جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

برای سرطان معده چی خوبه؟

برای سرطان معده چی خوبه، رعایت دستورالعمل‌ ها از طرف پزشک می‌تواند نقش مهمی در بالا رفتن شانس بقا و کیفیت زندگی در افراد درگیر با این بیماری خطرناک داشته باشد.
برای سرطان معده چی خوبه؟

برای سرطان معده چی خوبه؟ این مورد پرسشی کلی با جوابی مفصل و گسترده می‌باشد. سرطان معده از جمله بیماری‌های مهلکی است که مرگ و میر و همچنین عوارض فراوانی چه برای فرد بیمار، اطرافیان و چه اجتماع به بار خواهد آورد. عوارض جسمی، روحی و اجتماعی ناشی از این بیماری کشنده اهمیت این بیماری را خاطر نشان می‌سازد. از این رو نیاز به تحلیل جز به جز و بعد چاره اندیشی در مقابل این بیماری می‌باشد. در این مقاله تحلیلی تلاش خواهیم کرد که روش‌هایی را برای پیشگیری یا حتی الامکان کنترل این بیماری خطرناک به مخاطبین ارائه کنیم.

معرفی سرطان معده

معده اندامی از بدن می‌ باشد که محل آن در ناحیه میانی و فوقانی شکم و زیر دنده‌ها می‌باشد. این اندام در تجزیه و هضم غذا در بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. حال تغییر غیر طبیعی در شکل یا کارکرد و رشد بیش از حد سلول‌های ناحیه معده ( به ویژه در ناحیه در دیواره داخلی معده) در اصطلاح بیماری سرطان معده گفته می‌شود.

مشاوره تلفنی سرطان دکتر آذرپیکان

سرطان معده و فاکتورهای بالا برنده خطر ابتلا به آن

 به هر عاملی که احتمال بروز این بیماری را افزایش می‌دهد، عامل خطر می‌گویند. البته نکته مهم برخورداری از یک فاکتور خطر لزوماً به معنای ابتلای با این بیماری نمی‌باشد. این امر یعنی احتمال بروز این بیماری وجود دارد و فرد باید احتیاط بیشتری در سبک زندگی خود داشته باشد. در مقابل برخوردار نبودن از یک فاکتور خطر به این معنی نیست که فرد قطعاً مبتلا به این بیماری نخواهد شد. حتی اگر این فاکتورها وجود نداشتند رعایت احتیاط‌های لازم مهم می‌باشد چرا که بعضی فاکتورهای خطر ممکن است بعداً ایجاد شوند.

 فاکتورهای خطر در ابتلای به بیماری سرطان معده شامل موارد زیر می‌باشند:

  • ابتلا به بیماری رفلاکس معده و مری
  • ابتلای به بیماری چاقی
  • رژیم غذایی مضر با مقادیر بیش از حد نمک
  • مصرف بیش از حد غذاهای دودی
  • رژیم غذایی دارای مقادیر ناکافی میوه و سبزی
  • سابقه ابتلا به سرطان معده در خانواده
  • ابتلا به عفونت ایجاد شده در اثر باکتری هلیکوباکتر پیلوری (اچ پیلوری)
  • التهاب بلند مدت در ناحیه معده
  • استعمال سیگار و قلیان و دیگر دخانیات
  • وجود پولیپ در ناحیه معده

برای سرطان معده چی خوبه؟

اما راهکارهای مفید برای مقابله با این بیماری بسیار زیاد می‌باشند. اما در ابتدا باید دسته‌بندی برای این راهکارها داشته باشیم. پیشگیری، درمان و بازتوانی و اقدامات بعد از عمل جراحی معده می‌تواند دسته‌بندی خوبی باشد. با این روش هم می‌توان به روش‌های درمان این بیماری پی برد و هم راه‌های مختلف پیشگیری از آن.

مقاله پیشنهادی:  علائم سرطان مری در زنان

پیشگیری از سرطان معده

پیشگیری از سرطان معده

برای ورود به تحلیل این مورد، ابتدا باید به مقایسه عوامل خطر در ابتلای به سرطان معده بپردازیم. خیلی عوامل دخیل در بروز سرطان معده عواملی ژنتیکی و خانوادگی هستند. در این عوامل خطر فرد یا محیط اطراف آن نقش مهمی ندارد و امکان حذف یا تعدیل و کنترل آن‌ها وجود ندارد. در مقابل عوامل فردی یا محیطی را فرد یا جامعه می‌توانند حذف یا کنترل کنند. حال اگر به عوامل خطر نامبرده شده در بالا نگاهی دوباره بیندازیم، به خوبی می‌توان با کنترل آن‌ها سهم مهمی در پیشگیری از بیماری داشت. لذا اقدامات مفید در پیشگیری از بروز سرطان معده شامل موارد زیر می‌باشند:

پیشگیری از ابتلا به بیماری رفلاکس معده و مری

 یکی از موارد مهم در پیشگیری از بروز آن تغییر سبک زندگی و سالم شدن آن می‌باشد. مصرف متعادل ادویه و غذاهای تند، عدم مصرف آب مایعات بین و فوراً بعد از غذا، عدم دراز کشیدن بعد از خوردن مواد غذایی و داشتن فعالیت جسمانی مناسب از جمله عوامل مؤثر در کاهش ابتلای به این بیماری می‌باشند.

غلبه بر بیماری چاقی

 چاقی یکی از عوامل دخیل در بروز این بیماری می‌باشد. روش‌های مختلفی برای غلبه بر چاقی وجود دارد. این روش‌ها شامل بالا بردن فعالیت بدنی، رعایت رژیم غذایی، دارو درمانی و به کار بردن روش‌های مختلف جراحی عمل لاغری می‌باشد. نکته مهم اینکه بهره گرفتن از پزشکان با تجربه یا متخصصین قابل در زمینه رژیم‌درمانی می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

رژیم غذایی دارای مقادیر متعادلی از نمک

رژیم غذایی دارای مقادیر متعادلی از نمک

یکی از عادت‌های غلط غذایی در افراد دریافت بیش از حد نمک و سدیم از طریق تغذیه می‌باشد. اگرچه نمک خوراکی یکی از مواد در برگیرنده ید می‌باشد ولی لازم است که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان معده، هلیکو باکتر پیلوری و حتی بیماری فشار خون در مقادیر کمی استفاده شود.

مصرف متعادل غذاهای دودی و کبابی

 غذاهای دودی به جز احتمال بروز مسمومیت شانس ابتلا به سرطان معده را بالا می‌برند. لذا کاهش مصرف آن‌ها می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان معده داشته باشد.

رژیم غذایی دارای مقادیر متعادل میوه و سبزی

 شوربختانه یکی از عادات زندگی مدرن کاهش استفاده از میوه و سبزی جات می‌باشد. به جای این موارد در حال حاضر مصرف بیش از حد فست فود و شیرینی باب شده است. زمان مناسبی است که به تغذیه سالم گذشته برگشته و به میزان زیادی میوه و سبزی مصرف کنیم. وجود آب فراوان و فیبر زیادی در این دو دسته ماده غذایی می‌تواند نقش مهمی در حفظ سلامت فرد و پیشگیری از بروز این بیماری داشته باشد.

مقاله پیشنهادی:  سرطان تیروئید

 پیشگیری از ابتلا به عفونت ایجاد شده در اثر باکتری هلیکوباکتر پیلوری (اچ پیلوری):

خیلی از نکات مهمی که در بالا گفتیم می‌تواند نقش به سزایی در پیشگیری از بروز این باکتری داشته باشد. هلیکو باکتر پیلوری در دستگاه گوارش خیلی از افراد وجود دارد. ولی بروز مشکلاتی در سبک زندگی فرد منجر به فعال شدن آن می‌شود. التهاب و عفونت طول کشیده هلیکوباکتر پیلوری یکی از عوامل دخیل در بروز سرطان معده می‌باشد. گرفتن مشاوره منظم از متخصصین گوارش می‌تواند در زمینه پیشگیری از بروز خیلی از بیماری‌های گوارشی به ویژه عفونت هلیکو باکتر پیلوری نقش بارزی داشته باشد.

استعمال سیگار و قلیان و دیگر دخانیات

 این عامل به جز مشکلات ریوی و قلبی عروقی زمینه ساز بروز بیماری‌های گوارشی هم می‌تواند باشد. یکی از این بیماری‌های گوارشی مهم سرطان معده می‌باشد. متاسفانه دخانیات در قرون اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. از این رو نیاز به کنترل استعمال دخانیات به ویژه دو فرم سیگار و قلیان می‌باشد.

 نکته مهم دیگر اینکه در کنار دخانیات مصرف طولانی الکل و مشروبات الکلی هم عامل مهمی در بروز سرطان معده یا دیگر سرطان‌های ناحیه گوارش می‌باشد. به جز حرمت شرعی و اخلاقی، از نظر سلامت هم ورود الکل به بدن با ایجاد معضلات عدیده‌ای در بدن فرد مصرف کننده همراه می‌باشد. لذا به جای دخانیات و الکل، می‌توان با تغذیه‌ای سالم، سلامت خود را هم تضمین کرد.

درمان سرطان معده

درمان سرطان معده

کلید اصلی در درمان سرطان معده، تشخیص به موقع این بیماری می‌باشد. روش‌های مختلفی برای تشخیص سرطان معده وجود دارد. معاینه پزشک، بیوپسی (نمونه برداری از معده)، آندوسکوپی و… از جمله این روش‌ها هستند.

بعد از تشخیص، به کارگیری درمان موقع و درست در کنترل این بیماری مهلک می‌تواند بسیار مفید باشد. درمان دارویی، شیمی درمانی، جراحی سرطان معده و پرتودرمانی از روش‌های متداول در درمان ای بیماری می‌باشند. در زمینه چگونگی درمان اعم از درمان تکی یا ترکیبی گروه درمان و پزشکان با تجربه صلاحیت اعمال نظر را دارند. لذا انتخاب پزشک یا جراح خوب می‌تواند شانس بقای بیمار را بالاتر ببرد.

مقاله پیشنهادی:  علت التهاب مری و راه درمان آن

 

بازتوانی و نکات بعد از عمل جراحی سرطان معده

طبیعتاً بعد از عمل جراحی معده رعایت مراقبت و احتیاط‌هایی نیاز می‌باشد. استراحت کافی، ویزیت منظم توسط جراح، رعایت رژیم غذایی متعادل، ادامه درمان با نظر متخصص و پرهیز از انجام حرکات شدید از این جمله‌اند.

 

بحث و نتیجه‌گیری برای سرطان معده چی خوبه؟

سرطان معده از جمله بیماری‌های با کشندگی بالا می‌باشد. برای مقابله با این بیماری می‌توان اقدامات متعددی در زمینه پیشگیری، درمان و بازتوانی و در دوران نقاهت انجام داد. فعالیت بدنی بالا، رژیم غذایی سالم، ویزیت منظم توسط پزشک و رعایت سبک زندگی سالم تا حدود زیاد در کنترل این بیماری مفید می‌باشد.

معرفی جراح برتر برای انجام عمل جراحی سرطان معده

یکی از موارد لازم در تجربه جراحی‌ سرطان معده، انجام این جراحی توسط یک پزشکی جراح ماهر می‌باشد. در این مورد پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از بهترین جراحان تهران و حتی ایران هست. این پزشک جراح فردی با تجربه، با دانش و دارای بهترین مدارک از بالاترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین جناب دکتر آذر پیکان دارای کارنامه‌ای موفق در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی هست.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان هست. این جراح موفق در انجام امور مراجعه‌کنندگان پر تلاش و همچنین دارای اخلاقی نیکو می‌باشد. سابقه موفق این جراح شامل بیش از 3000 عمل جراحی با نتایج موفق و درخشان می‌باشد. قسمتی از رزومه این جراح شامل موارد زیر می‌باشد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد متقاضی این عمل می‌توانند برای آگاهی از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن بفرمایند. جدا از این مورد، افراد متقاضی عمل می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع کسب نمایند. این اطلاعات می‌تواند اره حلی درخور برای رفع دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *