جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

هزینه عمل بالن معده در سال 1402

هزینه عمل بالن معده در سال 1402، عمل بالن معده یکی از روش‌های کاربردی و ایمن در مبارزه با بیماری چاقی می‌باشد. یکی از عوامل مهم در انتخاب این روش هزینه عمل بالن معده می‌باشد. این مورد بستگی به عوامل مختلفی دارد. با سنجش عوامل و هزینه‌های مختلف می‌توان در مورد استفاده از این روش درمان چاقی تصمیم گرفت.
هزینه عمل بالن معده در سال 1402

هزینه عمل بالن معده در سال 1402
تلاش نویسندگان سایت دکتر علیرضا آذر پیکان متخصص جراح لاغری و انکو سرجری در این است که مقاله‌ای جامعه در مورد هزینه بالن معده در سال 1402 را به مخاطبان عرضه کند. هزینه عمل بالن معده در سال 1402 یکی از پرسش‌هایی است که ذهن متقاضیان استفاده از این روش را به خود مشغول کرده است. هزینه عمل یکی از عوامل مهم در انتخاب عمل لاغری می‌باشد. لذا باید با شفافیت عوامل دخیل در میزان هزینه پرداختی را بررسی کرده و با استفاده از آن افراد متقاضی عمل بتوانند روش مناسب مبارزه با بیماری چاقی را انتخاب کنند.

چاقی چیست

چاقی چیست؟

یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مزمنی است که افراد مختلف را درگیر می‌کند. این بیماری به جز جنبه ابتلا و مخاطرات آن، می‌تواند بستری برای ابتلای افراد به طیفی وسیعی از بیماری‌های مزمن شود. اما روش‌های مختلفی برای سنجش میزان چاقی وجود دارد. بررسی ظاهر و وزن فرد مراجعه‌کننده از جمله این موارد می‌باشد. در کنار این شاخص ساده ولی کاربردی‌ای با نام شاخص (نمایه) توده بدنی (BMI)  وجود دارد که با محاسبه آن می‌توان توزیع وزن و توده بدنی افراد مختلف را سنجید. روش محاسبه شاخص توده بدنی Bmi از طریق تقسیم وزن بر مجذور قد می‌باشد. تفسیرهای مختلفی برای عدد به دست آمده وجود دارد که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • اگر عدد به دست آمده کمتر از 20 باشد، لاغری فرد سنجش شده را نشان می‌دهد.
  • اگر عدد به دست آمده 20 الی 25 باشد، نرمال بودن وزن و توزیع وزنی فرد سنجش شده را نشان می‌دهد.
  • اگر عدد به دست آمده 25 الی 30 باشد، وجود اضافه وزن در فرد سنجش شده را نشان می‌دهد.
  • اگر عدد به دست آمده بیشتر از 30 باشد، ابتلای فرد سنجش شده به چاقی خفیف را نشان می‌دهد.
  • با هر 5 عدد افزایش یک درجه بر بیماری چاقی فرد افزوده می‌شود.

مشاوره تلفنی چاقی دکتر آذرپیکان

راه‌های مقابله با چاقی چیست؟

 از دیرباز از روش‌های مختلفی مانند ورزش، رژیم غذایی، گرفتن روزه یا دارودرمانی برای غلبه بر بیماری چاقی و اضافه استفاده می‌شده است. با پیشرفت علم پزشکی برای این منظور از روش‌های نوینی استفاده می‌شود. یکی از این موارد که طیف وسیعی دارد بهره‌گیری از اعمال لاغری می‌باشد که می‌توان جراحی یا بدون نیاز به جراحی و شدت تهاجمی بالا باشد.

این روش‌ها طیف مختلفی و مکانیسم‌های مختلف درمانی‌ای دارند. مکانیسم درمانی بعضی از روش‌ها شکستن، نابودی یا خروج چربی از بدن می‌باشد (لیپوساکشن، پیکرتراشی). در دسته‌ای دیگر از این روش‌ها تمرکز بر تغییر آناتومی دستگاه گوارش می‌باشد. عمل بای پس معده، عمل اسلیو معده و عمل جراحی بیلو پانکراس از جمله این موارد هستند.

مقاله پیشنهادی:  بی خطرترین روش عمل جراحی لاغری

جدای از موارد یاد شده گاهی نیاز به روش‌های تهاجمی شکستن چربی یا تغییر آناتومی و حجم دستگاه گوارش نمی‌باشد. در این روش‌ها با استفاده از جسمی خارجی میزان غذای دریافتی ( عمل باندینگ معده و قرار دادن بالن در معده) یا اشتهای فرد ( سرکوب عصب واگ) کاهش می‌یابد. اما ویژگی این دسته اعمال لاغری با تمرکز بر بالن معده چیست؟

مزایای عمل بالن معده

مزایای عمل بالن معده

روش‌های لاغری که مبتنی بر قرار دادن جسمی خارجی در معده باشند ( به‌ویژه قرار دادن بالن در معده) معمولاً مزایای قابل‌توجهی را برای فرد استفاده کننده به همراه دارند. این مزایا موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • با توجه به تهاجمی نبودن این روش (ها) معمولاً عوارض ایجاد شده کمتر و دوران نقاهت بعد از عمل کوتاه‌تر می‌باشد. فرد استفاده کننده از این روش خیلی سریع می‌تواند به فعالیت روزانه و روزمره خود بازگردد.
  • نیازی به تغییر حجم و آناتومی دستگاه گوارش نمی‌باشد. از این رو فرد استفاده کننده از این روش در بیشتر اوقات با مشکلاتی نظیر خونریزی و عفونت ناشی از باز شدن بخیه معده و روده و حتی ریزش مو مواجه نمی‌شود.
  • مکانیسم این روش، قرار دادن یک جسم خارجی در معده می‌باشد. برخلاف روش‌هایی مانند عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده که تقریباً برگشت ناپذیر هستند، اصولاً قرار دادن بالن در معده ( و روش‌های مشابه ) موقتی بوده و با رسیدن به هدف درمانی از بدن فرد خارج می‌شوند.
  • نیازی به بیهوشی طولانی نبوده و طبیعتاً فرد با عوارض بعد از ریکاوری و به هوش آمدن نظیر سرگیجه، افت فشار و … روبرو نمی‌شود. همچنین نیاز چندانی به بستری شدن بیمار قبل و بعد از عمل نمی‌باشد و فرد با تشخیص پزشک جراح می‌تواند در زمان کوتاهی ترخیص شده و به منزل خود بازگردد. کاهش زمان بستری و نقاهت می‌تواند در مقایسه با روش‌های جراحی لاغری، به طور غیرمستقیم هزینه عمل لاغری را کاهش دهد.

مکانیسم عمل بالن معده

مکانیسم عمل بالن معده

بهره گیری از این روش برای افراد دارای اضافه وزن یا چاقی خفیف توصیه می‌شود. بازه زمانی استفاده از این روش معمولاً 6 تا نهایتاً 12 ماه می‌باشد. در این عمل، یک بالن در معده فرد تحت درمان قرار داده می‌شود. این امر باعث کاهش اشتها و مهم‌تر از آن کاهش حجم دستگاه گوارش و در نتیجه لاغری تدریجی فرد می‌باشد.

بالنی که در معده فرد قرار داده می‌شود معمولاً حاوی آب نمک و یا هوا می‌باشد و توسط یک پزشک جراح ماهر و با تجربه در معده فرد قرار داده می‌شود. در طی دوران درمانی ویزیت‌های منظم توسط پزشک جراح  و رعایت یک رژیم غذایی متعادل  توسط فرد توصیه می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  عمل اسلیو معده برگشت دارد

هزینه  عمل بالن معده در سال 1402

اما یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب این روش جراحی هزینه پرداختی برای استفاده از آن می‌باشد. این هزینه را عوامل مختلفی تعیین می‌کند که شامل موارد زیر می‌باشد.

شهر انجام عمل بالن معده

 در خیلی از موارد فرد می‌تواند ویزیت، انتخاب روش و انجام آن را در شهر خود انجام دهد اما گاهی افرادی این امکانات را در شهر خود نداشته و مجبور می‌شوند برای انجام این عمل عازم شهرهای بزرگ مانند تهران شوند. طبیعتاً احتمال دارد برای ماندن در آن شهر چه برای ویزیت و مراحل قبل و بعد از عمل نیاز به اقامت در مراکزی مانند هتل یا مهمانپذیر باشد که هزینه‌هایی را برای فرد به دنبال دارد.

محل انجام عمل

این عمل لاغری می‌تواند در بیمارستان ( اعم از دولتی یا خصوصی) انجام پذیرد. البته با توجه به ماهیت کمتر تهاجمی این روش لاغری می‌توان آن را در کلینیک‌های جراحی هم انجام داد.

مراقبت‌ ها و ویزیت بعد از عمل بالن معده

خبر خوب اینکه احتمال کمی برای بروز عوارضی مانند خونریزی، عفونت و بعد از عمل بالن معده وجود دارد. طبیعتاً کاهش عوارض و مراقبت‌های بعد از عمل، کاهش هزینه‌های جاری عمل بالن معده را به همراه دارد. با توجه  اینکه اصولاً جراحی صورت نمی‌گیرد که بعد از آن زخم، عفونت و خونریزی و نیاز به پانسمان  وجود داشته باشد، لذا هزینه‌های پرستاری و … در پایین‌ترین حد ممکن خواهد بود.

پوشش بیمه

یکی از موارد مهم در انتخاب این روش لاغری، تحقیق در مورد پوشش بیمه می‌باشد. در این مورد پزشک جراح و همچنین بیمارستان پذیرنده فرد متقاضی عمل بالن معده می‌توانند راهنمایی مورد نیاز را ارائه کنند.

انتخاب پزشک جراح

یکی از موارد مهم در میزان هزینه انتخاب یک پزشک جراح ماهر و با تجربه می‌باشد. طبیعی است که  این دستمزد با توجه به تخصص، تجربه و مهارت و شهرت پزشک جراح متفاوت باشد. البته گاهی این پرداخت هزینه ارزش لازم را دارد. دلیل این امر این است یک پزشک ماهر به خوبی می‌تواند عمل بالن معده را انجام داده و با صرف وقت، انرژی و تمرکز بالای خود می‌تواند عوارض و مخاطرات بعد از عمل را به کمترین حد رسانده و موجب رسیدن به نتیجه و هدف موردنظر فرد متقاضی عمل گردد.

بحث و نتیجه‌ گیری هزینه عمل بالن معده در سال 1402

عمل بالن معده یکی از روش‌های درمان بیماری چاقی می‌باشد. این عمل لاغری، روشی ایمن و کمتر تهاجمی می‌باشد. ویژگی‌های مثبت این عمل شامل کمتر تهاجمی بودن و در نتیجه کاهش مخاطرات و عوارض بعد از عمل جراحی، عدم نیاز به تغییر آناتومی دستگاه گوارش و انجام تغییرات برگشت ناپذیر و دوران نقاهت و بستری کوتاه بعد از عمل می‌باشد.

مقاله پیشنهادی:  مراقبت بعد از عمل مینی بای پس معده

اما عوامل مختلفی در میزان هزینه این عمل لاغری نقش دارند که شامل دستمزد جراح، شهر انجام عمل، میزان مراقبت‌های بعد از عمل، پوشش بیمه و محل عمل می‌باشد. با توجه به نوسان قیمت نمی‌توان هزینه دقیقی را برای این عمل ذکر کرد اما هزینه این عمل نسبت به روش‌های جراحی تهاجمی بسیار کمتر می‌باشد.

 معرفی جراح برتر برای انجام عمل بالن معده

یکی از شروط مهم در انجام عمل بالن معده موفق، انجام این عمل لاغر توسط یک جراحی ماهر و با تجربه است. در این زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از والاترین جراحان شهر تهران و حتی ایران را می‌باشد. این جراح پزشکی حاذق، کارا و دارنده بالاترین مدارک از بهترین دانشگاه‌ها می‌باشند. همچنین ایشان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد.

دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای قدرت بیانی عالی در ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان و همچنین دارای خلقی پسندیده است. سابقه موفق این جراح شامل افزون از 3000 عمل جراحی با نتایجی درخور است. گوشه‌ای از رزومه و فعالیت‌های این جراح موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایند. به جز این موارد، افراد مراجعه‌کننده می‌توانند از تجربه افراد جراحی‌شده اطلاع حاصل کنند. این امر می‌تواند کمکی خوب برای برطرف کردن دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این عمل باشد. مراجعه‌کنندگان برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر استفاده کنند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان