جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

هزینه عمل جراحی شکم و پهلو 1403

قیمت عمل جراحی شکم و پهلو در سال 1402

هزینه عمل جراحی شکم و پهلو در سال 1403 به صورت دلار حدود 7 هزار دلار تا 30 هزار دلار متغیر است. با این حال انجام جراحی چاقی شکم و پهلو در ایران زیر نظر متخصصین خبره بسته به دستمزد پزشک، نوع بیمه و هزینه بیمارستان در کنار نوع عمل جراحی چاقی متفاوت است. در ادامه این مقاله زیر نظر متخصصین کلینیک دکتر آذرپیکان درباره قیمت جراحی شکم و پهلو در سال 1403 و ارزان ترین تا گران ترین انواع جراحی چاقی خواهید خواند.

عمل شکم و پهلو

عمل جراحی شکم و پهلو از جمله اعمال جراحی چاقی با هدف رسیدن به تناسب اندام و لاغری می‌باشد. عمل شکم و پهلو جز راه‌های معمول مبارزه با چاقی محسوب نمی‌شود. معمولاً افراد متقاضی عمل شکم و پهلو دارای شاخص توده بدنی آن‌ها در محدوده معمول یا اضافه وزن (شاخص توده بدنی بین 25 الی 30) می‌باشند. افرادی که دارای میزان چاقی بالایی باشند در ابتدا باید با روش‌های دیگر شاخص توده بدنی را به کمتر از عدد 30 می‌رسانند. در این مرحله می‌توان با کمک عمل شکم و پهلو باقی اهداف را پوشش داد که شامل موارد زیر می‌باشند:

  • در خیلی اعمال چاقی وزن اضافی فرد کاهش می‌یابد ولی همچنان فرد جراحی شده به خاطر وجود چربی‌های زیادی در ناحیه شکم و پهلو دارای اندام نامتناسبی می‌باشد. با کمک عمل شکم و پهلو میزان چربی‌های اضافی در ناحیه شکم و پهلو کاهش چشمگیری می‌یابد.
  • گاهی نتیجه جانبی اعمال جراحی لاغری پیدایش پوست‌های اضافی در ناحیه شکم و پهلو می‌باشد. این پوست‌های اضافی منجر به ایجاد ظاهر نامناسب در فرد جراحی شده می‌باشد. با کمک عمل جراحی شکم و پهلو پوست‌های اضافی کاهش یافته و مشکل فرد حل می‌شود.
  • گاهی به خاطر تجربه اتفاق‌هایی مانند بارداری یا پیری و کهن‌سالی افراد دچار شلی بافت شکم و پهلو می‌شوند. با کمک عمل شکم و پهلو می‌توان بافت‌های شل و سست بدن افراد را حذف و تناسب مجدد را برای فرد جراحی شده به ارمغان آورد.
مقاله پیشنهادی:  هزینه عمل بای پس معده

عمل شکم و پهلو

 

انواع اعمال جراحی شکم و پهلو

اعمال جراحی شکم و پهلو خود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر می‌باشد:

شامل لیپوساکشن و روش لیپوماتیک، عمل آبدومینوپلاستی و پیکرتراشی. پیکرتراشی خود شامل روش‌هایی مانند کرایولیپولیز یا پیکرتراشی سرد، لیزر درمانی، درمان با نور قرمز و عمل آبدومینوپلاستی که تمرکز بالایی بر ناحیه شکم و پهلو دارد شامل مواردی مانند عمل لاغری شکم کامل، عمل لاغری شکم ناحیه‌ای یا کوچک، عمل جراحی لاغری محیطی، روش جراحی شکمی شناور، روش جراحی شکمی معکوس و عمل جراحی پهلو می‌باشد.

نحوه انجام عمل شکم و پهلو

بعد از انتخاب روش جراحی عمل شکم و پهلو، باید سلامت کلی فرد متقاضی عمل برای تضمین موفقیت آن تائید شود. روش‌هایی مانند معاینه فیزیکی، گرفتن شرح حال از فرد متقاضی عمل و درخواست آزمایش‌های مختلف (اعم از خون و…) ابزارهای متداول پزشک جراح برای پوشش این هدف می‌باشد.

اعمال جراحی شکم و پهلو می‌توانند در بیمارستان (اعم از خصوصی و عمومی) یا کلینیک‌های جراحی انجام شوند. قبل از انجام عمل جراحی فرد جراحی شونده تحت بیهوشی عمومی یا موضعی قرار می‌گیرند. بعد از جراحی به ندرت نیاز به بستری شدن فرد در مراکز درمانی می‌باشد و با تائید پزشک جراح افراد جراحی شده می‌توانند دوران نقاهت را در منزل سپری کنند.

نحوه انجام عمل شکم و پهلو

عوامل مهم در میزان هزینه عمل شکم در سال 1403

اما فاکتورهای متعددی در میزان هزینه عمل شکم و پهلو دخیل می‌باشد. در ادامه این عوامل تک‌تک معرفی و مورد تحلیل قرار می‌گیرند:

شهر انجام عمل شکم و پهلو

گاهی عمل شکم و پهلو در شهر افراد متقاضی انجام می‌شود؛ مثلاً فردی ساکن شهر تهران می‌باشد و بعد از ویزیت این عمل را در بیمارستان یا کلینیک انجام داده و دوران نقاهت بعد از عمل را در منزل می‌گذراند. گاهی بیمارستان یا کلینیک مجهزی در استان یا شهر افراد متقاضی وجود ندارد و به همین منظور نیاز است که آن‌ها به تهران یا شهرهای بزرگ سفر کنند. اقامت در هتل و مهمان‌پذیرها قبل از عمل جراحی و هنگام ویزیت می‌تواند هزینه مضاعفی را به فرد متقاضی عمل تحمیل کند.

مقاله پیشنهادی:  25 سوال متداول عمل اسلیو معده

پوشش بیمه

آن دسته از اعمال جراحی لاغری مشمول پوشش بیمه می‌شوند که در آن سلامت فرد بیمار به خطر افتاده و یا درمان بیماری چاقی با راه‌های متعارف و معمول امکان‌پذیر نباشد و تنها چاره بهره‌گیری از اعمال جراحی لاغری مانند عمل اسلیو معده باشد. در مقابل عمل شکم و پهلو جز اعمال زیبایی محسوب می‌شود و معمولاً اعمال جراحی زیبایی مشمول پوشش بیمه نمی‌شوند.

پوشش بیمه

 

محل انجام عمل شکم و پهلو

اعمال جراحی شکم و پهلو می‌توانند در بیمارستان (اعم از خصوصی و عمومی) یا کلینیک‌های جراحی انجام شوند. طبعاً تعرفه درمانی بیمارستان دولتی با خصوصی متفاوت می‌باشد. همچنین کلینیک و مطب‌های خصوصی هم می‌توانند هزینه متفاوتی نسبت به بیمارستان‌ها داشته باشند. نکته مهم انتخاب پزشکان جراحی می‌باشد که این عمل را در بیمارستان دولتی انجام می‌دهند. این عمل موجب پایین آمدن هزینه کلی عمل جراحی شکمو پهلو می‌شود.

روش انجام عمل شکم و پهلو

روش‌های مختلفی برای عمل شکم و پهلو وجود دارد که هرکدام می‌توانند روش، زمان و هزینه جداگانه‌ای داشته باشند. با مشورت با پزشک جراح می‌توان بهترین روش که هم کارایی بالایی داشته و هم هزینه متعارفی داشته باشد را انتخاب کرد.

وسایل استفاده شده در عمل شکم و پهلو

وسایل استفاده شده در عمل شکم و پهلو نیز طبعاً در هزینه کلی این عمل جراحی نقش مهمی دارند. هر عمل جراحی شکم و پهلو مستلزم استفاده از وسایل مشخصی می‌باشد.

مراقبت‌ ها و ویزیت بعد از عمل شکم و پهلو

عمل شکم و پهلو نیز ممکن است به مانند هر عمل جراحی دیگری با مخاطرات و عوارضی همراه شود. برای کنترل این عوارض و مخاطرات نیاز به رعایت مراقبت‌های توصیه شده از طرف پزشک جراح می‌باشند. این مراقبت‌ها می‌توانند توسط فرد جراحی شده، اطرافیان او و یا پرستاران دوره دیده انجام شوند. این مراقبت‌ها مواردی مانند پانسمان، تزریق (سرم و.)، قرار دادن و حذف درن و… را در بر می‌گیرد.

مقاله پیشنهادی:  BMI مورد تایید بیمه برای جراحی چاقی

مورد مهم دیگر انجام ویزیت‌های منظم بعد از عمل جراحی می‌باشد که در کنترل عوارض و دستیابی عمل جراحی شکم و پهلو به نتایج مورد انتظار نقش مهمی دارد.

انتخاب پزشک جراح

هزینه بهره‌گیری از پزشکان جراح نیز متفاوت می‌باشد. دستمزد پزشکان جراح معمولاً تابعی از تجربه، مهارت، حسن شهرت و دقت کاری ایشان می‌باشد. به لطف انتخاب صحیح پزشک جراح می‌توان از خیلی از هزینه‌های جانبی مانند هزینه مراقبت و عمل مجدد جلوگیری کرد.

بحث و نتیجه‌ گیری قیمت عمل جراحی شکم و پهلو در سال 1403

اعمال جراحی لاغری از جمله روش‌های کاربردی در رسیدن به لاغری و تناسب در افراد مختلف می‌باشند. معمولاً افراد دارای اضافه وزن (شاخص توده بدنی زیر 30) برای این اعمال جراحی مناسب می‌باشند. افراد چاق‌تر معمولاً در ابتدا از روش‌های دیگر بهره می‌گیرند. با رسیدن شاخص توده بدنی به حد مورد نظر عمل جراحی شکم و پهلو انجام می‌شود.

عمل جراحی شکم پهلو برای کاهش توده چربی شکم و پهلو، کاهش پوست‌های اضافی (در اثر عواملی مانند اعمال جراحی لاغری، بارداری و.) و همچنین کاهش بافت شل و سست (در اثر بارداری و یا پیری) استفاده می‌شود.

یکی از نکات مهم در انتخاب روش عمل شکم و پهلو میزان هزینه عمل باریاتریک می‌باشد. عواملی مانند شهر عمل جراحی، پوشش بیمه، انتخاب جراح، مراقبت و ویزیت‌های بعد از عمل، محل جراحی، وسایل مورد استفاده برای عمل شکم و پهلو و روش انجام عمل شکم و پهلو از جمله این موارد می‌باشند.

 در نهایت باید این نکته را ذکر کرد که علی رغم مهم بودن هزینه عمل جراحی، مهم‌ترین مورد انتخاب پزشک جراح قابل و کارا می‌باشد که هم با موفقیت کامل عمل شکم و پهلو را انجام و فرد عمل شونده را از نتایج این اعمال جراحی لاغری بهره‌مند سازد و هم با انجام درست و موفق عمل جراحی شکم و پهلو از صرف هزینه‌های حاشیه‌ای برای مراقبت‌های بعد از عمل و نیاز دوباره به عمل جراحی شکم و پهلو (روش‌های جراحی لاغری دیگر) پیشگیری کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان