جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

درمان فشارخون بالا با جراحی لاغری

درمان فشارخون بالا با جراحی لاغری، بیماری چاقی یکی از عوامل مهم در بروز بیماری‌های مزمن از جمله بالا رفتن فشارخون می‌باشد. افراد مختلف می‌توانند به ‌خوبی با کاهش قابل‌توجهی وزن اضافه خود، در کنار مبارزه با بیماری چاقی بیماری فشارخون را کنترل و مهار کنند.
مشکلات ناشی از ابتلا به بیماری چاقی

درمان فشارخون بالا با جراحی لاغری
تلاش نویسندگان سایت دکتر علیرضا آذر پیکان متخصص جراحی لاغری و انکو سرجری در این است که مقاله‌ای جامعه در مورد درمان فشارخون بالا با جراحی لاغری ارائه دهند. بیماری چاقی یکی از بیماری‌هایی است که از دیرباز قشر عظیمی از افراد هر جامعه را گرفتار خود کرده است.

مشکل اینجا است که بیماری چاقی به جز اضافه‌وزن و مشکلات آن موجب بالا رفتن احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های مزمن مختلفی می‌شود. از این رو درمان چاقی می‌تواند راهی برای کنترل بیماری‌های مزمن دیگر باشد. در این مقاله به بررسی تأثیر جراحی لاغری بر کنترل و درمان بیماری فشارخون می‌پردازیم.

مشاوره تلفنی چاقی دکتر آذرپیکان

تاثیر بیماری چاقی بر فشار خون

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال گسترده‌ترین بیماری‌ها در سراسر دنیا چاقی می‌باشد. از زمان ظهور اولین تمدن‌ها و با بالا رفتن سطح رفاه معمولاً اضافه‌وزن و چاقی در مقیاس وسیعی جوامع مختلف را تحت تأثیر قرار داده است؛ اما چرا این‌قدر بیماری چاقی دارای اهمیت و مبارزه با آن دارای اهمیت است. جواب این سؤال به نقش غیرمستقیم بیماری چاقی در ابتلای به امراض مختلف بر می‌گردد که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

مشکلات ناشی از ابتلا به بیماری چاقی

مشکلات ناشی از ابتلا به بیماری چاقی

چاقی بیماری است که هم از نظر تأثیر بر جنبه زیبایی و کاهش اعتمادبه‌نفس فرد و هم محدود کردن زمینه فعالیت‌های فردی می‌تواند معایب فراوانی را به همراه داشته باشد. جدای از موارد یاد شده بیماری چاقی و اضافه‌وزن بستری برای ابتلا افراد به بیماری‌های مزمن می‌باشد. این بیماری‌ها طیفی شامل بیماری‌های قلبی – عروقی، دیابت، فشارخون و… را در بر می‌گیرد.

از مهم‌ترین این بیماری‌ها فشارخون بالا می‌باشد که هر ساله طیف وسیعی از افراد را گرفتار می‌کند. افراد چاق با تأثیر مخرب چاقی بر عروق، بالا رفتن چربی خون، بروز مشکلات کلیوی و همچنین با افزایش فشار بر قلب زمینه بیشتری برای ابتلا به بیماری فشارخون داشتند. بروز این موارد به جز جنبه بیماری، به شدت اقتصاد جوامع رو به پیشرفت را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد؛ اما راه‌حل درمان این مشکل به ویژه فشارخون بالا چیست؟

روش‌ های کاهش وزن

روش‌ های کاهش وزن

از دوران کهن و با شایع شدن اضافه‌وزن و چاقی روش‌های مختلفی برای کاهش وزن و با هدف تناسب‌اندام به کار گرفته شد. برای نیل به این مقصود و با توصیه افراد درمانگر، افراد چاق یا شدت فعالیت بدنی خود را افزایش می‌دادند و یا کاهش مصرف مواد غذایی و تعدیل رژیم غذایی یا گرفتن به مبارزه با بیماری چاقی می‌پرداختند. همچنین بهره‌گیری از داروهای لاغری چه به فرم گیاهی در قدیم و چه به فرم دارویی جدید در دوران مدرن امری معمول بود.

مقاله پیشنهادی:  فرق پیکرتراشی با لیپوساکشن

اما این روش چه مشکلاتی را به همراه داشتند. اولاً که طبیعتاً زمان زیادی برای اینکه این روش‌ها مفید واقع شوند، نیاز بود. در شرایطی هم این روش‌های لاغری توان غلبه بر فرم‌های شدید بیماری چاقی را نداشتند. همچنین طبیعتاً با پرخوری، حجم معده افراد بیشتر می‌شد. با روش‌های سنتی کاهش وزن این افزایش حجم درمان‌نشده و در نتیجه بعد از کنار گذاشتن روش‌های سنتی کاهش وزن، احتمال بالایی برای بالا رفتن دوباره وزن وجود داشت. نتیجه این امر نیاز به مداخله روش‌های جدید با قدرت بالاتر و نتایج پایا وجود بود.

روش‌ های جراحی لاغری

همان‌طور که در بالاتر ذکر شد، محدودیت روش‌های قدیم کنترل بیماری چاقی لزوم به‌کارگیری روش‌های مدرن از جمله جراحی چاقی را خاطرنشان می‌ساخت. روش‌های جراحی لاغری دارای ماهیت مداخله و تهاجمی بالایی بوده و در بیشتر این روش‌ها آناتومی و حجم معده و حتی روده تغییر پیدا می‌کرد. این امر به نوبه خود موجب کاهش اشتها و غذای ورودی و همچنین سکوب ترشح مولد آنزیم‌های مولد گرسنگی و اشتها می‌شد. عمل‌های جراحی چاقی شامل عمل اسلیو معده، عمل بای پس معده، باندینگ معده و عمل بیلیو پانکراس، عمل بالن معده و … می‌باشد.

اولین مزیت اعمال جراحی لاغری کاهش تضمینی وزن و پیشگیری از بازگشت مجدد وزن بود. این مشکل، مشکلی عمده در روش‌های متعارفی بود که قبل‌تر به آن‌ها اشاره شد. در عمل‌های جراحی لاغری با تغییر آناتومی دستگاه گوارش و کاهش حجم آن عملاً فرد دیگر پتانسیل چاقی نداشته و می‌توانست با خیال راحت، سال‌ها از نتایج اعمال جراحی لاغری بهره گیرد.

درمان فشار خون بالا با جراحی لاغری

اما جدای از کاهش وزن، اعمال جراحی لاغری مزایای دیگری هم برای افراد جراحی‌شده به همراه داشتند. یکی از مهم‌ترین این موارد کنترل بیماری‌های مزمن و کاهش احتمال ابتلا یا عود مجدد آن‌ها بود. یکی از این مهم‌ترین این بیماری‌ها فشارخون است که هر ساله بار اقتصادی زیادی به جامعه، خانواده و افراد وارد می‌کند.

بیماری فشارخون به همراه بیماری دیابت جز بیماری‌هایی است که درمان قطعی نداشته و معمولاً با درمان و مراقبت‌های لازم کنترل می‌گردند. اعمال جراحی لاغری از ابزارهای مفید در کنترل هرچه بهتر بیماری فشارخون بالا می‌باشد. اما چگونه می‌توان از اعمال جراحی لاغری برای کنترل فشارخون بالا بهره گرفت؟

کاهش وزن

اعمال جراحی لاغری موجب کاهش وزن قابل‌توجهی در افراد جراحی‌شده می‌شوند. بخش عظیمی از این کاهش وزن در چربی ذخیره‌شده در اطراف بدن می‌باشد. در کنار این اعمال جراحی می‌توان به شدت در کاهش افت چربی خون و در نتیجه کاهش فشارخون و همچنین سلامت عروق خونی فرد جراحی‌شده نقش داشته باشد.

مقاله پیشنهادی:  انواع روش های عمل لاغری

رژیم غذایی متعادل

رژیم غذایی متعادل

ابزار مهم در حفظ نتایج عمل و گذشتن از دوران نقاهت رعایت یک رژیم غذایی متعادل و توصیه‌ شده توسط پزشک جراح می‌باشد. با داشتن رژیم غذایی سالم بعد از دوران نقاهت، احتمال ابتلای مجدد فرد به پرخوری، بالا رفتن وزن و همچنین افزایش احتمال ابتلای به فشارخون بالا به‌طور چشمگیری کم می‌شود. همچنین احتمال بالاتری برای درمان بیماری فشارخون بالا وجود دارد.

فعالیت بدنی بالا

داشتن وزن بالا در خیلی مواقع موجب فشار بر مفاصل و بدن افراد و همچنین عدم توانایی فرد در داشتن فعالیت بدنی مناسب و با شدت و مداومت بالا می‌باشد. با کاهش وزن چشمگیری که با کمک اعمال جراحی لاغری حاصل می‌شود، فرد جراحی‌شده می‌تواند دوباره فعالیت بدنی و ورزشی مناسب را تجربه کند. این امر در کنار تغذیه مناسب، نقش مهمی در درمان و کنترل بیماری‌های مزمن از جمله‌های فشارخون بالا و بیماری‌های قبلی عروقی دارد.

رعایت سبک زندگی سالم

در بالاتر دو مورد از اجزای یک یعنی فعالیت بدنی مناسب و رژیم غذایی متعادل را برشمردیم. دو عامل مهم دیگر دوری از استعمال دخانیات و پرهیز از نوشیدن الکل و نوشیدنی‌های الکلی می‌باشد.

یکی از عوامل مستعد کننده فرد برای ابتلا به فشارخون بالا، استعمال سیگار، قلیان و دیگر دخانیات می‌باشد. خوشبختانه یکی از شروط اساسی برای انجام اعمال جراحی لاغری پرهیز از استعمال دخانیات در چند هفته قبل از عمل و رعایت این مهم در دوران نقاهت می‌باشد. با کنار گذاشتن استعمال دخانیات که کلید آغاز آن با اعمال جراحی است، فرد می‌تواند سلامت عروق، قلب و ریه خود را تضمین کرده و یکی از عوامل مهم در بیماری فشارخون بالا را تعدیل کند. نتیجه امر کاهش ملموس شدت بیماری فشارخون می‌باشد.

در کنار دخانیات، الکل و نوشیدنی‌های الکلی جز موادی هستند که به جز حرمت شرعی و اخلاقی، نقش مخربی در ابتدا افراد به بیماری فشارخون بالا دارند. قبل از اعمال جراحی لاغری، باید مصرف نوشیدنی‌های الکلی متوقف گشته و توصیه می‌شود که بعد از اعمال جراحی هم این توقف مصرف ادامه یابد. کنار گذاشتن مصرف الکل و استعمال دخانیات می‌تواند موجب فراهم آوردن بستر درمان فشارخون بالا و همچنین پیشگیری از عود مجدد آن شود.

بحث و نتیجه‌ گیری درمان فشارخون بالا با جراحی لاغری

چاقی از جمله بیماری‌هایی است که موجب بروز مشکلات زیادی در زندگی افراد می‌باشد. این بیماری به جز جنبه ظاهری و روحی، می‌تواند زمینه را برای ابتلای افراد به بیماری مزمن مختلفی را ایجاد کند.

مقاله پیشنهادی:  پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

روش‌های مختلفی برای درمان بیماری چاقی وجود دارد که شامل رژیم غذایی، ورزش، گرفتن روزه یا دارودرمانی می‌باشد. محدودیت روش‌های یاد شده موجب بهره‌گیری از اعمال جراحی لاغری مختلف شد. اعمال جراحی لاغری به جز کاهش وزن قابل‌توجه و کمک به عدم بازگشت وزن کاهش‌یافته، در بهبود بیماری‌های مزمن مختلفی از جمله فشارخون بالا نقش دارند.

کاهش وزن، رژیم غذایی، فعالیت بدنی بالا و پرهیز از استعمال دخانیات و نوشیدن الکل ابزارهایی هستند که اعمال جراحی لاغری به کمک آن‌ها می‌تواند موجب کنترل بیماری فشارخون بالا و پیشگیری از عود مجدد آن در فرم جراحی‌شده شود.

معرفی جراح برتر برای انجام اعمال جراحی لاغری

یکی از موارد ضروری در تجربه موفق یک عمل جراحی لاغری، به‌کارگیری این روش جراحی توسط یک جراحی باتجربه و کاردان است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از بهترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را می‌باشد. این جراح پزشکی بادانش، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت انتقالی شگرف در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی دلپذیر است. سابقه موفق این جراح دربرگیرنده بیش از 3000 عمل جراحی با نتایجی عالی است. قسمتی از رزومه و فعالیت‌های این جراح شامل موارد زیر می‌باشد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه‌کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان