جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

خون مردگی بعد از عمل جراحی لاغری

خون مردگی بعد از عمل جراحی لاغری، عمل جراحی لاغری از جمله راه‌ های خوب برای غلبه بر درجات شدیدی از بیماری چاقی می‌باشد. از جمله مخاطرات و عوارض جراحی لاغری خون‌مردگی بعد از عمل می‌باشد. مشورت با پزشک معالج می‌تواند در زمینه رفع مشکل یاد شده مفید باشد.
خون مردگی بعد از عمل جراحی

خون مردگی بعد از عمل جراحی لاغری
تلاش نویسندگان سایت دکتر علیرضا آذر پیکان متخصص جراحی لاغری و انکو سرجری در این است که مقاله‌ای جامع در مورد خون مردگی بعد از اعمال جراحی لاغری را به مخاطبان خود عرضه کند.

اعمال جراحی لاغری از راه‌های کارا در زمینه غلبه بر بیماری چاقی به ویژه بیماری چاقی شدید می‌باشد. اعمال جراحی چاقی دارای ویژگی‌ های مخصوص به خود هستند. این ویژگی‌ها می‌تواند مزایا و معایب این روش‌ها باشد. در مقابل اعمال جراحی ممکن است مخاطرات خود را داشته باشد. یکی از این مخاطرات خون مردگی بعد از اعمال جراحی می‌باشد که به آن می‌پردازیم.

مخاطرات ناشی از ابتلا به چاقی چیست؟

چاقی و اضافه وزن برای بسیاری از افراد مشکل است، اما برای برخی، مقدار وزن اضافی که فرد حمل می‌کند می‌تواند به یک مشکل مهم در زندگی تبدیل شود. هنگامی که BMI یا شاخص توده بدنی بالا باشد، این امر عملکردهای فیزیکی فرد را محدود می‌کند، با کیفیت زندگی فرد تداخل می‌کند یا خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را افزایش می‌دهد.

به جز ظاهر ناخوشایند و پایین آمدن اعتماد به نفس، بیماری چاقی نقش مهمی در بالا رفتن احتمال ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون، دیابت نوع دوم، آپنه خواب، مشکل مفاصل و… دارد. از این رو کاهش وزن هم باعث بالا رفتن اعتماد و عزت نفس فرد و هم کاهش احتمال بروز بیماری‌های مزمن یا پایین آمدن شدت آن‌ها می‌شود.

مخاطرات ناشی از ابتلا به چاقی چیست؟

روش‌ های ارزیابی چاقی

امروزه روش‌های گوناگونی برای ارزیابی بیماری چاقی و اضافه‌وزن به کار گرفته می شود. ارزیابی بدن و تعیین مقدار چربی و ماهیچه، اندازه‌گیری وزن، معاینه ظاهری و سنجش شاخص توده بدنی از این جمله‌اند. شاخص توده بدنی شاخصی ساده و کاربردی برای توصیف ظاهر و اندام افراد مختلف می‌باشد. این شاخص از تقسیم وزن افراد بر مجذور قد آن‌ها به دست می‌آید. حالت‌های مختلفی برای شاخص توده بدنی وجود دارد که در ادامه بررسی می‌گردد:

  • اگر عدد به دست آمده کمتر از 18.5 باشد، لاغری را در فرد سنجش شده نشان می‌دهد.
  • اگر عدد به دست آمده 18.5 الی 25 باشد، طبیعی بودن وزن و طبیعتاً تناسب اندام فرد سنجش شده را نشان می‌دهد.
  • اگر عدد به دست آمده 25 الی 30 باشد، وجود اضافه‌وزن در فرد سنجش شده را نشان می‌دهد.
  • اگر عدد به دست آمده بیشتر از 30 باشد، ابتلای فرد سنجش شده به چاقی خفیف را نشان می‌دهد.
  • با هر 5 عدد افزایش یک درجه بر بیماری چاقی فرد افزوده می‌شود.
مقاله پیشنهادی:  روش‌های نوین درمان چاقی

راه‌ های مختلف مبارزه با چاقی

بیماری چاقی شدید یک بیماری پیچیده با دلایل متعدد از جمله ژنتیک است. رژیم غذایی، ورزش و دارو اغلب برای افراد مبتلا به چاقی شدید برای کاهش وزن و حفظ آن کافی نیست. اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید، جراحی کاهش وزن (که به عنوان جراحی چاقی نیز شناخته می شود) ممکن است راهی برای زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر در این افراد باشد.

اعمال جراحی لاغری آناتومی معده فرد را تغییر می‌دهد تا بیماران به سرعت و به طور مؤثری وزن کم کنند. یکی از اعمال جراحی محبوب، جراحی اسلیو معده است. در عمل اسلیو معده مقدار زیادی از معده بیمار برداشته شده و تنها یک لوله عمودی طولانی از بافت معده باقی می‌ ماند.

این روش مقدار غذایی که بیمار می‌تواند بخورد را برای کاهش وزن محدود می‌کند. اعمال جراحی لاغری دیگری مانند بای پس معده و … نیز فرایند مشابهی دارند. به دلیل تغییرات شدید این روش، بیماران باید برای عوارض جانبی پس از درمان آماده شوند. آن‌ها بدانند که پس از درمان در عمل جراحی چاقی خود انتظار چه مخاطراتی را داشته باشند

مخاطرات بعد از اعمال جراحی لاغری

عوارض جانبی پیامد نامطلوب اعمال جراحی می‌باشند، اما همچنین بخشی اجتناب ناپذیر از روند بهبودی است. خبر خوب این است که با مراقبت‌های مناسب پس از جراحی، عوارض جانبی باید خفیف تا متوسط باشد و می‌توان انتظار داشت که طی روزها و هفته‌های پس از جراحی اسلیو معده، خود به خود برطرف شوند.

در حالی که هر بهبودی جراحی برای بیمار منحصر به فرد خواهد بود، شایع‌ترین عوارض جانبی اعمال جراحی لاغری شامل تورم، افت فشار، خونریزی، سندرم دامپینگ، باز شدن بخیه، قرمزی و حساسیت، آمبولی، خون‌مردگی، نشت مایعات و… می‌باشد. در ادامه به تفصیل در مورد خون‌مردگی بعد از اعمال جراحی سخن می‌گوییم.

خون مردگی بعد از اعمال جراحی لاغری

خون مردگی و کبودی از مخاطرات بعد از اعمال جراحی لاغری و همچنین یکی از پاسخ و واکنش‌های بدن به اعمال جراحی لاغری است. پس از جراحی‌های لاغری، بیماران احتمالاً متوجه کبودی در ناحیه میانی بدن خود می‌شوند. خون‌مردگی به علت خونریزی زیر پوستی در فرد جراحی شده رخ داده و معمولاً با کبودی و درد همراه است. اگر این خون‌مردگی گستره و بزرگ شود به آن هماتوم می‌گویند.

مقاله پیشنهادی:  فوق تخصص انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته

خون مردگی می‌تواند در طی چند روز اول بعد از اعمال جراحی لاغری بهبودی بسیار شدید باشد و موجبات نگرانی فرد جراحی شونده را پدید آورد اما باید ظرف یک هفته پس از درمان شروع به کاهش کند. معمولاً رنگ منطقه‌ای که دچار خون‌مردگی شده کم کم از قرمز و کبود به زرد گرایش پیدا می‌کند و بعد از مدتی محو می شود.

معمولاً کبودی بعد از عمل رخ می‌دهد. این مورد به این معنی است که شما به ‌تازگی جراحی کرده‌اید و این عمل جراحی با کبودی همراه است. در این مورد نیازی به نگرانی نیست و این عارضه عمل جراحی کم کم و خود به خود محدود می شود؛ اما اگر مثلاً شش ماه بعد از عمل دچار خون‌مردگی باشید چه؟ در این حالت کبودی پیش آمده برای شما طبیعی نیست. با این حال، شاید بهتر است به دلیل دیگر رخ دادن آن بپردازیم.

شاید اولی دلیل چیزی ساده‌ای مانند عدم دریافت کافی ویتامین K است. برای تشخیص علت بروز خون‌مردگی بعد از عمل جراحی لاغری بهترین منبع قابل اطمینان پزشک معالج و بهترین کار مراجعه و ویزیت توسط پزشک معالج می‌باشد.

راه‌ های کنترل خون مردگی بعد از عمل جراحی لاغری

 اگر مکمل‌های ویتامین K را مصرف نمی‌کنید (به طور منظم آن‌ها را مصرف نمی‌کنید)، ممکن است در مورد این ویتامین دچار کمبود بوده و کبودی نتیجه آن باشد. در مورد مکمل‌ها تلاش کنید به طور منظم آن‌ها را دریافت کنید، خوب غذا بخورید و وعده‌های غذایی موجود را حذف نکنید. اگر حتی پس از اصلاح این موارد همچنان به راحتی بدن شما دچار کبود و خون‌مردگی می شود، برای ارزیابی به پزشک مراجعه کنید.

معمولاً پزشک در ابتدا فرد مراجعه کننده را معاینه کرده و همچنین از فرد مراجعه کننده سابقه بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های خونی یا مصرف داروهای ضد انعقادی مانند وارفارین، آسپرین و … را می‌پرسد. برای تکمیل این فرایند پزشک معالج می‌تواند آزمایش‌های تکمیلی که مثلاً شامل سنجش فاکتورهای خونی می شود و دیگر آزمایش‌ها را درخواست کند.

بحث و نتیجه‌ گیری خون مردگی بعد از عمل جراحی

خون‌مردگی و کبودی از جمله مخاطرات محتمل بعد از انجام اعمال جراحی لاغری می‌باشند. این علائم معمولاً گذرا بوده و خود به خود محدود ناپدید می شود. اگر خون‌مردگی بعد از اعمال جراحی لاغری رفع نشد و یا بروز آن خیلی طول کشید بهترین کار مراجعه به پزشک معالج است.

مقاله پیشنهادی:  نحوه مراقبت از زخم‌ های ایجاد شده بعد از اعمال جراحی لاغری

پزشک معالج با استفاده از راهکارهایی مانند معاینه و گرفتن شرح حال و سابقه ابتلای به بیماری‌ها در گذشته و حال و همچنین درخواست آزمایش‌های لازم می‌تواند در زمینه رفع این مشکل نقش به سزایی داشته باشد.

معرفی جراح برتر برای انجام عمل جراحی لاغری

یکی از شروط مهم در انجام موفق اعمال جراحی لاغری، انجام این اعمال لاغری توسط یک جراحی ماهر و با تجربه است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از والاترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را می‌باشد. این جراح پزشکی حاذق، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه عمل لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌ باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت بیانی عالی در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی پسندیده است.

سابقه موفق این جراح شامل افزون از 3000 عمل جراحی با نتایجی درخور است. گوشه‌ای از رزومه و فعالیت‌های این جراح موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد.

مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان