جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

هزینه جراحی آشالازی

هزینه جراحی آشالازی، آشالازی یک بیماری گوارشی است که موجب بروز ناراحتی و سختی در بلع غذا و مایعات توسط فرد مبتلا به آن می‌ باشد. یکی از راه ‌های مبارزه با این بیماری عمل جراحی است لذا شناخت مهم عوامل مهم در تعیین هزینه جراحی آشالازی امری ضروری است.
جراحی آشالازی

هزینه جراحی آشالازی
تلاش سایت تخصصی دکتر علیرضا آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته در این است که بتواند مقاله‌ای جامع و مفید در مورد هزینه عمل جراحی آشالازی را تقدیم مخاطبان کند. اما آشالازی چیست؟ آشالازی یک اختلال کمتر شایع است که موجب می‌شود بلع غذا و مایعات در شما دشوار باشد. این بیماری به جز پدیدار شدن مشکلات و ناراحتی در فرد مبتلا از عوامل ابتلای افراد به سرطان مری هست. از این رو نیاز به شناخت و همچنین تخمین هزینه عمل جراحی آشالازی برای غلبه بر آن وجود دارد. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

آشالازی چیست؟

آشالازی چیست؟

آشالازی یک اختلال نادر است که باعث می‌شود بلع غذا و مایعات از طریق مجرایی که دهان و مری شما را به معده متصل می‌کند، دشوار باشد. آشالازی هنگامی بروز پیدا می‌کند که اعصاب مری آسیب ببینند. در نتیجه، مری به مرور زمان فلج و گشاد می‌شود و در نهایت توانایی فشار دادن غذا به معده را از دست می‌دهد. در نتیجه غذا در مری جمع شده و گاهی تخمیر می‌شود و به داخل دهان باز می‌گردد که طعم تلخی را در دهان فرد مبتلا ایجاد می‌کند.

 برخی افراد این را با بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) اشتباه می‌گیرند. با این حال، در آشالازی غذا از مری می‌آید، در حالی که در ریفلاکس معده به مری مواد از معده به طرف بالا باز می‌گردند. هیچ درمانی قطعی برای بیماری آشالازی وجود ندارد. هنگامی که مری فلج می‌شود، عضله نمی‌تواند دوباره به درستی کار کند. اما علائم این بیماری معمولاً با آندوسکوپی، درمان کم تهاجمی یا جراحی قابل کنترل هستند.

بیماری ریفلاکس معده

علائم بیماری آشالازی

علائم آشالازی عموماً به تدریج ظاهر شده و با گذشت زمان بدتر می‌شوند. علائم و نشانه‌های بیماری آشالازی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ناتوانی در بلع (دیسفاژی)، که در آن ممکن است احساس کنید غذا یا نوشیدنی در گلوی شما گیر کرده است.
  • برگشت غذا یا بزاق
  • سوزش سردل
  • آروغ زدن
  • درد قفسه سینه که به صورت موجی است.
  • سرفه در شب
  • پنومونی (که ناشی از آسپیراسیون غذا به ریه‌ها است)
  • کاهش وزن
  • استفراغ

تشخیص بیماری آشالازی

آشالازی را می‌توان نادیده گرفت یا به اشتباه تشخیص داد زیرا این اختلال علائمی مشابه سایر اختلالات گوارشید مانند ریفلاکس مری و معده دارد. برای تشخیص آشالازی، پزشک احتمالاً روش‌های زیر را توصیه می‌کند:

تشخیص بیماری آشالازی

مانومتری مری

 این تست انقباضات ریتمیک عضلانی مری را هنگام خوردن مواد غذایی، هماهنگی و نیروی اعمال شده توسط عضلات مری و میزان شل شدن یا باز شدن اسفنکتر تحتانی مری در حین بلع ارزیابی کرده و در تعیین نوع مشکل حرکتی شما مفیدترین روش تشخیصی است.

اشعه ایکس از دستگاه گوارش فوقانی شما (ازوفاگرام)

 عکس‌ برداری با اشعه ایکس پس از نوشیدن مایع گچ مانندی که پوشش داخلی دستگاه گوارش شما را ‌پوشانده و پر می‌کند، گرفته می‌شود. این پوشش به پزشک شما اجازه می‌دهد تا تصویری از مری، معده و روده فوقانی شما را ببیند. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که یک قرص باریم را ببلعید که می‌تواند به نشان دادن انسداد مری کمک کند.

مقاله پیشنهادی:  فوق تخصص انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته

آندوسکوپی فوقانی

در این روش تشخیصی، پزشک یک لوله نازک و انعطاف پذیر مجهز به نور و دوربین (اندوسکوپ) را در گلوی شما قرار می‌دهد تا داخل مری و معده شما را بررسی کند. اگر علائم شما یا نتایج مطالعه باریم نشان دهنده این احتمال باشد، می‌توان از آندوسکوپی برای تعیین انسداد جزئی مری استفاده کرد. روش آندوسکوپی همچنین می‌تواند برای جمع‌آوری نمونه بافتی (بیوپسی) برای آزمایش عوارض ریفلاکس مانند مری بارت استفاده شود.

درمان اختلال آشالازی

درمان آشالازی متمرکز بر آرام کردن یا کشش باز کردن اسفنکتر تحتانی مری می‌باشد تا غذا و مایعات بتوانند راحت‌تر از در طول دستگاه گوارش شما حرکت کنند. درمان خاص به سن، وضعیت سلامتی و شدت آشالازی بستگی دارد. درمان غیر جراحی اختلال آشالازی شامل موارد زیر می‌باشد:

اتساع پنوماتیک

 یک بالون با آندوسکوپی به مرکز اسفنکتر مری وارد می‌شود و برای بزرگ شدن دهانه آن باد می‌شود. اگر اسفنکتر مری باز نماند، ممکن است این روش سرپایی تکرار شود. تقریباً یک سوم افرادی که تحت درمان با اتساع با بالون قرار می‌گیرند، نیاز به درمان مجدد در طی پنج سال دارند. این روش نیاز به تزریق آرام‌بخش دارد.

استفاده از بوتاکس (سم بوتولینوم نوع A)

 این شل کننده عضلانی را می‌توان مستقیماً با یک سوزن آندوسکوپی به اسفنکتر مری تزریق کرد. برای دستیابی به نتایج مطلوب ممکن است نیاز به تکرار تزریق‌ها باشد و در صورت نیاز به انجام مجدد جراحی ممکن است انجام جراحی‌های دیگر را دشوارتر کند. بوتاکس به طور کلی فقط برای افرادی توصیه می‌شود که به دلیل سن بالا یا بغرنج بودن شرایط بدنی دارای شرایط مناسبی برای اتساع پنوماتیک یا عمل جراحی نیستند. تزریق بوتاکس معمولاً بیش از شش ماه طول نمی‌کشد. بهبود قوی ناشی از تزریق بوتاکس ممکن است به تائید تشخیص آشالازی کمک کند.

دارو درمانی

 در این روش پزشک معالج ممکن است خوردن شل کننده‌های عضلانی مانند نیتروگلیسیرین (Nitrostat) یا نیفدیپین (Procardia) را قبل از خوردن وعده‌های غذایی را تجویز کند. این داروها اثر درمانی محدود و عوارض جانبی شدیدی دارند. به طور کلی داروها فقط در صورتی در نظر گرفته می‌شوند که کاندیدای اتساع پنوماتیک یا عمل جراحی نبوده و بوتاکس نیز کمکی به درمان این بیماری نکرده باشد.

عمل جراحی آشالازی

گزینه‌های جراحی برای درمان آشالازی شامل موارد زیر می‌باشند:

میوتومی هلر

 در این روش، جراح عضله انتهای تحتانی اسفنکتر مری را برش می‌دهد تا غذا راحت‌تر وارد معده شود. این روش را می‌توان به صورت غیر تهاجمی (لاپاراسکوپی میوتومی هلر) انجام داد. برخی از افرادی که عمل میوتومی هلر را انجام می‌دهند، ممکن است بعداً به بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) مبتلا شوند.

برای جلوگیری از مشکلات بعدی ابتلا به ریفلاکس معده به مری، روشی به نام فوندوپلیکاسیون ممکن است هم‌زمان با میوتومی هلر انجام شود. در فوندوپلیکاسیون، جراح بالای معده شما را دور قسمت تحتانی مری می‌پیچد تا یک دریچه ضد ریفلاکس ایجاد کند و از بازگشت اسید (GERD) به مری جلوگیری به عمل آید. فوندوپلیکاسیون معمولاً با یک روش کمتر تهاجمی مانند عمل لاپاراسکوپی انجام می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  روش مراقبت از عوارض بعد از بای پس معده

میوتومی آندوسکوپی دهانی

میوتومی آندوسکوپی دهانی (POEM)

در روش میوتومی آندوسکوپی دهانی، جراح از تکنیک آندوسکوپی استفاده می‌کند که در آن آندوسکوپ از طریق دهان و گلوی شما وارد می‌شود تا برشی در پوشش داخلی مری ایجاد کند. سپس، مانند میوتومی هلر، جراح عضله انتهای تحتانی اسفنکتر مری را برش می‌دهد.

میوتومی آندوسکوپی دهانی همچنین ممکن است با فوندوپلیکاسیون بعدی ترکیب شود یا به دنبال آن به پیشگیری از ریفلاکس معده به مری کمک کند. برخی از بیمارانی که میوتومی آندوسکوپی دهانی را انجام می‌دهند و پس از عمل به ریفلاکس معده به مری مبتلا می‌شوند، با داروهای خوراکی روزانه درمان می‌شوند.

هزینه جراحی آشالازی

هزینه جراحی آشالازی از موارد مهمی است که ذهن افراد مبتلا به این اختلال را درگیر خود می‌کند. هزینه جراحی آشالازی خود وابسته به عواملی چند می‌باشد که در تعیین هزینه این عمل نقش مهمی دارند.

این عوامل شامل نوع عمل جراحی، وسایل به کار رفته در هر عمل جراحی، اقامت در شهری که عمل آشالازی انجام می‌شود، تعداد اعمال جراحی، تجربه و مهارت پزشک جراح، نوع بیمارستان و همچنین هزینه بستری می‌باشند در ادامه مفصلاً به بررسی هر کدام از این عوامل می‌پردازیم:

نوع عمل جراحی

روش‌های جراحی مختلفی برای درمان این اختلال وجود دارد که شامل استفاده از بوتاکس (سم بوتولینوم نوع A)، میوتومی هلر و میوتومی آندوسکوپی دهانی (POEM) می‌باشد. طبیعتاً هزینه هر عمل جراحی متفاوت از عمل دیگر می‌باشد. مثلاً تزریق بوتاکس عمل محدودتر و دو روش دیگر فرایندی گسترده‌تر و طبعاً هزینه بالاتری را دارند.

 وسایل به کار رفته در هر عمل جراحی

به مانند تفاوت اعمال جراحی مختلف آشالازی وسایل و تجهیزات به کار رفته در آن‌ها نیز متفاوت می‌باشد.

 اقامت در شهری که عمل آشالازی انجام می‌شود

در بیشتر موارد فرد در همان شهری که زندگی می‌کند عمل جراحی آشالازی را انجام می‌دهد ولی گاهی فرد در شهری غیر از شهر خودش پیگیر روند درمانی می‌باشد. برای معاینه، ویزیت، آزمایش‌های مختلف یا مراحل قبل از عمل جراحی نیاز به اقامت در شهر مقصد باشد که هزینه مشخصی را به فرد بیمار تحمیل می‌کند.

 تعداد اعمال جراحی

همچنین میوتومی هلر و میوتومی آندوسکوپی دهانی (POEM) می‌توانند عوارضی مانند اختلال ریفلاکس مری و معده را به فرد جراحی شونده تحمیل کنند که برای رفع آن بیمار باید هزینه جداگانه‌ای را متقبل شود. گاهی نیز با عود مجدد بیماری نیاز دوباره به عمل جراحی پدید می‌آید که خود در بالا بردن هزینه درمانی و جراحی فرد نقش مهمی دارد.

تجربه و مهارت پزشک جراح

طبیعتاً با توجه به شهرت، مهارت و تجربه پزشک جراح دستمزد آن پزشک جراح هم متفاوت می‌باشد. اما بدیهی است که بهره گرفتن از مهارت و تجربه یک پزشک جراح خوب می‌تواند هم موجب رهایی از این اختلال و همچنین عدم نیاز دوباره به عمل جراحی و همچنین کاهش هزینه‌های مراقبت‌ها یا عوارض ایجاد شده بعد از عمل می‌شود.

 نوع بیمارستان

بیمارستان محل عمل می‌تواند عمومی یا خصوصی یا در مواقعی کلینیک شخصی باشد که تعرفه استفاده از هرکدام متفاوت می‌باشد.

مقاله پیشنهادی:  جراحی چاقی چیست؟

هزینه بستری

اینکه بعد از عمل جراحی آشالازی فرد در بیمارستان بستری شود و یا ترخیص گردد، موجب متفاوت بودن هزینه عمل جراح آشالازی می‌شود.

 پوشش عمل جراحی آشالازی توسط بیمه‌های درمانی

در ایران شرکت‌های مختلفی از بیمه برای بیماران مختلف چتر پوششی مخصوص به خود را دارند. قبل از انجام عمل آشالازی پیگیری در زمینه پوشش هزینه عمل آشالازی و اینکه قبل از انجام این عمل نیاز به چه اقدام یا درمانی می‌باشد نکته مهمی می‌باشد که بیماران مبتلا به آشالازی باید به آن توجه کنند.

بحث و نتیجه‌ گیری هزینه جراحی آشالازی

اختلال آشالازی از بیماری‌های نادری است که موجب بروز ناراحتی و مشکل در زمان خوردن مایعات و مواد غذایی در فرد مبتلا می‌شود. این بیماری از نظر تشخیص گاهی با ریفلاکس مری و معده اشتباه می‌شود. درمان این بیماری شامل جراحی، دارودرمانی، اتساع پنوماتیک و استفاده از بوتاکس می‌باشد. هزینه جراحی آشالازی از عوامل مهم در تعیین نوع عمل جراحی و پزشک معالج می‌باشند.

این عوامل شامل نوع عمل جراحی، وسایل به کار رفته در هر عمل جراحی، اقامت در شهری که عمل آشالازی انجام می‌شود، تعداد اعمال جراحی، تجربه و مهارت پزشک جراح، نوع بیمارستان و همچنین هزینه بستری می‌باشند.

معرفی جراح برتر برای انجام عمل سرطان مری

یکی از شروط مهم در انجام موفق جراحی اختلال آشالازی و همچنین سرطان مری، انجام این روش جراحی توسط یک جراحی ماهر و با تجربه است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از والاترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را هست. این جراح پزشکی حاذق، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه اعمال جراحی چاقی و بیماری‌های گوارشی هست.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان هست. این جراح ماهر دارای قدرت بیانی عالی در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی پسندیده است. سابقه موفق این جراح شامل افزون از 3000 عمل جراحی با نتایجی درخور است. گوشه‌ای از رزومه و فعالیت‌های این جراح موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان