جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

بیماران سرطان معده چقدر عمر میکند

بیماران سرطان معده چقدر عمر میکند، بیماری سرطان معده یک بیماری با کشندگی و شیوع بالا در دنیا می‌باشد. عوامل مختلفی در امید به زندگی در بیماران نقش دارند. با بهره گرفتن از یک پزشک ماهر می‌توان بقای بیماران مبتلا به سرطان معده را بالا برد.
بیماران سرطان معده چقدر عمر میکند

بیماران سرطان معده چقدر عمر میکند

سایت دکتر علیرضا آذر پیکان متخصص جراحی لاغری و انکو سرجری تلاش می‌کند که مقاله‌ای جامع و کاربردی در مورد امید به زندگی در بیماران مبتلا به سرطان معده را تقدیم مخاطبان کند. سرطان معده یکی از خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین بیماری‌های موجود در دنیا می‌باشد. سالانه افراد زیادی به این بیماری مبتلا می‌شوند. به‌جز خود خانواده و اجتماع هم از آثار منفی روانی و اقتصادی این بیماری بی‌نصیب نمی‌مانند. از این رو شناخت عوامل مختلف در میزان امید به زندگی بیماران سرطان معده می‌تواند نقش مؤثری در بالا بردن میزان بقای آن‌ها داشته باشد.

توضیحات سرطان معده

توضیحات سرطان معده

سرطان معده در کنار سرطان پوست و خون یکی از بیماری‌های با میزان مرگ و میر و میزان بالا در سراسر دنیا می‌باشد. هر ساله افراد زیادی به این بیماری مبتلا می‌شوند و نیاز به دریافت درمان دارند. به جز فرد ابتلا معمولاً خانواده، اطرافیان و جامعه مستقیم و به طور غیرمستقیم تحت تأثیر قرار می‌گیرند. این تأثیرات هم از بعد روانی و هم بعد مادی مالی و اقتصادی می‌باشد.

خیلی از افراد مبتلا به سرطان معده افرادی هستند که جز نیروهای کار و قشر تولید کننده در جامعه می‌باشد. ابتلا این افراد و حتی مرگ آن‌ها می‌تواند موجب وارد شدن لطمات فراوان به اجتماع و توسعه آن شود. از این رو شناخت عوامل مؤثر در شدت این بیماری و عوامل مهم در میزان بقای بیماران مبتلا به سرطان معده می‌تواند موجب بالا رفتن امید به زندگی مبتلایان گردد.

مشاوره تلفنی سرطان دکتر آذرپیکان

بیماران سرطان معده چقدر عمر میکند

عوامل مختلفی در میزان بقای بیماران مبتلا به سرطان معده نقش دارند. با شناخت این عوامل امکان مداخله در سیر بیماری و امید به زندگی در بیماران فراهم می‌گردد. این عوامل شامل تشخیص زودهنگام، زمان ابتلا و مراحل سرطان معده، روش درمانی انتخاب شده برای درمان، ابتلا به دیگر بیماری‌ها، آمادگی ذهنی و جسمی فرد بیمار و همچنین انتخاب گروه درمانی می‌باشد.

تشخیص سرطان معده

معمولاً خیلی از بیماری‌های گوارشی دارای علائم و نشانه‌های ابتلای مشترکی می‌باشند. سرطان‌هایی مانند سرطان معده و سرطان روده هم در ابتدا نشانه‌های چندان اختصاصی نداشته و ممکن است با دیگر بیماری‌های گوارشی اشتباه گرفته شوند. از این رو دادن اطلاعات مفید در مورد سرطان معده و حساس سازی به موقع از طرف سازمان‌های بهداشتی- درمانی و وجود تست‌های غربالگری ارزان و در عین حال کارا و همچنین برخورداری از افراد از گروه درمانی با تجربه و پیگیر می‌تواند موجب تشخیص زودهنگام و شروع به موقع درمانی و پیشگیری از گسترش بیماری در بدن فرد بیمار شود.

جدا از روش‌های غربالگری بیماری سرطان روش‌های تخصصی نیز برای تشخیص این بیماری مهلک وجود دارد. معاینه فیزیکی و سابقه ابتلای خانوادگی، نمونه گیری، سی تی اسکن و آندوسکوپی و… از این جمله‌اند.

معاینه فیزیکی و سابقه ابتلای خانوادگی

معاینه فیزیکی و سابقه ابتلای خانوادگی

این روش را می‌توان در ترکیب با روش‌های غربالگری اولین گام در تشخیص و کنترل بیماری سرطان معده می‌باشد. در این حالت پزشک فرد مشکوک به بیماری را مورد معاینه قرار داده و از وی علائم بروز یافته در بدنش (کاهش بدون علت وزن، تغییر الگوی دفع مواد از بدن و…) را سؤال می‌کند. این علائم و همچنین سوابق ابتلای خانوادگی می‌تواند موجب حساس سازی گروه درمانی و پیگیری بیماری توسط آن‌ها شود. این علائم شامل موارد زیر می‌باشند:

  • بروز پیوسته سوءهاضمه و سوزش سر دل
  • وجود باد و سختی در ناحیه معده یا نفخ شدید
  • بروز مکرر آروغ
  • احساس سیری زودهنگام بعد از صرف مقدار کمی غذا احساس سیری
  • معده درد مداوم
مقاله پیشنهادی:  علائم اولیه سرطان معده

علائم سرطان معده پیشرفته مواردی مانند موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • وجود خون در مدفوع یا سیاه بودن رنگ مدفوع
  • از دست دادن اشتها
  • کاهش وزن

 آندوسکوپی

 این روش با کمک لوله کوچک و انعطاف‌پذیری با نام آندوسکوپ صورت می‌پذیرد. این وسیله ابزاری است که در نوک آن دوربینی تعبیه شده است. با بی حس کردن گلوی بیمار این وسیله از طریق دهان به دستگاه گوارش بیمار و قسمت‌های مختلف آن فرستاده می‌شود. با کمک این روش پزشک معالج به طور زنده از وضعیت دستگاه گوارش و معده فرد مراجعه کننده آگاهی یابد.

بیوپسی

در روش نمونه‌گیری بافت معده زیر میکروسکوپ بررسی می‌شود.

سی تی اسکن

 در سی تی اسکن بررسی اندام‌ها به وسیله اشعه ایکس انجام می‌شود.

سونوگرافی آندوسکوپی

 از این روش با مشاهده اندام‌ها و رگ‌ های خونی مجاور تشخیص سرطان معده داده می‌شود.

اسکن توموگرافی گسیل پوزیترون (PET) برای پیدا کردن سلول‌های سرطانی

 در این روش  با کمک یک ردیاب از جنس شکر رادیواکتیو تشخیص انجام می‌شود.  در این روش سلول‌های سرطانی نسبت به سلول‌های سالم قند بیشتری مصرف کرده و ردیاب سلول‌های سرطانی را فعال می‌کنند.

زمان ابتلا و مراحل سرطان معده

زمان ابتلا و مراحل سرطان معده

طبیعی است که با شدت گرفتن بیماری گسترش این بیماری در فرد مبتلا بیشتر می‌شود. هرچه قدر تشخیص فاصله بیشتری با شروع بیماری داشته باشد به طور محسوسی شانس موفقیت در درمان کاهش می‌یابد. وقتی بیماری مرحله‌ای به نام متاستاز شود، این بیماری محدود به معده نمانده و می‌تواند دیگر اندام‌های فرد مبتلا را درگیر کند.

 شدت درگیری و درگیر شدن اندام‌های حساس بدن مانند قلب،ریه، کبد، کلیه ، مغز و… می‌تواند به شدت زندگی فرد مبتلا به این بیماری را به خطر بیندازد. در این حالت همان‌طور که گفتید وجود تست‌های غربالگری، روش‌های تشخیص کارا و مطمئن و متعاقباً شروع زودهنگام و به موقع درمان توسط گروه درمانی کارآزموده می‌تواند مانع از گسترش هرچه بیشتر بیماری و در نتیجه بالا رفتن امید به زندگی در بیماران می‌شود.

روش‌ های درمانی سرطان معده

روش‌های درمانی مختلفی برای درمان بیماری سرطان معده وجود دارد. این روش‌ها شامل عمل جراحی، شیمی‌درمانی، ایمونو تراپی، رادیوتراپی، درمان هدفمند، درمان التیام دهنده و… می‌باشد. روش‌های درمانی سرطان معده می بتوانند به تنهایی و یا در ترکیب با یکدیگر به کار گرفته شوند.

مقاله پیشنهادی:  راه‌ های درمان بیماری آشالازی چیست؟

عمل جراحی

عمل جراحی از جمله روش‌های کارا  و کاربردی در درمان سرطان معده می‌باشد. این روش می‌تواند به تنهایی و یا در ترکیب با دیگر روش‌ها انجام پذیرد. گاهی قبل از عمل جراحی فرد بیمار شیمی‌درمانی کرده و سپس جراحی می‌شود. در ادامه هم با تشخیص پزشک احتمال استفاده دوباره از شیمی‌درمانی و یا حتی روش‌های دیگری مانند پرتودرمانی وجود دارد.

عمل جراحی خود به چندین روش می‌تواند صورت پذیرد. گاهی عمل جراحی موضعی و محدود و با برداشتن توده سرطانی انجام می‌شود. گاهی بیماری گسترش یافته و می‌تواند کل معده فرد، دستگاه گوارش و یا فراتر از آن‌ها در بر گیرد. در این حالت طبیعتاً عمل جراحی گستردگی بیشتری دارد.

همچنین گاها عمل جراحی نقش التیام دهنده را دارد. در این حالت از عمل جراحی برای کاهش علائم  و همچنین پیشگیری از بروز انسداد در فعالیت اندام‌های بدن استفاده می‌شود.

شیمی‌ درمانی

شیمی‌درمانی نیز از روش‌های خوب برای درمان بیماری سرطان معده می‌باشد. این روش می‌تواند به تنهایی و یا در ترکیب با دیگر روش‌ها مانند عمل جراحی و یا پرتودرمانی (رادیوتراپی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش می‌تواند قبل و یا بعد از عمل جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

 ایمونو تراپی

ایمونوتراپی، درمانی بر پایه دارو است که به سیستم ایمنی بدن فرد بیمار کمک می‌کند تا سلول‌های سرطانی را ریشه‌کن کند. سیستم ایمنی بدن با حمله به میکروب‌ها و سایر سلول‌هایی که نباید در بدن وجود داشته باشند، با بیماری‌ها مبارزه می‌کند.

رادیوتراپی

در این روش از پرتوهای قوی انرژی منشأ اشعه ایکس، پروتون یا دیگر منابع برای درمان بهره گرفته می‌شود. در طول پرتودرمانی،  فرد مبتلا به بیماری بر روی یک میز دراز کشیده و با  دستگاه پرتودرمانی به نقاط بدن او پرتودهی می‌شود. گاها پرتودرمانی توأم با شیمی‌درمانی انجام می‌شود. از این رو پزشکان به این روش درمانی، شیمی پرتو درمانی می‌گویند.

درمان هدفمند

در این روش از داروهایی استفاده می‌شود که به مواد شیمیایی ویژه موجود در سلول‌های سرطانی حمله می‌کنند. با نابود کردن این مواد شیمیایی، درمان‌های هدفمند موجب مرگ سلول‌های سرطانی می‌شوند.

درمان التیام دهنده

این روش درمانی نوعی ویژه از درمان سرطان معده است که به فرد بیمار کمک می‌کند که در زمان ابتلا به  نوع شدید بیماری حال بهتر و کیفیت زندگی بالاتری داشته باشد. اگر فرد سرطان داشته باشد، درمان‌های التیام دهنده می‌تواند به فروکش کردن درد و دیگر علائم بیماری کمک کند.

 

ابتلای به بیماری‌ های دیگر و توان جسمی و ذهنی بیمار

شاید نیاز باشد این دو عامل را به طور توأمان توضیح دهیم. بدیهی است که نامساعد بودن شرایط جسمی و ذهنی فرد مبتلا می‌تواند در کاهش امید به زندگی او نقش مهمی داشته باشد. در این زمینه مؤسساتی وجود دارند که می‌توانند به افراد مبتلا و همچنین خانواده‌های آن‌ها خدماتی را  برای کاهش آلام به وجود آمده در سرطان معده ارائه دهند.

مقاله پیشنهادی:  سرطان پاراتیروئید

 به‌ کارگیری گروه درمانی کار آزموده

یکی از اهرم‌های اصلی در زمینه درمان و همچنین عواملی که قبلاً توضیح داده شد، استفاده از گروه درمانی کارآزموده و پیگیری می‌باشد. چنین گروهی می‌تواند در زمینه تشخیص درست و زودهنگام، انتخاب استراتژی درمان درست و به موقع نقش مهمی داشته باشد. خلاصه بگوییم پزشک جراح می‌تواند عاملی تام در زمینه تجربه درمانی موفق بیماری سرطان معده  باشد.

بحث و نتیجه‌ گیری بیماران سرطان معده چقدر عمر میکند

بیماری سرطان معده از جمله بیماری است که دارای یکی از بیشترین مقادیر ابتلا و مرگ و میر در میان سرطان‌های موجود در دنیا می‌باشد. این موضوع سبب شده که میزان بقای بیماران مبتلا به سرطان معده اهمیت ویژه‌ای داشته باشند.

عوامل مختلفی در میزان امید به زندگی بیماران مبتلا به سرطان معده نقش دارند. این عوامل شامل زمان و روش تشخیص، زمان و مرحله ابتلا، ابتلا به بیماری‌های دیگر، توان ذهنی و جسمی بیمار، انتخاب روش درمانی و بهره‌گیری از گروه درمانی مجرب و کارآزموده می‌باشد.

معرفی جراح برتر برای انجام جراحی سرطان معده

یکی از موارد لازم برای تجربه موفق یک عمل جراحی سرطان معده، به‌کارگیری این روش جراحی توسط یک جراحی ماهر و حاذق است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از بهترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را هست. این جراح پزشکی با دانش، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی هست.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان هست. این جراح ماهر دارای قدرت انتقال بالا در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای برخوردی عالی است. سابقه موفق این جراح در بر گیرنده بیش از 3000 عمل جراحی با نتایجی ماندگار است. قسمتی از رزومه و فعالیت‌های این جراح شامل موارد زیر هست:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه‌کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان