جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

پیکرتراشی با روش ویزرلیپو + مزایا و معایب آن

پیکرتراشی با روش ویزرلیپو از جمله روش‌ های مورد کاربرد در رسیدن به تناسب اندام است که می‌تواند با به کارگیری امواج، چربی‌های اضافی بدن ما را از بین ببرد، قسمت‌هایی از بدن را شکل دهد و پوست را سفت کند.

تلاش نویسندگان سایت دکتر علیرضا آذر پیکان متخصص جراحی لاغری و انکو سرجری در این است که مقاله‌ای جامع در مورد پیکرتراشی با روش ویزرلیپو + مزایا و معایب آن را به مخاطبان عرضه نماید. پیکرتراشی از جمله روش‌های خوب در زمینه رفع چربی‌ های بدن و رسیدن به تناسب اندام است.

این روش می‌تواند در قالب جراحی یا روش‌های غیر جراحی به کار گرفته شود. تنوع روش‌های مختلف از جمله مزایا پیکرتراشی است. از جمله روش‌های نوین پیکرتراشی روش پیکرتراشی ویزرلیپو می‌باشد که با استفاده از به‌کارگیری از امواج مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در این مقاله به بررسی این روش پیکرتراشی می‌پردازیم.

پیکرتراشی با روش ویزرلیپو

پیکرتراشی چیست؟

کانتورینگ بدن یا پیکرتراشی یک روش درمانی غیر جراحی یا جراحی است که هدف آن تغییر شکل بخشی از بدن و رسیدن به تناسب اندام و خلاص از شر پوست اضافی، از بین بردن چربی‌های اضافی بدن و تغییر شکل یا ترسیم مجدد ناحیه‌های مورد نظر در بدن است. انجام عمل پیکرتراشی بدون جراحی یا با جراحی معمولاً به جای لاغری با هدف به شکل‌دهی بدن و به نواحی خاصی که کاهش وزن مؤثر نیست یا پس از کاهش وزن قابل توجه منجر به پوست اضافی می‌شود، کمک می‌کند.

مشاوره چاقی دکتر آذرپیکان در واتساپ

مزایای کلی پیکرتراشی چیست؟

بسیاری از افرادی که پیکرتراشی بدن را انجام می‌دهند معمولاً این مزایا رو تجربه می‌کنند:

  • اجزای بدن مشخص و خوش شکل‌تر.
  • ظاهری جوان‌تر و لاغرتر
  • پوست صاف‌تر.
  • بهبود علائم.

نتایج پیکرتراشی با به کار گیری عمل جراحی معمولاً قابل توجه تر و فوری‌تر است. با به کار گیری گزینه‌های غیر جراحی پیکرتراشی، ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد تا تفاوت مشاهده شود.

روش ویزرلیپو چگونه روشی است

عمل ویزرلیپو چگونه عملی است؟

در این روش پیکرتراشی از امواج قدرتمند برای برهم زدن پیوند بین سلول‌های چربی استفاده می‌شود. روش پیکرتراشی ویزرلیپو نوعی عمل زیبایی کنترل‌شده تری نسبت به خیلی روش‌های پیکرتراشی با شدت تهاجمی بالاتر می‌باشد. افرادی که بهترین نتایج را با روش ویزرلیپو یا هر نوع روش کاربردی دیگری از پیکرتراشی را تجربه کرده‌اند، معمولاً 6-7 کیلو از وزن آن‌ها کم شده است.

مقاله پیشنهادی:  بی خطرترین روش عمل جراحی لاغری

روش ویزرلیپو چگونه انجام می‌شود

روش ویزرلیپو چگونه صورت می‌پذیرد؟

در این رسوبات چربی با روش‌های مختلف از هم جدا می‌شوند یا دچار تغییر حالت شده و سپس با استفاده از بیهوشی یا بی‌حسی، محلول نمکی و کانول از بدن خارج می‌شوند تا چربی از زیر پوست شما خارج شود. فشار آب و لیزر دو روشی هستند که می‌توان رسوبات چربی را قبل از عمل ساکشن از هم جدا کرد. امواج اولتراسوند ضربانی راه دیگری است. روش ویزرلیپو یکی از روش‌های پیکرتراشی اولتراسونیک است. تمام این منابع انرژی گرمایی تولید می‌کنند که به شکستن سلول‌های چربی برای حذف آسان‌تر کمک می‌کند و مشکلات پوستی ناحیه تحت درمان را به حداقل می‌رساند. به‌کارگیری روش ویزرلیپو ارتباط بین بافت چربی شما و ماهیچه‌های زیرین را بدون آسیب رساندن به بافت سالم زیرین شما مختل می‌کند.

 

مراحل انجام روش ویزرلیپو

در روش پیکرتراشی ویزرلیپو یک محلول نمکی مخلوط با یک ماده بی‌حس کننده به ناحیه مورد نظر  بدن فرد تحت عمل تزریق می‌شود. سپس، در مرحله اصلی روش ویزرلیپو کاوشگرهای اولتراسوند از طریق یک برش کوچک وارد پوست می‌شوند و شروع به پراکندن امواج به بافت هدف می‌کنند تا بافت چربی تجزیه شود. از یک کانول برای خارج کردن بافت چربی و بیشتر مایع از طریق همان پورت استفاده می‌شود.

سوالات متداول جراحی چاقی

اندام‌های هدف بدن در روش وزیرلیپو

روش ویزرلیپو می‌تواند هر یک از اندام‌های از بدن را هدف قرار دهد:

  • بازوها
  • قفسه سینه
  • چانه و گردن
  • قسمت بالایی پشت
  • دور کمر و شکم
  • کفل و ران
  • باسن

فواید روش وزیرلیپو

روش ویزرلیپو این مزایا را برای فرد تحت عمل و جراح ایجاد می‌کند:

  • کاهش خستگی جراح
  • افزایش جمع شدن پوست
  • درد، تورم و زمان نقاهت کوتاه‌تر
  • ناراحتی کمتر بعد از عمل ویزرلیپو
  • می‌تواند چندین ناحیه را در یک عمل درمان کند.
  • نتایج روش ویزرلیپو بعد از 1 هفته از عمل قابل مشاهده می‌باشد.

مخاطرات روش ویزرلیپو

عوارض جانبی رایج روش وزیرلیپو شامل موارد زیر می‌باشد:

  • کبودی و خونریزی محل عمل در روزهای بعد از عمل
  • قرمزی و درد در محل انجام عمل
  • وجود جای زخم و اسکار نهایی پس از بهبودی
  • هیپرپیگمانتاسیون، عدم تقارن، یا بی‌نظمی‌های پوستی
  • تورم مداوم که می‌تواند روزها یا هفته‌ها پس از عمل به طول بینجامد.
  • پوست شلی که با فرم جدید بدن هماهنگ نمی‌باشد.
مقاله پیشنهادی:  عارضه و خطرات عمل اسلیو معده

دوران نقاهت بعد از عمل ویزرلیپو

پس از عمل ویزرلیپو، بدن شما ممکن است در نواحی تحت عمل کمی کبود و متورم به نظر برسد. احتمالاً نمی‌توانید فوراً نتایج را ببینید زیرا بدن شما برای بهبودی به زمان نیاز دارد. به شما پدهای پنبه‌ای استریل داده می‌شود تا ناحیه آسیب دیده را پانسمان کنید، زیرا در 24 تا 48 ساعت آینده بدن شما آغشته از مایع تراوش شده خواهد بود. ممکن است نیاز به نوشیدن مایعات زیاد برای دفع ماده بیهوشی از بدن خود داشته باشید.

همچنین برای کمک به کاهش تورم، باید چند هفته لباس فشرده بپوشید. پس از حدود 3 تا 6 ماه، زمانی که بدن شما به شکل اصلاح شده خود قرار می‌گیرد، نتایج را واضح‌تر خواهید دید. برای برخی افراد، ممکن است چند ماه بیشتر طول بکشد تا نتایج عمل وزیرلیپو را ببینند.

نتایج حاصل عمل وزیرلیپو می‌تواند دائمی باشد؛ اما چشم انداز بدن شما پس از بهبودی تا حدی به شما بستگی دارد. پس از انجام روش وزیرلیپو، باید رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی خود را حفظ کنید تا بدن شما رسوبات چربی را که برداشته شده است را دوباره به دست نیاورد. همچنین، به خاطر داشته باشید که هیچ راهی برای از بین بردن تمام علائم قابل مشاهده پیری وجود ندارد. نوسانات وزن، التهاب و جاذبه همگی می‌توانند ظاهر شما را در طول زمان تغییر دهند.

 

بحث و نتیجه ‌گیری  پیکرتراشی با روش ویزرلیپو

 روش وزیرلیپو از جمله پیکرتراشی خوب و از جمله روش‌های مورد کاربرد در رسیدن به تناسب اندام است که می‌تواند با به کارگیری امواج، چربی‌های اضافی بدن ما را از بین ببرد، قسمت‌هایی از بدن را شکل دهد و پوست را سفت کند. معمولاً این روش مخاطره چندانی را به همراه ندارد و می‌تواند به تنهایی یا در ترکیب با دیگر روش‌ها به کار گرفته شود.

مقاله پیشنهادی:  پرسش و پاسخ در مورد عمل اسلیو معده

 

معرفی جراح برتر برای انجام عمل پیکرتراشی

مورد مهم در انتخاب جراحی ایمن برای تناسب‌اندام بهره‌گیری از یک جراح حاذق و آگاه می‌باشد. در زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از بهترین جراحان شهر تهران و حتی ایران است. این جراح پزشکی به روز، ماهر و دارنده بهترین مدارک از بالاترین دانشگاه‌ها می‌باشند. جدای از موارد بالا ایشان دارای کارنامه‌ای روشن در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای دقتی زیاد عمل جراحی و همچنین دارای سعه‌صدر و برخوردی مناسب است. سابقه درخشان این جراح در بر گیرنده بیش از 3000 عمل جراحی با نتایج موفق است. موارد زیر پاره‌ای از فعالیت این جراح را شامل می‌باشد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای گرفتن اطلاعاتی در زمینه فعالیت‌های درمانی به اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) مراجعه نمایند. به جز این موارد افراد متقاضی عمل می‌توانند از تجارب افراد جراحی‌شده بهره گیرند. این مورد می‌تواند کمکی درخور برای رفع دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این روش جراحی باشد. همچنین افراد برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر بهره گیرند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
استارت به زندگی سالم با دکتر آذرپیکان : مشاهده فیلم، نمونه کارها و رضایت مشتریان جراحی چاقی

منبع: healthline | clevelandclinic

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *