جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

فوق تخصص انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته

فوق تخصص انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته دکتر علیرضا آذر پیکان از پزشکان جراح مطمئن در شهر تهران و در زمینه جراحی و درمان سرطان‌ های دستگاه گوارش و بیماری چاقی می‌باشد. با انتخاب ایشان می‌توان از درمانی خوب و کارا مطمئن بود.
فوق تخصص انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته

فوق تخصص انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته دکتر علیرضا آذر پیکان از پزشکان جراح قابل و ماهر در زمینه جراحی‌های لاغری، جراحی و درمان سرطان‌های دستگاه گوارش و به کارگیری روش‌ های مختلف جراحی‌ های چاقی و سرطان می‌باشد؛ اما در این مقاله به بررسی انکوسرجری و حوزه‌های دخیل در این زمینه و همچنین لاپاراسکوپی پیشرفته و نقش آن در جراحی‌های امروزی می‌پردازیم. تلاش ما در این مقاله در این است که در مورد مفهوم‌های یاد شده تعاریف شفاف و کاربردی ارائه دهیم و مخاطبان را با خدمات ارائه شده توسط دکتر علیرضا آذر پیکان آشنا کنیم.

انکو سرجری و نقش مهم آن در درمان سرطان‌ های مختلف

یکی از مهیب‌ترین و پر تلفات ترین گروه بیماری‌های امروزی، سرطان‌ها می‌باشند. سرطان‌ها چه به خاطر جنبه بیماری‌زایی و فشار مالی و ذهنی بر بیمار، خانواده او و جامعه و چه مرگ و میر ناشی از آن اهمیت به سزایی دارند. خیلی از افرادی که قربانی این دسته بیماری‌های کشنده می‌شوند جز نیروهای کار و مولد جامعه (افراد 15 -64 سال) می‌باشند.

 از این رو نیاز به شناخت عوامل ایجاد کننده این بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری‌ها وجود دارد. برای شناخت سرطان‌های مختلف ضرورت یادگیری علمی با نام انکولوژی (سرطان‌شناسی) حس می‌شود. از مهم‌ترین سرطان‌های موجود سرطان معده و روده (کولون) و مری می‌باشد. انکو سرجری شاخه‌ای از سرطان‌شناسی مبتنی بر شناخت سرطان‌ها و درمان آن‌ها به وسیله اعمال جراحی با شدت تهاجمی مختلف (و البته در ترکیب با روش‌های درمانی دیگر) است.

انکو سرجری و نقش مهم آن در درمان سرطان‌های مختلف

تشخیص سرطان‌ های دستگاه گوارش

گام مهم در مقابله با سرطان‌های دستگاه گوارش شناخت علائم سرطان‌های معده، روده و مری و پایش آن‌ها و به کار بردن روش‌های تشخیصی سریع می‌باشد. وقتی افراد علائم این بیماری‌ها را حس کردند، با مراجعه به پزشک معالج روند تشخیص و درمان این بیماری‌ها را شروع می‌کنند. جدا از موارد یاد شده در بالا انتشار اطلاعات کلیدی در مورد این سرطان‌ها و حساس سازی مناسب از جانب سازمان‌های های بهداشتی- درمانی و وجود تست‌های غربالگری کم هزینه و کارا و نیز به کارگیری گروه درمانی متخصص و متعهد می‌تواند سبب تسهیل در امر تشخیص و آغاز درمان به موقع این بیماری‌ها در افراد مبتلا گردد.

معمول‌ترین روش‌های تشخیصی سرطان‌های دستگاه گوارش شامل معاینه فیزیکی و سابقه ابتلای خانوادگی، آزمایش خون و آندوسکوپی می‌باشد. هرچه زمان تشخیص فاصله بیشتری با شروع بیماری داشته باشد به طرز قابل توجهی احتمال موفقیت در درمان این بیماری‌ها نقصان می‌پذیرد. وقتی سرطان وارد مرحله‌ای به نام متاستاز شد، معمولاً محدود به ناحیه اولیه نمانده و می‌تواند در دیگر اندام‌های فرد و حتی کل بدن فرد مبتلا انتشار یابد.

همه مواردی که در بالا گفتیم ضرورت استفاده از پزشک معالجی با دانش، با تجربه و ماهر در امر تشخیص و درمان سرطان‌های گوارش را خاطر نشان می‌سازد. پزشکی که با دقت علائم این بیماری‌ها را پایش و بتواند در رسیدن به تشخیص زودهنگام و درمان موفق این بیماری نقش مهمی ایفا کند.

مقاله پیشنهادی:  دارو درمانی در درمان چاقی: مفید یا ناکارآمد؟

درمان سرطان‌ های دستگاه گوارش

درمان سرطان‌ های دستگاه گوارش

اما بعد از پایش علائم و تشخیص نوبت به درمان سرطان‌های دستگاه گوارش می‌رسد. معمولاً روش‌های درمانی مختلفی برای معالجه سرطان‌های دستگاه گوارش وجود دارد که شامل عمل جراحی، شیمی‌درمانی، درمان هدفمند، ایمونوتراپی، پرتودرمانی و درمان التیام دهنده می‌باشند. این روش‌ها می‌توانند به تنهایی و یا در ترکیب با یکدیگر به کار گرفته شوند. در ادامه به بررسی تک‌تک این روش‌ها می‌پردازیم.

عمل جراحی

عمل جراحی یکی از گزینه‌های کاربردی در درمان سرطان‌های مختلف از جمله سرطان‌های دستگاه گوارش می‌باشد. همان‌طور که در بالاتر گفتیم این روش می‌تواند به تنهایی و یا در ترکیب با روش‌های دیگر مانند شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی انجام شود. همچنین عمل جراحی می‌تواند پیش، بعد یا توأم با روش‌های دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

عمل جراحی خود شامل چندین شاخه مانند عمل جراحی کامل، عمل جراحی موضعی و عمل جراحی تسکین‌ دهنده و التیام دهنده می‌شود. بسته به شدت درگیری و گسترش سرطان در بدن فرد هر یک از روش‌های بالا ممکن است که به کار گرفته شوند؛ مثلاً عمل جراحی کامل برای حذف کل سرطان و در مقابل عمل جراحی التیام دهنده برای جلوگیری از اختلال در عملکرد اندام‌های حیاتی بدن و انسداد در آن‌ها به کار گرفته می‌شود.

 شیمی‌ درمانی

شیمی‌درمانی از روش‌های کاربردی در معالجه سرطان‌های دستگاه گوارش می‌باشد. این روش درمانی به مانند عمل جراحی می‌تواند به تنهایی و یا در ترکیب با دیگر روش‌ها مانند عمل جراحی و یا پرتودرمانی (رادیوتراپی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش می‌تواند قبل و یا بعد از عمل جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

 ایمونو تراپی

 ایمونو تراپی

ایمونوتراپی نوعی  درمان دارویی  بوده که  در این روش به کمک سیستم ایمنی بدن به کنترل سرطان می‌پردازند. سیستم ایمنی بدن فرد بیمار که با بیماری مبارزه می‌کند احتمال دارد که توان حمله به سرطان را نداشته باشد. دلیل وقع این اتفاق این است که سلول‌های سرطانی می‌تواند پروتئین‌هایی تولید ‌کنند که سلول‌های سیستم ایمنی را از شناسایی سلول‌های سرطانی دور کند.

ایمونوتراپی با ایجاد مشکل در این فرآیند روند درمانی را بهبود می‌بخشد. ایمونوتراپی معمولاً در فرم‌های پیشرفته سرطان می‌تواند کاربرد داشته باشد. برای بهره‌گیری از این متد پزشک معالج معمولاً سلول‌های سرطانی فرد بیمار را مورد پایش قرار می‌دهد تا تحلیل کند که آیا احتمال نتیجه‌گیری این روش درمانی وجود دارد یا خیر.

رادیوتراپی (پرتودرمانی)

در رادیوتراپی از منبع قدرتمند انرژی مانند اشعه ایکس و پروتون‌ها با هدف حذف سلول‌های سرطانی بهره گرفته می‌شود. معمولاً از روش پرتودرمانی برای محدود کردن یک سرطان قبل از عمل جراحی استفاده می‌شود. هنگامی که عمل جراحی یک گزینه درمانی برای سرطان نیست، احتمال دارد از روش پرتودرمانی در کاهش علائم سرطان مانند درد کمک گرفت. در مواقعی هم هردو روش پرتودرمانی با شیمی‌درمانی استفاده می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  ارتباط تیروئید با چاقی و افزایش وزن

 درمان هدفمند

هدف درمان‌های دارویی هدفمند تشدید ناهنجاری‌های ویژه سلول‌های سرطانی برای حذف آن‌ها از بدن فرد بیمار می‌باشد. با تشدید این ناهنجاری‌ها، درمان‌های دارویی هدفمند می‌توانند موجب افزایش احتمال مرگ سلول‌های سرطانی را بالا ببرند. داروهای هدفمند معمولاً با شیمی‌درمانی ترکیب شده و برای افراد مبتلا به فرم‌های پیشرفته سرطان به کار گرفته می‌شود.

درمان التیام دهنده

درمان التیام دهنده نوعی از خدمات‌دهی پزشکی تخصصی بوده که هدف آن کاهش آلام و دیگر نشانه‌های سرطان‌های مختلف می‌باشد. درمان التیام دهنده از طریق خدمت گروهی از پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان آموزش دیده ویژه به فرد بیمار، خانواده  ارائه دهند. گاهی نیز از کمک دیگر پزشکان همکاری بهره گرفته می‌شود تا سطوح بالاتری از حمایت را به فرد بیمار ارائه دهند که تکمیل کننده روند مراقبت مداوم از فرد باشد.

رسالت گروه التیام دهنده بالا رفتن کیفیت زندگی افراد مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان می‌باشد. این روش مراقبت همراه با  دیگر روش‌های درمانی دریافتی، ارائه می‌شود. هنگامی که از درمان التیام دهنده در ترکیب با دیگر درمان‌های مناسب استفاده می‌شود، افراد مبتلا به سرطان ممکن است احساس بهتری از زندگی خود پیداکرده و عمر طولانی‌تری داشته باشند.

روش لاپاراسکوپی

عمل لاپاراسکوپی روش جدا  متفاوتی برای جراحی لاغری نیست، بلکه ابزاری برای کاهش احتمال مخاطرات و عوارض بسیاری از عمل‌های جراحی من جمله عمل‌های جراحی لاغری می‌باشد.

این روش با کمک ابزاری با نام آندوسکوپ انجام می‌گیرد. آندوسکوپ لوله باریک است که بر روی نوک آن دوربینی قرار داده شده است. بعد از انجام برش‌های کوچکی (4 الی 6 برش) این وسیله به دستگاه گوارش فرد جراحی شده فرستاده می‌شود و می‌تواند اطلاعات لازم از دستگاه گوارش فرد را به طور زنده به پزشک جراح منتقل کند.

ابزارهایی مانند مانیتور به خوبی در این زمینه کمک می‌کنند. بعد از پایش دستگاه گوارش، پزشک جراح می‌تواند روش جراحی لاغری مورد نظر خود را پیاده کند. یکی از فواید این روش عدم برخورد دست پزشک با فضای داخلی دستگاه گوارش فرد جراحی شده می‌باشد. همچنین چنانچه قبلاً ذکر شد این روش دارای مخاطرات و عوارض کمتری نسبت به دیگر روش جراحی لاغری (عمل باز) بوده و در نتیجه فرد جراحی شده دوره نقاهت کوتاه‌تری را خواهد داشت.

 به جز اعمال لاغری در انجام عمل‌های عمومی مثلاً عمل جراحی برای سرطان‌های مختلف می‌توان از روش لاپاراسکوپی بهره گرفت. عدم لمس بدن توسط دست پزشک و محدودیت برش، بخیه و دامنه عمل از نکات مفید در این روش و در مقابل محدودیت مانور پزشک در زمان عمل جراحی از جمله معایب این روش جراحی می‌باشد.

بحث و نتیجه‌ گیری انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته

سرطان‌های دستگاه گوارش از جمله خطرناک‌ترین بیماری‌ها هستند که از نظر شاخص ابتلا، هزینه‌های مالی و روحی و میزان مرگ و میر اهمیت مهمی در دنیای امروزی دارند. از این رو تشخیص و درمان به موقع این بیماری‌ها هم می‌تواند باعث افزایش میزان بقای بیماران و همچنین پیشگیری از مرگ و میر بالا در جامعه به ویژه در نیروهای مولد جامعه شود. از این رو وجود پزشک معالجی که بتواند در زمینه تشخیص و درمان این بیماری‌های مهلک دقت و دانش بالایی داشته باشد، امری مهم و ضروری می‌باشد.

مقاله پیشنهادی:  ورم و نفخ شکم بعد از جراحی لاپاراسکوپی

از جمله روش‌های مورد استفاده از جراحی‌ها چه جراحی سرطان و چه به ویژه جراحی اعمال جراحی لاغری، روش لاپاراسکوپی می‌باشد. این روش به کمک وسیله‌ای به نام لاپاراسکوپ صورت می‌پذیرد که می‌تواند به طور زنده اندام‌های داخلی فرد جراحی شونده را فیلم‌برداری کرده و برای تحلیل به پزشک معالج نشان دهد. با کمک روش لاپاراسکوپی می‌تواند برش و بخیه و عوارض و مخاطرات ناشی از اعمال جراحی باز را به حداقل رساند.

معرفی جراح برتر برای انجام اعمال جراحی لاغری

یکی از شروط مهم در انجام اعمال جراحی لاغری موفق، انجام این عمل لاغر توسط یک جراحی ماهر و با تجربه است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از والاترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را می‌باشد. این جراح پزشکی حاذق، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه اعمال جراحی چاقی و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت بیانی عالی در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی پسندیده است. سابقه موفق این جراح شامل افزون از 3000 عمل جراحی با نتایجی درخور است. گوشه‌ای از رزومه و فعالیت‌های این جراح موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان