جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران

بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران، با برنامه ریزی یک جلسه مشورت پزشک متخصص کشف کنید که کدام روش کاهش چربی برای موقعیت شما، بودجه مورد نظر، شما مناسب‌ تر است.
بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران

بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران

پیکرتراشی می تواند چربی ها را از بین ببرد، قسمت هایی از بدن را شکل دهد و پوست را سفت کند. لیپولیز یک گزینه غیرجراحی است که از سرما، گرما، لیزر و روش های دیگر استفاده می کند. گزینه های جراحی عبارتند از تاک، لیفت و لیپوساکشن. جراحی خطرات بیشتر و بهبودی طولانی‌ تری دارد، اما معمولاً نتایج قابل‌ توجه‌ تری ارائه می‌ دهد.

بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران

عمل پیکر تراشی چیست

کانتورینگ بدن یا پیکرتراشی یک روش پزشکی یا جراحی است که هدف آن تغییر شکل بخشی از بدن است. پیکرتراشی ممکن است شامل مراحل زیر باشد:

  • خلاص شدن از شر پوست اضافی
  • از بین بردن چربی اضافی
  • تغییر شکل دادن یا فرم دادن ناحیه

کانتورینگ بدن معمولا به کاهش وزن کمک نمی کند. در عوض، به شکل‌ دهی بدن کمک می‌ کند. بنابراین به نواحی خاصی که کاهش وزن در آن‌ها موثر نیست یا پس از کاهش وزن قابل توجه منجر به ایجاد پوست اضافی می‌ شود، کمک می‌ کند. پیکرتراشی معمولا شامل مراحل زیر است :

مرحله 1 – داروهای بیهوشی

داروهای بیهوشی برای راحتی شما در طول عمل جراحی تجویز می شوند. انتخاب ها شامل آرامبخشی داخل وریدی و بیهوشی عمومی است. پزشک بهترین انتخاب را برای شما توصیه خواهد کرد.

مرحله 2 – برش

تمام روش های کانتورینگ بدن نیاز به برش های بزرگ برای برداشتن پوست اضافی دارند. در بسیاری از موارد، این برش ها ممکن است گسترده باشند. طول برش و الگوی برش به مقدار و محل پوست اضافی که باید برداشته شود و همچنین ترجیحات شخصی و قضاوت جراحی پزشک شما بستگی دارد. تکنیک‌ های پیشرفته معمولاً اجازه می‌ دهند برش‌ ها در مکان‌ های استراتژیک قرار بگیرند که در بیشتر انواع لباس‌ ها پنهان شوند، اما همیشه اینطور نیست. کانتورینگ بدن اغلب به صورت مرحله ای انجام می شود.

شرایط و اهداف خاص شما و همچنین بهترین قضاوت جراح پلاستیک شما، همگی بر نحوه تعیین طرح جراحی توسط پزشک تأثیر خواهند گذاشت. اگرچه ممکن است دو سال یا بیشتر طول بکشد تا تمام وزن اضافی را از دست بدهید، ممکن است به همان اندازه طول بکشد تا نتایج پیکرتراشی بدن شما کامل شود.

پیکرتراشی

انواع روش های پیکر تراشی

پیکرتراشی بدن به مجموعه ای از درمان ها اطلاق می شود که به طور دائم سلول های چربی را برای داشتن اندامی باریک تر و حجیم تر از بین می برد. انواع مختلفی از درمان های کاهش چربی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چه چیزی این روش‌ های پیکر تراشی بدن را از یکدیگر متفاوت می‌کند و کشف کنید که کدام روش کاهش چربی برای موقعیت، بودجه، بدن و اهداف زیبایی شناختی شما مناسب‌ تر است.

دو نوع اصلی پیکرتراشی بدن، روش جراحی و غیر جراحی هستند. علی‌ رغم این تقسیم‌ بندی، تمام درمان‌ های کاهش چربی با از بین بردن سلول‌ های چربی، فیزیک را باریک می‌ کنند و به بدن فرم جدیدی می دهند. این درمان‌ ها و عمل لاغری به‌ ویژه برای مردان و زنانی مناسب است که زندگی فعال و سالمی دارند، اما همچنان با برآمدگی‌ های چربی جدا شده‌ ای که در مقابل رژیم غذایی و ورزش مقاومت می‌ کنند، دست و پنجه نرم می‌ کنند. حوزه های درمانی محبوب پیکرتراشی بدن عبارتند از:

  • شکم برای کاهش چربی شکم
  • پهلوها برای کاهش باسن و چربی های دور پهلو و شکم
  • ران ها برای کاهش چربی داخلی و خارجی ران
  • ناحیه زیر چانه ای یا غبغب برای کاهش چربی های دوگانه چانه و گردن
  • ناحیه بالای بازوها
  • ناحیه پشت و زیر بغل (برای کاهش برآمدگی سوتین)
مقاله پیشنهادی:  BMI مورد تایید بیمه برای جراحی چاقی

از انواع روش های پیکر تراشی با جراحی می توان به این موارد اشاره کرد:

پیکرتراشی لیپوساکشن

لیپوساکشن

یکی از روش های پیکر تراشی بدن لیپوساکشن است. در طی این عمل جراحی که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، جراح با استفاده از چاقوی جراحی برشی ایجاد می کند. سپس جراح یک لوله تیز و توخالی که به عنوان کانولا شناخته می شود را در محل برش قرار می دهد. در روش لیپوساکشن، جراح از کانولا برای ضربه زدن به رسوبات چربی برای شکستن سلول های چربی استفاده می کند. سپس سلول های چربی به صورت دستی از طریق کانولا با استفاده از مکانیزم مکش از بدن خارج می شوند. یک کاندید ایده آل برای لیپوساکشن دارای وزن ثابت و رسوبات چربی موضعی است که با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی روند. در حالی که لیپوساکشن به طور معمول نیاز به بیهوشی عمومی دارد، می توان آن را به عنوان یک جراحی سرپایی انجام داد.

جراحی کانتورینگ بدن اغلب برای دستیابی به کانتور مورد نظر پس از کاهش وزن زیاد ضروری است. لیفت زمانی ضروری است که پوست اضافی یا مناطقی وجود داشته باشد که نتایج لیپوساکشن کافی نباشد. در بسیاری از موارد، برخی از روش ها را می توان با هم ترکیب کرد. جراح شما قبل از توصیه یک تکنیک جراحی خاص، تجزیه و تحلیل عمیقی از عادت بدن و سبک زندگی شما انجام می دهد. لیفت های جراحی برش پوست عبارتند از:

ابدومینوپلاستی (تامی تاک)

تامی تاک – که به نام ابدومینوپلاستی نیز شناخته می شود – یک عمل جراحی زیبایی و یک جراحی چاقی برای بهبود شکل و ظاهر شکم است. در حین انجام عمل شکم، پوست و چربی اضافی از شکم برداشته می شود. بافت همبند در شکم (فاسیا) معمولاً با بخیه نیز سفت می شود.

لیفت بدن

لیفت بدن

لیفت کامل پایین تنه، افتادگی باسن، شکم، کمر، باسن و قسمت بیرونی ران را در یک روش درمان می کند. الگوهای برش متفاوت است و ممکن است شامل یک برش محیطی در اطراف بدن برای برداشتن پوست و چربی اضافی باشد.

جراحی ژنیکوماستی

الگوهای برش در عمل ژنیکوماستی برای بلند کردن سینه های افتاده مردان بر اساس مقدار پوست اضافی که باید برداشته شود تعیین می شود. ممکن است یک یا ترکیبی از برش ها برای کاهش اندازه سینه مردان، صاف کردن و افزایش خطوط سینه استفاده شود.

لیفت سینه

الگوهای برش برای بلند کردن سینه های افتاده زنان بر اساس مقدار پوست اضافی که باید برداشته شود تعیین می شود. اینها ممکن است شامل یک یا ترکیبی از برش‌ ها در یک الگوی دایره‌ ای در اطراف آرئول، در یک خط امتدادی از آرئول تا چین سینه و به صورت افقی در امتداد چین سینه باشد. همچنین ممکن است برای افزایش شکل و اندازه سینه، ایمپلنت سینه توصیه شود.

پیکرتراشی لیفت بازو

لیفت بازو

افتادگی پوست بالای بازو با برشی از ناحیه زیر بغل که در امتداد داخل یا پشت بازو امتداد دارد درمان می شود. اگر نواحی دیگری از پوست اضافی وجود داشته باشد، ممکن است برش های اضافی روی بازوها لازم باشد.

مقاله پیشنهادی:  جدیدترین عمل جراحی شکم سال 1403

لیفت ران

تغییر شکل قسمت داخلی ران از طریق برش هایی در کشاله ران انجام می شود که می تواند به سمت پایین تا زانو در امتداد درز ران گسترش یابد. بهبود خطوط بیرونی ران ممکن است نیاز به یک برش داشته باشد که از کشاله ران اطراف ران کشیده شود.

پیکرتراشی بدن بدون جراحی

پیکرتراشی بدن بدون جراحی، سلول های چربی را با استفاده از یک رویکرد طبیعی تر از بدن خارج می کند. این درمان ها از انرژی خاصی برای از بین بردن سلول های چربی زیر سطح پوست استفاده می کنند. این فرآیند به عنوان لیپولیز (“لیپو” = چربی + “لیز” = مرگ سلولی شناخته می شود.) این سلول های چربی از ذخیره چربی ناتوان هستند و دیگر هدف خود را برای بدن انجام نمی دهند. در پاسخ، سیستم لنفاوی سلول‌ های چربی آسیب‌ دیده را جمع‌ آوری کرده و آن‌ ها را به شکل مواد زائد از بدن خارج می‌ کند.

این درمان ها نیازی به استراحت ندارند، عوارض جانبی کمی دارند و معمولاً 6 تا 12 هفته طول می کشد تا نتایج را نشان دهند. درمان‌ های مختلف کاهش چربی غیر جراحی از انرژی‌ های متفاوتی برای از بین بردن سلول‌ های چربی استفاده می‌ کنند. این انرژی ها شامل انرژی سرد، انرژی حرارتی، اولتراسوند یا فرکانس رادیویی است. این رویکردهای مختلف برای القای لیپولیز (مرگ سلول های چربی) درمان های مختلف را با مزایا و معایبشان از یکدیگر متمایز می کند.

از انواع روش های پیکر تراشی بدون جراحی می توان به این موارد اشاره کرد:

پیکرتراشی بدون جراحی

  • Coolsculpting

این یک درمان مبتنی بر سرما است که سلول های چربی را تا حد مرگ منجمد می کند. این فرآیند به عنوان کرایولیپولیز یا مرگ سلول های چربی ناشی از سرما شناخته می شود. CoolSculpting صنعت پیکر تراشی بدن را به عنوان محبوب ترین درمان برای کاهش چربی غیر جراحی حاکم می کند. علاوه بر این، این تنها درمانی است که توسط FDA برای از بین بردن سلول های چربی سرسخت با استفاده از فناوری خنک کننده تایید شده است.

  • Sculpsure

این یک درمان مبتنی بر حرارت است که از لیزر برای ذوب سلول های چربی با استفاده از انرژی حرارتی استفاده می کند. این درمان ها را می توان “لیزر لیپو” یا “لیزرهای رفع چربی” نیز نامید.

  • truSculpt و Vanquish

اینها درمان‌های کاهش چربی هستند که از فرکانس رادیویی (RF) استفاده می‌کنند. انرژی RF آب را در سلول های چربی هدف قرار می دهد و در نهایت انرژی حرارتی سلول را مختل می کند. کارشناسان توافق دارند که انرژی RF به اندازه روش های پیکر تراشی بدن با استفاده از انرژی های سرما یا گرما باعث کاهش چربی نمی شود.

  • UltraShape

این روش با استفاده از انرژی اولتراسوند چربی را کاهش می‌ دهد. این درمان ها با استفاده از ارتعاشات مکانیکی سلول های چربی را مختل می کنند. UltraShape و گزینه های مشابه به طولانی ترین زمان درمان در مقایسه با سایر انواع کاهش چربی نیاز دارند. علاوه بر این، آنها اغلب کمترین تأثیر را در بین تمام گزینه های پیکر تراشی بدن دارند.

پیکرتراشی در تهران

پیکر تراشی در تهران

با توجه به بالا بودن هزینه ها در تهران و برخوردار بودن از امکانات بیشتر و دستمزد متفاوت متخصص پیکرتراشی در تهران، هزینه عمل پیکرتراشی در تهران نسبت به شهرهای کوچک بالاتر خواهد بود.

مقاله پیشنهادی:  حلقه معده بهتر است یا بالون معده

 

بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران

بهترین راه برای تعیین اینکه کدام گزینه پیکرتراشی برای شما مناسب است، برنامه ریزی یک جلسه مشورت با بهترین دکتر پیکرتراشی تهران است. دکتر سید علیرضا آذرپیکان، فلوشیپ تخصصی جراح چاقی، لاپاراسکوپی، جراحی سرطان، از تجارب ارزشمندی در زمینه عمل های پیکرتراشی برخوردار هستند.

در طول جلسه، ایشان شما وضعیت شما را ارزیابی می‌ کند و به اهداف زیبایی‌ شناختی شما گوش می‌ دهد تا توصیه کند که کدام درمان خاص برای ایجاد ظاهر لاغر و فرمی که انتظارش را دارید، مناسب‌ تر است. همچنین می توانید با دنبال کردن اینستاگرام بهترین دکتر پیکر تراشی در تهران به اطلاعات بیشتری در این باره دست پیدا کنید.

 

هزینه عمل پیکرتراشی در تهران

هزینه عمل پیکرتراشی در تهران

درمان‌ های پیکرتراشی معمولاً مؤثرتر از جایگزین‌ های غیر تهاجمی هستند. هزینه این عمل شامل صورتحساب جراح، چاقوی جراحی، بخیه ها و اسکارها، بیهوشی عمومی خواهد بود.

قیمت پیکرتراشی کل بدن

هزینه پیکر تراشی بر اساس تعداد ابزار مورد استفاده در طول درمان و همچنین محل زندگی شما متفاوت است. بسته به ناحیه ای که روی بدنتان هدف قرار گرفته اید، ممکن است ابزار متفاوتی لازم باشد. پیکرتراشی یک عمل زیبایی است، بنابراین معمولاً تحت پوشش بیمه نیست. هزینه پیکرتراشی بدن یا کانتورینگ با توجه به تعداد نواحی تعیین شده، مقدار رسوبات چربی و نوع تکنیک انتخابی برای شما متفاوت می باشد.

هزینه پیکر تراشی شکم و پهلو

تعیین روش پیکرتراشی برای شکم و پهلوها با توجه به میزان چربی، توقعات شما و شرایط بدنی شما تعیین می گردد. بنابراین بنا به روش انتخابی، محل انجام عمل و دستمزد جراح هزینه پیکرتراشی شکم و پهلو متغیر است.

فیلم عمل پیکرتراشی

جمع بندی

پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن یک روش پزشکی است که هدف آن تغییر شکل بخشی از بدن است. پیکرتراشی به نواحی خاصی که کاهش وزن در آن‌ ها موثر نیست یا پس از کاهش وزن قابل توجه منجر به ایجاد پوست اضافی می‌ شود، کمک می‌ کند و به آن فرم جدیدی می بخشد.

هر دو روش جراحی و غیرجراحی پیکرتراشی بدن نتایج طولانی مدتی را ارائه می دهند. هنگامی که سلول های چربی از بدن حذف می شوند، نمی توانند جایگزین شوند و دوباره رشد کنند. این روش منجر به کاهش دائمی چربی در ناحیه درمان می شود. با این حال، اگر فرد در نواحی اطراف وزن اضافه کند، این نتایج ممکن است مبهم باشد.

بنابراین، صرف نظر از درمانی که انتخاب می کنید، حفظ یک سبک زندگی سالم و وزن ثابت ضروری است. از جمله روش های پیکرتراشی می توان به لیپوساکشن، لیفت، ابدومینوپلاستی و روش های غیرجراحی اشاره کرد. لازم است که با مشورت پزشک متخصص کشف کنید که کدام روش کاهش چربی برای موقعیت شما، بودجه مورد نظر، بدن و اهداف و توقعات شما مناسب‌ تر است. هزینه کانتورینگ بدن با توجه به تکنیک انتخابی، محل انجام عمل، دستمزد جراح و ابزار مورد استفاده تعیین می گردد.

جراح فلوشیپ فوق تخصصی چاقی دکتر آذرپیکان

دکتر علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراح چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *