جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

ویزیت بعد از عمل و تاثیر آن در موفقیت جراحی لاغری

ویزیت‌ بعد از اعمال جراحی لاغری از موارد مهم در انجام این اعمال می‌باشد. این ویزیت‌ها به ویژه اگر در دوران نقاهت بعد از عمل به طور منظم و هدفمند پیگیری شوند، نقش مهمی در کاهش عوارض ناشی از عمل به ویژه عوارض خطرناک و پایداری نتایج اعمال لاغری خواهند داشت.
ویزیت بعد از عمل

ویزیت بعد از عمل و تاثیر آن در موفقیت جراحی لاغری

تلاش نویسندگان سایت دکتر علیرضا آذر پیکان متخصص جراحی لاغری و انکو سرجری در این است که مقاله‌ای جامع در مورد ویزیت‌های بعد از اعمال جراحی لاغری را به مخاطبان خود عرضه کند. اعمال جراحی لاغری از جمله روش‌های موجود برای رسیدن به وزنی پایدار و متعادل و اندامی متناسب و متوازن می‌باشند. این روش‌های جراحی معمولاً زمانی به کار می‌روند که روش‌های متعارف کاهش وزن مانند ورزش، رژیم غذایی و… موفق نباشند. اعمال جراحی لاغری به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند و در ادامه مورد بررسی خواهند گرفت.

توصیف چاقی یا اضافه وزن چیست

چاقی از مهم‌ ترین بیماری‌هایی است که از دیرباز افراد مختلفی را در جوامع و زمانه‌ای مختلف درگیر کرده است. به جز ظاهر ناخوشایند و پایین آمدن اعتماد به نفس، بیماری چاقی نقش مهمی در بالا رفتن احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون، دیابت نوع دوم، آپنه خواب، مشکل مفاصل و… دارد. از این رو کاهش وزن هم باعث بالا رفتن اعتماد و عزت نفس فرد و هم کاهش احتمال بروز بیماری‌های مزمن یا پایین آمدن شدت آن‌ها می‌شود.

اما روش‌های مختلفی برای توصیف چاقی و اضافه‌وزن وجود دارد. آنالیز بدن و تعیین مقدار چربی و ماهیچه، گرفتن وزن، معاینه ظاهری و سنجش شاخص توده بدنی از این جمله‌اند. شاخص توده بدنی شاخصی ساده و کاربردی برای توصیف ظاهر و اندام افراد مختلف می‌باشد. این شاخص از تقسیم وزن افراد بر مجذور قد آن‌ها به دست می‌آید. حالت‌های مختلفی برای شاخص توده بدنی وجود دارد که در ادامه بررسی می‌گردد:

  • اگر عدد به دست آمده کمتر از 20 باشد، لاغری فرد سنجش شده را نشان می دهد.
  • اگر عدد به دست آمده 20 الی 25 باشد، نرمال بودن وزن و توزیع وزنی فرد سنجش شده را نشان می‌دهد.
  • اگر عدد به دست آمده 25 الی 30 باشد، وجود اضافه‌وزن در فرد سنجش شده را نشان می دهد.
  • اگر عدد به دست آمده بیشتر از 30 باشد، ابتلای فرد سنجش شده به چاقی خفیف را نشان می دهد.
  • با هر 5 عدد افزایش یک درجه بر بیماری چاقی فرد افزوده می‌شود.

روش‌ های مبارزه با بیماری چاقی

از قدیم روش‌های مختلفی برای مبارزه با بیماری چاقی وجود داشته است. گرفتن روزه و حذف وعده‌های غذایی، رعایت رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی، ورزش و دارودرمانی (گیاه درمانی) از این جمله‌اند. محدودیت و مشکلات ناشی از روش‌های فوق ضرورت استفاده از روش‌های مدرن را خاطر نشان می‌ساخت.

با پیشرفت علم پزشکی روش‌های نوینی برای کاهش وزن و مبارزه با بیماری چاقی ابداع شد. اعمال جراحی لاغری از روش‌های مطمئن و خوب برای کنترل چاقی و اضافه‌وزن می‌باشند. این روش‌های لاغری دسته بندی و مکانیسم‌های مختلف دارند. همچنین گروه‌های هدف مختلفی برای اعمال جراحی لاغری وجود دارد.

مقاله پیشنهادی:  درمان فشارخون بالا با جراحی لاغری

انواع عمل های جراحی لاغری

اعمال جراحی لاغری از نظر شدت تهاجمی به دسته‌های مختلفی وجود دارد. معمولاً گروه هدف اعمال جراحی لاغری با سطح تهاجمی بالا (عمل اسلیو معده، عمل بیلیو پانکراس) افرادی با چاقی متوسط و شدید می‌باشند. در مقابل اعمال جراحی لاغری در افراد دارای اضافه‌وزن و چاقی معمولاً شدت تهاجمی بالایی ندارد (پیکرتراشی؛ عمل بالن معده).

طبیعتاً اعمال جراحی با شدت بالا دارای نتایج چشمگیرتر و پایدارتر و همچنین احتمال بالاتری برای بروز عوارض بعد از عمل می‌باشند. در مقابل اعمال جراحی لاغری با شدت تهاجمی خفیف احتمال بالاتری برای بازگشت وزن و ابتلای مجدد افراد عمل شده به چاقی وجود دارد ولی این اعمال جراحی معمولاً مخاطرات و عوارض کمتری را به دنبال دارند.

همچنین اعمال جراحی لاغری مکانیسم‌های اجرایی مختلفی دارند. دسته‌ای بر مبنای کاهش مستقیم چربی بدن افراد چاق می‌باشد. در روش‌های دیگر با قرار دادن جسم خارجی در معده افراد چاق، حجم معده و همچنین اشتهای فرد جراحی کاسته می‌شود. در اعمال جراحی لاغری با شدت تهاجمی بالا معمولاً مکانیسم مورد کاربرد تغییر آناتومی دستگاه گوارش و حذف حجم زیادی از معده و حتی روده فرد جراحی‌شده می‌باشد.

نحوه انجام اعمال جراحی لاغری

نحوه انجام اعمال جراحی لاغری

برای انتخاب روش جراحی لاغری معمولاً افراد متقاضی عمل با پزشک جراح می‌توانند مشورت کنند. معمولاً پزشک جراح بعد از تجربه درمان‌های ناموفق متعارف یا ابتلای فرد به چاقی شدید و یا ابتلا به بیماری مزمن اعمال جراحی لاغری را توصیه می‌کنند.

برای اعمال جراحی لاغری نیاز است که سلامتی کلی فرد متقاضی عمل توسط پزشک جراح مورد تائید قرار گیرد. به این منظور پزشک معالج روش‌ هایی مانند معاینه فیزیکی، گرفتن شرح حال از افراد متقاضی و سابقه قبلی ابتلای به بیماری یا جراحی فرد متقاضی عمل و همچنین انجام آزمایش‌های مختلف می‌توانند در این زمینه مفید باشند.

 با توصیه پزشک جراح معمولاً پیش از عمل جراحی معمولاً فرد متقاضی عمل برای کاهش وزن اولیه و بالا رفتن شانس موفقیت عمل جراحی، یک رژیم غذایی را رعایت کند. همچنین در یک بازه زمانی مشخص قبل از عمل فرد جراحی شونده باید از نوشیدن الکل و نوشیدنی‌های الکلی و استعمال سیگار (قلیان و دیگر دخانیات) اجتناب ورزد.

اعمال جراحی لاغری می‌توانند در بیمارستان (چه دولتی و چه خصوصی) و بعد از بستری شدن و بیهوشی عمومی یا موضعی شروع شوند. بعد از انجام عمل ریکاوری بیمار و رفع بی‌هوشی صورت پذیرفته و با گذشت روزهای اندکی بعد از جراحی (در اعمال جراحی لاغری مختلف متفاوت می‌باشد) و تائید سلامتی فرد جراحی‌شده توسط جراح، فرد از بیمارستان محل عمل ترخیص شده و می‌تواند دوران نقاهت بعد از عمل جراحی را در خانه سپری کند.

مقاله پیشنهادی:  یبوست بعد از عمل اسلیو معده

مخاطرات و مراقبت‌ های اعمال جراحی لاغری

اعمال جراحی لاغری هم به مانند هر عمل جراحی لاغری می‌توانند با مخاطرات و عوارضی همراه شوند. این عوارض به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند. عوارض کوتاه مدت بعد از اعمال جراحی لاغری می‌تواند شامل واکنش بدن نسبت به رفع بیهوشی، درد، افت فشار و سرگیجه، نشت، خونریزی و عفونت، حساسیت و قرمزی ناحیه جراحی باشد. معمولاً این عوارض و مخاطرات خود محدود شونده و یا با مراقبت‌های محدودی قابل کنترل می‌باشند.

عوارض بلند مدت اعمال جراحی لاغری می‌تواند موارد قبلی و همچنین عوارضی مانند سندرم دامپینگ، ریزش مو، باز شدن بخیه‌های جراحی، پدیدار شدن پوست‌های اضافه و حتی عوارض مهمی مانند نیاز دوباره به عمل جراحی لاغری را در بر گیرد.

روش‌های مختلفی برای کنترل عوارض بعد از عمل جراحی لاغری وجود دارد. انجام پانسمان، استراحت، فعالیت بدنی مناسب، رژیم غذایی متعادل، اجتناب از حرکات شدید، اجتناب از نوشیدنی نوشیدنی‌های الکلی و استعمال دخانیات و… از این جمله‌اند. در کنار موارد یاد شده انجام ویزیت‌های منظم و به موقع می‌توانند در کاهش و کنترل عوارض بعد از اعمال جراحی لاغری مفید باشد.

ویزیت بعد از عمل
ویزیت بعد از عمل

ویزیت بعد از عمل و تاثیر آن در موفقیت جراحی لاغری

انجام ویزیت بعد از اعمال جراحی لاغری می‌توان تا حد زیادی احتمال موفقیت اعمال جراحی لاغری را بالا ببرد، از بروز مخاطرات و عوارض بعد از عمل پیشگیری کرده و همچنین موجب کمک به کنترل هرچه بیشتر آن‌ها می‌شود.

ویزیت‌های بعد از عمل جراحی لاغری باید منظم باشد. در طی این ویزیت‌ها پزشک جراح، شرایط و وضعیت فرد جراحی‌شده را بررسی خواهد کرد. افزون بر این فرد جراحی‌شده باید مشکلات و شکایات جسمی و عوارض را به پزشک معالج خود اطلاع دهد. با همفکری و مشورت و ارائه راهکارهای عرضه‌شده توسط پزشک می‌توان این موارد را کنترل و رفع کرد. در کنار این موارد فرد جراحی‌شده باید نسبت به بروز عوارض خطرناک بعد از عمل هوشیار بوده و آن‌ها را فوراً به پزشک معالج خود اطلاع دهد.

 

بحث و نتیجه‌ گیری ویزیت بعد از عمل

بیماری چاقی و اضافه‌وزن از جمله بیماری‌های شایع و گسترده در سراسر جهان می‌باشد. راه‌های مختلفی برای مبارزه با چاقی و اضافه‌وزن وجود دارد. با ناکارآمدی روش‌های متعارف مبارزه با چاقی مانند ورزش، رژیم غذایی و دارودرمانی و… ضرورت استفاده از روش‌های نوین کنترل چاقی حس می‌شوند.

اعمال جراحی لاغری از جمله روش‌های مدرن و کارا برای کنترل چاقی و اضافه‌وزن می‌باشد. اعمال جراحی لاغری به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این اعمال دارای مخاطرات و عوارض احتمالی می‌باشند. عوارض اعمال جراحی مختلف به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود. روش‌های مختلفی برای کنترل عوارض بعد از اعمال جراحی لاغری وجود دارد که شامل انجام پانسمان، استراحت، فعالیت بدنی مناسب، رژیم غذایی متعادل، اجتناب از حرکات شدید، اجتناب از نوشیدنی نوشیدنی‌های الکلی و استعمال دخانیات و… می‌باشد.

مقاله پیشنهادی:  پیکرتراشی با روش ویزرلیپو + مزایا و معایب آن

 از مهم‌ترین موارد در دوران نقاهت بعد از اعمال جراحی انجام ویزیت‌های منظم و به موقع فرد جراحی‌شده توسط پزشک جراح می‌باشد. پزشک جراح با پایش شرایط فرد جراحی‌شده و ارائه توصیه‌های لازم می‌تواند موجب تشدید در کنترل عوارض عمل و جلوگیری از عود مجدد عوارض اعمال جراحی یا نیاز مجدد به وزن و حتی بروز دوباره مشکل چاقی و اضافه‌وزن شود.

معرفی جراح برتر برای انجام اعمال جراحی لاغری

یکی از شروط مهم در انجام موفق اعمال جراحی لاغری، انجام این اعمال لاغری توسط یک جراحی ماهر و با تجربه است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از والاترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را می‌باشد. این جراح پزشکی حاذق، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت بیانی عالی در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی پسندیده است. سابقه موفق این جراح شامل افزون از 3000 عمل جراحی با نتایجی درخور است. گوشه‌ای از رزومه و فعالیت‌های این جراح موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *