جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

عمل اسلیو معده برای چه وزنی مناسب است؟

عمل اسلیو معده برای چه وزنی مناسب است؟ چه کسانی می توانند عمل اسلیو معده را انجام دهند؟ بیمار چه شرایطی را باید داشته باشد که پزشک جهت لاغری، به جای رژیم غذایی و ورزش، عمل اسلیو معده را به وی پیشنهاد دهد؟ این ها همگی سوالاتی است که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. حتما تا انتها مطالعه کنید.
چه کسانی می توانند عمل اسلیو معده انجام دهند؟

اگر شما هم به شدت چاق هستید و تمایل دارید با تغییر سبک زندگی، مسیر متفاوتی را آغاز کنید، شاید مورد مناسبی برای انجام عمل اسلیو معده در کلینیک دکتر آذر پیکان باشید. اگر نمی دانید عمل اسلیو معده برای چه کسانی مناسب است از شما دعوت می شود این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

اسلیو معده برای چه وزنی مناسب است؟

پژوهش های معتبر پزشکی نشان می دهند بیشترین فایده کاهش وزن از راه عمل چاقی نصیب کسانی می شود که شاخص توده بدنی یا همان بی اِم آی (BMI) بین 35 تا 39.9 دارند و علاوه بر چاقی از حداقل یکی از عوارض آن رنج می برند. برخی از مهم ترین عوارض چاقی عبارتند از:

  • دیابت نوع دو
  • وقفه تنفسی انسدادی حین خواب یا همان آپنه خواب
  • فشار خون بالا و
  • آرتروز مفاصل مانند آرتروز کمر و زانو

اگر نمی دانید BMI چیست باید گفت که BMI یک شاخص بهداشتی برای تعیین چاقی و میزان آن به شمار می رود. برای اندازه گیری شاخص توده بدنی، وزن بر اساس واحد کیلوگرم را بر مجذور قد (قد به توان دو) بر اساس واحد متر (نه سانتی متر) تقسیم می کنند.

وزن مناسب برای عمل اسلیو معده

با توضیحی که در بالا در مورد شاخص توده بدنی ارائه شد، اکنون شما می توانید از روی وزن و قد خودتان، BMI را محاسبه کنید. با توجه به این که شاخص توده بدنی در پژوهش های پزشکی مبنای وزن مناسب برای عمل اسلیو معده بوده است، توضیحات زیر هم بر اساس BMI ارائه می شود.

مقاله پیشنهادی:  میوه های مجاز و ممنوعه بعد از عمل جراحی لاغری

وزن مناسب اسلیو معده

اگر شما هر یک از مشخصات زیر را دارید، ممکن است عمل اسلیو معده برای شما مناسب باشد:

  • نسبت به وزن ایده آل خود بیش از 50 کیلوگرم اضافه وزن دارید
  • شاخص توده بدنی یا بی اِم آی شما بیشتر از 40 است
  • BMI شما بین 35 تا 39.9 است اما حداقل یکی از عوارض چاقی، سلامتی شما را به خطر انداخته است مانند فشار خون بالا یا دیابت
  • با وجود تلاش برای رعایت رژیم لاغری زیر نظر کارشناس تغذیه و داشتن برنامه ورزشی نتوانسته اید برای مدت قابل توجهی وزن خود را در محدوده مورد نظر ثابت نگه دارید

چرا اصلا یک فرد چاق باید امکان انجام عمل اسلیو معده را بررسی کند؟

چاقی برای سلامتی هر فردی مضر و خطرناک به شمار می رود. کسی که به اندازه 40 درصد وزن ایده آل خود، اضافه وزن دارد، دو برابر بیشتر از افرادِ دارای وزن طبیعی در معرض مرگ زود هنگام قرار دارد. این افزایش خطر مرگ در کسانی گزارش می شود که بیشتر از ده سال است به بیماری چاقی مبتلا هستند.

در ایالات متحده آمریکا سالانه بیش از 300،000 مورد مرگ به نوعی با چاقی مرتبط است. چاقی احتمال وقوع بسیاری از بیماری های جدی و تهدید کننده حیات را افزایش می دهد. برخی از این بیماری ها به شرح زیر هستند:

  • دیابت یا همان مرض قند
  • انواع سرطان
  • فشار خون بالا یا همان بیماری پر فشاری خون
  • بیماری های قلبی
  • آپنه خواب (توقف تنفسی انسدادی حین خواب) و
  • سکته مغزی

علت انجام عمل اسلیو معده

پژوهش های معتبر پزشکی نشان می دهند با کاهش وزن، احتمال وقوع چنین عوارض ناشی از چاقی به حد عادی خود باز می گردد. در طول شش ماه نخستِ بعد از عمل اسلیو معده، به طور معمول، دیگر نیازی نیست که فرد برای کنترل برخی از موارد بالا دارو مصرف کند و می تواند دارو را در صورت صلاحدید پزشک معالج قطع نماید.

مقاله پیشنهادی:  مراقبت های بعد از عمل بای پس معده

شاید یکی از شیرین ترین تغییرات بعد از عمل اسلیو معده، رفع نازایی باشد. برخی از زنان که به علت چاقی دچار نازایی شده بودند، مدت کوتاهی پس از عمل چاقی توانایی باروری پیدا می کنند.

چه کسانی می توانند عمل اسلیو معده انجام دهند؟

در بخش های بالا توضیح داده شد که عمل اسلیو معده برای چه وزنی مناسب است. در این بخش تشریح می شود که در کنار وزن، چه شاخص های دیگری در گزینش افراد مناسب برای عمل اسلیو معده تاثیر دارند.

در کلینیک دکتر آذر پیکان تک تک افرادی که تمایل به انجام عمل چاقی دارند، با دقت فراوان بررسی می شوند. در این مرحله، مشاوره تغذیه و مشاوره رفتاری با متخصصان مربوطه نقش تعیین کننده ای ایفا می نماید.

کاندیدای مناسب عمل اسلیو معده

در برخی کلینیک ها از افرادی که تمایل به انجام عمل اسلیو معده دارند، دعوت می شود تا در نشست های گروهی افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفته اند شرکت کنند. این فرصت خوبی است تا با تغییراتی که این افراد پس از عمل جراحی تجربه کرده اند، تا حدودی آشنا شوند.

عمل اسلیو معده برای چه سنی مناسب است؟

به طور کلی، افرادی که بین 16 تا 70 سال سن دارند، می توانند برای درمان چاقی به جراحی اسلیو معده فکر کنند. البته این امر استثناهایی هم دارد.

دکتر سید علیرضا آذر پیکان دانش آموخته رشته فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاروسکوپی پیشرفته از دانشگاه تهران آماده پذیرش بیماران مبتلا به چاقی و درمان جراحی آنها از جمله انجام عمل اسلیو معده هستند. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر یا تعیین وقت قبلی ویزیت با شماره تلفن های کلینیک ایشان واقع در تهران تماس حاصل بفرمایید.

مقاله پیشنهادی:  رژیم غذایی بعد از پلیسه معده

منبع (Source): وبسایت marinahospital.com

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان