جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

عمل لاغری و افزایش فرصت‌ های موفقیت در باروری مردان

عمل لاغری و افزایش موفقیت در باروری مردان، چاقی از جمله بیماری‌های شایعی است که به جز ظاهر نامناسب و عدم تناسب اندام می‌تواند منجر به بروز عوارضی در فرد مبتلا می‌شود. یکی از این عوارض کاهش باروری در مردان مبتلا می‌باشد. راهکارهای مختلفی برای غلبه بر چاقی وجود دارد. یکی از کاراترین روش‌ها برای درمان بیماری چاقی اعمال جراحی لاغری می‌باشد.
عمل لاغری و افزایش فرصت‌های موفقیت در باروری مردان

تاثیر جراحی لاغری بر روی باروری

تلاش نویسندگان سایت دکتر علیرضا آذر پیکان متخصص جراحی لاغری و انکو سرجری در این است که مقاله‌ای کامل در مورد عمل لاغری و افزایش فرصت‌های موفقیت در باروری مردان به مخاطبان پیگیر خود تقدیم کند. بیماری چاقی یکی از بیماری‌های شایع در دنیای امروزی می‌باشد که می‌تواند مخاطراتی مختلفی را برای فرد مبتلا به ارمغان بیاورد.

از جمله مخاطراتی که در درازمدت افراد مبتلا به چاقی می توانند به آن دچار شوند کاهش میزان باروری است در مردان است. از جمله روش‌های مفید و مؤثر در غلبه بر بیماری چاقی به کار گیری اعمال لاغری می‌باشد. در این مقاله به بررسی معضل چاقی، اعمال لاغری و تأثیر آن بر باروری در مردان خواهیم پرداخت.

مشاوره چاقی دکتر آذرپیکان در واتساپ

تعریف چاقی

چاقی یک بیماری پیچیده و مزمن با دلایل متعددی است که منجر به تجمع بیش از حد چربی در بدن و گاهی اوقات کاهش میزان سلامتی فرد مبتلا می‌شود. البته وجود چربی بدن لزوماً به معنای بیماری نیست. اما زمانی که بدن شما چربی اضافی زیادی داشته باشد، می‌تواند دچار تغییر در عملکرد در جنبه‌های مختلفی شود. این تغییرات پیش‌رونده هستند، یعنی می توانند در طول زمان بدتر شوند و می توانند منجر به اثرات نامطلوب در سلامتی فرد مبتلا شوند.

محاسبه bmi

عوارض بیماری چاقی

افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به تعدادی از بیماری بالقوه جدی هستند که شامل موارد زیر می‌باشند:

بیماری‌های قلبی و سکته‌ های مغزی

چاقی احتمال ابتلا به فشار خون بالا و سطح کلسترول ناسالم را افزایش می‌دهد که از عوامل خطر بیماری قلبی و سکته هستند.

دیابت نوع 2

 چاقی می‌تواند بر نحوه استفاده بدن از انسولین برای کنترل سطح قند خون تأثیر بگذارد. این امر خطر مقاومت به انسولین و ابتلا افراد به بیماری دیابت را افزایش می‌دهد.

سرطان‌های خاص

ابتلا به بیماری چاقی ممکن است خطر ابتلا به سرطان رحم، دهانه رحم، آندومتر، تخمدان، سینه، روده بزرگ، رکتوم، مری، کبد، کیسه صفرا، پانکراس، کلیه و پروستات را افزایش دهد.

مشکلات گوارشی

 چاقی احتمال ابتلا به سوزش سر دل، بیماری کیسه صفرا و مشکلات کبدی را افزایش می‌دهد.

آپنه خواب

 افراد چاق بیشتر احتمال دارد به آپنه خواب مبتلا شوند که یک اختلال بالقوه جدی بوده که در آن تنفس به مکرر در طول خواب متوقف و شروع می‌شود.

آرتروز

 چاقی فشار وارده بر مفاصل تحمل کننده وزن را افزایش می‌دهد. همچنین ابتلا به چاقی باعث افزایش التهاب می‌شود که شامل تورم، درد و احساس گرما در بدن می‌شود. این عوامل ممکن است منجر به عوارضی مانند آرتروز شود.

مقاله پیشنهادی:  پیشگیری و مدیریت خطرات مرتبط با جراحی لاغری: راهکارها و راهنمایی‌ها

بیماری کبد چرب

 چاقی خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را افزایش می‌دهد، کبد چرب اختلالی است که به دلیل رسوب بیش از حد چربی در کبد اتفاق می‌افتد. در برخی موارد، این بیماری می‌تواند منجر به وارد شدن آسیب جدی به کبد فرد مبتلا شود که به عنوان سیروز کبدی شناخته می‌شود.

علائم شدید COVID-19

 چاقی خطر ابتلا به علائم شدید را در صورت آلوده شدن فرد به ویروسی کروناویروس ۲۰۱۹ معروف به کووید-۱۹ می‌شود، افزایش می‌دهد. افرادی که موارد شدید ابتلا به بیماری COVID-19 دارند ممکن است به درمان در بخش مراقبت‌های ویژه یا حتی ابزارهای کمکی برای تنفس نیاز داشته باشند.

چاقی و کاهش باروری در مردان

 

چاقی و کاهش باروری در مردان

ناباروری مردان به دلیل مشکل در تولید اسپرم یا حرکت اسپرم از طریق دستگاه تناسلی مردان ایجاد می‌شود. دلایلی وجود دارد که می‌تواند باعث ناباروری مردان شود، از جمله این موارد مشکلات ژنتیکی، عملکرد هورمونی غیرطبیعی و عوامل مربوط به سبک زندگی، از جمله سلامت عمومی و بالا بودن وزن. تستوسترون هورمونی است که برای تولید اسپرم و توسعه اسپرم بالغ لازم است.

سلول‌های چربی می توانند سطوح تستوسترون را مستقیماً با تبدیل آن به نوعی استروژن یا به طور غیرمستقیم از طریق تولید لپتین کاهش دهند. با افزایش چربی بدن، تولید لپتین افزایش می‌یابد که تولید تستوسترون را کاهش می‌دهد. این بدان معناست که مردان چاق با سطوح لپتین بالا، سطح تستوسترون پایینی دارند که تولید اسپرم، میل جنسی و عملکرد نعوظ را مختل می‌کند.

 التهاب مرتبط با چاقی همچنین می‌تواند به اسپرم آسیب برساند که می‌تواند ژن‌هایی را که از شما به فرزندتان منتقل می‌شود تغییر دهد. رشد اسپرم حدود 70 روز طول می‌کشد، بنابراین رسیدن به وزن سالم چند ماه قبل از شروع تلاش می‌تواند شانس باروری را افزایش دهد. بسیاری از افراد جوان ممکن است کمتر از تأثیر چاقی یا اضافه وزن بر باروری و سلامت باروری خود آگاه باشند.

روش‌ های کاهش وزن

روش‌ های کاهش وزن

 خبر خوب این است که می‌توانید با از دست دادن مقداری از چربی اضافی بدن، خطراتی که سلامتی شما را تهدید می‌کند را کاهش دهید. حتی کاهش کمی از وزن می‌تواند تأثیر زیادی در حفظ و ارتقای سلامت شما داشته باشد. هر روش کاهش وزنی لزوماً برای همه کارآمد نیست. اکثر مردم بیش از یک بار سعی کرده‌اند وزن خود را کاهش دهند و حفظ وزن به همان اندازه از دست دادن آن مهم است.

مقاله پیشنهادی:  هزینه عمل بای پس معده

روش‌های متعارف کاهش وزن شامل رژیم‌های محدود کننده غذایی، بالا بردن فعالیت بدنی، دارودرمانی می‌باشد. اگر این روش‌ها مفید نبودند، با توجه به پیشرفت تکنولوژی افراد مبتلا به چاقی می توانند از اعمال لاغری بهره ببرند.

 

عمل لاغری و افزایش موفقیت در باروری مردان

اعمال جراحی مختلفی می توانند برای کاهش وزن استفاده شوند که شامل اسلیو معده، عمل بای پس معده، عمل بالن معده، عمل باندینگ معده و… می‌باشند. این اعمال جراحی اگر با رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی مناسب در بعد از عمل لاغری همراه شوند منجر به کاهش وزن چشمگیر و ماندگاری در فرد تحت عمل می‌شوند.

 به جز کاهش وزن اعمال لاغری می‌تواند اختلالات مزمن فراوانی را بهبود بخشند یکی از این اختلالات  کاهش باروری در مردان می‌باشد. کاهش وزن ممکن است به طور بالقوه منجر به بهبود کیفیت مایع منی شود.

تاثیر عمل لاغری بر باروری مردان

مطالعات انجام گرفته در زمینه تاثیر اعمال لاغری بر باروری مردان

در مطالعه‌ای که در این زمینه انجام شد نشان داده شد که مردان دارای اضافه وزن به میزان 11 درصد بیشتر از همسالان خود که وزن طبیعی دارند، تعداد کمتری اسپرم تولید کرده و 39 درصد بیشتر از آن‌ها احتمال دارد که اصلاً اسپرمی تولید نکنند. مردان چاق 42 درصد بیشتر احتمال دارد که تعداد اسپرم کم داشته باشند و 81 درصد بیشتر از افراد عادی احتمال دارد که اسپرم تولید نکنند.

با این حال، یک مطالعه بالینی جدید نشان داد که مردان چاق در صورت کاهش وزن با اعمال لاغری  و متعاقب آن یک رژیم غذایی کم کالری هشت هفته‌ای و حفظ کاهش وزن خود، کیفیت مایع منی خود را بهبود می‌بخشند. مردان شرکت کننده در این تحقیق به طور متوسط 16.5 کیلوگرم از دست دادند که همین امر، تعداد اسپرم آن‌ها را تا 40 درصد افزایش داد. این بهبود به مدت یک سال در مردانی که وزن را پایین نگه داشتند، حفظ شد.

همچنین مطالعات جدیدی که در این زمینه انجام گرفت، نشان می‌دهد  که اعمال لاغری به طور مؤثری نتایج باروری را برای مردان و زنان با اندازه‌گیری سطوح هورمونی و بهبود در نمرات شاخص عملکرد جنسی بهبود می‌بخشد.

پرسشی که مطالعات بعدی باید به دنبال آن باشند این است که اعمال لاغری تنها زمانی که عامل کاهش باروری چاقی باشد موثراند یا به طور کلی زمانی که چند عامل موجب بروز کاهش باروری در مردان می‌شوند، تأثیر مثبتی در باروری مردان دارند.

مقاله پیشنهادی:  علت درد شکم بعد از عمل لاپاراسکوپی

 بحث و نتیجه ‌گیری تاثیر جراحی لاغری بر روی باروری مردان

چاقی از جمله بیماری‌های مزمن شایعی است که به جز عدم تناسب اندام می‌تواند فرد مبتلا را دستخوش عوارضی مانند کاهش میزان باروری کند. از جمله راه‌های برای مقابله با چاقی و متعاقباً کاهش باروری کاهش وزن می‌باشد. اعمال لاغری از جمله راه‌های مفید برای کاهش وزن و همچنین بهبود باروری در مردان می‌باشد.

 

معرفی جراح برتر برای انجام اعمال لاغری

یکی از شروط مهم در انجام عمل جراحی لاغری موفق، انجام این عمل لاغر توسط یک جراحی ماهر و با تجربه است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از والاترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را می‌باشد. این جراح پزشکی حاذق، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه عمل لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت بیانی عالی در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی پسندیده است. سابقه موفق این جراح شامل افزون از 3000 عمل جراحی با نتایجی درخور است. گوشه‌ای از رزومه و فعالیت‌های این جراح موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
لحظه به لحظه با دکتر آذرپیکان: ویدیو های جذاب جراحی چاقی

منبع: clevelandclinic | healthymale | mayoclinic

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *