جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

طرز خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده

طرز خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده یکی از موارد مهمی است که افراد جراحی شده بعد از این عمل باید رعایت کنند. با رعایت مراقبت‌های بعد از عمل اسلیو معده می‌توان به خوبی از نتایج پایدار این عمل جراحی چاقی بهره برد.
طرز خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده

طرز خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده

سایت دکتر علیرضا آذر پیکان متخصص جراحی لاغری و انکو سرجری افتخار دارد که مقاله‌ای گزیده در مورد طرز خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده را تقدیم مخاطبان کند. بیماری چاقی از جمله مهم‌ترین بیماری‌های مزمن در دنیای امروزی می‌باشد. یکی از راه‌های کاربردی کنترل بیماری چاقی عمل اسلیو معده می‌باشد. ورای نتایج شگفت انگیز و حائز اهمیت، این عمل چاقی عوارض و مخاطراتی را طبیعتاً در بر دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه شود نحوه خوابیدن بعد از عمل جراحی اسلیو معده می‌باشد. در این مقاله تلاش خواهیم کرد که به تفضیل در این زمینه صحبت کنیم.

چاقی بیماری دیرین

چاقی بیماری دیرین

چاقی از جمله بیماری‌هایی است که عمری نزدیک به عمر تاریخ دارد. به موازات خیزش تمدن‌ها و ایجاد رفاه حداقلی انسان‌های مختلف با پدیده اضافه وزن و چاقی روبرو شدند. این چاقی در ابتدا نشانه‌ای از رفاه و شرایط خوب جسمی بود. با شناسایی مشکلاتی که متعاقب بیماری چاقی به وجود می‌آمد بشر به فکر کنترل و درمان این بیماری مزمن افتاد.

چاقی می‌توانست از دو راه سلامت کلی افراد را به خطر بیندازد. نخستین مشکل چاقی ایجاد ظاهر و اندامی نامتناسب بود که می‌توانست اعتماد به نفس و عزت نفس فرد مبتلا به بیماری چاقی و وضعیت روحی و شرایط روحی او را به مخاطره بیندازد. در وهله بعدی بیماری چاقی خود زمینه‌ای برای بروز بیماری‌های مختلف مزمن در فرد مبتلا بود. این بیماری‌ها شامل بیماری‌های مختلف مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، فشارخون، آپنه خواب، مشکلات مفاصل و… می‌شدند. این امر ضرورت هرچه بیشتر کنترل این بیماری را خاطرنشان می‌ساخت.

مشاوره تلفنی چاقی دکتر آذرپیکان

راه‌ های کنترل بیماری چاقی

به موازات ایجاد چاقی و اضافه وزن راهکارهایی برای غلبه بر این بیماری و کنترل آن در نظر گرفته شد. گرفتن روزه و رعایت رژیم غذایی، بالا بودن میزان و شدت فعالیت بدنی از نخستین راهکارهایی بودند که به کار گرفته شدند. در کنار این موارد، درمان دارویی (گیاه درمانی) روش درمانی بود که می‌توانست مستقلاً یا در ترکیب با روش‌هایی که ذکر شد به کار گرفته شود.

اما در درمان بیماری چاقی مشکلاتی وجود داشت که ضرورت استفاده از روش‌های مدرن و کاراتر را خاطر نشان می‌کرد. نخستین مشکل نامناسب بودن روش‌های یاد شده برای بعضی گروه‌های تحت درمان بود؛ مثلاً فعالیت شدید بدنی روش مناسبی برای بیماران قلبی عروقی یا افراد دچار مشکلات عدیده مفاصل نبود.

همچنین رعایت رژیم غذایی ممکن بود برای بیماران گوارشی زیان‌آور باشد. همچنین با خاتمه کاربرد روش‌ها، احتمال بالایی برای بازگشت وزن کاسته وجود داشت. همچنین سرعت کاهش وزن با روش‌های یاد شده گاها خیلی کم و در حد پوشش اهداف مورد نظر گروه درمانی نبود.

عمل اسلیو

عمل اسلیو معده

با پیشرفت علم پزشکی روش‌ های نوینی برای مقابله با بیماری چاقی ابداع شدند. با کاربرد اعمال جراحی مختلف توانایی کنترل پایدار این بیماری ایجاد شد. اعمال چاقی شامل عمل بای پس معده، عمل باندینگ معده، عمل اسلیو معده، پیکرتراشی، لیپو ساکشن و… بودند.

 این اعمال از طریق ساز و کارهایی موجب کاهش وزن و یا تناسب اندام می‌شدند. بعضی از این اعمال چاقی ساختار دستگاه گوارش فرد را تغییر می‌دادند و در موارد دیگر با قرار دادن جسم خارجی در معده میزان حجم معده برای دریافت غذا کاهش می‌یافت. همچنین مکانیسم روش‌هایی مانند پیکرتراشی و لیپوساکشن بر از میان بردن توده‌های چربی بود.

مقاله پیشنهادی:  پرخوری عصبی و راهکار های درمان آن

یکی از محبوب‌ترین اعمال جراحی چاقی عمل اسلیو معده می‌باشد. تقریباً 57 درصد اعمال جراحی چاقی را این عمل تشکیل می‌دهد. پایایی نتایج و عدم بازگشت وزن از بهترین ویژگی‌های این عمل جراحی می‌باشد. مکانیسم عمل اسلیو معده بر تغییر آناتومی دستگاه گوارش استوار است.

اقدامات لازم قبل از عمل جراحی اسلیو معده

این روش در مشورت با یک پزشک جراح لاغری و بررسی بیماری‌های مزمن و همچنین شاخص توده بدنی فرد مراجعه کننده انتخاب می‌شود. معمولاً افراد مراجعه کننده با شاخص توده بدنی 35 الی 45 برای عمل اسلیو معده مناسب می‌باشند.

قبل از انجام عمل جراحی معمولاً باید سلامت کلی فرد جراحی شونده تائید شود. راه‌های تائید سلامتی فرد شامل گرفتن شرح حال و سوابق خانوادگی بیماری‌های مختلف، انجام آزمایش‌های مختلف می‌باشد.

همچنین نیاز است که قبل از اعمال جراحی فرد یک رژیم غذایی را به منظور کاهش وزن رعایت کند و از استعمال دخانیات (سیگار، قلیان و …) و نوشیدن الکل و نوشیدنی‌های الکلی جدا اجتناب ورزد.

محاسبه آنلاین bmi

روش انجام عمل جراحی اسلیو معده

این عمل در یک بیمارستان (خصوصی یا دولتی) و بعد از بیهوشی عمومی انجام می‌شود. این عمل می‌تواند به صورت عمل باز و یا با عمل لاپاراسکوپی صورت پذیرد. در عمل اسلیو معده 80 درصد حجم معده کاهش می‌یابد و باقیمانده حجم معده که شکلی شبیه موز دارد از طریق بخیه و منگنه به یکدیگر متصل می‌شود. بعد از ترخیص فرد جراحی شده از بیمارستان با توجه به کاهش شدید هورمون مولد گرسنگی و اشتها یعنی گرلین و رعایت یک رژیم غذایی فرد جراحی شده به یک کاهش وزن چشمگیر و پایدار دست می‌یابد.

مخاطرات بعد از عمل جراحی اسلیو معده

انجام عمل اسلیو معده هم به مانند هر عمل جراحی دیگری می‌تواند با بروز مخاطرات و عوارضی بعد از عمل همراه شود. عوارض عمومی عمل اسلیو شامل واکنش سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، قرمزی و حساسیت محل بخیه، عفونت، سندرم دامپینگ، افت فشار، بروز درد و نشت مایعات و… می‌باشد.

انجام مراقبت‌های لازم بعد از عمل جراحی می‌تواند در زمینه کاهش مخاطرات بعد از عمل اسلیو معده نقش به سزایی داشته باشد. یکی از مراقبت‌های لازم خوابیدن درست بعد از عمل اسلیو معده می‌باشد که در پیشگیری از باز شدن بخیه و عفونت و ایجاد درد نقش مهمی دارد.

نحوه خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده

به خاطر داشته باشید که مدتی طول می‌کشد تا زخم‌های شما بهبود یابد، بنابراین بهتر است حداقل تا دو هفته پس از جراحی کاهش وزن، فشار زیادی بر روی آن‌ها وارد نکنید.

معمولاً در ابتدای دوره نقاهت (روز اول) فرد جراحی شده باید به صورت نیمه نشسته استراحت نماید. در روزهای بعدی با توجه به پیشگیری از باز شدن بخیه و عفونت و ایجاد درد، نحوه خوابیدن مناسب به پشت و همچنین به پهلوی چپ می‌باشد.

باید به یاد داشت که جدا از خوابیدن بر روی شکم اجتناب شود. این امر می‌تواند فشار زیادی بر معده و ریه و بخیه و منگنه‌های ایجاد شده در عمل می‌شود. در نهایت خوابیدن بر روی شکم می‌تواند احتمال نشت مایعات، باز شدن بخیه و خونریزی و عفونت را افزایش دهد.

مقاله پیشنهادی:  انواع روش های عمل لاغری

نکات کاربردی در خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده

برای تجربه خوابی آرامش و مناسب رعایت چند نکته کاربردی می‌تواند مفید باشد:

پوشیدن لباس‌ های گشاد و راحت

یکی از مواردی که می‌تواند موجب فشار بر بخیه و زخم ناشی از جراحی شود پوشیدن لباس‌های تنگ و نامناسب می‌باشد. برای غلبه بر این مشکل معمولاً پوشیدن لباس‌های نخی گشاد و راحت توصیه می‌گردد. این لباس همچنین موجب پیشگیری از بروز حساسیت پوستی می‌شود.

عدم مصرف کافئین و نوشیدنی‌های الکلی

نوشیدن نوشیدنی‌های محرکی حاوی کافئین یا الکل و نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند موجب برهم خوردن کیفیت خواب فرد جراحی شده شود. لذا بعد از عمل اسلیو معده تا 3 ماه مصرف نوشیدنی‌های کافئین و مطلقاً مصرف الکل و نوشیدنی‌ های حاوی الکل توصیه نمی‌گردد و باید از نوشیدن‌ها آن‌ها پرهیز شود.

پرهیز از نوشیدن نوشیدنی‌ های گازدار

پرهیز از نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار

همان‌طور که کافئین و نوشیدنی‌های الکلی اثرات زیان باری بر خواب دارند، نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار هم با فشار بر معده می‌تواند موجب برهم خوردن روال طبیعی خواب و حتی وارد آمدن لطمه به بخیه از طریق ایجاد نفخ و بالا رفتن شدید حرکات دودی شود.

داشتن فعالیت کافی بدنی

همان‌طور که معمولاً پزشکان جراح توصیه می‌کنند بعد از عمل جراحی استراحت مطلق توصیه نمی‌شود چون این امر می‌تواند شانس بروز مخاطراتی مانند آمبولی را بالا ببرد. از این رو انجام فعالیت سبک بدنی مانند پیاده‌روی برای فرد جراحی شده مفید بوده و می‌تواند موجب بالا رفتن کیفیت و راحتی خوابیدن فرد جراحی شده شود.

استفاده از بالش برای داشتن حالت مناسب بدنی

استفاده از بالش یکی از راهکارهای برای راحت بودن حالت بدن فرد جراحی شده در زمان خوابیدن می‌باشد. برای این منظور این بالش‌ها می‌تواند در پشت، زیر کمر و یا بین دوتا و یا زیر زانو و پای فرد جراحی شده استفاده گردد. این امر موجب کاهش فشار وارد شده بر بدن و راحتی بیشتر فرد در زمان خوابیدن می‌شود.

پرهیز از انجام حرکات سخت

انجام فعالیت شدید جسمی یا رابطه جسمی می‌تواند منجر به بروز لطمات غیر قابل جبران به فرد جراحی شده شود. از این رو برای پیشگیری از بروز این مشکلات و بالا رفت کیفیت خواب باید تا زمانی که پزشک جراح تعیین می‌کند، فرد جراحی شده از انجام حرکات شدید اجتناب ورزد.

رعایت رژیم غذایی مناسب و پرهیز از پرخوری

پرخوری و همچنین خوردن سریع غذا می‌تواند موجب بروز مشکلی با نام سندرم دامپینگ و همچنین دل درد در فرد جراحی شده شود. لذا رعایت رژیم غذایی ارائه شده توسط پزشک جراح یا متخصص رژیم درمانی می‌تواند موجب آرامش در فرد و راحتی او در زمان خوابیدن شود. همچنین به یاد داشته باشید که از حدود  دو ساعت قبل از خوابیدن از خوردن و نوشیدن پرهیز نمایید.

 ایجاد نظم در زمان خوابیدن

معمولاً میزان خواب مورد نیاز برای افراد بالغ 7 الی 9 ساعت می‌باشد. برای بهره بردن هرچه بیشتر از خواب بهتر است استراحت در زمان مشخصی از شبانه روز انجام شود. این امر موجب تنظیم خودکار بدن و تسهیل در فرایند خوابیدن می‌شود. همچنین برای تجربه خواب کافی در شب بهتر است فرد جراحی شده از چرت زدن طولانی‌مدت در روز خودداری نماید و یا زمان خواب میان روزی کوتاه باشد.

مقاله پیشنهادی:  تفاوت اسلیو معده و بای پس معده

وجود آرامش در محیط خواب

برای داشتن آرامش در خواب فرد جراحی شده می‌تواند محیط اطراف را آرامش بخش و دلپذیر کند. چیدمان درست منزل و وجود محیطی آرام و خنک (در تابستان) و همچنین بهره‌گیری از روش‌هایی مانند مدیتیشن و خواندن دعا و… می‌تواند عاملی مهمی در ایجاد آرامش در فر جراحی شده و تسهیل در روند خوابیدن و استراحت او شود.

 بحث و نتیجه‌ گیری طرز خوابیدن بعد از عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده محبوب‌ترین عمل جراحی چاقی در دنیای می‌باشد. این عمل جراحی به مانند خیلی از اعمال جراحی ممکن است با بروز مخاطرات و عوارض بعد از عمل همراه باشد. رعایت مراقبت‌های بعد از عمل و توصیه‌های پزشک معالج می‌تواند در زمینه کنترل این مخاطرات مفید باشد.

نحوه خوابیدن بعد از عمل جراحی اسلیو معده از راه‌های تضمین سلامتی و پیشگیری از بروز مخاطراتی مانند نشت مایعات از معده، عفونت زخم و باز شدن بخیه و بروز درد می‌باشد. همچنین رعایت نکاتی مانند پوشیدن لباس‌های گشاد و راحت، عدم مصرف کافئین و نوشیدنی‌های الکلی، پرهیز از نوشیدن نوشیدنی‌های گازدار، داشتن فعالیت کافی بدنی، استفاده از بالش برای داشتن حالت مناسب بدنی، پرهیز از انجام حرکات سخت می‌تواند در رسیدن به خواب مناسب و آرامش بخش برای فرد جراحی شده نقش مهمی داشته باشد.

معرفی جراح برتر برای انجام عمل اسلیو معده

یکی از شروط مهم در انجام عمل جراحی اسلیو معده خوب، انجام این روش جراحی توسط یک جراحی ماهر و با تجربه است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از والاترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را می‌باشد. این جراح پزشکی حاذق، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت بیانی عالی در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی پسندیده است. سابقه موفق این جراح شامل افزون از 3000 عمل جراحی با نتایجی درخور است. گوشه‌ای از رزومه و فعالیت‌های این جراح موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
از تغییر به ترنسفورمیشن: ویدیوی شگفت‌ انگیز جراحی چاقی با دکتر آذرپیکان

منبع: memorialweightlosscenter

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *