جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

جراحی زیبایی و پلاستیک

جراحی زیبایی و پلاستیک چیست و در چه مواردی انجام می شود؟
محتوا پنهان

جراحی زیبایی اولین و سریع ترین اقدام برای تغییر ظاهر شما است. تغییر فرم بدن و اندام ها یا انجام جراحی هایی مانند ابدومینوپلاستی و پیکرتراشی از اصلی ترین زیر دسته های انواع جراحی زیبایی محسوب می شوند. بر اساس آخرین آمار، 87 درصد جراحی های زیبایی در دنیا به منظور بهبود و تغییر ظاهر بیماران انجام می شوند و درصد کمی از افراد به ناچار و به منظور درمان بیماری دست به عمل های جراحی زیبایی می زنند.

این عرصه گسترده، طیف وسیعی از جراحی‌ها را شامل می‌شود که هر کدام به نوبه خود به دنبال تحقق اهدافی خاص هستند. به عنوان مثال، جراحی زیبایی بینی به عنوان نقطه کانونی در چهره، نقشی اساسی در زیبایی و اعتماد به نفس افراد خواهد داشت. همچنین می‌توان به عنوان مثالی دیگر گفت: در انواع جراحی‌های زیبایی لاغری، جراحان پلاستیک با ظرافت و تبحر، این عضو مهم یعنی بدن شما را به فرم دلخواه شما درمی‌آورند؛ اما در نظر داشته باشید، ‌این جراحی زیبایی فراتر از ظاهر فیزیکی است.

این نوع جراحی‌ها، می‌توانند اعتماد به نفس افراد را افزایش داده، عزت نفس آن‌ها را تقویت کرده و کیفیت زندگی آن‌ها را به طور چشمگیری ارتقا دهند. در ادامه در مورد آشنایی با انواع جراحی زیبایی، روش انجام عمل‌های جراحی زیبایی، معرفی بهترین پزشکان در مورد این عرصه و مزایا و معایب جراحی‌های زیبایی، صحبت خواهیم کرد. پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد انجام جراحی زیبایی را دارید، تا انتهای این نوشته، با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع جراحی زیبایی

در دنیای امروز، افراد زیادی به دنبال راه حلی برای خلاص شدن از شر چاقی و رسیدن به تناسب اندام هستند. یکی از این راه‌ها، عمل جراحی لاغری است که در چند سال اخیر، طرف‌داران زیادی را به خود جذب کرده است. در ادامه به معرفی برخی از عمل‌های جراحی زیبایی پرداخته و مطالبی را در مورد آن برای شما شرح می‌دهیم.

لیپوماتیک

جراحی لیپوماتیک که به آن پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن نیز گفته می‌شود، یکی از روش‌های محبوب جراحی زیبایی است که برای حذف چربی‌های موضعی و ناخواسته از نواحی مختلف بدن مانند: شکم، پهلو، ران، بازو، غبغب و غیره به کار می‌رود. به طور کلی در مقایسه جراحی لاغری با لیپوساکشن از نظر عوارض معمولا به افرادی که به دنبال لاغری در یک اندام خاص هستند، لیپوماتیک پیشنهاد می شود.

جراحی لیپوماتیک یکی از انواع جراحی های زیبایی پلاستیک بوده که در وبسایت دکتر آذرپیکان به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

 

ابدومینوپلاستی

اگر شما نیز از افتادگی پوست و شل شدن عضلات شکم خود رنج می‌برید و به دنبال راه حلی ایده‌آل برای این مشکل هستید، ابدومینوپلاستی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. ابدومینوپلاستی، ناجی شکم‌های رنج‌دیده است. این جراحی با از بین بردن چربی‌ها و پوست اضافی و همچنین تقویت عضلات شکم، به شما کمک می‌کند تا شکمی صاف، سفت و جوان را تجربه کنید.

ابدومینوپلاستی یکی از جراحی های زیبایی و پلاستیک شناخته می شود.

پیکرتراشی

یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی، پیکرتراشی است. پیکرتراشی، مجموعه‌ای از روش‌های مختلف است که برای فرم دهی و کانتورینگ قسمت‌های مختلف بدن به کار می‌رود. این روش‌ها نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند نواحی خاصی از بدن را که با روش‌های معمول از بین بردن چربی، تغییر شکل نمی‌دهند، به شکل ایده‌آل و دلخواه تبدیل کنند.

لیپوست

لیپوست یا همان لیپوماتیک، یکی دیگر از انواع جراحی‌های زیبایی لاغری بوده که با استفاده از دستگاه مکش، به حذف چربی‌های موضعی از نواحی مختلف بدن می‌پردازد. این روش برای افرادی که در کاهش چربی‌های سرسخت در نواحی مانند: شکم، ران، باسن، بازو و گردن با رژیم غذایی و ورزش به تنهایی ناموفق بوده‌اند، بسیار مناسب است. علاوه بر تناسب اندام، لیپوساکشن می‌تواند برای ایجاد خطوط و انحنا‌های ایده‌آل در بدن یا بهبود ظاهر زخم‌ها و جای زخم‌ها نیز استفاده شود.

کاربرد جراحی‌های زیبایی در رفع عوارض عمل‌های لاغری

همان طور که می‌دانید، کاهش وزن چشمگیر با روش‌های مختلف، از جمله جراحی‌های لاغری، می‌تواند به طور کلی سلامت و کیفیت زندگی افراد را به طور قابل توجهی ارتقا دهد. با این حال، کاهش وزن چشمگیر، به خصوص زمانی که به سرعت اتفاق می‌افتد، می‌تواند منجر به افتادگی و شل شدن پوست در برخی از نواحی بدن شود. این امر می‌تواند از نظر زیبایی ناخوشایند باشد و اعتماد به نفس فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین، جراحی‌های زیبایی می‌توانند در این زمینه کمک‌کننده باشند و با اصلاح و ترمیم نواحی آسیب دیده، تناسب اندام و زیبایی را به فرد بازگردانند. به عنوان مثال، ابدومینوپلاستی برای از بین بردن پوست اضافی و شل شده در ناحیه شکم، به خصوص در قسمت پایینی شکم که به آن “پیش بند شکم” نیز گفته می‌شود، انجام می‌شود. همچنین با برداشتن پوست و چربی اضافی، خط کمر باریک‌تر و متناسب‌تر به نظر می‌رسد.

روش انجام عمل‌های جراحی زیبایی

در بخش‌های قبل، با انواع عمل‌های جراحی زیبایی لاغری آشنا شدید. در این بخش، قصد داریم به بررسی و شرح روش انجام عمل‌های جراحی زیبایی بپردازیم.

نحوه انجام عمل لیپوماتیک

در این روش، از دستگاهی به نام لیپوساکشن برای تخلیه چربی‌های موضعی استفاده می‌شود و مراحل انجام آن به صورت زیر است:

پس از بی‌حسی موضعی، جراح برش‌های کوچکی در ناحیه شکم ایجاد می‌کند و با وارد کردن کانولا، چربی‌های اضافی را تجزیه و به صورت مایع تخلیه می‌کند. این فرایند حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می‌کشد و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نخواهد داشت. معمولاً لیپوماتیک شکم و پهلو هم‌زمان انجام می‌شوند. به طور کلی در افرادی که به دنبال عمل لیفت شکم هستند، لیپوماتیک پیشنهاد می شود.

نحوه انجام عمل ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی کامل، زمانی انتخاب می‌شود که نیاز به اصلاحات گسترده و تغییرات وسیع‌تر در ناحیه شکم باشد. در این روش، ابتدا برشی از سر تا سر استخوان لگن، در بالای خط ران و خط بیکینی ایجاد می‌شود. طول این برش به میزان پوست اضافی بستگی دارد. سپس جراح، پوست و چربی اضافی شکم را به طور کامل جدا می‌کند. ممکن است برای آزاد کردن ناف از بافت‌های اطراف، نیاز به برش دیگری در اطراف آن باشد. پس از اتمام عمل، برای جمع‌آوری مایعات اضافی، لوله‌‎‌ها یا درن‎‌هایی زیر پوست تعبیه می‌شوند. این لوله‌ها بسته به نظر جراح، چند روز بعد از عمل برداشته می‌شوند.

همچنین، ابدومینوپلاستی مینی که به آن ابدومینوپلاستی جزئی نیز، گفته می‌شود، با برش‌های کوتاه‌تر و تمرکز بر ناحیه زیر ناف، برای افرادی که چربی و پوست اضافی کمتری در شکم خود دارند، مناسب است. این روش به دلیل کوتاه‌تر بودن زمان جراحی و بهبودی سریع‌تر، محبوبیت بالایی دارد. در ابدومینوپلاستی مینی نیز، ممکن است برای جمع‌آوری مایعات اضافی، از درن استفاده شود که چند روز بعد از عمل برداشته می‌شود. با این حال در مقاله ای جداگانه با بررسی عمل ابدو و لیپوماتیک و مقایسه آن ها با یکدیگر پاسخی به سوال آیا ابدومینوپلاستی بهتر است یا لیپوماتیک داده شده است.

نحوه انجام جراحی پیکرتراشی

پیکرتراشی که به آن لیپوساکشن یا کانتورینگ بدن نیز گفته می‌شود، شامل مجموعه روش‌هایی است که با هدف حذف چربی‌های اضافی و فرم دهی به نقاط مختلف بدن انجام می‌شود. این روش‌ها می‌توانند به تنهایی یا به طور هم‌زمان با سایر روش‌های جراحی زیبایی مانند ابدومینوپلاستی یا لیفت باسن انجام شوند. در روش‌های تهاجمی پیکرتراشی، با ایجاد برش‌هایی در پوست، چربی‌های اضافی از بدن خارج می‌شوند. این در حالی است که در روش‌های سنتی، از لوله‌های فلزی نازکی به نام کانولا برای تخلیه چربی‌ها استفاده می‌شود.

نحوه انجام جراحی پیکرتراشی به عنوان یکی از بهترین جراحی های پلاستیک و زیبایی زیر نظر دکتر آذرپیکان

نحوه انجام عمل لیپوست

لیپوست یا لیپوساکشن، یک روش سرپایی است که معمولاً تحت بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود. در این روش، جراح با ایجاد برش‌های کوچک در پوست، لوله توخالی ظریفی به نام کانولا را وارد بدن می‌کند. کانولا به دستگاه مکش متصل شده و چربی‌های اضافی را از بدن خارج می‌کند.

معرفی بهترین متخصص جراحی زیبایی

انتخاب بهترین متخصص جراحی زیبایی لاغری، برای داشتن تجربه‌ای امن و رضایت‌بخش از عمل، بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل در اینجا به برخی از ویژگی‌های کلیدی یک جراح ماهر، در این زمینه اشاره می‌کنیم:

تخصص و تجربه پزشک

  • سابقه و مدارک؛ جراح باید دارای سابقه اثبات شده در انجام انواع مختلف جراحی‌های زیبایی لاغری و مدارک معتبر و بورد تخصصی از دانشگاه‌ها و مراکز معتبر باشد.
  • تمرکز بر جراحی لاغری؛ جراحانی که به طور متخصصانه و به طور مداوم بر روی جراحی‌های زیبایی لاغری تمرکز می‌کنند، از مهارت و تجربه بیشتری در این زمینه برخوردار هستند.
  • نمونه کار؛ بررسی نمونه کار‌های جراح، از جمله عکس‌ها و نظرات بیماران قبلی، می‌تواند به شما در درک سبک و نتایج حاصل از عمل توسط جراح کمک کند.

میزان مهارت و دانش

  • آشنایی با تکنیک‌های جدید؛ جراح باید از جدیدترین تکنیک‌ها و روش‌های جراحی لاغری مانند: لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی و غیره آگاهی داشته باشد و مهارت لازم برای انجام آن‌ها را به طور دقیق و ایمن کسب کند.
  • دانش آناتومی؛ تسلط بر دانش آناتومی بدن، بویژه در ناحیه مورد نظر عمل، برای انجام یک جراحی دقیق و کم‌خطر ضروری است.
  • مهارت‌های هنری؛ داشتن حس زیبایی‌شناسی و مهارت‌های هنری، به جراح کمک می‌کند تا نتایج طبیعی و مطلوبی را برای بیمار رقم بزند.

ارتباطات و ویژگی‌های شخصی

  • برخورد خوب و صبر؛ جراح باید صبوری به خرج دهد و به تمام سؤالات و نگرانی‌های شما به طور کامل و واضح پاسخ دهد.
  • صداقت و شفافیت؛ جراح باید در مورد مزایا و معایب هر روش، محدودیت‌ها و خطرات احتمالی عمل و انتظارات واقع‌بینانه از نتایج، با شما صادق و شفاف باشد.
  • همدلی و درک؛ جراح باید همدلی و درک بالایی نسبت به وضعیت شما داشته باشد و به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند.

مجوز‌ها و اعتبار مرکز جراحی

  • مجوز‌های قانونی؛ مرکز جراحی باید دارای مجوز‌های قانونی لازم از وزارت بهداشت و سایر مراجع ذی‌صلاح باشد.
  • تجهیزات و امکانات؛ مرکز جراحی باید از تجهیزات مدرن و پیشرفته و امکانات بهداشتی مناسب برای انجام عمل برخوردار باشد.
  • تیم پزشکی مجرب؛ جراح باید با یک تیم پزشکی مجرب و کارآزموده شامل متخصصان بیهوشی، پرستاران و دستیاران همکاری کند.

دکتر سید علیرضا آذرپیکان، مجربترین جراح در زمینه زیبایی و تناسب اندام

دکتر سید علیرضا آذرپیکان، متخصص و جراح چاقی و زیبایی، با سابقه‌ای درخشان در زمینه جراحی‌های زیبایی لاغری، به عنوان یکی از برترین پزشکان در این حوزه شناخته می‌شود. دکتر آذرپیکان علاوه بر تخصص جراحی عمومی، فلوشیپ جراحی سرطان را نیز دریافت کرده‌اند که نشان‌دهنده دانش و مهارت ایشان در زمینه‌های مختلف جراحی است. ایشان به طور تخصصی بر روی جراحی‌های زیبایی لاغری مانند لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی و غیره تمرکز داشته و در این زمینه تجربه‌ای قابل توجه دارند. همچنین ایشان، از جدیدترین تکنیک‌ها و روش‌های جراحی لاغری آگاهی داشته و مهارت لازم برای انجام آن‌ها را به طور دقیق و ایمن دارند.

ایشان سابقه‌ای طولانی در انجام انواع جراحی‌های زیبایی لاغری دارند و نتایج درخشان عمل‌های ایشان، گواهی بر مهارت و تخصص ایشان است. دکتر آذرپیکان نمونه کار‌های متعددی از عمل‌های خود دارند که می‌توانید با مشاهده آن‌ها، از نتایج حاصل از عمل توسط ایشان آگاهی پیدا کنید. علاوه بر این موارد، بسیاری از بیمارانی که تحت عمل جراحی توسط دکتر آذرپیکان قرار گرفته‌اند، از نتایج عمل و تجربه خود ابراز رضایت می‌کنند.

بنابراین، با توجه به نکات گفته شده، اگر به دنبال جراح چاقی و زیبایی مجرب و متخصص هستید، دکتر علیرضا آذرپیکان می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد.

مزایا و معایب انجام جراحی‌های زیبایی کدام‌اند؟

انواع عمل‌های لاغری، علاوه بر اینکه روی زیبایی و فرم مناسب شخص، تأثیر مستقیم دارند، می‌توانند معایب خطرناک و جبران ناپذیری را نیز، به دنبال داشته باشند. این روش‌ها می‌توانند برای افراد مختلفی که در کاهش چربی‌های سرسخت در نواحی مختلف بدن مانند شکم، ران، باسن، بازو و گردن با رژیم غذایی و ورزش به تنهایی ناموفق بوده‌اند، بسیار مفید باشند. اما این در صورتی برای شما اتفاق می‌افتد که بهترین جراحان زیبایی را برای خود در نظر گیرید. در ادامه به بررسی کامل مزایا و معایب انجام جراحی‌های زیبایی می‌پردازیم.

مزایای عمل‌های زیبایی لاغری

در حالت کلی، مزایای متعددی برای انجام جراحی‌های زیبایی لاغری وجود دارد که در اینجا به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. از بین بردن چربی‌های اضافی؛ جراحی‌های زیبایی لاغری می‌توانند چربی‌های اضافی و سرسختی را که با رژیم غذایی و ورزش به تنهایی از بین نمی‌روند، از بین ببرند.
  2. فرم دهی به بدن؛ با حذف چربی‌های اضافی، می‌توان خطوط و انحنا‌های زیبایی را در بدن ایجاد کرد و تناسب اندام را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست آورد.
  3. بهبود ظاهر؛ با از بین رفتن چربی‌های اضافی و فرم دهی به بدن، ظاهر فرد به طور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.
  4. افزایش اعتماد به نفس؛ با داشتن ظاهری زیبا و متناسب، اعتماد به نفس فرد افزایش می‌یابد و کیفیت زندگی او تا حد زیادی ارتقا پیدا می‌کند.
  5. کاهش وزن؛ جراحی‌های زیبایی لاغری، می‌توانند به کاهش وزن افراد کمک بسیاری کنند.
  6. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های متعدد؛ کاهش وزن می‌تواند، خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند: دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و برخی از انواع سرطان را کاهش دهد.
  7. پایداری؛ در صورتی که فرد پس از عمل، وزن خود را در حد نرمال حفظ کند، نتایج جراحی‌های زیبایی لاغری دائمی خواهد بود.
  8. تغییر سبک زندگی؛ انجام جراحی‌های زیبایی لاغری، می‌تواند انگیزه‌ای برای افراد باشد تا سبک زندگی خود را به سمت سالم‌تر شدن تغییر دهند.

معایب عمل‌های زیبایی لاغری

  1. خونریزی و عفونت؛ مانند هر عمل جراحی، احتمال خونریزی و عفونت در حین یا بعد از عمل وجود دارد.
  2. بی‌حسی یا درد؛ ممکن است بعد از عمل، در ناحیه مورد نظر احساس بی‌حسی یا درد داشته باشید.
  3. تورم و کبودی: تورم و کبودی در ناحیه عمل، طبیعی است و ممکن است چند هفته طول بکشد تا به طور کامل از بین برود.
  4. ناهمواری پوست؛ در برخی موارد، ممکن است پوست بعد از عمل ناهموار به نظر برسد.
  5. آسیب به اعصاب یا عضلات؛ احتمال آسیب به اعصاب یا عضلات در حین عمل وجود دارد که می‌تواند منجر به بی‌حسی، ضعف یا درد شود.
  6. آمبولی چربی؛ در موارد نادری، ممکن است چربی وارد جریان خون شده و به ریه‌ها برسد که می‌تواند خطرناک باشد.
  7. عدم تطابق با انتظارات؛ در برخی موارد، ممکن است نتایج عمل، مطابق با انتظارات فرد نباشد.
  8. نیاز به عمل مجدد؛ در پس عدم تطابق با انتظارات زیبا جو، ممکن است برای رسیدن به نتیجه دلخواه، به عمل مجدد نیاز باشد.

عوارض مرگبار عمل‌های زیبایی

همان طور که دریافتید، هیچ عمل جراحی، بدون عارضه نیست و در برخی مواقع خاص، می‌تواند منجر به مرگ افراد شود. بنابراین، آگاهی از این عوارض مرگبار برای افرادی که قصد انجام این عمل‌ها را دارند، بسیار ضروری است. لازم به ذکر است که میزان مرگ و میر ناشی از عمل‌های زیبایی لاغری نسبتاً پایین است؛ اما آمبولی چربی، خونریزی شدید، عفونت شدید، لخته شدن خون، آسیب به اندام‌های داخلی، آلرژی به داروی بیهوشی، از جمله عوارض مرگبار عمل‌های زیبایی لاغری هستند.

در رابطه با این موضوع پر اهمیت، انتخاب جراح با تجربه و ماهر، استفاده از مرکز جراحی معتبر و رعایت دقیق دستورالعمل‌های قبل و بعد از عمل می‌تواند به طور قابل توجهی خطرات را کاهش دهد. پس، قبل از تصمیم به انجام عمل‌های زیبایی لاغری، تمام جوانب را به دقت بررسی کنید، با یک جراح متخصص مشورت نمایید و با آگاهی کامل از مزایا و معایب و خطرات این عمل‌ها، اقدام به انجام آن نمایید.

مراقبت های ضروری قبل و بعد از جراحی زیبایی

اگر شما هم قصد دارید، جراحی زیبایی لاغری را انجام دهید و به دنبال تجربه‌ای ایمن و رضایت‌بخش از این عمل‌ها، هستید، در نظر داشته باشید، انجام مراقبت‌های قبل و بعد از عمل از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع، رعایت این نکات به شما کمک می‌کند، دوره نقاهت راحت‌تری را سپری کرده و نتایج دلخواه خود را به دست آوردید. در اینجا به برخی از مهم‌ترین مراقبت‌های ضروری قبل و بعد از جراحی زیبایی لاغری اشاره می‌کنیم:

مراقبت‌های قبل از عمل زیبایی لاغری

  1. مشاوره با جراح؛ انتخاب جراح مناسب، یکی از مهم‌ترین عوامل در داشتن تجربه‌ای ایمن و رضایت‌بخش از عمل است. به همین دلیل قبل از انتخاب جراح، حتماً با چند جراح مجرب و متخصص مشورت کنید و در مورد سابقه و مدارک، نمونه کار‌ها، روش‌های مورد استفاده، هزینه عمل آن‌ها اطلاعات کافی کسب کنید.
  2. معاینات پزشکی؛ جراح شما قبل از عمل، یک سری معاینات پزشکی برای بررسی وضعیت سلامت شما و اطمینان از اینکه شما کاندیدای مناسبی برای عمل هستید، انجام خواهد داد.
  3. آزمایشات: ممکن است، جراح دستور انجام برخی آزمایشات خون، ادرار یا عکس‌برداری را برای شما صادر کند. انجام دادن این آزمایشات، برای شما امری ضروری است.
  4. مصرف دارو‌ها؛ در مورد تمام دارو‌هایی که مصرف می‌کنید، چه نسخه‌ای و چه بدون نسخه، به جراح خود اطلاع دهید. ممکن است جراح از شما بخواهد مصرف برخی از دارو‌ها را قبل از عمل قطع کنید.
  5. ترک سیگار؛ سیگار کشیدن می‌تواند روند بهبودی را مختل کند و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. به همین دلیل، جراح ممکن است از شما بخواهد که حداقل 2 تا 4 هفته قبل از عمل، سیگار کشیدن را ترک کنید.
  6. رژیم غذایی؛ جراح ممکن است، دستورالعمل‌های خاصی در مورد رژیم غذایی، قبل از عمل به شما بدهد. به طور کلی، بهتر است در این دوران از مصرف غذا‌های سنگین، پرچرب و چرب پرهیز کنید و بیشتر به مصرف میوه‌ها، سبزیجات و غذا‌های کم چرب بپردازید.
  7. نوشیدن آب؛ نوشیدن آب کافی، قبل از عمل برای هیدراته شدن بدن شما ضروری است.
  8. به مدت 6 هفته قبل از عمل، از مصرف هرگونه مواد نیکوتین دار مانند الکل و مشروبات الکلی، خودداری کنید.
  9. روز قبل از عمل، استحمام کنید. زیرا که پس از جراحی، تا چند روز بعد از جراحی زیبایی، نمی‌توانید به حمام بروید.

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی لاغری

  1. استراحت؛ بعد از عمل، به استراحت کافی نیاز خواهید داشت. به مدت چند روز اول، باید از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید و بیشتر در رختخواب بمانید.
  2. مصرف دارو‌ها؛ دارو‌های تجویز شده توسط جراح خود را، به طور دقیق و طبق دستور مصرف کنید. این دارو‌ها ممکن است شامل آنتی‌بیوتیک‌ها، مسکن‌ها و دارو‌های ضد التهابی باشند.
  3. پوشیدن گن؛ ممکن است جراح از شما بخواهد که بعد از عمل، از یک گن مخصوص استفاده کنید. گن به فشرده‌سازی ناحیه عمل و کاهش تورم و درد کمک می‌کند.
  4. مراقبت از زخم؛ زخم عمل خود را تمیز و خشک نگه دارید و طبق دستورالعمل‌های جراح خود، از آن مراقبت کنید. پانسمان زخم را به طور مرتب تعویض کرده و از دست زدن به آن خودداری کنید.
  5. کنترل درد؛ احتمال دارد بعد از عمل، احساس درد داشته باشید. برای تسکین درد می‌توانید از دارو‌های مسکن تجویز شده، توسط جراح خود استفاده کنید.
  6. حمام کردن؛ از حمام کردن یا دوش گرفتن تا زمانی که جراح شما اجازه نداده است، خودداری کنید. در صورت نیاز می‌توانید، با استفاده از یک اسفنج مرطوب، بدن خود را به طور سطحی تمیز کنید.
  7. فعالیت بدنی؛ به تدریج و با مشورت جراح خود می‌توانید فعالیت‌های بدنی خود را از سر بگیرید. در ابتدا، از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید و به پیاده‌روی‌های کوتاه و ملایم بپردازید.
  8. رژیم غذایی؛ پس از عمل جراحی، بر روی مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، لبنیات کم‌چرب و پروتئین‌های بدون چربی تمرکز کنید. این غذا‌ها به شما ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر مورد نیاز برای بهبودی و تقویت سیستم ایمنی بدن شما را تأمین می‌کنند.
  9. نوشیدن آب و مایعات کافی؛ نوشیدن آب کافی برای هیدراته شدن بدن شما و دفع سموم از بدن ضروری است.
  • عدم استعمال دخانیات؛ استعمال دخانیات، روند بهبودی شما را مختل کرده و می‌تواند برای شما مضر باشد. پس به مدت 2 الی 3 ماه پس از جراحی، مصرف هر گونه دخانیات را قطع کنید.
  • از وارد کردن فشار به شکم و پهلو خودداری کنید؛ به دلیل وجود بخیه‌ها و تورم در ناحیه عمل، خوابیدن به پهلو یا شکم می‌تواند دردناک و ناراحت‌کننده باشد. بهترین حالت خوابیدن بعد از عمل، طاق باز است. در این حالت، فشاری به شکم و پهلو شما وارد نمی‌شود و می‌توانید به راحتی نفس بکشید.
  • حضور در معاینات؛ به طور مرتب در معاینات بعد از عمل که توسط جراح تعیین می‌شود، شرکت کنید. این معاینات برای بررسی روند بهبودی و اطمینان از اینکه همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، ضروری است.

در چه مواردی انجام عمل زیبایی ممنوع است؟

قبل از انجام عمل لیپوماتیک، پزشک در جلسه مشاوره با بررسی دقیق شرایط عمومی و وضعیت سلامتی متقاضی، اطلاعات کاملی را در مورد نحوه انجام عمل، عوارض احتمالی و مراقبت‌های بعد از عمل به او ارائه می‌دهد. افرادی که دارای شرایط زیر هستند، کاندید‌های مناسبی برای عمل لیپوماتیک محسوب نمی‌شوند:

  • افرادی که درگیر چاقی مفرط هستند
  • افرادی که مبتلا به انواع بیماری‌های عفونی می‌باشند
  • افرادی که برخی از دارو‌ها مانند لیدوکائین حساسیت دارند
  • همه افراد مبتلا به بیماری هموفیلی
  • خانم‌های باردار و شیرده
  • افراد مبتلا به فشار خون بالا
  • افرادی که سن آن‌ها کمتر از 18 یا بالای 45 سال است
  • افرادی که درگیر بیماری دیابت هستند
  • کسانی که هرگونه نقص سیستم ایمنی دارند
  • افرادی که پوست بسیار شل و افتاده‌ای دارند

بنابراین، اگر شما نیز مبتلا به هر یک از موارد بالا هستید، از انجام عمل‌های زیبایی لاغری خودداری کنید و بگذارید پزشک، تصمیم نهایی را برای انجام جراحی، بگیرد.

معرفی بهترین کلینیک جراحی زیبایی در تهران

بیمارستان عرفان تهران به عنوان یکی از معتبرترین و مجهزترین مراکز درمانی و زیبایی در ایران، در زمینه جراحی‌های زیبایی لاغری نیز حرفی برای گفتن دارد و با بهره‌مندی از متخصصان مجرب، جراحان ماهر و تجهیزات پیشرفته، خدمات گسترده‌ای را به مراجعان خود ارائه می‌دهد. جراحان و متخصصان زیبایی بیمارستان عرفان به خصوص دکتر علیرضا آذرپیکان، سابقه درخشان و تجارب ارزشمندی در زمینه جراحی‌های زیبایی لاغری دارند و با استفاده از جدیدترین متد‌ها و تکنیک‌های روز دنیا، بهترین و مطلوب‌ترین نتایج را برای بیماران خود رقم می‌زنند.

بیمارستان عرفان از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های روز دنیا در زمینه جراحی‌های زیبایی لاغری بهره می‌برد که این امر دقت و ظرافت عمل را افزایش داده و دوره نقاهت را به حداقل می‌رساند. همچنین، این بیمارستان طیف گسترده‌ای از جراحی‌های زیبایی لاغری مانند: ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک و غیره را به مراجعان خود ارائه می‌دهد. در نظر داشته باشید، هزینه‌های جراحی‌های زیبایی لاغری در بیمارستان عرفان منطقی و مقرون به صرفه بوده و با توجه به کیفیت بالای خدمات ارائه شده، بسیار مناسب است. بنابراین، اگر به دنبال یک تجربه امن، مطمئن و رضایت‌بخش در زمینه جراحی‌های زیبایی لاغری هستید، بیمارستان عرفان تهران، می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای شما باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان