جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

واقعیت های لاغری شکم و پهلو در 3 روز

لاغری شکم و پهلو در 3 روز، لاغری و تناسب شکم و پهلو یکی از شاخص مهم در تناسب‌اندام می‌باشد. معمولاً تجمع بافت چربی در این دو ناحیه به مقدار زیادی می‌تواند تناسب‌اندام را مخدوش کند. برای مقابله با این شرایط راه‌های مختلفی وجود دارد. افزایش فعالیت بدنی و رژیم غذایی از راه‌های دیرین برای این مشکل می‌باشند. دارو درمانی راه دیگری بود که می‌توانست در درازمدت بر این مشکل فائق آید. گاهی فرد با محدودیت زمان مواجه است یا میل به تصحیح هرچه زودتر این وضعیت دارد. لذا نیاز به روشی برق‌آسا و سریع برای رسیدن به تناسب‌اندام در شکم و پهلو می‌باشد.
لاغری شکم و پهلو در سه روز

لاغری شکم و پهلو در 3 روز

عدم تناسب‌ اندام یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند از جنبه‌های مختلفی زندگی افراد را تحت تأثیر قرار دهد. این مشکل می‌تواند هم خطر بروز بیماری‌های جسمی و همچنین بیماری‌های روحی و روانی را افزایش دهد. عدم تناسب‌اندام موارد مختلفی را شامل می‌شود. چاقی و اضافه‌وزن یکی از جنبه‌های عدم تناسب‌اندام است که پیامدهای بالا را در پی دارد. به جز چاقی فرد می‌تواند مشکلاتی نظیر نامتناسب بودن اندام‌های بدن و اضافه بودن پوست بدن را تجربه کند. راه‌های مختلفی برای غلبه بر مشکلات وجود دارد.

مشاوره تلفنی چاقی دکتر آذرپیکان

تناسب‌ اندام و عوامل دخیل در آن

  • تناسب‌اندام یکی از مسائل مهمی است که هم می‌تواند از نظر جسمی و هم روحی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. تناسب‌اندام می‌تواند عزت‌نفس و افزایش روحیه اعتماد به‌ نفس و خودشکوفایی اجتماعی را به دنبال داشته باشد. همچنین این امر پیامدهای جسمی چون پیشگیری از بروز بیماری‌های مختلف را در پی دارد. برعکس این حالت هم ممکن است رخ دهد. عدم تناسب در اندام می‌تواند جنبه‌های مختلفی را در بر داشته باشد.:
  • اولین حالت بالا بودن وزن فرد است که موجب اضافه‌وزن و چاقی در فرد مبتلا می‌شود.
  • دومین مورد نامتناسب بودن توزیع چربی در اندام‌های بدنی است. در این حالت فرد ممکن است از نظر وزنی متناسب باشد ولی از نظر توزیع چربی در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد. یکی از مهم‌ترین اندام‌های تحت تأثیر عدم تناسب‌اندام در شکم و پهلو است. وجود مقادیر زیادی چربی می‌تواند ظاهر کلی فرد را دستخوش تغییرات منفی قرار دهد.
  • گاها بعد از کاهش وزن فرد دچار مشکل افزایش مقدار پوست در بدن می‌شود. وجود پوست اضافی در ناحیه پوست و شکم می‌تواند منظره‌ای ناخوشایند را برای فرد به دنبال داشته باشد.
  • گاهی بارداری‌های متعدد ( اعم از طبیعی و سزارین) می‌تواند شل بودن چربی و همچنین نامطلوب بودن پوست را در ناحیه عمل شده به همراه داشته باشد.

روش‌های رسیدن به تناسب‌ اندام

همان‌طور که عرض شد تناسب‌اندام جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. به خاطر همین ممکن است یک روش درمانی نتواند پاسخگوی تمامی این مشکلات و مسائل باشد. ازاین‌رو می‌توان از روش‌های مختلفی به صورت مکمل و یا مرحله‌ای و بنا بر اولویت استفاده کرد. از قدیم‌الایام افزایش فعالیت بدنی و ورزش یکی از راه‌های لاغری بود. این روش‌ها می‌توانستند در درازمدت به‌خوبی تناسب‌اندام را برای فرد درگیر به ارمغان آورد.

 

لاغری شکم و پهلو در 3 روز

فعالیت بدنی بالا

فعالیت بدنی بالا می‌تواند کم‌کم موجب تغییراتی در اندام فرد دارای فعالیت شود. کاهش توده چربی و افزایش حجم ماهیچه در اندام‌های دارای فعالیت مکانیسم درمانی در این روش می‌باشند. همچنین این روش موجب سفت شدن اندام‌های بدن به ویژه بافت ماهیچه‌ای می‌شود.

رژیم غذایی متعادل

رژیم غذایی متعادل نیز می‌تواند به تنهایی یا به‌طور مکمل موجب لاغری شود. این روش با کاهش مقدار کالری ورودی بدن در درازمدت مقدار چربی را کاهش دهد. در این روش برخلاف فعالیت بدنی کاهش چربی در اندام‌ها بر اساس فعالیت جسمی نیست. در کاهش وزن در اثر رژیم غذایی،  وزن اضافی به‌طور عمومی از همه اندام‌ها و بافت‌ها اعم از ماهیچه و چربی کاسته می‌شود. این امر یکی از معایب این روش می‌باشد. مثلاً بعد از یک رژیم غذایی موفق چربی‌های اضافی به جای فقط شکم و پهلو به‌طور یکنواخت حذف می‌شوند.

مقاله پیشنهادی:  مناسب ترین عمل لاغری برای افراد چاق و دارای اضافه وزن

دارو درمانی

روش دیگر لاغری روش دارو درمانی می‌باشد. این روش با ایجاد سو جذب مواد مصرفی یا کمک به افزایش مصرف انرژی کاهش وزن مطلوب را موجب می‌شود.

معایب روش‌های یاد شده شامل موارد زیر می‌باشد:

  • ویژگی هر سه روش یاد شده طولانی بودن زمان درمانی و فرایند آن است. برای بیمارانی که محدودیت زمان دارند این روش، روش مناسبی نیست.
  • همچنین این روش کارای بالایی در کاهش پوست‌های اضافی بدن (چه در اثر کاهش وزن و چه بارداری) ندارد.

روش‌های جراحی لاغری مبتنی بر تغییر جذب مواد

روش‌های جراحی لاغری مبتنی بر تغییر جذب مواد شامل بای پس معده، بایدینگ معده، بیلیو پانکراس و عمل اسلیو معده می‌باشد. این روش‌ها معمولاً مبتنی بر تغییر آناتومی و تغییر فیزیولوژیک دستگاه گوارش است. عمل اسلیو معده، ناحیه معده فرد را دستخوش تغییر می‌کند و دیگر روش‌ها روده یا معده و روده.

فواید روش‌های جراحی لاغری مبتنی بر تغییر جذب مواد:

  • این روش‌ها کاهش وزن را به صورتی پایا و ماندگار در پی دارند.
  • این روش‌ها کوچک شدن حجم معده و سیری زودهنگام را به دنبال دارند.
  • این روش‌ها ترشح آنزیم‌های مولد گرسنگی و اشتها را کاهش می‌دهند.

معایب روش‌های جراحی لاغری مبتنی بر تغییر جذب مواد:

  • نیاز به زمانی طولانی برای اعمال اثر خود دارند.
  • در بیشتر اوقات این روش‌ها نمی‌توانند تناسب‌اندام و توزیع مناسب ماهیچه و چربی را تضمین کنند.
  • وجود پوست اضافی مشکلی که این روش نه تنها نمی‌توانند آن را حل کنند بلکه با کاهش وزن این مشکل را تشدید می‌کنند.
  • این روش‌ها نیاز به استراحت و بستری شدن قبل و بعد از عمل دارند.
  • مخاطرات این روش‌ها بیشتر از روش‌های دیگر لاغری می‌باشد.

روش‌های جراحی لاغری مبتنی بر حذف فیزیکی چربی

این روش‌ها شامل لیپوساکشن و روش لیپوماتیک می‌باشد. در لیپوساکشن یا همان مکش چربی چربی حذف شده دیگر استفاده نیست ولی در اعمال پیکرتراشی و همچنین جراحی شکم و پهلو این چربی‌ها می‌توانند در صورت نیاز در اندام‌های مانند صورت دوباره استفاده شوند. پیکرتراشی و همچنین ابدومینوپلاستی یکی از بهترین راه‌ها برای محو کردن چربی در شکم و پهلو می‌باشند. انجام این دو روش می‌تواند به جز کاهش وزن فواید دیگری هم در پی داشته باشد:

  • تناسب‌ اندام به ویژه در اندام‌های مهمی مانند شکم و پهلو
  • حذف پوست‌های اضافی که می‌تواند در پیشگیری از ظاهر نامناسب فرد نقش مهمی را ایفا کند.
  • سفت شدن پوست ماهیچه و چربی در محل جراحی که خوش‌فرمی اندام جراحی شده را موجب می‌شود.
  • این روش‌ها نیاز به بستری چه قبل و بعد از عمل ندارند. با کمترین استراحت ممکن فرد می‌تواند مهیای فعالیت دوباره در اجتماع شود.

این دو روش جراحی خود شامل چندین روش می‌باشد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. 3 روش‌های ابتدایی روش‌های غیر جراحی و روش‌های بعدی جراحی می‌باشد. این روش‌ها بیشتر برای تناسب‌اندام به کار می‌روند تا هدف کاهش وزن و لاغری. به همین خاطر بهتر است بعد از روش‌های طولانی‌مدت یا به‌طور مکمل با آن‌ها استفاده شوند. معمولاً زمانی این روش‌ها حداکثر کارایی را دارند که فرد چاقی خود را کنترل کرده و فقط دارای اضافه‌وزن باشد.

مقاله پیشنهادی:  بهترین روش لاغری سریع و تناسب ‌اندام

کرایولیپولیز یا پیکرتراشی سرد

کرایولیپولیز یا پیکرتراشی سرد

این روش تناسب‌اندام دارای ماهیت کمتر تهاجمی است که  دارای هدف  از میان بردن توده چربی و در نتیجه کاهش توده‌های چربی با استفاده از سرمای شدید می‌باشد. از فواید این روش عدم وارد شدن به سلول‌های ماهیچه‌ای، پوست و بافت عصبی است. دلیلی این امر قرار داشتن پروسه منجمد شدن ماهیچه‌ها در دمای پایین‌تر از دمای انجماد سلول‌های چربی است. بنابراین قبل از به ماهیچه‌ها لطمه وارد شود چربی‌ها دچار شکسته شدن می‌شوند.

لیزر درمانی

مکانیسم لیزر درمانی با بهره‌گیری از انرژی گرمایی برای از میان برداشتن چربی زیر جلدی بدن فرد است. در طی درمان با لیزر، بافت چربی تا هنگام تجزیه سلول‌های چربی، لیزر دهی می‌شود. در حین عمل یک مکانیسم خنک‌کننده موجب این می‌شود که پوست فرد عمل شونده لطمه‌ای نبیند.

درمان با نور قرمز

برای به کار گرفتن این روش به یک لامپ تخصصی که نوری با طول موج‌های خاص را از طریق پوست به اندام موردنظر هدایت کند، نیاز است. در این روش در سلول‌های چربی هدف از طریق انرژی نوری، سوراخ‌هایی به وجود می‌آید که به وسیله آن مقداری از چربی‌های زیر پوستی به خارج پوست منتقل می‌شود.

عمل لاغری شکم کامل

عمل لاغری شکم کامل

این روش جراحی از طریق برش در طی عمل جراحی به موازات خط بیکینی ( یا ناحیه رویش موهای ناحیه تناسلی) انجام می‌شود. در گام بعدی این عمل جراحی شل کردن پوست و متعاقبا فرم دهی به ماهیچه انجام می شود.  در نهایت برش در ناحیه دور و بر ناف برای رهایی این اندام از محاصره بافت چربی انجام می شود.  همچنین احتمال دارد درنی در ناحیه جراحی شده قرار داده شود. هدف از این کار تخلیه مایعات، ترشح، خون و عفونت در زیر پوست است

عمل لاغری شکم ناحیه‌ ای یا کوچک

 در قیاس با عمل لاغری شکم کامل این روش دارای تفاوت هایی می‌باشد. این موارد شامل کمتر بودن سطح پوست اضافی کوچک‌تر بودن ناحیه بریدگی و عدم نیاز به حرکت ناف می‌باشد. در بیشتر اوقات ناحیه هدف در عمل، منطقه بین خط بریدگی و ناف می‌باشد.

عمل جراحی لاغری محیطی

ناحیه هدف در این عمل، شکم و همچنین پشت فرد است. حذف پوست و چربی بدن در عمل و ناحیه پشت و باسن موجب  تناسب‌اندام می شود. این روش همچنین ایجاد تصویر ذهنی مثبتی در فرد نسبت به اندام خود را به دنبال دارد.

روش جراحی شکمی شناور

روش جراحی شکمی شناور( (FAB از طریق ایجاد شکاف در ناحیه  پیرامون ناف انجام می‌شود . در این روش ناف به پوست  اطرافش وصل و به‌نوعی حالتی شناور به خود می‌گیرد.

روش جراحی شکمی معکوس

کاربرد روش جراحی شکمی معکوس در سفت و خوش‌تراش کردن ناحیه شل شکمی می‌باشد. در این روش به جای برش در قسمت تحتانی شکم این مورد در قسمت بالایی شکم صورت می‌پذیرد.

مقاله پیشنهادی:  مراقبت بعد از عمل اسلیو معده

عمل جراحی پهلو

 بعد از عمل شکم نوبت  به پیکرتراشی پهلوها می رسد. این روش از طریق بیهوشی عمومی  شروع می شود.  بعد از این مرحله سوراخ هایی به عمق ۶-۲ میلی متر ایجاد و لوله ای باریک  (به نام کانولا) وارد بافت چربی می کند. این لوله حرکات ارتعاشی را برای از میان بردن چربی های آن ناحیه و متعاقبا مکش آن انجام می دهد.

 سخن پایانی

روش‌های مختلفی برای رسیدن به تناسب اندام وجود دارند. هرکدام از این روش‌ها می‌توانند جنبه‌ای از تناسب اندام را پوشش دهند. چند روش کاهش وزن طولانی مدت، بدون تأثیر در تناسب‌اندام یا از میان بردن پوست‌های اضافی هستند. جدای از این موارد روش‌های سریع‌تری هم وجود دارد. روش‌های لاغری شکم و پهلو بیشتر برای افرادی خوب است که چاق نباشند. این افراد معمولاً اضافه‌وزن (شاخص توده بدنی زیر30). روش‌های قبلی مقدار زیادی از چربی و وزن آن‌ها کاهش پیداکرده است. ازاین‌رو به کار بردن ترکیبی از روش‌های لاغری می‌تواند بهترین نتیجه را برای افراد به همراه داشته باشد.

انتخاب جراح

انجام اعمال جراحی لاغری مستلزم انجام توسط جراحی ماهر و مسلط است. یکی از بهترین پزشکان جراح در شهر تهران و بلکه ایران دکتر علیرضا آذر پیکان است. این جراح ماهر مطلع و دارای بهترین مدرک از بهترین دانشگاه‌های دنیا و همچنین بالاترین تجربه ممکن می‌باشد. ایشان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد.

به جز موارد فوق ایشان پزشکی مسئولیت‌پذیر و به شدت پیگیر امور درمانی بیماران و مراجعه کنندگان می‌باشد. تاریخچه عمل‌های ایشان مؤید سابقه درخشان و روشن در زمینه مبارزه با بیماری چاقی و عمل جراحی چاقی است. داشتن کارنامه‌ای با بیش از 3000 عمل جراحی درخشان تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های دکتر سید علیرضا آذر پیکان است. نمایه ای از فعالیت های ایشان شامل موارد زیر است:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 مراجعه‌کنندگان برای اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان می‌توانند به اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) مراجعه نمایند. جدای از موارد یاد شده مرور تجارب افرادی که تحت جراحی قرار گرفته‌اند می‌تواند افراد را در انتخابی خوب کمک کند. به جز این موارد کانال‌های دیگری هم برای اطلاع از نحوه این عمل جراحی لاغری وجود دارد. راه ارتباطی مستقیم افراد متقاضی با دکتر آذر پیکان شماره‌های زیر است:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
 اینستاگرام دکتر علیرضا آذرپیکان: drazarpeikan

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *