جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

مناسب ترین عمل لاغری برای افراد چاق و دارای اضافه وزن

مناسب ترین عمل لاغری برای افراد چاق و دارای اضافه وزن یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌هایی است که افراد متقاضی اعمال جراحی لاغری با آن سر و کار دارند. با توجه به میزان چاقی یا اضافه وزن می‌ توان از یک یا ترکیبی از آن‌ها بهره گرفت.
مناسب ترین عمل لاغری برای افراد چاق

مناسب ترین عمل لاغری برای افراد چاق و دارای اضافه وزن

سایت دکتر علیرضا آذر پیکان متخصص جراحی لاغری و انکو سرجری افتخار دارد که مقاله‌ای جامع و کامل در مورد مناسب‌ترین عمل لاغری برای افراد چاق و دارای اضافه وزن را به مخاطبان خود عرضه کند. اعمال جراحی لاغری دسته‌ای از اعمال جراحی هستند که برای غلبه بر بیماری چاقی و اضافه وزن به کار می‌روند. هر عمل لاغری ویژگی‌ها مثبت و منفی و گروه هدف خود را دارد و با توجه به برآیند این موارد می‌توان از میان اعمال لاغری یک عمل لاغری یا ترکیبی از آن‌ها را برای حصول نتایج مناسب انتخاب کرد.

مشاوره تلفنی چاقی دکتر آذرپیکان

چاقی و اضافه وزن چیست؟

چاقی یک بیماری پیچیده است که به معنای داشتن چربی بیش از حد بدن و وزن بالا است. چاقی فقط یک نگرانی مربوط به ظاهر و تناسب اندام نیست. این بیماری، یک مشکل پزشکی است که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی دیگر را افزایش می‌دهد. این پیامدها می‌تواند شامل بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری‌های کبدی، آپنه خواب و ابتلا به برخی سرطان‌ها باشد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی افراد در کاهش وزن اضافه خود دچار مشکل می‌شوند.

چاقی و اضافه وزن چیست؟

 در بیشتر مواقع، چاقی ناشی از عوامل ارثی، فیزیولوژیکی و محیطی همراه با رژیم غذایی نامناسب یا فعالیت بدنی ناکافی است. خبر خوب این است که حتی کاهش وزن کم می‌تواند مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی را بهبود بخشد یا از بروز آن پیشگیری کند. رژیم غذایی سالم ، افزایش فعالیت بدنی و تغییرات رفتاری می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. داروهای تجویزی و روش‌های کاهش وزن گزینه‌های دیگری برای درمان چاقی هستند.

گاهی روش‌های متعارف کاهش وزن کاملاً موفق نبوده و نیاز به بهره‌گیری از روش‌های مدرن‌تر مانند اعمال جراحی لاغری می‌باشد. قبل از معرفی انواع اعمال جراحی لاغری باید به توصیف چاقی و شاخص توده بدنی بپردازیم.

شاخص توده بدنی

شاخص توده بدنی که به عنوان BMI شناخته می‌شود، اغلب برای تشخیص چاقی استفاده می‌شود. برای محاسبه BMI، وزن بر حسب کیلوگرم بر مجذور قد بر حسب سانتی‌متر تقسیم کنید چندین ماشین حساب آنلاین وجود دارد که به محاسبه BMI کمک می‌کند. حالت‌های مختلف شاخص توده بدنی شامل موارد زیر می‌باشد:

 حالت‌های مختلف شاخص توده بدنی

  • کم وزنی: نتایج زیر 18.5این امر را نشان می‌دهد.
  • 5-24.9 نشان دهنده سالم بودن وزن فرد می‌باشد.
  • 0-29.9 اضافه وزن را نشان می‌دهد.
  • 0 و بالاتر نشان دهنده چاقی است و با هر 5 عدد افزایش یک درجه بر درجه چاقی افزوده می‌شود.
مقاله پیشنهادی:  بی خطرترین روش عمل جراحی لاغری

در بیشتر افراد، شاخص توده بدنی تخمین معقولی از میزان وزن و چربی بدن ارائه می‌دهد. با این حال، شاخص توده بدنی به طور مستقیم چربی بدن را اندازه گیری نمی‌کند. برخی از افراد، مانند ورزشکاران عضلانی، ممکن است BMI در رده چاقی داشته باشند، در حالی که احتمال زیادی دارد چربی اضافی در بدن خود نداشته باشند.

همچنین بسیاری از متخصصان دور کمر فرد را اندازه می‌گیرند تا به تصمیم‌گیری در مورد درمان کمک کنند. این روش اندازه گیری دور کمر نامیده می‌شود. بیماری‌های مرتبط با وزن در مردان با دور کمر بیش از 40 اینچ (102 سانتی‌متر) شایع‌تر است. این بیماری‌ها در زنان با اندازه دور کمر بیش از 35 اینچ (89 سانتی‌متر) شایع می‌باشند. اندازه گیری درصد چربی بدن، روش اندازه گیری دیگری است که ممکن است در طول برنامه کاهش وزن برای پیگیری پیشرفت روند کاهش وزن استفاده شود.

عمل‌ های غیر جراحی مورد کاربرد در لاغری

اولین مورد از اعمال لاغری، نیازی به ایجاد برش در پوست ندارند که در این روش‌ها بعد از اینکه تحت بیهوشی قرار گرفتید، لوله‌ها و ابزارهای انعطاف پذیر از طریق دهان و پایین گلو وارد معده می‌شوند. رویه‌های رایج در این مورد شامل موارد زیر می‌باشند:

گاستروپلاستی آستین آندوسکوپی. این روش شامل بخیه زدن معده برای کاهش مقدار غذا و مایع دریافتی است که معده می‌تواند در یک زمان نگه دارد. با گذشت زمان، خوردن و نوشیدن کمتر به کاهش وزن افراد عادی کمک می‌کند.

 قرار دادن بالون داخل معده برای کاهش وزن: در این روش، یک بالون کوچک در معده قرار داده می‌شود. سپس بالون با آب پر می‌شود تا فضای معده کاهش یابد، بنابراین با خوردن غذای کمتری احساس سیری خواهید کرد.

بالون‌های داخل معده تا 6 ماه در جای خود باقی می‌مانند و سپس با استفاده از آندوسکوپ خارج می‌شوند. در آن زمان، بسته به برنامه‌ای که توسط شما و گروه درمانی شما تعیین می‌شود، ممکن است یک بالون جدید قرار داده شود یا خیر.

 اعمال جراحی لاغری

 اعمال جراحی کاهش وزن که به عنوان اعمال جراحی چاقی نیز شناخته می‌شود، میزان غذای دریافتی شما را محدود می‌کند. برخی از روش‌ها همچنین میزان کالری و مواد مغذی را که می‌توانید جذب کنید محدود می‌کنند. اما این روش‌های جراحی نیز می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی و ویتامین شود.

جراحی‌ های رایج کاهش وزن شامل موارد زیر می‌باشد:

مقاله پیشنهادی:  سندرم دامپینگ چیست؟

باند قابل تنظیم معده

در این جراحی، یک نوار بادی که در اطراف بیرون معده قرار داده می‌شود، آن را به دو ناحیه تقسیم می‌کند. جراح باند را مانند یک کمربند محکم می‌کشد تا یک مسیر باریک بین دو بخش ایجاد کند. گروه مانع از بزرگ‌ تر شدن دهانه می‌شود. باند اغلب به طور دائم در جای خود باقی می‌ماند.

جراحی بای پس معده

در بای پس معده ، جراح یک قسمت کوچک در بالای معده ایجاد می‌کند. سپس روده کوچک به فاصله کوتاهی از معده اصلی بریده می‌شود و به قسمت جدید متصل می‌شود. در ادامه غذا و مایعات مستقیماً از قسمت به این روده ریخته شده و قسمت اعظم معده را دور می‌زنند.

جراحی اسلیو معده

در این جراحی بخشی ( تا 80 درصد از حجم) معده برداشته می‌شود و بخش کوچک‌تری برای دریافت و نگهداری غذا ایجاد می‌شود. این جراحی نسبت به بای پس معده پیچیده تر ، کاربردی تر و با نتایج بهتر و پایاتر می‌باشد. معمولاً افرادی با شاخص توده بدنی 35 الی 45 برای این جراحی لاغری مناسب می‌باشند.

انسداد عصب واگ

این روش جراحی لاغری شامل کاشت یک دستگاه زیر پوست در ناحیه معده است. این دستگاه پالس‌های الکتریکی را به یک عصب در آن ناحیه به نام عصب واگ شکمی می‌فرستد. این عصب به مغز می‌گوید که معده چه زمانی احساس خالی یا پر بودن بکند.

پیکرتراشی

در بیشتر حالات کاربرد این روش در رسیدن به تناسب‌ اندام و نه لاغری است. معمولاً می‌تواند بعد از روش‌های لاغری یا به عنوان مکملی برای آن‌ها استفاده شود. استفاده از سرما (کرایوتراپی)، لیزر درمانی و درمان با نور قرمز از روش‌های مختلف پیکرتراشی بدون عمل جراحی هستند. پیکرتراشی با کمک جراحی هم شامل روش‌های مختلفی چون تاک، لیفت و لیپوساکشن و لیپوماتیک می‌باشد.

محدودیت کلی این روش‌ها در کاهش میزان وزن است که معمولاً برای چاقی شدید نمی‌توانند به تنهایی مؤثر و مفید باشند. به‌طور کلی شرط استفاده از این نوع درمان این است که شاخص توده بدنی فرد کمتر از 30 باشد ( تنها دارای اضافه‌وزن باشد).

شرط موفقیت اعمال جراحی لاغری

موفقیت در کاهش وزن پس از جراحی‌های لاغری به تعهد شما برای ایجاد تغییرات مادام العمر در عادات غذایی و ورزش بستگی دارد.

بحث و نتیجه گیری مناسب ترین عمل لاغری برای افراد چاق

اما به سؤال بنیادین ابتدا برگردیم که بهترین عمل لاغری چیست؟ روش‌های مانند پیکرتراشی و بر مبنای فرم دهی مطلوب اندام‌ها بیشتر برای تناسب اندام به کار می‌روند و برای کاهش وزن و چاقی چشمگیر چندان مؤثر نیستند. در مقابل روش‌های جراحی لاغری مانند عمل اسلیو معده معمولاً نتایج آن روندی پایا و خوبی دارد. بعد از جراحی‌های لاغری امکان دارد در فرد تحت عمل جراحی تناسب‌اندام وجود نداشته باشد.

مقاله پیشنهادی:  آیا عمل بای پس معده برگشت پذیر است؟

همچنین داشتن پوست اضافی یکی از مشکلات به کرات ذکر شده بعد از این اعمال جراحی لاغری می‌باشند. استفاده از روش‌های ترکیبی و مکمل مانند پیکرتراشی پاسخی به این مشکل می‌باشد. فرد متقاضی می‌تواند در مشورت با جراح یا به اقتضای شرایط از روشی مکمل و انتخابی استفاده کند.

معرفی جراح برتر برای انجام عمل اسلیو معده

یکی از شروط مهم در انجام اسلیو معده خوب، انجام این روش جراحی توسط یک جراحی ماهر و با تجربه است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از والاترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را می‌باشد. این جراح پزشکی حاذق، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه اعمال جراحی چاقی و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت بیانی عالی در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی پسندیده است. سابقه موفق این جراح شامل افزون از 3000 عمل جراحی با نتایجی درخور است. گوشه‌ای از رزومه و فعالیت‌های این جراح موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان