جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

بهترین مسکن بعد از عمل جراحی لاغری

بهترین مسکن بعد از عمل جراحی لاغری، اعمال جراحی لاغری از روش‌هایی است که می‌توان با آن کاهش وزن یا تناسب‌اندام را تجربه کرد. این اعمال جراحی به خاطر ماهیت تهاجمی و به کار بردن برش و بخیه معمولاً منجر به بروز درد در فرد جراحی شده می‌شوند. برای تسکین ناراحتی و درد فرد جراحی شده بعد از عمل از داروهای مسکن استفاده می‌شود. این داروها شامل داروهای افیونی و غیر افیونی می‌باشند. دسته اول برای دردهای شدید و گروه دوم برای دردهای خفیف تا متوسط است.
مسکن بعد از عمل جراحی لاغری

بهترین مسکن بعد از عمل جراحی لاغری یکی از موارد مهم بعد از انجام این اعمال جراحی می‌باشد. در این زمینه داروهای گوناگونی وجود دارد که توسط پزشک برای تسکین درد فرد جراحی شونده تجویز شود. این داروها شامل داروهای ضد درد می‌شوند. برخی از بیماران ممکن است درد خفیف تا متوسط را تجربه کنند، درحالی‌که برخی دیگر درد شدیدتری را تجربه خواهند کرد . این داروها می‌توانند به‌طور مؤثری درد بعد از عمل را در فرد جراحی‌شده کنترل کنند. در این مقاله هشدارهایی در مورد تأثیر این داروها بر روند بهبودی و سلامتی پس از جراحی توضیحات اجمالی ارائه می‌شود.

ضرورت اعمال جراحی لاغری

چاقی یکی از بیماری‌هایی است که بشر امروزی را گرفتار خود کرده است. این بیماری به طور مستقیم اثر منفی بر سلامتی فرد مبتلا دارد. جدای از مورد یاد شده ابتلای به چاقی اضافه وزن خطر بروز بیماری‌های مزمن را در فرد چاق بالا می‌برد. برای مقابل با بیماری چاق راه‌های مختلفی وجود دارد. در قدیم از رژیم درمانی، ورزش و دارو درمانی چه به روش قدیم و چه مدرن استفاده می‌شد. زمانی که نمایه توده بدنی فرد بین 25 الی 35 است، روش‌های متعارف مبارزه با چاقی کاربرد دارد. بالا رفتن وزن فرد کارایی این روش‌ها را کاهش می‌دهد و این روش‌ها در خیلی موارد مفید نبود .

گاها احتمال داشت که فرد چاقی شدیدی داشته باشد یا راهی برای سرکوب اشتها و پرخوری فرد چاق وجود نداشته باشد. از این رو نیاز به روشی سریع و کاربردی وجود داشت که هر دو مشکل را پوشش دهد. اعمال جراحی لاغری این دو هدف را پوشش می‌دادند. این اعمال جراحی از طرفی با کاهش حجم معده یا دستگاه گوارش مقدار غذایی ورودی یا جذب آن را تعدیل می‌کردند. از سویی دیگر این اعمال جراحی می‌توانند هورمون‌های مولد اشتها یعنی گرلین و متعاقباً پرخوری فرد را کاهش دهند. این روش‌ها طیف گسترده‌ای را از عمل بای پس معده، عمل باندینگ معده،  عمل اسلیو معده، بیلیو پانکراس و … را در بر می‌گیرد.

روش انجام اعمال جراحی لاغری

روش انجام اعمال جراحی لاغری

قبل از انجام اعمال جراحی لاغری باید سلامت افراد متقاضی عمل تائید شود. پزشک جراح با گرفتن شرح حال و سابقه ابتلا به بیماری و اعمال جراحی، معاینات فیزیکی و درخواست آزمایش‌های مختلف در این زمینه می‌تواند ضمن تائید سلامتی، روش مناسب جراحی لاغری را استفاده کند. همچنین قبل از جراحی فرد باید یک رژیم غذایی متعادل و سبک را رعایت کند.

مقاله پیشنهادی:  بی ام آی چیست (BMI)؟

همچنین فرد متقاضی عمل باید مصرف نوشیدنی‌های الکلی و استعمال دخانیات را متوقف کند. همچنین فرد جراحی شونده پیش از عمل باید استفاده از داروهای مختلف به ویژه داروهای رقیق کننده خون را به جراح خود اطلاع دهد. معمولاً به مانند دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی در بازه‌ای قبل از عمل فرد باید مصرف این داروها را متوقف کند.

مخاطرات بعد از اعمال جراحی لاغری

اعمال جراحی لاغری هم به مانند هر عمل جراحی دیگری می‌تواند مخاطرات و عوارضی را برای فرد جراحی شونده به همراه داشته باشد. این مخاطرات معمولاً شامل واکنش به بیهوشی، سرگیجه، تهوع، افت فشار، عفونت و قرمزی پوست و درد محل جراحی می‌باشد. درد و ناراحتی گاها طوری است که در بیمارستان از داروهای مسکن به فرم تزریقی استفاده می‌شود. با سپری شدن دوران بستری فرد در بیمارستان ، فرد جراحی راهی منزل می‌شود و نیاز به ارزیابی شرایط دارد. در این دوران طبعاً روش برخورد با ناراحتی و دردهای بعد از عمل متفاوت می‌باشد.

مقابله با درد بعد از اعمال جراحی لاغری

معمولاً درد بعد از انجام جراحی لاغری را با استفاده از داروهای مسکن غیر افیونی و یا  افیونی تسکین داد. این داروها در روزهای بعد از جراحی لاغری توسط پزشک جراح تجویز می‌شود. اما  کنترل درد در اوایل بعد از جراحی بسیار مهم است. از  این رو  معمولاً با شروع دارو درمانی با تجویز داروهای ضد درد قوی‌تر و سپس کاهش دوز مصرفی یا استفاده از داروهای ملایم‌تر ادامه می‌یابد. اگر درد در اوایل دوران بعد از عمل کنترل نشود، کنترل درد با گذشت زمان و دور شدن از رمان عمل دشوار می‌شود.

این امر می‌تواند در نهایت تأخیر در بهبودی را در فرد جراحی شده به همراه داشته باشد. نکته مهم اینکه همیشه باید شدت و نوع درد را به جراح اطلاع داد. گاهی بعضی دردها نشانه عوارض یا مخاطرات مهمی می‌باشند . گاها این عوارض یا مخاطرات مانند باز شدن بخیه یا بروز عفونت شدید ممکن است منجر به تکرار عمل جراحی شود.

بهترین مسکن بعد از عمل جراحی لاغری

داروهای مختلفی برای مهار ناراحتی و درد بعد از اعمال جراحی وجود دارد که هرکدام ویژگی‌ها و خواص مخصوص به خود را دارند. در ادامه این داروها معرفی می‌شوند:

داروهای ضد درد غیر افیونی

داروهای ضد درد غیر افیونی

معمولاً مهم‌ترین داروی ضد درد غیر مخدری که پس از جراحی لاغری کاربرد دارد، استامینوفن، با نام تجاری تایلنول (تیلنول) می‌باشد. نکته مهم اینکه استامینوفن در دوزهای زیاد می‌تواند منجر به بروز صدمات کبدی در فرد شود.  کاربرد داروهای غیر افیونی در کنترل درد خفیف تا متوسط می‌باشد. گروه دیگر مورد کاربرد داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی می‌باشند. استفاده از این داروها  زمانی مجاز است که  یک جراح آن را برای فرد جراحی شده تجویز کرده باشد.

مقاله پیشنهادی:  بارداری بعد از عمل اسلیو معده

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی یا به اختصار گروه NSAID ها داروهای زیر را در بر می گیرند:

  • ایبوپروفن ( با نام های تجاری ادویل، موترین)
  • ناپروکسن (با نام تجاری آلیو)
  • سلکوکسیب (با نام تجاری سلبرکس)
  • آسپرین 80 و 100 (تداسا)

گاهی اوقات NSAID ها منجر به بروز زخم معده، سوراخ شدن و نشت مایعات و مواد غذایی از دستگاه گوارش می‌شوند. اگر نمی‌توان  استفاده از این داروها را قطع کرد، باید مصرف آن‌ها تحت نظر جراح یا گروه درمانی باشد. ممکن است برای کاهش اسید معده یا کاهش عوارض داروها، داروهای مهارکننده‌های پمپ پروتونی (مانند امپرازول یا پنتوپرازول) تجویز شود.  معمولاً تشخیص و درمان زخم معده در دوره بعد از عمل دشوارتر است.

 از این فرد باید زمانی که باید با پزشک خود تماس بگیرد که:

  • اگر خونریزی غیرطبیعی یا استفراغ را در خون مشاهده کرد.
  • اگر عوارض جانبی غیر قاب تحملی را تجربه کرد.
  • اگر با وجود استفاده از داروهای مسکن کافی، درد شدیدی کماکان وجود دارد.

داروهای ضد درد افیونی

داروهای ضد درد افیونی

کاربرد داروهای اپیوئیدی در مهار دردهای شدیدی می‌باشد که ممکن است با داروهای مسکن غیر افیونی به خوبی سرکوب نشود. مواد افیونی به دلیل عوارض جانبی و خاصیت اعتیادآور باید با احتیاط و فقط در مواقع ضروری استفاده شوند. روش درست مصرف داروهای افیونی این است که آن‌ها را در کمترین دوز مؤثر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده کنید.

مواد افیونی که معمولاً تجویز می‌شوند داروهای زیر را در بر می‌گیرند:

  • هیدروکدون
  • مورفین
  • اکسی کدون

گاهی ترکیبی از داروهای افیونی و غیر افیونی به کار گرفته می‌شود. ترکیب غیر افیونی و مواد افیونی معمولاً شامل موارد زیر می‌باشد:

  • کدئین با استامینوفن
  • اکسی کدون با استامینوفن

عوارض جانبی داروهای افیونی می‌تواند شامل موارد زیر  را در بر گیرد:

  • حالت تهوع
  • یبوست
  • سرگیجه
  • به کار بردن دوزهای زیاد این داروها ممکن است ریتم تنفس را غیرطبیعی کند.
  • استفاده طولانی‌مدت از داروهای افیونی می‌تواند منجر به وابستگی به این داروها بعد از عمل جراحی لاغری شود.

بحث و نتیجه‌ گیری بهترین مسکن بعد از عمل جراحی لاغری

جراحی لاغری از جمله راه‌هایی است که به کمک آن، جراح کنترل و درمان بیماری چاقی و اضافه وزن را محقق می‌سازد. این اعمال جراحی ورای نتایج مفید ممکن است مخاطراتی را به همراه داشته باشد. یکی از این مخاطرات بروز ناراحتی و درد در فرد جراحی شونده می‌باشد.

مقاله پیشنهادی:  سیاه شدن پوست بعد از لیپوماتیک

به جز رعایت مراقبت‌های بعد از عمل جراحی، داروهای مختلفی دردهای بروز یافته در فرد را کاهش می‌دهند. داروهای غیر افیونی معمولاً دردهای خفیف یا متوسط  و داروهای افیونی دردهای شدید را تسکین می‌دهند. استفاده از این داروها باید با تجویز جراح باشد. فرد جراحی شده از مصرف طولانی‌مدت یا بدون تجویز پزشک این داروها اجتناب نماید. در صورت بروز عوارض جانبی شدید این داروها فرد جراحی شده باید در این زمینه پزشک خود را مطلع نماید.

معرفی جراح برتر برای انجام عمل لاپاراسکوپی

از شروط لازم در تجربه یک جراحی لاغری خوب، به‌کارگیری این روش جراحی توسط یک جراحی مجرب و با دانش است. در این مورد پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از بهترین جراحان شهر تهران و حتی ایران می‌باشد. این جراح فردی با دانش، قابل و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای عالی در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای توانایی پیگیری زیادی در امور مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلق و منشی دلپذیر است. سابقه ماندگار این جراح شامل بیش از 3000 عمل جراحی با نتایج موفق است. گوشه‌ای از رزومه و فعالیت‌های این جراح شامل موارد زیر می‌باشد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد متقاضی می‌توانند برای کسب آگاهی از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان به اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) مراجعه نمایند. به جز این موارد افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجارب افراد جراحی‌شده بهره گیرند. این امر می‌تواند روشی مناسب برای برطرف کردن پرسش‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان

برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *