جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

کاهش وزن و لاغری بعد از عمل اسلیو معده

کاهش وزن و لاغری بعد از عمل اسلیو معده به دلیل برداشتن بخشی از معده در طول این جراحی، صورت می گیرد. با کوچک شدن معده، حجم غذایی که در معده شما جای می گیرد، کاهش می یابد. همچنین، با خوردن غذای کمتری احساس سیری خواهید کرد. در این مقاله اطلاعات جامعی در خصوص لاغری و روند کاهش وزن پس از عمل اسلیو معده خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد.

کاهش وزن و لاغری بعد از عمل اسلیو معده به دلیل برداشتن بخشی از معده در طول این جراحی، صورت می گیرد. با کوچک شدن معده، حجم غذایی که در معده شما جای می گیرد، کاهش می یابد. همچنین، با خوردن غذای کمتری احساس سیری خواهید کرد. در این مقاله اطلاعات جامعی در خصوص لاغری و روند کاهش وزن پس از عمل اسلیو معده خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد.

کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

در چند ماه اول پس از جراحی اسلیو معده، وزن شما با سرعت زیادی کاهش خواهد یافت. با گذشت زمان، سرعت کاهش وزن شما نیز کاهش خواهد یافت.

بیمارانی که جراحی اسلیو معده انجام داده اند، به طور معمول 50 تا 60 درصد از اضافه وزن خود را در مدت 12 تا 18 ماه پس از جراحی از دست می دهند؛ اما شاید بخواهید بدانید که اضافه وزن چگونه محاسبه می شود. اضافه وزن اختلاف بین وزن فعلی فرد و وزن ایده آل فرد است.

بیماران در 12 ماه الی 18 ماه اول پس از جراحی، قرار ملاقات های منظم با پزشک خواهند داشت تا پزشک وضعیت آن ها را بررسی کند. اگر بیماران محدودیت های غذایی و برنامه های ورزشی خود را با جدیت دنبال کنند، میزان کاهش وزن آن ها پس از عمل اسلیو معده بیشتر خواهد شد. کاهش وزن هر بیمار بسته به شاخص توده بدنی اولیه، بیماری های ناشی از اضافه وزن، سن و عوامل دیگر متفاوت خواهد بود.

روند کاهش وزن و لاغری بعد از عمل اسلیو معده

بیماری که 160 کیلوگرم وزن دارد و می خواهد 70 کیلوگرم وزن داشته باشد، 90 کیلوگرم اضافه وزن دارد. این بیمار می تواند در طول سال اول جراحی اسلیو معده، در حدود 45 تا 55 کیلوگرم وزن کم کند. اگر خواهان انجام عمل اسلیو معده هستید، ممکن است علاقه مند به دانستن روند لاغری پس از عمل اسلیو معده باشید.

مقاله پیشنهادی:  درمان فشارخون بالا با جراحی لاغری

میانگین کاهش وزن در هر ماه پس از عمل اسلیو معده چقدر است؟

اکثر بیماران در طول 6 تا 12 ماه اول پس از جراحی عمل لاغری، هر هفته بین 0.9 الی 1.8 کیلوگرم کاهش وزن خواهند داشت. در واقع کاهش وزن ماهانه در حدود 3.5 تا 7 کیلوگرم است. البته در ماه اول بیشتر از هر ماه دیگری وزن کم می شود که این مسئله بیشتر به دلیل سختی غذا خوردن در ماه اول است.

برای تشریح بیشتر روند کاهش وزن، یک مثال فرضی از کاهش وزن ماهانه یک بیمار معمولی پس از جراحی اسلیو معده آورده شده است.

  • ماه اول: 9 کیلوگرم
  • ماه دوم: 7 کیلوگرم
  • ماه سوم: 5.5 کیلوگرم
  • ماه چهارم: 4.5 کیلوگرم
  • ماه پنجم: 3 کیلوگرم
  • ماه ششم: 2 کیلوگرم

پس از حدود 6 تا 12 ماه، روند کاهش وزن به سمت متوقف شدن پیش می رود. به همین دلیل باید از موارد مؤثر بیرونی برای بهبود مجدد روند کاهش وزن کمک گرفت. به همین دلیل در طول این مدت پزشک وضعیت شما را به دقت بررسی می کند تا با توجه به وضعیت خود برنامه زندگی خود را تغییر دهید.

معمولاً توصیه می شود میزان فعالیت های ورزشی و تحرک خود را بیشتر کنید و باید به دقت از برنامه غذایی توصیه شده توسط پزشک پیروی کنید.

لاغری و کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

جدول کاهش وزن و لاغری بعد از عمل اسلیو معده

جراحی اسلیو معده و آندوسکوپی اسلیو معده می توانند منجر به کاهش وزن قابل توجهی شوند. جدول زمانی کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده به شما کمک می کند تا بدانید باید چه انتظاری از جراحی اسلیو داشته باشید. این ارقام میانگین هستند و نتایج می توانند از بیمار به بیمار بر اساس شرایط جسمانی و سبک زندگی هر فرد، به طور قابل توجهی متفاوت باشند.

مقاله پیشنهادی:  BMI مناسب برای ورزشکاران و ورزش‌ های مختلف

اگر در پیروی از رژیم غذایی و ورزش بعد از عمل اسلیو معده خود کوشا باشید، شما نیز با توجه به شرایط بدنی خود، توانایی کاهش وزن قابل توجه و حفظ وزن ایده آل را خواهید داشت.

تعداد ماه های سپری شده

وزن بر حسب کیلوگرم

1 ماه 3 ماه 6 ماه 12 ماه 18 ماه
91 88 84 76 73 71
102 98 91 80 75 72
113 109 99 84 78 75
125 118 107 88 80 76
136 128 113 91 84 79
147 138 120 96 86 81
159 149 128 99 88 82
170 159 136 103 91 85
181 169 145 107 93 86

جدول کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

جدول کاهش وزن بعد از عمل اسلیو

لاغری بعد از عمل اسلیو

باید به جراحی اسلیو معده به عنوان ابزاری برای کمک به کاهش وزن فکر کنید. انجام عمل اسلیو معده معادل با پیمودن راه صد ساله در طول یک شب نیست. شما باید همچنان رژیم غذایی سالم داشته باشید و همچنین برنامه ورزشی منظمی را دنبال کنید. انجام این موارد به شما کمک می کند به وزن ایده آل خود برسید. همچنین، رعایت این موارد موجب می شوند که دوباره افزایش وزن نداشته باشید.

توجه بفرمایید که خود را در هنگام ناشتا بودن وزن کنید. وزن کردن هنگام ناشتا بودن منجر می شود وزن خالص خود را اندازه بگیرید و وزن آب را اندازه نگیرید.

معمولاً پس از این جراحی، احساسات مختلفی را تجربه خواهید کرد. با شروع کاهش وزن احساس شادی یا هیجان خواهید داشت. همچنین، ممکن است از تغییراتی که باید در رژیم غذایی، فعالیت و سبک زندگی خود ایجاد کنید، احساس ناراحتی یا ناامیدی کنید.

مقاله پیشنهادی:  دوره نقاهت و ریکاوری بعد از عمل بای پس معده

فراموش نکنید که برای کاهش وزن بعد از عمل اسلیو معده، آمادگی جسمی و روحی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اگر در این خصوص نگرانی یا سؤالی دارید با پزشک خود صحبت کنید. در صورت نیاز پزشک متخصص، شما را به یک متخصص تغذیه و روانشناس فعال در این حوزه ارجاع خواهد داد.

سخن آخر

بعد از انجام جراحی به دلیل ایجاد برش در معده توسط جراح متخصص، احساس درد خواهید داشت. میزان احساس درد در هر فرد نسبت به افراد دیگر متفاوت است. از همه مهم تر روند بهبودی و کاهش وزن بعد از عمل اسلیو برای هر فرد متفاوت خواهد بود. به همین دلیل نباید روند کاهش وزن خود را با دیگران مقایسه کنید.

توجه داشته باشید که گرفتن نتیجه خوب از جراحی اسلیو معده به پزشک متخصص شما و از همه مهم تر به خود شما بستگی دارد. فراموش نکنید که در هر شرایطی باید توصیه های پزشک را در رابطه با رژیم غذایی، ورزش و سبک زندگی جدی بشمارید.

جراح فلوشیپ فوق تخصصی چاقی دکتر آذرپیکان

دکتر علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراح چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *