جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

هزینه عمل بای پس معده

هزینه عمل بای پس معده

هزینه عمل بای پس معده بستگی به تجهیزات پزشکی، مصرف داروها، هتلینگ بیمارستان، دستمزد پزشک و غیره دارد. در واقع مجموع اینها قیمت عمل بای پس معده را تشکیل می دهند. عمل کلاسیک بای پس معده، نوعی جراحی کاهش وزن است که شامل ایجاد یک کیسه کوچک از معده و اتصال کیسه تازه ایجاد شده به طور مستقیم به روده کوچک است.

پس از بای پس معده، غذای بلعیده شده به داخل این کیسه کوچک معده و سپس مستقیماً به روده کوچک می‌رود و در نتیجه قسمت اعظم معده و قسمت اول روده کوچک شما را دور می‌زند. ما در این مقاله تلاش کرده ایم به تمامی سوالات شما در مورد هزینه عمل بای پس چه با بیمه تکمیلی، چه با بیمه تامین اجتماعی و در بیمارستان دولتی یا خصوصی به طور مفصل توضیح دهیم.

کاندیدای عمل بای پس معده چه کسانی هستند؟

به طور کلی، بای پس معده و سایر جراحی‌های کاهش وزن می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد اگر:

شاخص توده بدنی یا بی ام آی شما 40 یا بالاتر است (چاقی شدید). برای محاسبه بی ام آی بدن بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

BMI شما بین 35 تا 39.9 (چاقی) است و شما یک مشکل سلامتی جدی مرتبط با وزن مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا یا آپنه خواب شدید دارید. در برخی موارد، اگر BMI شما 30 تا 34 باشد و مشکلات سلامتی مرتبط با وزن جدی دارید، ممکن است واجد شرایط انجام انواع خاصی از جراحی کاهش وزن باشید.

اما بای پس معده برای همه افرادی که به شدت اضافه وزن دارند مناسب نیست. برای واجد شرایط بودن برای جراحی کاهش وزن، ممکن است نیاز به رعایت دستورالعمل‌های پزشکی خاصی داشته باشید. شما احتمالاً یک فرآیند غربالگری گسترده خواهید داشت تا ببینید آیا واجد شرایط هستید یا خیر.

شما همچنین باید مایل به ایجاد تغییرات دائمی برای داشتن یک سبک زندگی سالم باشید. ممکن است از شما خواسته شود در برنامه‌های پیگیری طولانی‌مدت شرکت کنید که شامل نظارت بر تغذیه، سبک زندگی و رفتار و شرایط پزشکی شما می‌شود.

هزینه عمل بای پس معده چقدر است؟

هزینه عمل بای پس معده به عوامل متعددی مرتبط می‌شود.

از جمله این عوامل متعدد می‌توان به هزینه‌های بیمارستانی که در آن تحت جراحی و درمان قرار می‌گیرید، دستمزد جراح و هزینه آزمایش‌های قبل و بعد از عمل بای پس معده اشاره کرد. به طور معمول هزینه جراحی بای پس معده از هزینه عمل اسلیو معده کمی بیشتر است.

مقاله پیشنهادی:  بارداری بعد از عمل اسلیو معده

قیمت عمل بای پس معده در سال 1401

هزینه عمل بای پس معده در سال 1402

بای پس معده یک روش کارآمد به جهت لاغری و تناسب اندام است. در این متن هم اشاره شد که هزینه این عمل به عوامل متعددی چون هزینه بیمارستان، دستمزد جراح و … بستگی دارد. صعود هزینه‌ها ممکن است سالیانه با توجه به تورم و بالا رفتن هزینه‌های مربوط به تجهیزات پزشکی، خدمات درمان و … هر سال کمی متفاوت با سال قبل باشد.

آیا عمل بای پس معده شامل بیمه می شود؟

بیمه معمولاً بهترین راه برای انجام عمل جراحی کاهش وزن است. امروزه جراحی‌های لاغری چون بای پس معده و … معمولاً توسط اکثر شرکت‌های بیمه بزرگ پوشش داده می‌شود.

هزینه عمل بای پس معده با بیمه تامین اجتماعی

در شرایط کنونی، با توجه به بالا رفتن نرخ ارز و همچنین هزینه‌هایی که برای وارد کرد تجهیزات پزشکی، قیمت تجهیزات مورد استفاده را تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل بیمارستان‌های دولتی قادر به پرداخت هزینه‌های کامل این عمل بای پس معده نیستند و بیمه برای عمل بای پس تنها بخش محدودی را تقبل می‌کند.

هزینه عمل بای پس معده با بیمه تامین اجتماعی

در گام اول بیمه تامین اجتماعی بایستی ابتدا تایید کند که شما کاندید مناسب (BMI بالای 40) برای دریافت بیمه هستید. هزینه عمل بای پس معده توسط بیمه تامین اجتماعی، تنها بخشی از آن را شامل می‌شود. بیمه تامین اجتماعی در حد هزینه‌ها بستری و… را تقبل خواهد کرد.

در حال حاضر هر بیمارستان دولتی پروتکل و دستورالعمل مخصوص به خود برای جراحی‌های چاقی را دارد ولی با توجه به اینکه هزینه تجهیزات مصرفی با توجه به بالارفتن نرخ ارز دلار افزایش یافته، بیمه ها تقریبا حتی در مراکز دولتی نیز تجهیزات مصرفی  را پوشش نداده و خود بیمار باید به صورت آزاد وسایل جراحی خود  را تهیه کند. در حقیقت هزینه کل عمل در بیمارستان‌های دولتی حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون می باشد.

هزینه عمل بای پس معده با بیمه تکمیلی

بیمه‌های تکمیلی مختلف، پرداخت این هزینه شرایط مختص به خود را دارد. برای بیمه تکمیلی، شاخص توده بدنی فرد بیمار باید بالای عدد 40 باشد تا بیمه تکمیلی هزینه‌های مربوط به جراحی را به صورت کامل  تقبل کند.

البته این مسئله قطعی نیست. برخی از بیمه‌های تکمیلی استثناها و قوانینی مانند سقف بیمه و درصد محاسبه‌ها مربوط به خود را دارند. لذا شما باید قبل از انجام عمل بای پس معده لازم است از میزان پوشش بیمه خود کسب اطلاع کنید، تا بدانید بیمه تکمیلی برای عمل بای پس چقدر خواهد بود.

مقاله پیشنهادی:  قیمت عمل جراحی شکم و پهلو در سال 1402

در حال حاضر هر بیمارستان دولتی پروتکل و دستورالعمل مخصوص به خود برای جراحی‌های چاقی را دارد ولی با توجه به اینکه هزینه تجهیزات مصرفی با توجه به بالارفتن نرخ ارز دلار افزایش یافته، بیمه ها تقریبا حتی در مراکز دولتی نیز تجهیزات مصرفی را پوشش نداده و خود بیمار باید به صورت آزاد وسایل جراحی خود را تهیه کند.در حقیقت هزینه کل عمل در بیمارستان‌های دولتی حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون می باشد.

هزینه عمل بای پس معده با بیمه نیروهای مسلح

هزینه بای پس معده با بیمه نیروهای مسلح همانند بیمه‌های مانند تکمیلی و تامین اجتماعی تحت شرایط خاصی پرداخت خواهد شد. پزشک ابتدا باید معاینات و آزمایش‌های اولیه و لازمه را انجام داده و تایید کند که هدف از جراحی بای پس جنبه درمانی است و مقصود از انجام این کار، اهداف زیبایی نیست. همچنین، برای باز پرداخت هزینه‌ها از سوی بیمه نیروهای مسلح، بیمار باید رژیم درمانی پزشک را که برای چند ماه تجویز شده است، طبق دستورالعمل انجام دهد.

هزینه عمل بای پس معده با بیمه نیروهای مسلح

در حال حاضر هر بیمارستان دولتی پروتکل و دستورالعمل مخصوص به خود برای جراحی‌های چاقی را دارد ولی با توجه به اینکه هزینه تجهیزات مصرفی با توجه به بالارفتن نرخ ارز دلار افزایش یافته، بیمه ها تقریبا حتی در مراکز دولتی نیز تجهیزات مصرفی  را پوشش نداده و خود بیمار باید به صورت آزاد وسایل جراحی خود  را تهیه کند.در حقیقت هزینه کل عمل در بیمارستان‌های دولتی حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون می باشد.

عمل بای پس معده با بیمه سلامت

بیمه سلامت یک مدل بیمه‌ی پایه به حساب می‌آید و کسانی که بیمه‌‌های درمانی را در اختیار ندارند، بدون پرداخت کردن حق بیمه می‌‌توانند از این نوع بیمه استفاده کنند و برای اغلب مشکلات خود راه کار بسیار مفیدی داشته باشند و هزینه‌های وارده برای مشکلات خود را کمتر کنند.

نکته حائز اهمیتی که در رابطه با بیمه سلامت وجود دارد، این است که می‌‌تواند در تمامی مشکلات مانند بستری شدن و درمان‌های سرپایی در بیمارستان‌‌های دولتی و همین طور بیمارستان‌های خصوصی کاربرد بسیاری داشته باشد.

زیرا در همه این بیمارستان‌‌ها با دولت قرارداد دارند و می‌‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند. همین طور شما می‌‌توانید از خدمات بیمه سلامت برای بهبودی و درمان خود استفاده لازم را داشته باشید.

مقاله پیشنهادی:  عمل اسلیو معده چقدر طول می کشد؟

عمل بای پس معده با بیمه سلامت

اما در برخی موارد امکان دارد که پزشک معتمد بیمه سلامت تایید کند که فرد مورد نظر در صورت انجام ندادن عمل بای پس معده ممکن است، با خطراتی رو به رو باشد، زیرا شاخص توده بدنی آن بالا می‌باشد و نیازمند عمل بای پس معده به سرعت می‌باشد.

زمانی که پزشک مورد اعتماد، با یاری گرفتن از مدارک شما و شاخص توده بدنی، وضعیت بحرانی شما را تایید کند، ممکن است که بیمه سلامت خرج اصلی عمل اسلیو معده در بیمارستان را پرداخت کند.

در حال حاضر هر بیمارستان دولتی پروتکل و دستورالعمل مخصوص به خود برای جراحی‌های چاقی را دارد ولی با توجه به اینکه هزینه تجهیزات مصرفی با توجه به بالارفتن نرخ ارز دلار افزایش یافته، بیمه ها تقریبا حتی در مراکز دولتی نیز تجهیزات مصرفی  را پوشش نداده و خود بیمار باید به صورت آزاد وسایل جراحی خود را تهیه کند. در حقیقت هزینه عمل بای پس معده در بیمارستان‌های دولتی حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون می باشد.

هزینه عمل بای پس معده در بیمارستان رسول اکرم

هر چند در بیمارستان میلاد اکثر جراحی ها تقریبا مجانی می‌باشد ولی با توجه به اینکه هزینه تجهیزات و وسایل مصرفی (مانند کارتریج ها) به علت بالارفتن نرخ ارز  و دلار افزایش چشمگیر داشته است. در حقیقت هزینه عمل بای پس معده در بیمارستان رسول اکرم حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون می‌باشد. مراکز دولتی بسیار اندکی هستند که هزینه تجهیزات را متقبل می‌شوند.

هزینه عمل بای پس معده در بیمارستان میلاد

هر چند در بیمارستان میلاد اکثر جراحی ها تقریبا مجانی می‌باشد ولی با توجه به اینکه هزینه تجهیزات و وسایل مصرفی (مانند کارتریج ها) به علت بالارفتن نرخ ارز  و دلار افزایش چشمگیر داشته است. در حقیقت هزینه عمل بای پس معده در بیمارستان میلاد حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون می‌باشد. مراکز دولتی بسیار اندکی هستند که هزینه تجهیزات را متقبل می شوند.

هزینه عمل بای پس معده در بیمارستان میلاد

جمع بندی

در پایان باید گفت برای جراحی بای پس معده اجازه دهید تا یک پزشک خبره، شما را در این زمینه و هزینه عمل بای پس معده راهنمایی کند. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، باید بهترین دکتر جراحی بای پس معده در تهران را انتخاب کنید. ما به شما دکتر علیرضا آذرپیکان فلوشیپ جراحی چاقی و لاپاراسکوپی را معرفی می‌کنیم. پزشکی با تجربه و با سابقه که در این امر می‌تواند شما را راهنمایی نماید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *