جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

فرق پیکرتراشی با لیپوساکشن

فرق پیکرتراشی با لیپوساکشن مورد مهمی است که نقش مهمی در انتخاب روش رسیدن به تناسب‌اندام دارند. علی‌رغم شباهت‌های زیاد دو روش پیکرتراشی و لیپوساکشن چندین تفاوت با دیگر دارند. میزان عوارض و همچنین سرنوشت چربی‌های مکش شده از جمله این تفاوت‌ها می‌باشد. تفاوت مهم دیگر میزان تنوع در انتخاب روش جراحی می‌باشد. در موارد یاد شده آشکارا روش پیکرتراشی دست برتر را دارد . از این رو فرد می‌تواند با فراغی باز به انتخاب روش تناسب‌اندام و لاغری بپردازد.
فرق پیکرتراشی با لیپوساکشن

فرق پیکرتراشی با لیپوساکشن موردی است که تلاش خواهیم کرد در این مقاله آن را  مورد بررسی قرار دهیم. زمانی این روش به کار گرفته می‌شود که روش‌هایی مانند رژیم غذایی و بالا بردن فعالیت بدنی وزن فرد را کاهش ندهد. پیکرتراشی به دو دسته پیکرتراشی بدون عمل جراحی و عمل جراحی پیکرتراشی تقسیم می‌شود. پیکرتراشی بدون عمل جراحی شامل پیکرتراشی سرد، پیکرتراشی با از لیزر و پیکرتراشی با استفاده از نور قرمز می‌باشد. پیکرتراشی با عمل جراحی شامل روش‌های تاک، لیفت و لیپوماتیک است. نتایج روش پیکرتراشی با جراحی چشمگیرو با پایایی بیشتری نسبت به دیگر روش‌ پیکرتراشی می‌باشد.

فرق پیکرتراشی با لیپوساکشن

پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی یک روش پزشکی یا جراحی بوده که هدف آن تغییر حالت بدن فرد جراحی شونده است . این روش می‌تواند را رسیدن به تناسب‌اندام و داشتن پوست و اندامی زیبا به کار می‌برند. برخلاف روش‌های جراحی با هدف پایین آوردن وزن، پیکرتراشی روشی است که هدفی جز این را دنبال می‌کند. افرادی که روش‌های پیکرتراشی را به کار می‌برند چند هدف دارند. این افراد معمولاً یا تلاش دارند بدنشان لاغر نشان داده شود و یا فرم ویژه بدنی‌ای را مدنظر دارند. معمولاً زمان بهره‌گیری از این روش زمانی است که رژیم غذایی یا فعالیت بدنی آن‌چنان که باید مثمرثمر نباشد.

مشاوره تلفنی چاقی دکتر آذرپیکان

 احتمال دارد فردی بعد از پایین آوردن خود وزن هنوز دارای بدنی نافرم و غیر زیبا باشد. از این نظر پیکرتراشی روش مکمل برای دیگر متدهای لاغری مانند جراحی اسلیو معده است. این امر به معنی آن است که کاهش وزن را با شکل‌دهی دوباره اندام تکمیل می‌کند. این روش در  برطرف کردن مشکلات بعد از لاغری نظیر داشتن پوست اضافی مزیت فراوانی دارد. از این رو  معمولاً روش پیکرتراشی اهداف زیر را پوشش می‌دهد:

  • از میان برداشتن پوست اضافی (ورای اینکه این پوست چطور به وجود آمده باشد؛ طبیعی و یا بعد از فرایند لاغری)
  • رهایی از چربی‌های اضافی که بدن فرد را در بر گرفته است.
  • حالت‌دهی یا ترسیم دوباره اندام‌های هدف در بدن جراحی شونده

انواع روش‌های پیکرتراشی

اما روش پیکرتراشی خود به دو دسته کلی پیکرتراشی با عمل جراحی و پیکرتراشی بدون عمل جراحی تقسیم می‌گردد. پیکرتراشی بدون عمل جراحی دربرگیرنده پیکرتراشی سرد، پیکرتراشی با از لیزر و پیکرتراشی با استفاده از نور قرمز می‌باشد. در مقابل روش پیکرتراشی با عمل جراحی مواردی مانند روش‌های تاک، لیفت و  جراحی لیپوماتیک را شامل می‌شود. هر روش معمولاً خود از روش‌های جزئی‌تری تشکیل می‌شود. به‌عنوان لیفت و تاک همان  اهدافی که در بالا توضیح داده شد را تأمین می‌کند. این روش خود شامل موارد زیر می‌باشد:

  • جراحی شکم (آبدومینوپلاستی)
  • لیفت صورت (ریتیدکتومی)
  • لیفت سینه (ماستوپکسی)
  • روش جراحی دوتایی چانه
  • روش جراحی لیپوماتیک
مقاله پیشنهادی:  رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده

اندام های هدف در پیکرتراشی

اندام‌های هدف در پیکرتراشی

معمولاً پیکرتراشی ورای روش آن (جراحی یا بدون جراحی) محدودیتی در پوشش نواحی مختلف بدن ندارد. ولی در طی زمان معمولاً بیشتر اندام‌هایی به‌عنوان اندام هدف را برای این روش در نظر می‌گیرند. روش پیکرتراشی معمولاً برخی از این اندام‌های موارد زیر را در بر می گیرد:

  • بازوها
  • پشت
  • شکم و پهلو
  • باسن
  • گردن و چانه
  • ران

اعمال انجام شده در روش پیکرتراشی

مکان‌هایی انجام روش پیکرتراشی معمولاً گزینه‌هایی از مطب جراح، کلینیک جراحی تا بیمارستان ( اعم از دولتی و خصوصی) را شامل می‌شود. زمان مورداستفاده در این روش از  نزدیک به 1 ساعت تا چندین ساعت گوناگون است. این روش می‌تواند در یک یا چندین جلسه استفاده شود. به‌ویژه ممکن است در فرم‌های غیر جراحی برای رسیدن به هدف موردنظر انجام چند جلسه درمانی موردنیاز باشد. تشخیص استفاده از میزان جلسات بر عهده پزشک جراح و با در نظر گرفتن شرایط فرد جراحی شونده می‌باشد.

فرق  پیکرتراشی با لیپو ساکشن

پیکرتراشی روشی شبیه لیپوساکشن است؛ اما به جز شباهت تفاوت‌هایی هم در این زمینه وجود دارد.

عوارض روش و استفاده مجدد از چربی برداشته شده

به‌عنوان‌مثال درد و عوارض ایجادشده در عمل پیکرتراشی کمتر از لیپوساکشن است. جدای از چند مورد بالا این امکان وجود دارد که چربی مکیده شده در عمل پیکرتراشی را در صورت و بدن دوباره به کار گیریم. در لیپوساکشن انحلال چربی  از طریق حرارت آن می‌باشد و همین امر باعث نابودی سلول چربی می‌شود. لذا در این نوع روش چربی برداشته شده از بدن نمی‌تواند دوباره به کار گیری شود. این امر در پیکرتراشی از طریق استفاده از حرکت فیزیکی یا روش‌های دیگر قابل دستیابی می‌باشد.

نتیجه این امر زنده ماندن سلول‌های فرد و توانایی استفاده مجدد از آن‌ها بعد از عمل جراحی خواهد بود. بر مبنای این توضیح عمل جراحی پیکرتراشی گسترده نبوده و انجام آن از طریق ایجاد بریدگی‌های کوچک روی پوست فرد عمل شونده صورت می‌پذیرد. مثلاً برای پیشگیری از بروز عوارض در روش لیپوماتیک ماده کانولا به لایه‌های پوست تزریق و سپس روش درمانی اجرا می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  بی خطرترین روش عمل جراحی لاغری

میزان تنوع در انتخاب روش پیکرتراشی و لیپوساکشن

دومین مورد در بر گرفتن طیف‌های مختلف برای روش پیکرتراشی است. پیکرتراشی خود به دو دسته بزرگ پیکرتراشی با عمل جراحی و پیکرتراشی بدون عمل جراحی تقسیم‌بندی می‌شود. هرکدام از این روش‌ها خود دسته‌های کوچک‌تری دارد. حتی دسته‌های کوچک‌تر مانند لیفت یا تاک خود به روش‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. از این روش پیکرتراشی قدرت انتخاب بالاتری را به فرد می‌دهد. این قدرت انتخاب با توجه به شرایط مزیت مهمی است. اگر در مورد لیپوساکشن بخواهیم قضاوت کنیم، حقیقت دیگر را مشاهده خواهیم کرد.  روش لیپوساکشن فاقد این تنوع در گزینه‌ها و باز گذاشتن دست افراد متقاضی در انتخاب روش می‌باشد. از این رو این روش قدرت مانوری کمتری دارد و مزیت کمتری را نسبت به پیکرتراشی شامل می‌شود.

نیاز کمتر به استراحت

 از مزایای دیگر روش پیکرتراشی این است که فرد بعد از پشت سر گذاشتن عمل جراحی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. فرد جراحی شده به فاصله‌ای ناچیز از عمل می‌تواند زندگی روزانه یا فعالیت روتین خود را دوباره شروع کند.  روش لیپوساکشن هم تا حدودی این مزیت را دارد.

ملاحظات مشترک لیپوساکشن و پیکرتراشی

ملاحظات مشترک در روش پیکرتراشی  و لیپوساکشن

باید فراموش کرد که روش‌های پیکرتراشی و لیپوساکشن تنها یکی از راه‌های رسیدن و حفظ تناسب‌اندام می‌باشند. این دو روش ، آناتومی دستگاه گوارش را تغییر نمی‌دهند. از این رو نیاز است که بعد از این دو روش فرد سبک زندگی متعادلی را در پیش گیرد. این سبک زندگی سالم شامل داشتن فعالیت بدنی مناسب  و همچنین استفاده از یک رژیم غذایی متعادل می‌باشد. با رعایت این نکات فرد می‌تواند از تناسب‌اندام و وزنی متعادل بهره گیرد.

در مقابل اگر فرد سبک زندگی سالمی داشته ممکن است دوباره با چاقی یا عدم تناسب‌اندام روبرو شود. لذا ترکیبی از فعالیت‌های منجر به تناسب‌اندام و فعالیت‌های محافظت‌کننده از تناسب‌اندام موردنیاز می‌باشد. بهترین مرجع برای کسب مشاوره‌های بعد از عمل جراحی پیکرتراشی یا لیپوساکشن پزشک جراح می‌باشد. جراح می‌تواند با مشاوره‌های مختلف و آگاه کردن فرد جراحی شده نتایج هرکدام از این دو روش را تضمین کند.

بحث و نتیجه گیری

روش‌های پیکرتراشی و لیپوساکشن دو روش با هدف تناسب‌اندام می‌باشند. معمولاً این دو روش مکمل و تکمیل‌کننده فرایند درمانی می‌باشند که توسط دیگر روش‌ها شروع شده است. این دو روش مشابهت‌هایی با هم دارند. ولی ورای مشابهت‌ها تفاوت‌های عدیده‌ای هم بین دو این روش مشاهده می‌شود. عوارض روش و استفاده مجدد از چربی برداشته شده از مهم‌ترین تفاوت‌ها می‌باشد. همچنین میزان تنوع در انتخاب روش پیکرتراشی و لیپوساکشن از دیگر تفاوت‌ها می‌باشد. در دو دسته تفاوت فوق عملاً پیکرتراشی دست برتر را دارد. مورد سوم عدم نیاز به بستری شدن در بیمارستان و یا زمان طولانی استراحت می‌باشد که البته شدت آن از موارد بالا کمتر می‌باشد.

مقاله پیشنهادی:  BMI مناسب برای سن و جنسیت چگونه تعیین می‌شود؟

 

معرفی جراح برتر برای انجام عمل پیکرتراشی

مورد مهم در انتخاب جراحی ایمن برای تناسب‌اندام بهره‌گیری از یک جراح حاذق و آگاه می‌باشد. در زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از بهترین جراحان شهر تهران و حتی ایران است. این جراح پزشکی به روز ، ماهر و دارنده بهترین مدارک از بالاترین دانشگاه‌ها می‌باشند. جدای از موارد بالا ایشان دارای کارنامه‌ای روشن در  زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد. دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و پیکرتراشی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای دقتی زیاد عمل جراحی و همچنین دارای سعه صدر و برخوردی مناسب است. سابقه درخشان این جراح در بر گیرنده بیش از 3000 عمل جراحی با نتایج موفق است. موارد زیر پاره‌ای از  فعالیت این جراح  را شامل می‌باشد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی پیکرتراشی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و پیکرتراشی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 افراد مراجعه کننده می‌توانند برای گرفتن اطلاعاتی در زمینه فعالیت‌های درمانی به اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) مراجعه نمایند. به جز این موارد افراد متقاضی عمل می‌توانند از تجارب افراد جراحی‌شده بهره گیرند. این مورد می‌تواند کمکی درخور برای رفع دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این روش جراحی باشد. همچنین افراد برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر بهره گیرند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *