جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

پیکرتراشی با عمل جراحی چیست + عوارض

پیکرتراشی با عمل جراحی از روش‌های کارا دارای اثرات زودهنگام و البته پایا می‌باشد. به جز موارد مفید این روش احتمال دارد که دارای عوارضی هرچند محدود و به راحتی قابل رفع می‌باشد. این موارد شامل بر جای ماندن اثر زخم، زخم شدن بعد از عمل جراحی، ترشح اضافی مایعات از محل جراحی، بروز خونریزی داخلی، انجام فعالیت بیش از حد می‌باشد. برای رفع این موارد فرد جراحی شده باید با پزشک خود مشورت و با رعایت مراقب و احتیاط‌های لازم به کنترل این موارد بپردازد. نتیجه این امر این است که فرد می‌تواند از نتایج پیکرتراشی لذت ببرد.
پیکرتراشی با عمل جراحی

پیکرتراشی با عمل جراحی از روش‌های کارا دارای اثرات زودهنگام و البته پایا می‌باشد. به جز موارد مفید این روش احتمال دارد که دارای عوارضی هرچند محدود و به راحتی قابل رفع می‌باشد. این موارد شامل بر جای ماندن اثر زخم، زخم شدن بعد از عمل جراحی، ترشح اضافی مایعات از محل جراحی، بروز خونریزی داخلی، انجام فعالیت بیش از حد می‌باشد. برای رفع این موارد فرد جراحی شده باید با پزشک خود مشورت و با رعایت مراقب و احتیاط‌های لازم به کنترل این موارد بپردازد. نتیجه این امر این است که فرد می‌تواند از نتایج پیکرتراشی لذت ببرد.

پیکرتراشی با عمل جراحی یکی از روش‌هایی است که کارا و همراه با نتایج زودهنگام و البته دیرپا می‌باشد. به جز نقاط قوت این روش، احتیاط‌های قبل و بعد از عمل جراحی که برای حصول نتایج خوبی مورد نیاز می‌باشد، این روش هم به مانند هر روشی که برای لاغری و تناسب اندام می‌باشد، دارای عوارض جانبی البته تقریباً خفیفی است که سلامت فرد جراحی شونده را به خطر نمی‌اندازد ولی برای کنترل آن‌ها نیاز به آگاهی در این مورد وجود دارد. در این مقاله به جز معرفی عوارض جانبی به نکات مهم خواهیم پرداخت.

پیکرتراشی با عمل جراحی

اهداف پیکرتراشی با عمل جراحی

در خیلی از روش‌های مبارزه با چاقی و رسیدن به لاغری از روش‌های رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی بهره گرفته می‌شود. هدف این روش‌ها معمولاً کاهش وزن می‌باشد. به جز کاهش وزن چند هدف دیگر هم می‌تواند در این زمینه مهم باشد. اولین مورد تناسب اندام می‌باشد. موارد دیگر کمک به شادابی و جوان کردن پوست و بهبود پوست اضافی است که در کاهش وزن ایجاد می‌شود.

پیکر تراشی بدون جراحی و فرق آن با پیکرتراشی با عمل جراحی

در پیکرتراشی بدون عمل جراحی از روش‌های غیر تهاجمی یا کمتر تهاجمی بهره گرفته می‌شود. این روش‌ها زمانی که به کار برده می‌شوند که رژیم غذایی یا فعالیت بدنی بالا کاملاً مفید نباشد. مزیت پیکرتراشی بدون جراحی عدم نیاز به بستری شدن در بیمارستان یا استراحت در منزل است. فرد در کمترین زمان می‌تواند به کار و فعالیت روزانه خود برگردد. ولی ممکن است نتایج به کندی بروز پیدا کند. پیکرتراشی با عمل جراحی راهی سریع‌تر و با نتایج پایاتر برای مراجعه کننده است.

تفاوت پیکرتراشی بدون جراحی با پیکرتراشی با جراحی

در پیکرتراشی بدون عمل جراحی باید مواظب باشیم که با افزایش وزن نتایج پیکرتراشی را از بین نبریم. ولی در پیکرتراشی با عمل جراحی معمولاً این مشکل مشاهده نمی‌شود. هرچند که علی رغم پایا بودن نتایج مشکلات دیری ممکن است وجود داشته باشد. در ادامه مقاله مو به مو به این موارد خواهیم پرداخت.

مقاله پیشنهادی:  عمل لیپوماتیک چیست؟

بهترین دکتر پیکر تراشی

این عمل جراحی از جمله عمل‌های جراحی مهم با نتایج پایا است. از این رو مهم است که پزشک انتخاب شده ماهر  مسئولیت‌پذیر باشد. برای این مورد ما یک پیشنهاد داریم. دکتر سید علیرضا آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی . ایشان دارای مهارت در عمل، برخورد مناسب با بیمار و مسئولیت‌پذیری در رفع دغدغه مراجعه کنندگان می‌باشد. برای مشورت و ویزیت توسط ایشان می‌توانید از طریق نوبت دهی ، زمان ویزیتی را در نزدیک ترین زمان رزرو کنید.

عوارض پیکرتراشی با عمل جراحی

عوارض پیکرتراشی با عمل جراحی

به جز کارکردهای این روش معرفی عوارض نیز می‌تواند در حفظ سلامتی فرد جراحی شونده بسیار مؤثر باشد. این موارد شامل موارد زیر هستند که البته در ادامه به معرفی و بررسی تک تک این عوارض می‌پردازیم:

  • بر جای ماندن اثر زخم
  • زخم شدن بعد از عمل جراحی
  • ترشح اضافی مایعات از محل جراحی
  • بروز خونریزی داخلی
  • انجام فعالیت بیش از حد و عواقب آن

بر جای ماندن اثر زخم بعد جراحی

بر جای ماندن اثر زخم

جای زخم جز عوارض بعد از عمل لاغری است که تقریباً غیر قابل اجتناب و بدیهی و شایع است. البته علی‌رغم بدیهی بودن معمولاً جراحان ماهر تلاش می‌کنند که بر جای ماندن جای زخم را کنترل و محدود کنند. مقدار زیادی از این جای زخم یا در اصطلاح اسکار چون در امتداد خط لباس، زیر سینه‌ها یا حتی زیر بغل وجود دارند قابلیت زیادی برای پنهان کردن دارند. به جز این موارد زخم‌هایی وجود دارند که قابل پنهان نبوده و در معرض دید بقیه قرار می‌گیرند. به این مشکل باید عدم مراقب صحیح فرد جراحی شونده را باید افزود که خود موجب ایجاد حالتی با نام کلوئید می‌شود. کلوئید بزرگ‌تر از زخم معمولی بوده و دارای سطحی صاف و رنگی تیره در عمق و اطراف زخم نسبت به رنگ طبیعی پوست می‌شود.

خارش، درد و یا سوزش مشکلاتی است که کلوئید موجب بروز آنها در فرد جراحی شده می‌شوند. این ضایعات از نظر بیماری‌زایی خطر خاصی را برای فرد ایجاد نمی‌کند ولی احتمال دارد که تأثیر منفی بر روی زیبایی فرد داشته باشد. معمولاً روش مقابله با این عوارض تزریق کورتون و کمک گرفتن از روش سرما درمانی (کرایوتراپی) است. در مورد انتخاب روش‌های کنترل و حذف این مشکل فرد جراحی شده باید با پزشک جراح خود مشورت نمایند.

مقاله پیشنهادی:  نحوه عمل پیکرتراشی بدون جراحی

زخم شدن محل جراحی

به جای بر جای ماندن جای زخم و محل برش، ایجاد زخم نیز از عوارض جانبی احتمالی بعد از پیکرتراشی با عمل جراحی است. نحوه عمل جراحی به گونه ای که حتی تا 10 الی 11 کیلو از وزن فرد مکش شده و در نتیجه کم می‌شود. خب این امر سبب عمیق و گسترده تر شدن محل بریدگی‌های جراحی و افزایش فشار بر روی محل بخیه می‌شود. برای کنترل این مشکلات باید به خوبی از بخیه نگهداری کرد تا این مشکلات محدود شود.

باید به خاطر داشت که بخیه‌های موجود محل جراحی بعد از طی مدت زمانی ( به طور فرض دو هفته ) قابلیت حذف دارند و این زمان باید رعایت شود و فرد جراحی شده در طی این مدت از فعالیت‌های شدیدی که ممکن است به پارگی بخیه بینجامد اجتناب نماید. موردی که بر شدت این زخم‌ها می‌افزاید وجود مشکلات پوستی در فرد جراحی شده می‌باشد لذا باید این مشکلات قبل از انجام عمل جراحی به پزشک جراح لاغری اطلاع داده شوند. در مواردی برای کنترل این زخم‌ها نیاز به مراقبت‌های بعد از جراحی می‌باشد.

ترشح اضافی مایعات از محل جراحی

 بعضی موارد منحصر به فرد در حین و بعد از عمل جراحی جهت پیکرتراشی منحصر به فرد رخ می‌دهد که یکی از آنها ترشح مایع اضافی یا سروما همان از محل جراحی است که به صورت اضافی و بدون کارکرد در بدن فرد جراحی شده وجود داشته یا بهتر بگوییم تجمع می‌یابند. دلیل این امر می‌تواند این باشد که وقتی 10 -11 کیلو از اندام فرد برداشته می‌شود مایعات موجود در این اندام باید در جای دیگری تجمع یابد و این مایع همراه با مایعی که به طور طبیعی در محل مقصد دارد ترکیب شده و منجر به ایجاد تورم و ترشح به بیرون از بدن می‌شود.

معمولاً این مشکلی درما تقریباً ساده‌ای دارد که شامل استفاده از درن برای تخلیه مایعات موجود در محل جراحی شده می‌باشد. این درن ها ممکن است حتی تا هفته‌ها برای مکش مایعات اضافی در بدن باقی بماند . در پایان کار درن برداشته شده و فرایند ختم می‌شود. خبر خوب در این زمینه این است که این عارضه اکثراً نادر و کمتر شایع است. در این مورد اگر حداقل نگرانی یا پرسش‌هایی در ذهن فرد جراحی شده چه قبل و چه بعد از جراحی وجود دارد، باید آنها را با پزشک جراح خود در میان بگذارد.

مقاله پیشنهادی:  برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

بروز خونریزی داخلی

بروز خونریزی داخلی

خونریزی داخلی پدیده‌ای است که رخ دادن آن می‌تواند از هر طریق یا ضربه خوردن از راه‌های گوناگون رخ دهد. از دیگر مواردی که احتمال دارد منجر به خونریزی داخلی شود پیکرتراشی با عمل جراحی می‌باشد که از باب درمان وجه تشابه زیادی با ترشح اضافی مایعات از محل جراحی دارد.

برای کنترل این امر به جز پیدا کردن و کنترل منبع خونریزی، در ابتدا، خونی اضافی معمولاً تخلیه می‌شود. این امر احتمال دارد که برای نیل به آن جراحی اضافی دیگری انجام دهیم . بروز عفونت از محل درن عارضه ثانویه‌ای که خود نیاز به توجه و کنترل دارد. با توجه به تجهیزات و امکانات بهتر بیمارستان‌های خصوصی نسبت به دیگر بیمارستان در آنها، احتمال کمتری برای بروز عفونت وجود دارد.

انجام فعالیت بیش از حد و عواقب آن

نکته جالب و در ابتدا مثبت این نوع روش‌های زیبایی کاهش وزن به ویژه در نیمه پایین بدن است که منجر به ایجاد حس سبک‌بالی و نشاط در فرد جراحی شده می‌شود. این مورد به جز جنبه روحی و روانی می‌تواند زمینه را برای انجام فعالیت‌های بیش از حد (که می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد) فراهم کند. انجام این فعالیت‌ها در حد طبیعی معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی بالا رفتن افراطی شدت فعالیت می‌تواند مشکلاتی نظیر پاره شدن بخیه و دیگر مشکلات شود.

برای پیشگیری از بروز این پدیده بعد از جراحی فرد تا قبل از مشورت با پزشک جراح و تعیین تکلیف در مورد این وضعیت باید فعالیت بدنی فرد متوقف شود. نکته مهم این است که چه این عارضه و چه عوارض دیگر پیکرتراشی با جراحی مخاطره خاص و قابل‌توجهی به همراه ندارد و با مشورت با پزشک و توجه به نکاتی که پزشک توصیه می‌نماید و رعایت مراقب و احتیاط‌های لازم به راحتی قابل رفع شدن است. با پیشگیری و رفع این مشکلات فرد می‌تواند نتایج شگرف این روش که منجر به افزایش سطح سلامتی از نظر جسمی و روحی و روانی و بالا رفتن سطوح عزت نفس را به همراه داشته باشد.

جراح فلوشیپ فوق تخصصی چاقی دکتر آذرپیکان

دکتر علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاغری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراح چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *