جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

ارزانترین عمل لاغری

ارزانترین عمل لاغری، اعمال جراحی اعمالی با هدف کاهش وزن، لاغری یا تناسب‌ اندام در فرد جراحی شده می‌باشند. هر عمل جراحی لاغری مزایایی و ممکن است عوارض جانبی در بر داشته باشد. به جز این موارد،هزینه اعمال جراحی لاغری از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع عمل جراحی لاغری می‌باشد. آزمایش‌های قبل عمل، دستمزد، هزینه محل جراحی، هزینه احتمالی اقامت، خدمات ارائه‌شده در بیمارستان ، هزینه مراقب‌های بعد از عمل و هزینه‌های غیر مستقیم از جمله عوامل تعیین‌کننده انتخاب نوع عمل جراحی لاغری می‌باشد. فرد متقاضی عمل باید با سنجش این عوامل و مشورت ویژه جراح به‌صرفه‌ترین روش جراحی لاغری را انتخاب کند.

ارزانترین عمل لاغری همواره پرسشی است که ذهن متقاضیان عمل جراحی لاغری را به خود مشغول می‌کند. برای عمل لاغری گزینه‌های مختلفی وجود دارد. این گزینه‌ها ازنظر پارامترهای مختلفی متفاوت‌اند. این تفاوت‌ها می‌تواند موجب تغییر در نتایج و هزینه‌ های درمانی و دوره نقاهت شود. برآیند این عوامل به انتخاب نوع عمل جراحی ختم می‌شود.

ممکن است که در ابتدای امر، مفهوم انتخاب چندان جدی گرفته نشود. با سپری شدن زمان و روبرو شدن با نتایج عمل تأثیر اعمال جراحی فرد می‌تواند به اهمیت انتخاب پی ببرد. از این‌ رو در این مقاله هم در مورد هزینه و هم انتخاب درست صحبت خواهیم کرد.

ارزان ترین عمل لاغری را با یک متخصص لاغری از جمله دکتر آذرپیکان دنبال کنید.

چرا عمل لاغری اهمیت دارد؟

چاقی پدیده‌ای مذموم و مشکل‌زا است. این بیماری می‌تواند از جنبه‌های مختلف جسمی و روحی و روانی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. چاقی می‌تواند موجب ناکارآمدی و هدر رفتن پتانسیل‌های یک فرد شود. درنهایت به‌جز لطمه خوردن فرد، اجتماع هم از این پدیده آسیب می‌بیند. چاقی بیماری است که هم هزینه‌های مستقیم و هم غیرمستقیمی را به فرد و اجتماع وارد می‌کند.

اما برای کنترل و مبارزه با چاقی راه‌های مختلفی وجود دارد. معمولاً ورزش و رژیم غذایی متعادل اولین گام‌ها برای مبارزه با چاقی هستند. بعدازاین دو مرحله دارودرمانی روشی است که معمولاً کاربرد دارد؛ اما خیلی مواقع این روش‌های غیر جراحی و غیرتهاجمی مفید نیستند. به همین خاطر فرد به‌طرف استفاده از روش‌های دیگر می‌رود. روش‌های جراحی لاغری طیف وسیعی ازنظر تهاجمی بودن، مکانیسم عمل و فرایندهای بعد از جراحی دارند.

ارزانترین عمل لاغری و مسئله انتخاب

 در عمل‌های لاغری ما روش‌های مختلفی را داریم. روش‌هایی که گاها نیاز به جراحی دارند و بعضی ندارند و شامل موارد زیر می‌باشند:

عوامل مختلف در هزینه عمل جراحی لاغری

چندین روش مختلف برای جراحی لاغری وجود دارد. عوامل مختلفی در تعیین قیمت عمل‌های جراحی دخیل‌اند. نمی‌توان به‌صراحت قیمت دقیق یا حتی بازه‌ای برای هزینه‌های جراحی تعیین کرد. چون این عوامل گاها با توجه به شرایط خیلی متغیرند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

 مشاوره‌ های قبل از عمل جراحی لاغری

هر عمل جراحی ویژگی‌هایی دارد و بر مبنای این ویژگی‌ها فرد مراجعه کنده باید از جراح اطلاعات موردنیاز را کسب کند. گاها این اطلاعات را جراح برای روشن شدن هزینه و روش عمل جراحی ارائه می‌دهد. گاهی هم باید بیمار اطلاعات موردنیاز و خواسته‌های خود را به جراح بگوید. سنجش بدن ازنظر میزان چاقی و انتخاب روش بر مبنای شکل کلی بدن و جزئیاتی مانند حجم چربی، ماهیچه بدن و… از این دسته‌اند.

 

معاینات و آزمایش‌ های قبل از عمل جراحی لاغری

قبل از هر عمل جراحی لاغری نیاز است که سلامت فرد عمل شونده تائید شود. برای بیماری‌های مزمن شرح‌حال گیری و معاینه حضوری می‌تواند مفید باشد. به‌جز پزشک سؤالاتی از فرد می‌پرسد. مثلاً داروهای رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنید؟ سیگار می‌کشید و… مصرف خیلی مواد باید قبل و حتی تا زمانی بعد از عمل جراحی باید متوقف گردد. معمولاً ویزیت و شرح‌حال گیری و توصیه‌های لازم در یکی دو جلسه انجام می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  روش‌های نوین درمان چاقی

همچنین باید قبل از انجام عمل جراحی آزمایش‌هایی نیز انجام شود. این آزمایش‌ها به‌جز کمک به تائید کلی سلامت در مورد متغیرهایی هستند که در عمل در آن مداخله می‌گردد. مثلاً در خیلی اعمال جراحی خونریزی امری ناگزیر است. ازاین‌رو مثلاً فرد باید از نظر کم‌خونی و میزان رقت خون بررسی گردد. دقت در توصیه برای آزمایش‌ها و سنجش دقیق آزمایش‌ها و پارامترهای دخیل در عمل، نشان‌دهنده مهارت پزشک جراح است. همچنین بسته به داشتن یا داشتن بیمه و نوع بیمه و همچنین میزان آزمایش‌های درخواستی هزینه‌ها متغیر است.

معاینات و آزمایش‌ های قبل از عمل جراحی لاغری

 

 دستمزد پزشک جراح لاغری چقدر است؟

از متغیرهای دخیل در ارزان‌ترین روش جراحی لاغری هزینه‌ای است که پزشک جراح مطالبه می‌کند. این هزینه با توجه به سابقه، مهارت و زمانی که برای هر فرد صرف می‌گردد طبعاً متفاوت است. در این مورد فرد متقاضی باید دقت زیادی داشته باشد. دلیل این امر این است که انتخاب یک جراح شرط لازم و تام برای یک عمل جراحی لاغری موفق است. خیلی عوامل مهم هستند ولی عامل اجرا از همه مهم‌تر است. این امر منجر به ایجاد سؤالی می‌شود که هزینه مهم‌تر است یا موفقیت عمل. در پایان مقاله به این سؤال رسیدگی خواهیم کرد.

 

انتخاب محل جراحی

یکی از عوامل مهم دیگر در انتخاب ارزان‌ترین روش جراحی لاغری محل جراحی لاغری می‌باشد. در این زمینه چند انتخاب مختلف وجود دارد. کلینیک، بیمارستان. از طرفی دیگر خود بیمارستان به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود. بیمارستان‌های خصوصی ممکن است با توجه به کیفیت دارای تعرفه‌های متفاوتی باشند. خیلی از اعمال جراحی نیاز به بستری ندارند و بین 1 الی 5 ساعت زمان می‌برند. معمولاً در این موارد هزینه کمتر می‌باشد.

 

بستری شدن در بیمارستان یا اقامت در هتل

بستری شدن قبل و بعد از عمل در بیمارستان هم معمولاً جز عوامل دخیل در میزان هزینه موردنیاز برای جراحی می‌باشد. این بستری شدن ممکن است همراه با هزینه‌های پرستاری و مراقب باشد. گاهی هم تنها فرد در مدت کوتاهی قبل و یا بعد از عمل در بیمارستان از نظر سلامتی تحت نظر گرفته می‌شود. اقامت در مهمانسرا یا هتل هم جز هزینه‌های قبل و بعد از عمل می‌باشد. هرچه عمل سرپایی و در شهر فرد مراجعه‌کننده باشد نیاز به اقامت کمتر می‌شود.

 

انجام خدمات متنوع جراحی

از فاکتورهای دخیل دیگر شدت عمل، وقت‌گیر بودن و حتی تعداد دفعات عمل هست. معمولاً عمل‌های لاپاراسکوپی شدت و سطح درگیر کنندگی کمتری از نظر جراحی باز بودن دارند. شدت و میزان مداخله در بافت و سختی عمل هم طبیعی است که در این زمینه تأثیرگذار است. عمل‌های دشواری مانند بای پس معده، اسلیو معده یا بیلیو پانکراس … طبعاً هزینه بیشتری از این نظر دارند. همچنین اعمالی مانند پیکرتراشی چه از طریق جراحی و چه غیر جراحی ممکن است در جلسات مختلفی انجام شوند. با این حال عمل هایی مانند عمل اسلیو معده را می توان به عنوان ایمن ترین روش عمل جراحی لاغری نام برد.

مقاله پیشنهادی:  هزینه عمل بالن معده در سال 1402

انجام خدمات متنوع جراحی لاغری بسته به نوع عمل می تواند متفاوت باشد.

 

وسایل مورد کاربرد در اعمال جراحی لاغری

در اعمال جراحی وسایل، اقلام و موادی به کار می‌روند. این اقلام از فرایند بیهوشی گرفته تا عمل و پانسمان و بخیه و… هزینه خاصی را در بر دارد. طبیعی است که جراحی‌های گسترده یا معطوف به استفاده از یک فنّاوری (مثلاً سرمادرمانی یا استفاده نور قرمز) می‌تواند هزینه خاصی را داشته باشد.

 

هزینه‌ های مراقبت‌ های بعد از عمل

بعد از عمل جراحی لاغری احتمال بروز عوارضی در بدن بیمار وجود دارد. برای پیشگیری یا کنترل این عوارض نیاز به اقدامات یا رعایت احتیاط‌هایی است. عفونت، زخم، کشیدن بخیه، استفاده از درن و برداشتن درن از این جمله‌اند. گاهی خود فرد جراحی‌شده قادر به انجام این کارها می‌باشد. گاهی خانواده یا آشنایان این مراقب‌ها را انجام می‌دهند. گاهی برای مراقب‌هایی مانند پانسمان، کشیدن بخیه یا برداشتن یا تنظیم درن نیاز به مداخله کادر آموزش‌دیده درمانی می‌باشد. این امر باعث می‌شود که به‌جز هزینه اقلام پزشکی، هزینه‌ای هم برای کادر درمان مداخله‌گر صرف شود.

 

نیاز به تکرار عمل جراحی یا انجام یک عمل جراحی مکمل

بعضی از اعمال جراحی باعث تغییرات آناتومیک یا فیزیولوژیک در فرد جراحی‌شده می‌شود. همچنین گاهی عوارضی در بدن فرد بروز می‌کند. به‌جز شکل محدود شونده گاهی عارضه یا مختل شدن کارکرد اندام‌ها طوری است که نیاز به جراحی مکملی وجود دارد. همچنین بعضی اعمال جراحی لاغری ماهیتاً مکمل هستند. روش‌هایی مانند پیکرتراشی خیلی مواقع در ترکیب با روش‌های دیگر به کار می‌رود. این امر هزینه اعمال جراحی را افزایش می‌دهد.

 

هزینه‌ های غیر مستقیم اعمال جراحی لاغری

تاکنون از هزینه‌های مستقیم و پرداختی گفتیم. اعمال جراحی لاغری هزینه‌های غیرمستقیمی هم دارند. یکی از این موارد عوارض  طول دوره نقاهت بعد از عمل است. معمولاً قشر جراحی شونده جز قشرهای پویا و تولیدکننده جامعه هستند. دوره نقاهت و گرفتن مرخصی یا دوری از کار طبعاً سبب کاهش درآمد خواهد شد. طول کشیدن عوارض یا مشکلات متعاقب می‌تواند کارایی فرد را کاهش دهد. لذا انتخاب روش جراحی از این نظر هم خیلی مهم است. ممکن است هزینه جراحی چاقی در یک روش بسیار کم ولی بسیار پر عوارض باشد. در مقابل روشی ممکن است در عین کارایی با مداخله کم و دوره نقاهت خیلی کوتاه باشد.

 

سخن پایانی ارزانترین عمل لاغری

این مقاله خلاصه‌ای از عوامل دخیل در هزینه یک عمل جراحی را بررسی کرد. اعمال جراحی لاغری اعمال جراحی هستند که جهت کاهش وزن یا تناسب‌اندام به کار گرفته می‌شوند. هر کام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند. همچنین هرکدام هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیمی دارند. عوامل زیادی در میزان هزینه‌های اعمالی جراحی دخیل می‌باشد. به جز هزینه هدف جراحی و بهره‌وری فرد جراحی شونده هم مهم است. گاهی عملی ارزان نتیجه غیرمفید دارد. در مقابل روشی با هزینه کمی بالا ممکن است نتایجی شگرف و پایا داشته باشد. پس هزینه یکی از موارد مهم است و هدف جراحی مورد مهم دیگر می‌باشد.

مقاله پیشنهادی:  علت ورم بعد از عمل جراحی لاغری و راه درمان آن

این دو عامل باید در ترکیب با هم بررسی شوند. بهترین مشاور در این زمینه پزشک جراح است. پزشک جراحی که با دانش، منعطف و کارا باشد  و بواند اطلاعات موردنیاز را به بیمار دهد. از بیمار شرح‌حال لازم را کسب کند. یک پزشک ماهر باید با توجه به شرایط بیمار، هزینه عمل و نیاز درمانی بهترین روش را انتخاب کند. یک عمل جراحی دقیق و با نتایجی پایا و تأثیرگذار در جسم و روح فرد جراحی‌شده ارزش هزینه را دارد. فرد متقاضی باید با بررسی تمام جوانب بهترین روش را انتخاب کند.

 

معرفی جراح برتر برای انجام جراحی عمل لاغری

یکی از شروط مهم در انجام عمل لاغری خوب، انجام این روش جراحی توسط یک جراحی ماهر و با تجربه است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از والاترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را می‌باشد. این جراح پزشکی حاذق، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت بیانی عالی در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی پسندیده است. سابقه موفق این جراح شامل افزون از 3000 عمل جراحی با نتایجی درخور است. گوشه‌ای از رزومه و فعالیت‌های این جراح موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *