جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

پریود بعد از عمل اسلیو معده

پریود بعد از عمل اسلیو معده، تنظیم ترشح هورمون‌های بدن، بهبود چرخه قاعدگی و بهتر کردن باروری در زنان چاقی از این جمله ‌اند. این می‌تواند پاداش مضاعفی برای فرد متقاضی این عمل جراحی باشد. مطالعات مختلفی در زمینه تأثیر جراحی چاقی بر عادات ماهیانه انجام پذیرفته است. آن‌ها حاکی از تأثیر مثبت اعمال جراحی چاقی مانند عمل اسلیو معده بر عادات ماهیانه می‌باشند. در کنار کاهش وزن فرد می‌تواند از نامنظم بودن چرخه قاعدگی رهایی یابد.
پریود بعد از عمل اسلیو

پریود بعد از عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده یکی از روش پرکاربرد با نتایج ماندگار در حوزه کاهش وزن است. این روش لاغری در هر دو جنس به‌ وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زنان به‌ جز کاهش وزن و تناسب‌اندام، عمل اسلیو تأثیر ثانویه دیگری هم دارد. این اثر عمل اسلیو معده بر تنظیم میزان هورمون‌ها است که در عادت ماهیانه تأثیر چشمگیری دارد. این امر موجب منظم شدن چرخه‌های نامنظم عادت ماهیانه در زنان سابقاً چاق است. این پاداش مضافی برای این گروه از زنان است؛ یعنی هم رهایی از وزن اضافی و هم بهتر شدن چرخه‌های عادت ماهیانه و رهایی از مشکلات در بروز آن.

چاقی بلای خانمان‌ سوز

چاقی یکی از بیماری‌هایی است که در دوران مدرن بشر امروزی را گرفتار خود کرده است. کاهش تحرک، زندگی ماشینی و بالا رفتن کالری ورودی سبب اضافه‌وزن و سپس چاقی می‌گردد. چاقی به حالتی گفته می‌شود که شاخص توده بدنی فرد بیشتر از عدد 30 باشد. اگر این شاخص بین 25-30 باشد نشان‌دهنده اضافه‌وزن در فرد می‌باشد. درجات پایین چاقی معمولاً با مواردی مانند ورزش، دارودرمانی یا رژیم غذایی قابل‌کنترل است؛ اما افزایش بی‌رویه مشکلات فراوانی را برای فرد مبتلا به دنبال دارد.

کاهش تحرک، فشار بر مفاصل و بالا رفتن احتمال بروز بیماری‌های مزمن از این جمله‌اند. به‌جز موارد یاد شده عادات ماهیانه و بهداشت باروری در زنان هم می‌تواند دستخوش تغییر قرار گیرد. معمولاً وقتی شاخص توده بدنی بالاتر از 35 باشد روش‌های معمولی درمان چاقی جواب نمی‌دهد. در این حالت نیاز به مداخلات تهاجمی و جراحی می‌باشد. عمل اسلیو از بهترین اعمال جراحی برای کاهش وزن می‌باشد.

پریود بعد از عمل اسلیو معده

تأثیر عمل اسلیو معده بر عادات ماهیانه

چاقی به‌ جز اثرات مستقیم تأثیرات دیگری هم بر سلامت فرد مبتلا به چاقی دارد. یکی از موارد مداخله در روند ترشح هورمون‌ها و متعاقباً بر هم زدن نظم چرخه‌های قاعدگی است. از این رو عمل جراحی اسلیو معده به نوعی جراحی و جرح‌ و تعدیل روند متابولیسم بدن نیز هست. در این حالت هورمون‌هایی نظیر گرلین، لپتین، انسولین، تیروئید و هورمون‌های جنسی استروژن و پروژسترون متأثر از این عمل جراحی هستند.

مقاله پیشنهادی:  بی خطرترین روش عمل جراحی لاغری

تأثیر عمل اسلیو معده

تأثیر عمل اسلیو معده بر تعادل هورمونی در چرخه قاعدگی زنان

در حالت کلی نامتعادل بودن هورمون‌های جنسی در زنان شایع بیشتر از مردان اتفاق می‌افتد. پیامد بالا بودن سطح تستوسترون و در مقابل پایین بودن سطح استروژن احتمال ابتلای به بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) بالا می‌برد. البته گاهی در زنان سطوح بالاتری از استروژن نسبت هورمون پروژسترون وجود دارد. بالا بودن مقادیر استروژن امری است که با اضافه‌وزن رابطه دارد.

این امر به این معنی است که بالا بودن استروژن منجر به بروز نشانه‌هایی مانند قاعدگی نظیر نفخ، ورم کردن سینه و نوسانات خلقی می‌شود؛ اما علی‌ رغم داشتن این نشانه چرخه قاعدگی اتفاق نمی‌افتد. چاقی و توزیع چربی تأثیر بالای در میزان ترشح هورمون‌ها در بدن دارد. عمل اسلیو معده با کاهش وزن و پایین آوردن توزیع چربی نقش مؤثری در تنظیم هورمون‌های بدن و منظم شدن چرخه قاعدگی دارند.

در این زمینه مطالعات زیادی انجام گرفته است. یکی از این مطالعه با جامعه آماری 515 زن چاق انجام پذیرفت. در میان این زنان، 6/38 درصد قاعدگی منظم داشتند. بعد از عمل جراحی چاقی این درصد به 25 درصد کاهش یافت. این مقدار تأثیر معناداری را در منظم شدن چرخه‌های قاعدگی نشان می‌دهد.

تأثیر عمل اسلیو معده بر تخمک‌گذاری در چرخه قاعدگی زنان چاق

این مورد یک مشکل شایع در زنان چاق در سال‌های باروری آن‌ها است. عدم تخمک‌گذاری به معنی این است که در طول چرخه قاعدگی تخمکی از تخمدان زن در طول دوره قاعدگی آزاد نمی‌شود. پیامد این ماجرا بی‌نظمی، تناوب یا از میان رفتن چرخه‌های قاعدگی است. در مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته شده است، نشان داده شده که کاهش حتی 5 درصدی وزن می‌تواند سبب بهبودی در این روند شود.

مطالعه‌ای در جامعه 98 نفری از زنان چاق صورت گرفت. مشاهده شد که بعد از عمل جراحی چاقی در 71.4 درصد زنان بهبود در چرخه‌های قاعدگی وجود داشت. همچنین همین بهبود چرخه قاعدگی منجر به ادامه روند کاهش وزن شد. دلیل این برقراری دوباره تعادل در ترشح هورمون جنسی فرد جراحی شده بود.

مقاله پیشنهادی:  تغذیه بعد از عمل بای پس معده

تأثیر عمل اسلیو معده بر باروری

تأثیر عمل اسلیو معده بر باروری

نامنظم یا متناوب بودن چرخه‌های قاعدگی می‌تواند احتمال ناباروری را در زنان چاق بالاتر ببرد. این امر می‌تواند از طریق ابتلا به بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رخ دهد. شیوع این بیماری نشاءت گرفته از تعادل هورمونی در 6 تا 12 درصد از زنان آمریکایی در سنین باروری است. این بیماری سبب بزرگ شدن تخمدان‌ها از طریق پر شدن کیست‌ها از مایع (فولیکول) خواهد شد.

گرفتار این بیماری شدن احتمال ابتلا به چندین مشکل را بالا می‌رود. این موارد شامل ناباروری، چاقی و بیماری‌های سندرم متابولیک (دیابت، آپنه خواب، بالا بودن کلسترول خون) است. علی‌رغم بود درمان قطعی برای بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک، عمل اسلیو معده تأثیر خوبی بر این بیماری دارد. بر اساس مطالعات انجام گرفته، عمل اسلیو معده مؤثرترین و پایاترین روش برای درمان بیماران است. جراحی چاقی موجب کاهش بروز بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک از 45.6% به 6.8% می‌شود. متعاقب این ناباروری نیز از 18.2% به 4.3% کاهش می‌یابد. جدای از موارد یاد شده عوارض بارداری نیز کاسته می‌شود. حتی کاهش وزن 5 درصدی نیز می‌تواند منجر به پاره‌ای از این نتایج شگرف شود.

برای اطلاعات بیشتر پاکدست زیر را گوش دهید

انتخاب جراح مناسب در زمینه عمل اسلیو معده

 از نتایج عمل اسلیو معده فراوان گفتیم؛ اما شرط به دسـت آمدن نتیجه مناسب انتخاب یک جراح ماهر و دلسوز است. پیشنهاد ما در این زمینه دکتر علیرضا آذر پیکان است. ایشان از پزشکان ماهر و مجرب در زمینه جراحی به‌ویژه چاقی است. پاره‌ای از سوابق ایشان موارد زیر را در بر می‌گیرد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان از دانشگاه تهران
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • داشتن بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

جراحی ایمن با بهترین وسایل و بالاترین دقت می‌تواند رهاورد این عمل جراحی باشد. شما می‌توانید با راحت‌ترین روش (از طریق شماره‌های زیر) با ایشان تماس گرفته و در مورد نحوه عمل جراحی با ایشان مشورت نمایید:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵
مقاله پیشنهادی:  مدت زمان عمل لاپاراسکوپی

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان

مراقبت‌ های بعد از عمل جراحی اسلیو

اما با انتخاب پزشک جراح ماهر و گرفتن اطلاعات کامل از ایشان عمل جراحی انجام می‌شود. عمل اسلیو مبتنی بر برداشتن قسمت بزرگی از معده می‌باشد. بعد از عمل باقیمانده معده لوله‌ای باریک و موزی شکل است که به روده متصل می‌شود. با کاهش حجم معده و ترشح هورمون‌هایی مانند گرلین فرد به‌تدریج لاغر می‌شود.

این عمل همراه با بیهوشی بوده و بعد از عمل جراحی و به هوش آمدن معمولاً فرد در بیمارستان یا کلینیک مدت کوتاهی تحت نظر باقی می‌ماند. بعد از انجام عمل نیاز به مراقبت و احتیاط‌هایی وجود دارد. این مراقبت پایایی نتایج عمل را تضمین کرده و موجب بهبودی فرد جراحی شده می‌شود. این اقدامات شامل موارد زیر هستند:

  • استراحت به میزان کافی
  • پرهیز از فعالیت با شدت بالا
  • مراقب از زخم جهت بهبودی زودتر
  • رعایت یک رژیم غذایی متعادل
  • اجتناب از استعمال دخانیات
  • پوشیدن لباس‌های مناسب
  • مصرف داروها و مکمل‌های دارویی موردنیاز
  • مراجعه به‌موقع جهت ویزیت مجدد توسط پزشک جراح

سخن پایانی

چاقی یکی از بیماری‌هایی است که موجب کاهش تحرک و بالا بردن احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شود. به‌جز موارد یاد شده عادات ماهیانه، چرخه‌های قاعدگی و بهداشت باروری فرد نیز ممکن است لطمه ببیند.

در مطالعات زیادی مشاهده شده که عمل جراحی چاقی از بهترین روش‌ها برای تنظیم دوباره هورمون‌های بدن، بهتر شدن عادات ماهیانه و بیماری‌های مربوط به آن است. یکی از بهترین روش‌های جراحی چاقی، عمل اسلیو معده است. نتایج پایا و عوارض ناچیز از بهترین مزایای این عمل جراحی است.

جراح فلوشیپ فوق تخصصی چاقی دکتر آذرپیکان

دکتر علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاغری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراح چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *