جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

احتمال مرگ در اثر پیکر تراشی

آیا عمل های جراحی پیکر تراشی، ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک و ... باعث مرگ می شوند؟ آیا مرگ در اثر پیکر تراشی یا ابدومینوپلاستی واقعیت دارد؟ طبیعتا هیچ عمل جراحی بدون عارضه نیست اما واقعا عارضه این عمل های جراحی تا این اندازه خطرناک است یا شایعه ای بیش نیست؟ ما در این مقاله به طور کامل به این سوالات پاسخ داده ایم. حتما تا انتها آن را مطالعه کنید.
مرگ در اثر پیکرتراشی

اگر طرفدار لاغری و جراحی های زیبایی باشید؛  احتمالا نام جراحی پیکر تراشی (Body sculpting یا Body contouring) باید به گوش‌تان خورده باشد. اصطلاحی که اگرچه سالهاست وارد دنیای پزشکی و لاغری شده اما هنوز در هنر مجسمه سازی هم کاربرد دارد. اما سوالی که شاید برای همه پیش آید این است که «عمل پیکرتراشی چه خطرات و عوارضی به همراه خواهد داشت؟ احتمال مرگ در اثر پیکر تراشی حقیقت دارد؟»

مشاوره تلفنی چاقی دکتر آذرپیکان

فرم دهی دلخواه با کم ترین تهاجم از مهم ترین مزایای این جراحی است. برای همین است که اغلب کسانی که از چاقی رنج می برند و به دنبال فرم دهی  ایده آل بدن و هیکل خود هستند به سراغ پیکرتراشی می روند. پیکرتراشی درحال حاضر جدیدترین روشی است که به واسطه آن می توان به ظاهر و هیکل دلخواه خودبه طور دائمی رسید. دائمی و ایمن بودن این روش باعث شده تا علاقمندان زیادی پیدا کند.

یکی از مهم ترین سوالاتی که مراجعه کنندگان برای انجام این جراحی می پرسند این است که آیا احتمال مرگ در اثر پیکر تراشی وجود دارد و این احتمال چقدر قوی است؟ سوالی که به طور تخصصی در این مقاله سعی کردیم به آن پاسخ دهیم.

درخواست مشاوره تخصصی و استعلام قیمت

جهت مشاوره تخصصی با دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ جراحی چاقی و جراحی سرطان فرم زیر را تکمیل نمایید

عمل پیکرتراشی چگونه انجام می شود؟

عمل پیکرتراشی شامل تکنیک های مختلفی از جمله لیپوماتیک، لیپوست، لیپوساکشن، لیپولیزر، ابدومینو پلاستی، بادی جت، کرایولیپولیز، اولترازد و دستگاه اکسیلیس (exilis)می شود. در ادامه می‌خواهیم درباره هر کدام از این تکنیک ها،  توصیح مختصری را ارائه کنیم.

  • لیپوماتیک: با استفاده از این تکنیک، با ایجاد سوراخ در ناحیه مورد نظر از طریق میله، چربی های اضافی را خارج می کنند. در این روش، نیازی به برش بدن نیست و از اشعه ماورابنفش برای این کار استفاده می شود. یکی از مزایای این روش، آن است که پزشک می تواند از چربی های خارج شده از ناحیه قبل، برای فرم دهی ناحیه جدید استفاده کند.
  • لیپوست: یکی از جدیدترین روش های جراحی برای لاغری استفاده از دستگاه لیپوست برای تخلیه چربی های بدن است. این دستگاه از تکنیکL.A در زمان تزریق و تکنیک لرزش (vibration) با استفاده از حرکات رفت و برگشت استفاده می‌کند.
  • لیپوساکشن: در این روش از تکنیک مکش برای خارج کردن چربی ها استفاده می شود. برای خارج کردن چربی های زائد نواحی شکم، بازوها، باسن، قفسه سینه و پشت، ران ها، گردن و پستان میتوان از این روش استفاده کرد.

مرگ در اثر پیکر تراشی

  • لیپولیزر: این عمل، با استاده از لیزر صورت می گیرد که باعث می شود دقت و ظرافت در حین انجام آن بالا برود. در این روش، با استفاده از لیزر میتوان چربی شکم، بازو، ران ویا حتی سینه ها را خارج کرد. به این صورت که پس از بی حسی بیمار، سوراخ کوچکی در حین عمل توسط لیزر انجام می شود و بعد از فرستادن حرارت لازم به سمت چربی ها به وسیله ساکشن یا حتی فشار دست چربی های منطقه مورد نظر خارج می شود.
  • ابدومینو پلاستی: با استفاده از این روش، میتوان ناحیه شکم که به دلیل چاقی یا از دست دادن وزن، فرم اولیه خود را از دست داده را به شکل اولیه بازیابی و سفت کرد. این روش برای زنان پس از بارداری، افراد سالمند برای ضعف در عضلات و کسانی که به طور ناگهانی بخش قابل توجهی از وزن خود را از دست دادند هم استفاده می شود.
  • بادی جت: یکی از دستگاه های نوین در عرصه لاغری و زیبایی بادی جت یا واتر جت است. در این روش با استفاده از تکنولوژی water-jet، توده های چربی از بدن خارج می شوند.  این جراحی، گزینه مناسیی برای مراجعه کنندگانی است که اضافه وزن کمتر از 10 کیلو دارند ولی با استفاده از ورزش و رژیم غذایی موفق به درمان آن نشدند.
  • کرایولیپولیز: این جراحی نیز با استفاده دستگاه انجام می شود. به واسطه یک دستگاه، سلول های چربی سرد شکسته و دفع می شوند. در حقیقت این روش یک جایگزین غیرجراحی برای عمل جراحی لیپوساکشن است ومزیت استفاده از آن این است که سلول‌های چربی بدون هیچ گونه آسیبی به سایر اندام‌ها حذف می‌شوند.
  • دستگاه اکسیلی (exilis): با استفاده از دستگاه اکسیلیس چربی های زیرپوستی ناحیه تحت درمان کاهش پیدا کرده و از بین می رود. چربی ها در طول جلسه درمانی با دریافت انرژی امواج رادیویی تجزیه می شود و پس از آن در مرحله های بعدی از بدن خارج خواهد شد.
مقاله پیشنهادی:  برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

آیا پیکرتراشی درد دارد؟

آیا پیکرتراشی درد دارد؟ آیا درد این جراحی قابل تحمل است؟ احتمال مرگ در اثر پیکر تراشی وجود دارد؟ این ها از جمله مهم ترین سوالاتی است که اغلب مراجعه کنندگان از پزشک خود می پرسند که برای پاسخ به آن باید گفت انتخاب پزشک حاذق و متخصص تاثیر به سزایی در این موضوع دارد تا فرد بتواند عمل جراحی لاغری و بدون درد و موفقی را پشت سر بگذراند.

مرگ بر اثر ابدومینوپلاستی

هرچند، پیکرتراشی مانند هر روش دیگری  ممکن است ریسک‌ها و عوارض احتمالی خاص خود را داشته باشد اما انتخاب پزشک مناسب احتمال هرگونه ریسک های احتمالی را کاهش خواهد داد. البته، نکات دیگری نیز در این موضوع دخیل هستند که باید به آنها توجه کرد. به طور مثال، عدم مصرف دخانیات زمان  نقاهت و بهبودی فرد را کاهش خواهد داد و اینکه بیماران مبتلا به دیابت، صرع، ترومبوز وریدی و بیماری‌های قلبی مناسب انجام چنین جراحی هایی نیستند.

پس پزشک متخصص می تواند با بررسی وضعیت سلامتی فرد و آنالیز وضعیت جسمی او بیان کند که بدن فرد تا چه حد مناسب این جراحی ها است. گاه حتی ممکن است تشخیص دهد که فرد قابلیت استفاده از هیچ کدام از این روش ها را ندارد.همچنین، پزشک راهکارهایی را برای کاهش درد در عمل های پیکرتراشی به بیمار می دهد که با رعایت درست و دقیق آن میتوان از بروز عوارضی مثل درد جلوگیری کرد. بنابرین یقینا بیمار متوجه مرگ در اثر پیکرتراشی نمیشود.

آیا احتمال مرگ در اثر پیکرتراشی حقیقت دارد؟

جالب است بدانید مرگ در اثر پیکر تراشی نادر است و جزو عوارض شایع پیکرتراشی نیست بلکه ناشی از بی احتیاطی پزشک جراح کم تجربه و یا غیرمتخصص است. شما برای اینکه جراحی خوبی داشته باشید باید به پزشک متخصصی مراجعه کنید که در انواع جراحی های چاقی تخصص دارد و بهترین روش را با توجه شرایط جسمی شما انتخاب می کند.

مقاله پیشنهادی:  فرق پیکرتراشی با لیپوماتیک

مرگ در اثر لیپوماتیک

بنابراین، احتمال مرگ در اثر پیکر تراشی بسیار نادر است. همچنین، باید بدانید که آمبولی، عفونت و خون ریزی هم از عوارض پیکرتراشی نیست و زمانی که پزشک توانایی کافی را نداشته باشد اتفاق می افتد. به طور کلی آمارها نشان می دهد آمار مرگ و میر ناشی از جراحی های زیبایی در دنیا به طرز چشمگیری کاهش یافته است اما این به معنی آن نیست که مرگ بر اثر جراحی های زیبایی پایان یافته است.

خطر جراحی پیکرتراشی

همه جراحی های زیبایی دارای عوارض ویژه خود هستند و نمیتوان عنوان کرد که یک جراحی بدون عارضه است اما با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های پیشرفته این عوارض روز به روز کاهش پیدا می‌کند. پیکرتراشی هم از این قائده مستثنی نیست اما باید توجه داشته باشید که انتخاب بهترین پزشک و مجهزترین کلینیک می تواند باعث شود جراحی راحت و موفقی را پشت سر بگذرانید.

البته، پیدا کردن پزشک مورد نظر شما ممکن است کمی زمان بر باشد، برای همین نباید در انتخاب آن عجله کنید، صبور باشید و تمام جوانب موضوع را بررسی کنید و با انتخاب یک پزشک حاذق احتمال مرگ در اثر پیکر تراشی را به صفر برسانید.

خطر آمبولی در پیکرتراشی

آمبولی یا آمبولوز  ( Embolus) از شایعترین عوارض بیماران بستری در بیمارستان و آی سی یو است. آمبولی شامل لخته، چربی و هوا در داخل خون می شود و با توجه به شدتی که دارد سبب ایجاد لخته در خون می شود.

اضافه وزن،  بالا رفتن سن و جراحی‌های طولانی باعث می شود تا افراد بیشتر از دیگران در معرض خطر آمبولی قرار بگیرند. همانطور که در بالا عنوان شد، خطرآمبولی در زمان پیکرتراشی بستگی به توانایی پزشک متخصص دارد. البته، نباید این نکته را هم فراموش کرد که اگر بیمار مراقبت های لازم پس از جراحی را انجام ندهد نیز احتمال خطر آمبولی در او بسیار بالا می رود. بنابراین، پس از انتخاب پزشک حاذق، بیمار باید  نکاتی که پس از عمل به او گفته می شود را به طور دقیق رعایت کند تا دوران نقاهت جراحی هم با موفقیت طی شود. اگر تمام نکات و دستورات پزشک را انجام دهید احتمال مرگ در اثر پیکرتراشی صفر است.

مقاله پیشنهادی:  ابدومینوپلاستی بهتر است یا لیپوماتیک

درخواست مشاوره تخصصی و استعلام هزینه

جهت مشاوره تخصصی با دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ جراحی چاقی و جراحی سرطان فرم زیر را تکمیل نمایید

بی خطرترین روش پیکرتراشی کدام است؟

پیکرتراشی با استفاده از روش های مختلفی صورت می گیرد که به طور خلاصه درباره آن صحبت کردیم اما باید بدانیم بیمار نمی تواند تشخیص دهد که کدام یک از این روش ها گزینه مناسبی برای او است و تنها پزشک متخصص و با تجربه و دانش کافی میتواند با آنالیز ویژگی های جسمی و ساختار بدن فرد به او بگوید که بهترین روش برای او کدام است. با انتخاب یک پزشک متخصص خطر مرگ در اثر پیکر تراشی را به صفر برسانید.

بی خطرترین روش پیکرتراشی

کلام آخر

اگر شما هم مانند طیف گسترده ای از مردم دنیا خواهان داشتن بدن زیبا و ظاهری تراشیده و دلخواه هستید  و سالهاست درگیر رژیم غذایی و انواع ورزش های مختلف بوده اما نتوانستید به وزن ایده آل خود برسید می توانید با پیدا کردن پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه، شرایط خود برای استفاده از پیکرتراشی  محک بزنید. توجه داشته باشید نباید نظر خود را به نظر پزشک تحمیل کنید و باید  توصیه های او را جدی بگیرید. البته، باید بدانید پزشک باتجربه و متخصص هرگز حاضر نمی شود به خاطر نظر بیمار خود جان او و آبروی پزشکی اش را به خطر بیاندازد. با انتخاب یک پزشک حاذق احتمال مرگ در اثر پیکرتراشی را به صفر برسانید.

پس اگر زمانی احساس کردید یک پزشک حاضر است هرریسکی را در ازای پول برای بیماران خود به جان بخرد،  مطب او را سریعا ترک کنید و دنبال پزشک متخصص و باتجربه تر دیگری باشید. اگر زمانی به تشخیص پزشک مجبور به یکی از جراحی های پیکرتراشی شدید اقداماتی که قبل از انجام آن و بعد از آن به شما توصیه می شود را جدی بگیرید چون از اهمیت فراوانی برخوردار هستند.

اگر زمانی احساس کردید ، قادر به رعایت شرایطی که پزشک از قبل برایتان توضیح می دهد نیستید پس از انجام  آن منصرف شوید چون دوران نقاهت آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. البته اطلاعاتی که گفته شد کامل نیست و برای جزئیات بیشتر باید با پزشک خود درباره جوانب موضوع صحبت کنید تا به طور کامل نسبت به عوارض و خطرات و شرایط جسمی خود آگاهی پیدا کنید. در پایان دانستیم که احتمال مرگ در اثر پیکر تراشی بسیار نادر است.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

6 دیدگاه دربارهٔ «احتمال مرگ در اثر پیکر تراشی»

    1. دکتر سید علیرضا آذرپیکان

      سلام لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید
      ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵
      ۰۲۱۲۸۴۲۱۹۴۲

  1. من سال 90بالن زدم بخاطر سوزن اشتباهی که دکتر زد الان میخوام عمل ابدو و لیپو انجام بدم میشه

    1. دکتر سید علی رضا آذرپیکان

      سلام وقت بخیر اگر سابقه عمل بالن پیش پزشک دیگه ای رو داشتید و الان هم هنوز اضافه وزن دارید احتمالا ابدو و لیپو برای شما نمیتونه عمل مناسبی باشه این عمل ها هدفشون کاهش سایز هستش نه کاهش وزن در صورت تمایل برای دریافت مشاوره عمل مناسب خودتون میتونید در واتساپ پیام ارسال بفرمایید

    1. دکتر سید علی رضا آذرپیکان

      سلام و احترام اقا نیما
      هیچ کدام در صورتی که اصول علمی جراحی و بیهوشی رعایت شود، هیچ کدام خطری ندارند، و هر نوع عملی با توجه به شرایط بدنی هر بیماری انتخاب می‌شود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *