جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

درمان سریع چاقی کل بدن + ( معرفی 8 روش جدید )

درمان سریع چاقی کل بدن، انتخاب روشی که چاقی را کاملاً درمان کرده و مشکلات آن را رفع کند مهم می‌باشد. روش‌های قدیمی شامل رژیم غذایی، ورزش و دارو درمانی می‌شود. امروزه برای حل مشکلات این روش‌های قدیمی از جراحی‌های لاغری بهره گرفته می‌شود. با ترکیب این روش‌ها می‌توان به طور اساسی چاقی را درمان کرد.
درمان سریع چاقی کل بدن

درمان سریع چاقی کل بدن مقوله ساده و آسانی نیست که به راحتی قابل درمان و کنترل کامل باشد. چاقی معمولاً با دگرگونی در آناتومی دستگاه گوارش و تغییر رفتار همراه می‌شود. به این مجموعه باید بیماری‌های مزمن و حتی محدود کننده مانند ابتلای به کبد چرب را اضافه کرد. برای حل اساسی این مشکل نیاز به تمهیدات انتخاب روش یا روش‌های درمانی کارا و اساسی می‌باشد. قدم اول برای رسیدن به این هدف تعریف مسئله چاقی و تحلیل مشکلات آن می‌باشد. در گام بعدی می‌توان روش‌های درمانی خوب و حتی ترکیبی از روش‌های درمانی را برای درمان بیماری چاقی معرفی کرد.

چاقی: دلایل، پیامدها و راه‌ های کاهش وزن

یکی از مشکلات نوع بشر از ابتدا برقراری تعادل ما بین انرژی ورودی و مصرفی در بدن بوده است. در ابتدا با کمبود مواد غذایی گرسنگی، سوءتغذیه و حتی شیوع زیاد مرگ و میر و عدم رشد جمعیت وجود داشت. با پیشرفت شرایط کم‌کم بشر به حدی رسید که درجاتی از رفاه در تغذیه را تجربه کند. با ارتقای روش‌های زندگی کم‌کم از شدت فعالیت‌های بدنی کاسته شده و در مقابل غذای بیشتری دریافت می‌شد.

نتیجه این امر وقوع اضافه وزن و پدیدار شدن بیماری به نام چاقی بود. چاقی بیماری است که قدمتی به اندازه تاریخ دارد. این بیماری از دیرباز به عنوان قاتلی خاموش مطرح بوده است. چاقی موجب بروز عوارض و بیماری‌های جسمی و روحی می‌شود. این امر حتی موجبات انزوای فردی و کاهش بازدهی فرد در اجتماع می‌گردد.

 تعریف چاقی

تعریف چاقی

تعاریف مختلفی برای این بیماری وجود دارد. در قدیم بالا بودن وزن یا بزرگ بودن شکم و پهلو و شکلی ( با نام علمی اندومورف) دلالت بر چاقی می‌کرد. ورای جنبه ظاهری روش‌های مختلفی برای سنجش میان اضافه وزن و چاقی وجود دارد. یکی از ساده و در عین کاربردی‌ترین روش‌های تخمین چاقی، بهره گرفتن از نمایه یا شاخص توده بدنی (BMI ) می‌باشد. اما فرمول محاسبه شاخص توده بدنی چیست؟ این واحد از تقسیم وزن فرد مورد نظر بر مجذور قد او به دست می‌آید. بعد از محاسبه این شاخص چند حالت گوناگون ممکن است رخ دهد:

 

مشاوره تلفنی چاقی دکتر آذرپیکان

  • اگر فرد دارای شاخص توده بدنی زیر 20 باشد این امر مؤید لاغری فرد مورد نظر می‌باشد.
  • اگر شاخص توده بدنی در بازه‌ای بین 20 الی 25 باشد نشان‌دهنده وزنی متعادل برای فرد مورد نظر می‌باشد.
  • فرد عدد شاخص توده بدنی بین 25 تا 29.9 باشد یعنی اینکه فرد اضافه‌وزن دارد.
  • چاقی زمانی بروز پیدا می‌کند که شاخص توده بدنی عددی مساوی 30 و یا بالاتر از آن باشد.
  • هر 5 عددی که بر این عدد افزوده می‌شود، نشان‌دهنده یک درجه افزایش شدت این بیماری می‌باشد.
مقاله پیشنهادی:  بررسی انواع جراحی چاقی با ۶ روش نوین

راه حل کنترل بیماری چاقی چیست؟

از بدو پیدایش بیماری چاقی روش‌های مختلفی برای کنترل آن به کار می‌رفته است. بالا بردن شدت فعالیت بدنی از نخستین روش‌ها بوده که با توجه به زندگی کمتر ماشینی انسان‌های اولیه معمولاً مفید بود. در کنار این روش، راه‌حل‌هایی مثلاً کاهش مصرف مواد غذایی ( یا حتی گرفتن روزه در ادیان مختلف) و همچنین استفاده از گیاهان دارویی مفید بود. البته بعداً در کنار گیاهان دارویی داروهای مدرنی هم برای کنترل این بیماری به کار گرفته شدند. نکته حائز اهمیت اینکه  که روش‌های سنتی درمان چاقی گاها به طور انفرادی و گاها به طور ترکیبی به کار برده می‌شدند.

محدودیت‌های روش‌های سنتی درمان چاقی

محدودیت‌های روش‌های سنتی درمان چاقی

ورزش، رژیم غذایی و دارو درمانی مزیت‌هایی برای فرد به همراه دارد. به جز فواید این روش‌های کنترل چاقی، محدودیت‌هایی در کنترل چاقی و اضافه وزن با آن‌ها وجود دارد. اولین مورد به روند تغییر وزن تدریجی با بهره گیری از این روش‌ها می‌باشد. گاها فرد به جز چاقی با بیماری‌های زمینه‌ای دیگری مواجه می‌باشد و یک از راه غلبه بر این مشکل، کاهش قابل توجه وزن می‌باشد. با روش‌های قدیمی معمولاً زمان زیادی طول می‌کشد که این مشکل چاقی حل شود.

مورد دیگر وجود مشکلات زمینه‌ای در افراد چاق می‌باشد. مثلاً در افراد با درجات چاقی شدید ، احتمال بروز بیماری‌های قلبی – عروقی ، دیابت یا مشکلات مفاصل وجود دارد. در این حالت ممکن است به کار بردن روش‌هایی مانند ورزش سنگین به بروز مشکلات بیشتر کمک کند.

مشکل دیگر، بروز مسائل متعاقب کاهش وزن می‌باشد. افزایش پوست‌های اضافی و شل بودن پوست و چربی متعاقب خیلی روش‌های کاهش وزن ( و البته متعاقب پدیده‌هایی مانند بارداری) رخ می‌دهد. روش‌های یاد شده تأثیر کمی بر رفع مشکل فوق دارند (جدای از اینکه گاها خود علت بروز این پدیده‌اند).

مشکل دیگر بازگشت وزن با کنار گذاشتن این روش‌های درمانی می‌باشد. دلیل این امر بزرگ شدن معده و دستگاه گوارش می‌باشد. گاهی فرد می‌تواند مقدار انرژی ورودی را کنترل کند ولی به خاطر افزایش حجم معده چاره‌ای جز پرخوری ندارد.

روش‌های مدرن درمان چاقی کل بدن

 چند مشکل یاد شده لزوم کاربرد روش‌های جدید را برای بشر خاطر نشان می‌ساخت. این روش‌ها باید چند ویژگی می‌داشتند:

  • شتاب بیشتری را در روند کاهش وزن به ارمغان می‌آوردند.
  • از بروز چاقی ثانویه در حد امکان جلوگیری به عمل می‌آوردند. این مهم معمولاً با تغییر آناتومی دستگاه گوارش امکان‌پذیر بود.
  • توان پوشش دادن مشکلات دیگر مانند رفع پوست‌های اضافی یا شل بدن را می‌داشتند.
مقاله پیشنهادی:  کاهش وزن و لاغری بعد از عمل اسلیو معده

    به تناسب اندام کمک شایانی می‌کردند.

اما در ادامه به بررسی چند روش مدرن درمان بیماری چاقی می‌پردازیم:

عمل بای پس معده

عمل بای پس معده از روش‌های خوب جراحی برای غلبه بر بیماری می‌باشد. عمل بای پس معده جراحی مداخله بر پایه تغییر شکل آناتومیک معده می‌باشد. در این روش جراحی معده فرد به دو ناحیه فوقانی و تحتانی تقسیم می‌شود. معمولاً ناحیه تحتانی از مسیر گوارشی بیرون رفته و ناحیه بالایی نیز به روده اتصال می‌یابد. در نتیجه عمل بای پس معده، معده فرد حجم کم خواهد شد. در نهایت فرد جراحی شده با کاهش تدریجی اشتها و وزن روبرو می‌شود.

عمل بای پس با سوئیچ اثنی عشری

این عمل از دو مرحله تشکیل شده که مرحله اول برداشتن بخشی از معده را شامل می‌شود. در مرحله دوم بخش بزرگی از روده کوچک دور زده خواهد شد. کاهش وزن ناشی از این روش جراحی هم سریع بوده و معمولاً در مدت سه تا شش ماه اول بعد از عمل فرد حاصل می‌شود.

عمل اسلیو معده

 در عمل اسلیو معده 80 درصد از اندازه معده کاهش می‌یابد. این عمل پیامدهای مانند افت تولید آنزیم‌های تولید کننده حس گرسنگی و اشتها را در بر دارد. با گذشت زمان از وزن فرد کاسته شده و در طی یک الی دو سال فرد به وزن نهایی مورد نظر خود می‌رسد.

عمل باندینگ معده

در این جراحی لاغری، تغییرات مورد نیاز از طریق قرار دادن باندی در معده فرد اعمال می‌شود. باند کار گذاشته شده معده فرد را به دو قسمت مجزای بزرگ و کوچک تقسیم می‌کند. در این روش جراحی لاغری، بعد از خوردن مقدار کمی از غذا حس سیری به فرد القا می‌شود.

گذاشتن بالون در معده

با قرار دادن یک بالون در معده و پر شن حجم آن، افزایش حس سیری و سرکوب حس گرسنگی رخ می با توجه به اینکه در این روش برش و جراحی واقعی رخ نمی‌دهد، در نتیجه برخلاف دیگر روش‌های جراحی لاغری در این روش  بعد از عمل نیازی به بودن فرد در بیمارستان نبوده و  فرد می‌تواند بعد از عمل به منزل خود برگردد.

پیکرتراشی

پیکرتراشی

این روش می‌تواند به دو طریقه جراحی یا غیر جراحی صورت می‌پذیرد. در  این روشی هدف تناسب‌اندام و ترسیم دوباره اندام‌های بدن و حذف پوست‌های اضافی و شل بدن می‌باشد. روش پیکرتراشی می‌تواند مکمل و تکمیل کننده فرایند عمل‌های جراحی برای درمان چاقی باشد. معیار ورود به عمل پیکرتراشی، برخورداری از  شاخص توده بدنی کمتر از 30 است.

 روش‌های دیگر درمان چاقی

روش لیپوساکشن، بیلیو پانکراس، جراحی‌های شکم و پهلو، انسداد عصب واگ از جمله این روش‌ها می‌باشند.

مقاله پیشنهادی:  25 سوال متداول جراحی چاقی

بحث و نتیجه‌ گیری درمان سریع چاقی کل بدن

چاقی یکی از بیماری‌هایی می‌باشد که از دیرباز بشر را گرفتار خود کرده است. به موازات بروز این بیماری تلاش‌هایی برای کنترل آن صورت پذیرفته است. ورزش، رژیم غذایی و دارودرمانی (چه داروهای گیاهی و چه مدرن)س از روش‌های سنتی غلبه بر چاقی می‌باشند. با محدودیت‌های متعدد موجود در این روش ضرورت حرکت به طرف روش‌های مدرن و جراحی‌ها ایجاد شد.

روش‌های جراحی لاغری می‌تواند به تنهایی یا ترکیبی و جدا یا به عنوان مکمل روش‌های قدیمی به کار روند. هرکدام از روش‌های فوق نقاط قوت و ضعفی دارند. بهترین مرجع برای انتخاب روش لاغری پزشکان جراح و متخصصین تغذیه می‌باشند.

معرفی جراح برتر برای انجام عمل جراحی چاقی

یکی از موارد لازم در تجربه یک جراحی چاقی خوب، انجام این روش جراحی توسط یک جراحی ماهر و با دانش است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از بهترین جراحان شهر تهران و حتی ایران می‌باشد. این جراح پزشکی با تجربه، کارا و دارنده بهترین مدارک از بالاترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای ماندگار در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت انتقال عالی در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی پسندیده است. سابقه موفق این جراح شامل بیش از 3000 عمل جراحی با نتایجی موفق را در بر می‌گیرد. قسمتی از رزومه و فعالیت‌های این جراح به شرح زیر می‌باشد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان

برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان