جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

فلوشیپ لاپاراسکوپی چیست؟

فلوشیپ لاپاراسکوپی چیست؟ این دوره برای جراحان و متخصصان علاقه مند به کسب دانش و مهارت برای ایجاد یک حرفه در لاپاراسکوپی مناسب است. لاپاراسکوپی نوعی روش جراحی است که به جراح این امکان را می دهد تا بدون نیاز به ایجاد برش های بزرگ در پوست به داخل شکم و لگن دسترسی پیدا کند. این روش به عنوان جراحی سوراخ کلید یا جراحی کم تهاجمی نیز شناخته می شود.
فلوشیپ لاپاراسکوپی چیست

فلوشیپ لاپاراسکوپی چیست

انواع مختلفی از روش ها توسط موسسات پزشکی در سراسر جهان ارائه می شود. در حالی که یک متخصص پزشکی در بهترین موقعیت برای تصمیم گیری در مورد گزینه جراحی مناسب برای شما است، برای شما قابل درک است که در مورد آن سوال داشته باشید. ممکن است در مورد درد یا آسیب پس از عمل جراحی شک داشته باشید. باید به خاطر داشته باشید که هیچ سوالی بی اهمیت نیست و از این رو، هرگز نباید در پرسیدن از پزشک خود تردید کنید. لاپاراسکوپی یکی از شیوه های نوین جراحی است که با حداقل برش و حداقل زمان ریکاوری انجام می شود که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

فلوشیپ لاپاراسکوپی چیست؟

این دوره برای جراحان و متخصصان علاقه مند به کسب دانش و مهارت برای ایجاد یک حرفه در لاپاراسکوپی مناسب است.  مهم نیست که شما یک جراح عمومی باشید یا یک جراح متخصص، امروزه لاپاراسکوپی بخشی جدایی ناپذیر از جراحی عمومی و گوارش است.

لاپاراسکوپی می تواند برای کمک به تشخیص طیف وسیعی از بیماری هایی که در داخل شکم یا لگن ایجاد می شوند استفاده شود. همچنین می‌ توان از آن برای انجام روش‌ های جراحی، مانند برداشتن یک عضو آسیب‌ دیده یا بیمار، یا برداشتن نمونه بافت برای آزمایش‌های بیشتر (بیوپسی) استفاده کرد. لاپاراسکوپی بیشتر در موارد زیر استفاده می شود:

  • زنان

تحقیق و درمان بیماری های مؤثر بر دستگاه تناسلی زنان

  • گوارش

مطالعه و درمان شرایط مؤثر بر دستگاه گوارش

  • اورولوژی

مطالعه و درمان شرایط مؤثر بر سیستم ادراری

فلوشیپ چیست؟

فلوشیپ (Fellowship) در رشته های علوم پزشکی به عنوان یک دوره تکمیلی محسوب می شود. پزشکان می توانند پس از گذراندن دوران پزشکی عمومی و گرفتن تخصص، در دوره های فلوشیپ شرکت کنند.

لاپاراسکوپی چیست؟

لاپاراسکوپی نوعی روش جراحی است که به جراح این امکان را می دهد تا بدون نیاز به ایجاد برش های بزرگ در پوست به داخل شکم و لگن دسترسی پیدا کند. این روش به عنوان جراحی سوراخ کلید یا جراحی کم تهاجمی نیز شناخته می شود. لاپاراسکوپی نسبت به سایر جراحی ها درد کمتری دارد و معمولاً برای تشخیص و درمان اندام های داخل لگن یا ناحیه شکم استفاده می شود.اجزای کلیدی مورد استفاده در این جراحی یک لاپاروسکوپ (لوله بلند و نازک) است که با یک دوربین با وضوح بالا مونتاژ شده است.

مقاله پیشنهادی:  مزایا و معایب عمل بای پس معده

این عمل به طور کلی برای بررسی اندام های شکمی استفاده می شود. این ابزار از طریق برش وارد می شود و همانطور که در امتداد حرکت می کند، دوربین تصاویر را به یک مانیتور ویدئویی می فرستد تا جراح ببیند. لاپاراسکوپ در درمان های مختلفی مانند آپاندیسیت، بستن لوله ها، هیسترکتومی و غیره استفاده می شود.

فلوشیپ لاپاراسکوپی چیست

تفاوت جراحی باز و جراحی لاپاراسکوپی

تفاوت عمده بین جراحی باز و جراحی لاپاراسکوپی در اندازه برش است. جراحی باز یک روش سنتی است که در آن یک یا چند برش منفرد که چندین سانت طول دارد، برای دسترسی به شکم ایجاد می‌ شود. در مقابل، جراحی لاپاراسکوپی یک جراحی کم تهاجمی است که از چندین برش یک چهارم یا کمتر استفاده می کند. در اینجا، جراح از ابزار مخصوص لاپاراسکوپی استفاده می کند که به انجام روش ها با استفاده از برش های بسیار کوچک کمک می کند. لاپاراسکوپی از تکنیک های پیشرفته تری در مقایسه با جراحی باز استفاده می کند.

از این رو، بسیاری از افراد لاپاراسکوپی را به جراحی باز ترجیح می دهند. علاوه بر این، یک فرد به زمان بیشتری برای بهبودی پس از جراحی باز نسبت به جراحی لاپاراسکوپی نیاز دارد. بر اساس گزارش‌ ها، روش لاپاراسکوپی معمولاً باعث از دست دادن خون کمتر، تروما کمتر و بهبود سریع‌ تر با کاهش بستری شدن در بیمارستان در مقایسه با جراحی باز می‌ شود. جراحی باز می‌ تواند باعث ماندن طولانی‌ تر در بیمارستان، زخم‌ های بزرگ‌ تر، درد بیشتر و خطرات بالاتر عوارضی مانند عفونت و خونریزی شود.

لاپاراسکوپی معده چیست

جراحی لاپاروسکوپی بای پس معده (GBP) یک روش جراحی است که شامل ایجاد یک کیسه معده است. این روش برای کاهش وزن قابل توجه و طولانی مدت در بیمارانی که به شدت چاق هستند انجام می شود. لاپاراسکوپی معده تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، بنابراین هیچ دردی در طول عمل احساس نمی کنید. در طول لاپاراسکوپی، جراح یک یا چند برش کوچک در شکم ایجاد می کند. اینها به جراح اجازه می دهد تا لاپاراسکوپ، ابزارهای جراحی کوچک و لوله ای را که برای پمپاژ گاز به داخل شکم استفاده می شود، وارد کند.

این باعث می شود جراح راحت تر به اطراف نگاه کند و عمل کند. پس از عمل، گاز از شکم شما خارج می شود، برش ها با بخیه بسته می شوند و یک پانسمان اعمال می شود. اغلب می توانید در همان روز لاپاراسکوپی معده خود به خانه بروید، اگرچه ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بمانید.

مقاله پیشنهادی:  ارزانترین عمل لاغری

لاپاراسکوپی معده

بهترین بیمارستان برای عمل لاپاراسکوپی

با توجه به آن که این عمل دوران ریکاوری کوتاهی دارد، بر کاهش هزینه های بیمارستان تاثیر گذار است. انجام این عمل در بیمارستان خصوصی مقرون به صرفه است و بیمه نامه ها بخشی از هزینه های عمل لاپاراسکوپی را پوشش می دهند.از آنجایی که اکثر جراحی های لاپاراسکوپی تحت بیهوشی عمومی انجام می شوند، باید از چند طریق برای این کار آماده شوید. شما باید حدود هشت ساعت قبل از جراحی از خوردن یا نوشیدن خودداری کنید.

این برای جلوگیری از حالت تهوع ناشی از بیهوشی است. همچنین باید ترتیبی دهید که شخصی شما را پس از عمل به خانه برساند. هنگامی که از لاپاراسکوپی برای تشخیص بیماری استفاده می شود، این روش معمولا 30 تا 60 دقیقه طول می کشد. اگر جراح در حال درمان بیماری باشد، بسته به نوع جراحی که انجام می شود، زمان بیشتری طول خواهد کشید. احتمالاً می‌ توانید همان روز به خانه بروید. پزشک شما ممکن است دستورالعمل های خاص تری در مورد داروهایتان به شما بدهد.

بهترین دکتر لاپاراسکوپی

یک پزشک مناسب برای لاپاراسکوپی باید بر این مهارت ها تسلط کافی داشته باشد:

  • شناسایی تکنیک های دسترسی و بسته شدن
  • نشان دادن طیف وسیعی از تکنیک های بخیه زدن و گره زدن
  • انجام اقدامات کلیدی جراحی لاپاراسکوپی با بهبود هماهنگی دست و چشم
  • درک عمق و دقت جراحی

بهترین دکتر لاپاراسکوپی

دکتر فلوشیپ آذرپیکان

دکتر آذرپیکان فلوشیپ انکوسرجری  و لاپاراسکوپی پیشرفته را از دانشگاه تهران کسب نمودند و توانایی انجام انواع جراحی چاقی اعم از (اسلیو معده/بای پس معده) و سرطانهای معده و دستگاه گوارش را به صورت پیشرفته و لاپاراسکوپی دارند. همچنین ایشان دوره یک ماهه فلوشیپ جراحی های لاپاراسکوپی پیشرفته کلورکتال(روده بزرگ و رکتوم) را در دانشگاه شیراز گذرانده اند.

دکتر سید علیرضا آذر پیکان موفق شده اند که برای اولین بار سیستم جراحی لاپاراسکوپیک را در شهرستان لردگان راه اندازی کنند. ایشان در طی این دو سال بیش از ۳۰۰۰ عمل جراحی موفق برای مردم محروم آن منطقه انجام دادند. همچنین با انجام عمل های جراحی لاپاراسکوپیک آپاندیس، کیسه صفرا، فتق و… کمک فراوانی به مردم منطقه نمودند.

مقاله پیشنهادی:  هزینه عمل باریاتریک (جراحی چاقی)

عمل لاپاراسکوپی معده

لاپاراسکوپی نوعی روش جراحی است که به جراح این امکان را می دهد تا بدون نیاز به ایجاد برش های بزرگ در پوست به داخل شکم (شکم) و لگن دسترسی پیدا کند.

هزینه عمل لاپاراسکوپی

این جراحی مقرون به صرفه است و بر اساس سابقه پزشکی، عوارض سلامتی و کیفیت مراقبت های بهداشتی، قیمت ممکن است متفاوت باشد. برخی از بیمه نامه ها بخشی از هزینه های جراحی لاپاراسکوپی را پوشش می دهند.

هزینه عمل لاپاراسکوپی معده

هرینه این عمل با توجه به دستمزد جراح، بیمارستان مورد نظر و هزینه ی اتاق عمل تعیین می گردد. علاوه بر آن هرچه بیمار مدت طولانی تری را در بیمارستان بگذارند، هزینه لاپاراسکوپی عمل اسلیو معده افزایش می یابد.

هزینه عمل لاپاراسکوپی معده

جمع بندی

یکی از روش های جدید جراحی، عمل لاپاراسکوپی می باشد. جراحی لاپاراسکوپی یک روش جراحی کم تهاجمی است که در نواحی شکم و لگن استفاده می شود. در طول لاپاراسکوپی معده می توان از برش های بزرگ اجتناب کرد زیرا جراح از ابزاری به نام لاپاراسکوپ استفاده می کند. جراح شما از لاپاراسکوپ – یک میله تلسکوپی نازک با یک دوربین در انتها – برای دیدن داخل بدن شما بدون باز کردن کامل آن استفاده می کند. در واقع به جای برش بزرگ لازم برای جراحی باز شکم، جراحی لاپاراسکوپی از دو تا چهار برش کوچک استفاده می‌ کند.

یکی برای دوربین و دیگری برای ابزار جراحی است. یک لوله کوچک که دارای یک منبع نور و یک دوربین است که تصاویری از داخل شکم یا لگن را به مانیتور تلویزیون منتقل می کند. جراحی کم تهاجمی را می‌ توان «جراحی سوراخ کلید» نیز نامید که به همان برش‌ های کوچک اشاره دارد.

مزایای این روش نسبت به جراحی باز سنتی عبارتند از:

  • اقامت کوتاه‌ تر در بیمارستان
  • زمان بهبودی سریع‌ تر
  • درد و خونریزی کمتر پس از عمل
  • کاهش جای زخم

جراح فلوشیپ فوق تخصصی چاقی دکتر آذرپیکان

دکتر علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراح چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *