جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

شرایط عمل اسلیو معده با بیمه

شرایط عمل اسلیو معده با بیمه، عوامل مختلفی در هزینه‌های این عمل جراحی مهم می‌باشد.مشاوره‌های قبل از عمل، هزینه وسایل، بیمارستان، دستمزد جراح و مراقبت‌های بعد از عمل از این جمله‌اند. با توجه به متفاوت بودن پوشش بیمه‌ها در ایران فرد باید قبل از عمل در زمینه پوشش بیمه‌ها و عوامل مختلف در بازگشت هزینه‌ها اطلاعات لازم را کسب کند. مشاورین تخصصی بیمه در این زمینه می‌توانند راهنمایی‌های مختلف را به افراد متقاضی عمل ارائه دهند.
شرایط عمل اسلیو معده با بیمه

شرایط عمل اسلیو معده با بیمه

عمل اسلیو معده از اعمال جراحی لاغری است که برای کاهش وزن به کار می‌رود. این عمل تغییرات گسترده در معده فرد جراحی شده را به دنبال دارد. این امر در درازمدت باعث می‌شود فرد غذای کمتری را مصرف کرده و با کاهش وزن روبرو شود. همچنین این عمل کاهش اشتها را به دنبال دارد که در تثبیت کاهش وزن نقش به سزایی را دارد. معمولاً عمل اسلیو معده هزینه‌هایی را برای فرد جراحی شونده به دنبال دارد. این هزینه‌ها جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرند. در این مقاله در مورد این موارد و پوشش بیمه صحبت خواهیم کرد.

مشاوره تلفنی چاقی دکتر آذرپیکان

چاقی و تعریف آن

چاقی و اضافه‌وزن از مشکلاتی است که می‌تواند سلامت جسم و روح فرد مبتلا را به خطر بیندازد. این بیماری قدرت تحرک و شادابی فرد را پایین آورده و موجبات کاهش عزت نفس و افسردگی را فراهم می‌آورند. همچنین چاقی فرد را مستعد ابتلا به بیماری‌های مزمن جسمی می‌کند. این بیماری‌ها فهرست بلندی از دیابت، بیماری‌های قلبی – عروقی، فشارخون، آپنه خواب را شامل می‌شود.

 اما معیار اینکه یک فرد را چاق یا دارای اضافه‌وزن بنامیم چیست؟ برای توصیف این شرایط متخصصین علم تغذیه و پزشکی شاخص‌های مختلفی را به کار می‌برند. یکی از ساده و در عین حال گویاترین شاخص‌ها برای چاقی و اضافه‌وزن شاخص توده بدنی (BMI) می‌باشد. اگر وزن فرد را بر مجذور قد وی تقسیم کنیم عدد حاصل نمایه یا شاخص توده بدنی را نشان خواهد داد. در جدول زیر حالت‌های مختلف برای توصیف وزن افراد توضیح داده شده است. لازم به ذکر است که بعد از عدد ۳۵ با افزوده شدن هر ۵ عدد به شاخص توده بدنی یک درجه چاقی فرد افزایش می‌یابد.

ردیف شاخص توده بدنی وضعیت بدنی فرد
۱ کمتر از ۲۰ لاغر
۲ ۲۰ الی ۲۵ وزن متناسب
۳ ۲۵ الی ۳۰ اضافه‌وزن
۴ ۳۰ الی ۳۵ چاقی

 

 روش‌های کاهش وزن در افراد

با توجه به تعاریف ارائه شده در جدول برای رفع هر مشکل در زمینه اضافه‌وزن روشی را به کار می‌گیرند. برای اضافه‌وزن روش‌های رژیم درمانی، ورزش و دارودرمانی به کار می‌روند. در صورت مؤثر نبودن این روش‌ها، عمل‌هایی مانند پیکرتراشی، لیپوساکشن را استفاده می‌کنند. با افزایش وزن فرد با بیماری چاقی درگیر می‌شود. چاقی به ویژه با درجات بالا روش‌های جراحی با مداخله و سطح تهاجمی بالاتری را می‌طلبد. روش‌هایی که می‌توانند آناتومی و ساختار عملکردی دستگاه گوارش را تغییر دهند.

مقاله پیشنهادی:  دلایل اسهال پس از عمل جراحی اسلیو معده

روش‌هایی مانند بایدینگ معده، بای پس معده، بیلیو پانکراس و عمل اسلیو معده به خوبی می‌توانند کاهش وزن دلخواه را ایجاد کنند. معمولاً این روش‌های کاهش وزن نیاز به بازه زمانی طولانی دارند. این روش‌ها در تقابل با روش‌های لیپوساکشن یا پیکرتراشی اند که در حین عمل کاهش وزن ایجاد می‌شود. در روش‌های جراحی تهاجمی تغییر الگوی تغذیه‌ای و کاهش آهسته و پیوسته وزن تغییراتی شگرفی را در فرد جراحی شده به دنبال دارد.

عمل اسلیو معده راهی قوی برای کنترل چاقی

عمل اسلیو معده راهی قوی برای کنترل چاقی

عمل اسلیو معده از روش‌های جراحی تهاجمی بود که در بالا آن را در کنار دیگر روش‌ها ذکر کردیم. این عمل برای کاهش وزن در افراد چاق به کار می‌رود. عمل اسلیو معده کاربردی در کاهش وزن در افراد دارای اضافه‌وزن یا چاقی خفیف ندارد. افراد متقاضی برای انجام عمل اسلیو معده باید شاخص توده بدنی بین 35 الی 45 را داشته باشند. معمولاً این عمل جراحی لاغری را در بیمارستان انجام می‌دهند. در این عمل بعد از فرایند بیهوشی عمومی، حجم زیادی را معده فرد کاهش می‌دهند.

بعد از کاهش 80 درصدی حجم معده، قسمت‌های باقیمانده معده را که باریک و موزی شکل است را به هم وصل می‌کنند. این عمل هم حجم معده و هم آنزیم‌های مولد گرسنگی و اشتها را کاهش می‌دهد. معمولاً در یکی دو سال بعد از عمل فرد با رعایت رژیم غذایی مطلوب می‌تواند 30 درصد وزن خود را کاهش دهد. نتایج این عمل ماندگاری بالا را نیز دارد. اگر سبک زندگی فرد نرمال باشد می‌تواند از وزنی سبک و دلخواه لذت ببرد.

عوامل مختلف در هزینه عمل اسلیو معده

عوامل مختلف در هزینه عمل اسلیو معده

این عمل جراحی لاغری می‌تواند هزینه‌های مختلفی را برای فرد به دنبال داشته باشد. هزینه معاینه، مشاوره و آزمایش قسمت‌های شروع هستند. هزینه بستری در بیمارستان چه قبل و چه بعد از عمل مورد دیگر می‌باشد. این بیمارستان ممکن است دولتی و یا خصوصی باشد. معمولاً با توجه به کیفیت ممکن است بیمارستان‌های مختلف هزینه‌های متفاوتی را از بیمار طلب کنند. در بیمارستان‌های دولتی معمولاً این تعرفه برابر است. ولی بیمارستان‌های خصوصی و نحوه ارائه خدمات و آپشن های مختلف هزینه‌ها را گوناگون می‌سازد. در زمینه دستمزد جراح داشتن مهارت، شهرت و تجربه در میزان دستمزد ایشان مؤثر است.

مقاله پیشنهادی:  نظرات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند!

به علاوه هزینه وسایل به کار رفته در عمل بخش مهمی از هزینه‌های جاری را شامل می‌شود. خدمات پرستاری و وسایل مصرفی در بیمارستان هم قسمت دیگری از این موارد هستند. انجام مراقب‌های در منزل ممکن است توسط فرد، خانواده یا یک پرستار صورت پذیرد. قسمت عمده هزینه سه مورد وسایل عمل اسلیو، دستمزد پزشک و بستری در بیمارستان را در بر می‌گیرد. معمولاً این عمل هزینه‌ای بین 50 الی 80 میلیون تومان را برای فرد به دنبال دارد. با توجه به نوسانات قیمت ممکن است این هزینه بالاتر هم برود. در درازمدت با توجه به کاهش وزن چشمگیر و مزایای بالای این عمل کارایی آن بر هزینه واریزی فرد جراحی شده می‌چربد.

شرایط عمل اسلیو معده با بیمه

شرایط عمل اسلیو معده با بیمه

در کشور ایران افراد متقاضی عمل ممکن است تحت پوشش بیمه باشند یا نباشند. بیمه نبودن احتمال افزایش هزینه را بالا می‌برد. نوع بیمه هم در تفاوت بین هزینه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. در ایران بیمه‌های مختلفی مانند تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح، بیمه سلامت افراد را پوشش می‌دهند. فرد متقاضی باید قبل از انجام جراحی در مورد چتر پوششی بیمه خود این اطلاعات لازم را کسب کند:

  • اطلاعاتی مانند اینکه از نظر بیمه عمل اسلیو معده جز عمل‌های جراحی است یا زیبایی.
  • معیار پوشش فرد چه می‌باشد (مثلاً شاخص توده بدنی بالای 40، داشتن بیماری زمینه‌ای و …)
  • شرط پوشش این بیمه‌ها چه می‌باشد.
  • تا چه اندازه می‌توانند هزینه‌های را تأمین یا جبران کنند.
  • این نوع بیمه‌ها چه نوع وسایل مصرفی را پوشش می‌دهند. ایرانی یا خارجی.
  • حتی نوع بیمارستان اعم از خصوصی یا دولتی هم می‌تواند مهم باشد.

معمولاً کارشناسان بیمه‌های مختلف می‌توانند مشاوره‌های لازم در مورد جزییات این موارد را که طبیعتاً با گذشت زمان متغیر می‌باشند را به افراد متقاضی عمل جراحی ارائه دهند؛ مثلاً معیار پوشش بیمه چه شاخص توده بدنی نیست. ممکن است برای یک نوع بیمه این معیار عدد 40 باشد و بیمه دیگر رقم متفاوتی را برای آن در نظر گرفته باشد.

همچنین گاها ممکن است بیمه مستندات روش‌های قبلی لاغری را از فرد درخواست کند. توصیه به انجام روش‌های کاهش وزن کمتر تهاجمی و نتیجه نگرفتن از آن‌ها و سپس عمل اسلیو راه حل دیگر است. بعد از عمل جراحی اسلیو معده شاید فرد جراحی توان و مجال پیگیری‌های لازم را نداشته باشد. لذا این موارد باید قبل از انجام عمل اسلیو معده روشن شوند.

مقاله پیشنهادی:  علت سکسکه بعد از عمل اسلیو معده + پیشگیری و 9 راه درمان آن

انتخاب یک جراح راه تضمین نتایج عمل اسلیو معده

از هزینه‌ها گفتیم و موارد مختلفی که فرد باید بپردازد تا عمل انجام شود. در کنار هزینه‌ها زمان صرف شده و همچنین دوران نقاهت و مراقب انرژی زیادی را از فرد جراحی شده می‌گیرد. این موارد و هزینه‌ها باید نتایج مطلوبی را به بار آورد وگرنه ارزش صرف این موارد را ندارد. انتخاب یک پزشک جراح ماهر اولین شرط در انجام موفق عمل اسلیو معده می‌باشد. جراح ماهری که با دانش و مدرک معتبر بوده و مسلط به دانش روز و روش بیان و مشاوره قوی باشد. انجام مشاوره قبل و بعد از عمل می‌تواند ابهامات ذهنی فرد متقاضی عمل را تا حدودی زیادی رفع کند.

جراحی موفق است که مخاطرات و عوارض بعد از عمل را با عمل جراحی دقیق و کارا به کمترین حد برساند. یکی از بهتری جراحان ایران و تهران در این زمینه، دکتر سید علیرضا آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، می‌باشد.  ایشان جراحی مسلط و حاذق با دانش روز و برخوردی مناسب می‌باشد. سابقه ایشان و انجام بیش از 3000 عمل موفق با نتایج ماندگار اطمینان خوبی برای افراد داوطلب این عمل می‌باشد. گوشه‌ای از سوابق ایشان شامل موارد زیر است.

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان از دانشگاه تهران
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • انجام بالغ بر ۳۰۰۰ جراحی چشمگیر

اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) ارائه دهنده اطلاعات کافی به مراجعه‌کنندگان می‌باشد. همچنین مراجعه‌کنندگان می‌تواند در سایت ایشان تجربیات افراد جراحی شده را مشاهده کنند. همچنین راه‌های مستقیم ارتباط با ایشان از طریق شماره‌های زیر می‌باشد:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان