. در همه جراحی های زیبایی شما نیاز به یک سری اقدامات پیش از جراحی و بعد از جراحی دارید. شما باید پس از جراحی سبک غلط زندگی خود را اصلاح کنید. اما رژیم غذایی بعد از پلیسه معده به چه صورت است؟ بعد از عمل پلیسه معده نیاز به مصرف ویتامین و مکمل غذایی داریم؟ هفته اول و دوم بعد از عمل پلیسه معده چه باید بخوریم؟ هفته سوم و چهارم چطور؟ اینها از جمله مهم ترین سوالاتی هستند که شما از ما می پرسید. برای همین تصمیم گرفتیم تا این مقاله را بنویسیم و به مهم ترین پرسش های شما پاسخ دهیم. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

آیا عمل پلیسه معده رژیم غذایی خاصی دارد؟

یکی از کم عارضه ترین و نوین ترین روش های برای درمان چاقی عمل پلیسه معده است که انجام آن در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است. این جراحی ابتدا توسط جراحان ایرانی ابداع شد و بعد از آن مورد استقبال جراحان دنیا قرار گرفت. به طوریکه به یکی از محبوب ترین روش های جراحی چاقی که غیرتهاجمی و کم عارضه هم هست معرفی شد البته به شرط رعایت رژیم غذایی بعد از پلیسه معده. مراحل عمل پلیسه معده به شرح زیر است:

  • ابتدا فرد بی هوش می شود
  • پزشک جراح سپس برش های کوچکی در قسمت های مختلف شکم ایجاد می کند
  • ابزار لاپروسکوپیک و دوربین لاپروسکوپ آماده می شود تا جراح داخل شکم بیمار را مشاهده کند
  • قسمت بیرونی معده توسط جراح تا می شود و بعد بخیه می شود تا ثابت شود
  • دستگاه لاپروسکوپ و تجهیزات از بدن بیمار خارج شده وپزشک شکم بیمار را بخیه می زند
  • مرحله بعدی پانسمان شدن محل جراحی است. در اینجا بیمار به بخش ریکاوری می رود
  • فرد هوشیاری خود را به دست می آورد و به بخش می رود.( دوران نقاهت این جراحی کوتاه است و فرد به سرعت به زندگی عادی خود برمی گردد.)
مقاله پیشنهادی:  درمان میگرن با کاهش وزن امکان‌ پذیر است؟

در مورد رژیم غذایی بعد از پلیسه معده هم باید گفت که هر بار در مقاله هایمان گفتیم که انجام صرفا انجام یک عمل جراحی به معنای ادامه روش سبک زندگی قدیمی و غلط بیمار نیست و لازم است پس از جراحی رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک خود را مو به مو رعایت کنید و آن را سرسری نگیرید. این کار برای جلوگیری از عوارض احتمالی جراحی و گرفتن بهترین نتیجه الزامی است. در غیراینصورت ممکن است عوارض جدی مانند نشت مواد غذایی یا نگرفتن نتیجه لازم در انتظارتان باشد.

رژیم مایعات بعد از عمل پلیسه

مهم ترین نکته ای که درژیم غذایی بعد از عمل باید رعایت کنید این است که از مصرف کربوهیدرات و چربی دوری کنید. بیمار پس از عمل جراحی بهتر است مواد پروتئینی و ویتامینی را مصرف کنند. همچنین، انجام ورزش های سبک مثل پیاده روی بعد از 2 ماه پس از عمل با توصیه پزشک باید توسط بیمار انجام شود و ازنکات ضروری است.  دقت کنید که فرد پس از جراحی باید تا 6 ماه زیر نظر پزشک باشد و دقیق توصیه های او را عمل کند چون باید مصرف کالری شما کنترل شده باشد و به تعادل برسد.

 

تغذیه بعد از عمل پلیسه معده

قبل از عمل پلیسه معده باید این موارد رعایت شود:

  1. آزمایشات مربوطه توسط بیمار انجام شود
  2. اگر بیمار از داروی خاصی استفاده می کند به پزشک بگوید
  3. هیچ دارویی قبل از جراحی بدون هماهنگی پزشک مصرف نکنید
  4. تا 2 هفته از استعمال سیگار و الکل پرهیز کنید
  5. سوابق بیماری های خود را در اختیار پزشک تان قرار دهید
  6. قبل از جراحی، 12 ساعت از خوردن مواد غذایی و مایعات بپرهیزید

در مورد رژیم غذایی بعد از پلیسه معده نیز باید گفت رعایت رژیم غذایی که توسط دکتر داده می شود اهمیت بالایی دارد و به روند بهبودی کمک شایانی می کند. بیمار با رعایت تغذیه خود بعد از عمل باعث بهبودی سریع خود می شود و بهترین نتیجه را از این عمل خواهد گرفت.

رژیم غذایی عمل پلیسه

اما آیا عمل پلیسه معده ارزش این را دارد که بیمار تغذیه خود را با توصیه پزشک اش اصلاح کند؟ پاسخ مثبت است. این عمل دارای مزایای بسیاری است. در ابتدا شکل ظاهری شما را اصلاح می کند و بعد از آن متوجه می شوید که از سلامت روحی بهتری برخوردار هستید و مهم تر از اینها خطر سکته قلبی یا انواع بیماری های قلب و عروق، بیمارهای کبد، فشار خون، دیابت، سرطان و در نهایت مرگ را برای شما کاهش می دهد.

اما سایر مراقبت های بعد از پلیسه معده به شرح زیر است:

  • رعایت دقیق و اصلولی رژیم غذایی بعد از پلیسه معده طبق نظر و توصیه پزشک معالج
  • پرهیز از مصرف سیگار و دخانیات
  • رعایت دقیق رژیم غذایی
  • مصرف پروتئین در رژیم غذایی مانند تخم مرغ و لبنیات و ..
  • پرهیز از نوشیدن مایعات در هنگام غذا خوردن
  • انجام فعالیت های ورزشی سبک مثل پیاده روی آهسته

هفته اول و دوم بعد از عمل پلیسه معده

اگر تحت عمل پلیسه معده قرار گرفتید باید بدانید که رژیم غذایی بعد از پلیسه معده در هفته اول و دوم باید تنها به مصرف مایعات محدود شود. مواد غذایی دیگر به صورت آهسته به رژیم غذایی بیمار اضافه خواهد شد. خوردن مواد غذایی بعد از گذشت 2 هفته شروع می شود و باید توجه کنید که در آن زمان از مصرف مایعات همراه با غذا خودداری کنید و تلاش کنید که غذای خود را به آرامی بخورید و کامل آن را بجوید.

رژیم غذایی هفته اول بعد عمل پلیسه

در رژیم غذایی بعد از پلیسه معده پزشک تلاش می کند تا مواد پروتئینی مثل لبنیات و گوشت را در رژیم بیمار بگنجاند و توصیه های لازم را به او ارائه کند. بنابراین شما بر اساس توصیه ها باید وعده های غذایی خود را تنظیم کنید و نباید خودسرانه رژیم های غلط بگیرید یا پرخوری کنید. نکته دیگری که لازم است توسط بیماران رعایت شود این است که در دو هفته بعد از عمل حتما و حتما باید از استعمال سیگار یا هرگونه دخانیات و الکل خوددراری شود.

مقاله پیشنهادی:  بارداری بعد از عمل اسلیو معده

مصرف مسکن و قرص ها به تجویز دکتر آزاد است و باید به طور دقیق مصرف شود.

هفته سوم و چهارم بعد از عمل پلیسه معده

همانطور کعه گفتیم رعایت رژیم غذایی بعد از پلیسه معده بسیار حائز اهمیت است. در هفته اول و دوم مصرف مایعات و نوشیدنی هایی مانند آبمیوه یا آب و.. توصیه می شود.

از هفته سوم و چهارم فرد میتواند سوپ و پوره مصرف کند. دقت کنید که این مواد باید سبک باشند و نباید سنگین باشند.

هفته پنجم و ششم رژیم غذایی بعد از پلیسه معده

در هفته پنجم و ششم فرد باید طبق رژیم غذایی بعد از پلیسه معده که پزشک به او می دهد عمل کند. در اینجا فرد میتواند به مرور مصرف غذا را شروع کند. اما وعده های فرد باید کوچک باشد. در این هفته فرد میتواند سوپ مصرف کند و مواد بیشتری در سوپش استفاده کند.

رژیم غذایی

وقتی یک ماه از جراحی بیمار گذشت، فرد باید بر اساس رژیم غذایی بعد از پلیسه معده پزشک عمل کرده و انجام ورزش های سبک را شروع کند تا به وزن دلخواه برسد. توجه کنید که انجام ورزش های سنگین نیاز به پرسش و مشورت از پزشک تان دارد و باید این کار به آهستگی صورت گیرد.

اما چه افرادی کاندیدای بهتری برای عمل پلیسه معده هستند. عبارت اند از:

  • کسانی که شاخص توده بدنی آنها بین 35 تا 40 می باشد
  • کسانی که در معرض خطر بیماری های قلبی، دیابت و کلسترول هستند

دقت کنید که در این عمل چون اشتهای بیمار حذف نمی شودفرد نیاز به تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی بعد از پلیسه معده دارد. بنابراین، اگر تصمیم به تغییر سبک زندگی خود ندارید سراغ این روش یا اصلا هیچ جراحی زیبایی لاغری نروید. بنابراین، بیمار باید ابتدا هدف خود را از انجام پلیسه معده مشخص کند و سپسس اقدام به این عمل کند. شما باید ابتدا ببینید اراده و تصمیم کافی در این باره را دارید و آیا میتوانید نکات مربوط به رژیم غذایی و ورزش را رعایت کنید؟ و سپس تصمیم بگیرید. داشتن یک پزشک متخصص و باتجربه که هدفش تنها گرفتن پول از شما نیست میتواند به شما کمک کند که بهترین تصمیم را بگیرید.

بعد از عمل پلیسه معده نیاز به مصرف ویتامین و مکمل غذایی است؟

عمل پلیسه معده یکی از محبوب ترین و رایج ترین روش ها برای جراحی زیبایی است اما اگر تصمیم به انجام این کار دارید باید قبل از آن تمام نکات لازم را بدانید و آگاهانه اقدام کنید. مصرف ویتامین و مکمل های رژیم غذایی بعد از پلیسه معده به تجویز پزشک صورت می گیرد.

به طور کلی پس از هر جراحی ای نیاز است تا فرد با رعایت برخی نکات برای جلوگیری از هرگونه عوارضی یک سری نکات را رعایت کند که خوردن مکمل یکی از آنها است. بدن شما پس از جراحی پلیسه معده نیاز به برخی ویتامین ها دارد که با تجویز برخی مکمل های غذایی توسط پزشک جبران خواهد شد.

مصرف مکمل ها و ویتامین ها بعد از پلیسه معده

در پایان باید بگوییم که اگر به دنبال جراحی های زیبایی و لاغری هستید باید بدانید استفاده از این روش ها زمانی توصیه می شود که فرد با رعایت رژیم غذایی بعد از پلیسه معده و وررزش نتوانسته باشد چاقی خود را بهبود بخشد و بعد از آن به این روش رو کرده باشد. همانطور که گفتیم یکی از روش های رایج و محبوب و کم خطر و غیرتهاجمی در این زمینه پلیسه معده است که در کل دنیا هم اکنون مورد استفاده قرار می گیرد.  شما میتوانید در این باره با یک پزشک متخصص و باتجربه مشورت کنید تا نکات لازم را در اختیارتان بگذارد و درکنار آن اگر سوالی دارید از او بپرسید.

مقاله پیشنهادی:  خطرات و عوارض عمل های لاغری

جمع بندی درباره رژیم های غذایی بعد از عمل پلیسه معده

تناسب اندام هر فرد را میتوان براساس بررسی شاخص توده بدنی یا همان BMI تشخیص داد. پس از تشخیص چاقی با بررسی شاخص توده بدنی فرد در معرض بیماری های مختلفی از جمله بیماری های قلب و عروق، چربی خون، فشار خون، سرطان، دیابت و … قرار می گیرد. جالب است بدانید که یک انسان چاق در برابر دیگران بیشتر در معرض خطر مرگ است. برای همین از چاقی به عنوان دومین علت مرگ در جهان نام می برند.

یکی از کم عارضه ترین و نوین ترین روش های برای درمان چاقی جراحی پلیسه معده است که انجام آن در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است.  مهم ترین شاخصه چاق بودن یک فرد همان شاخص توده بدنی است که در صورت بالای 30 بودن نشانگر چاقی و اضافه وزن می باشد.یکی از مهم ترین نکات این عمل رعایت رژیم غذایی بعد از پلیسه معده است.

رژیم غذایی عمل پلیسه

جراحی پلیسه معده برای اولین بار  ابتدا توسط جراحان ایرانی ابداع شد و بعد از آن مورد استقبال جراحان دنیا قرار گرفت. به طوریکه به یکی از محبوب ترین روش های جراحی چاقی که غیرتهاجمی و کم عارضه هم هست معرفی شد.

این روش، یکی از جدیدترین تکنیک ها برای کاهش سایز معده بدون برداشتن آن است که به واسطه تا کردن معده و بخیه آن صورت می گیرد. با استفاده از این روش حدود هفتاد درصد حجم معده کم شده و در نتیجه اشتهای بیمار کاهش جدی می یابد.

صرفاً انجام یک عمل جراحی به معنای ادامه روش سبک زندگی قدیمی و غلط بیمار نیست و لازم است رژیم غذایی بعد از پلیسه معده توصیه شده توسط پزشک خود را مو به مو رعایت کنید و آن را سرسری نگیرید. این کار برای جلوگیری از عوارض احتمالی جراحی و گرفتن بهترین نتیجه الزامی است. در غیراینصورت ممکن است عوارض جدی مانند نشت مواد غذایی یا نگرفتن نتیجه لازم در انتظارتان باشد.

اگر  شما هم به دنبال جراحی های زیبایی و لاغری هستید باید بدانید استفاده از این روش ها زمانی توصیه می شود که فرد با رعایت رژیم و وررزش نتوانسته باشد چاقی خود را بهبود بخشد و بعد از آن به این روش رو کرده باشد. یکی از این روش های رایج و محبوب و کم خطر و غیرتهاجمی در این زمینه پلیسه معده است که در کل دنیا هم اکنون مورد استفاده قرار می گیردالبته برای کسانیکه رژیم غذایی بعد از پلیسه معده را نیز رعایت کنند.

شما اگر اراده و تصمیم لازم درباره رعایت دقیق رژیم غذایی و به طور کل تغییر سبک زندگی را در خود می بینید می توانید از یک پزشک متخصص و با تجربه کمک بگیرید و با پرسیدن سوالات تان بهترین تصمیم را برای سلامتی خود بگیرید. توصیه ما به شما برای انجام این کار دکتر” علیرضا آذرپیکان” بهترین پزشک و جراح لاغری در تهران است که سابقه و تجربه لازم در این زمینه را دارد و می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *