جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

BMI مورد تایید بیمه برای جراحی چاقی

BMI مورد تایید بیمه برای جراحی چاقی چیست ؟اصلی ترین و مهم ترین شرط شرکت های بیمه برای پوشش هزینه های جراحی چاقی بررسی پزشک متخصص و داشتن BMI مورد تائید بیمه برای جراحی چاقی است. اگر فردی دارای BMI 40 و بیماری های ناشی از اضافه وزن باشد، بیمه شرایط این فرد را برای پوشش هزینه ها بررسی خواهد کرد.
BMI مورد تایید بیمه جراحی چاقی

BMI مورد تایید بیمه برای جراحی چاقی

با توجه به سبک زندگی امروزی، چاقی و اضافه وزن در کشور ما در حال افزایش است. همچنین مشکلات ناشی از چاقی، سلامت جسمی و روحی افراد را تهدید می کند.

به همین سبب، افراد دارای اضافه وزن خواهان کاهش وزن هستند. از طرفی، کاهش وزن برای افراد دارای چاقی مفرط، بدون کمک پزشک، تقریباً غیرممکن است.

جراحی کاهش وزن که جراحی چاقی نیز نامیده می شود، گزینه ای برای کاهش وزن برای بیماران با BMI بالا است. جراحی چاقی می تواند به بیماران در کنترل وعده غذایی آنان کمک کند. همچنین، این جراحی منجر به محدود کردن مقدار جذب کالری بدن بیماران می شود. در ادامه موارد زیر در خصوص هزینه های جراحی چاقی مورد بحث قرار می گیرد.

  • BMI مورد تایید بیمه
  • شرایط انجام جراحی چاقی با بیمه
  • BMI مورد تایید بیمه های پایه
    • بیمه های پایه و پوشش هزینه جراحی های چاقی
  • BMI مورد تایید بیمه تکمیلی
    • چگونه برای پرداخت هزینه جراحی چاقی توسط بیمه اقدام کنیم؟
  • بی ام آی مورد تایید بیمه
  • بی ام آی مورد قبول بیمه نیروهای مسلح
  • سخن آخر در رابطه با BMI مورد قبول بیمه

بی ام آی مورد تایید بیمه

BMI مورد تایید بیمه

یکی از نگرانی های اصلی افراد در خصوص جراحی های چاقی، هزینه نسبتاً بالای این جراحی است. هزینه جراحی چاقی شامل موارد متعددی است.

هر کدام از مواردی مانند حقوق جراح، هزینه های اتاق عمل، دستمزد کادر اتاق عمل، هزینه مربوط به مواد و ابزارهای مورد استفاده در اتاق عمل مانند منگنه های مخصوص، در محاسبه هزینه جراحی چاقی لحاظ می شوند.

همچنین ممکن است بعد از انجام عمل چاقی نیاز به بستری چند روزه در بیمارستان و یا در بخش مراقبت های ویژه وجود داشته باشد. در این صورت هزینه های مربوط به بستری هم به لیست هزینه های پرداختی بیمار اضافه خواهند شد.

بنابراین افراد نیازمند به انجام جراحی چاقی خواهان اطلاع از شرایط انجام جراحی چاقی با بیمه هستند. پوشش هزینه های جراحی های ضروری توسط بیمه، باری را از روی دوش بیمار و خانواده او بر می دارد.

محاسبه اندازه گیری bmi بدن

محاسبه bmi چیست  برای سنجش میزان اضافه وزن و تعیین کلاس چاقی بدن شما می باشد، که شرایط بدنی شما در چه کلاس چاقی قرار دارد. با محاسبه شاخص توده بدنی می توان نوع جراحی چاقی را برای شما مشخص کرد.

شاخص توده بدنی که شاید آن را به اسم بی ام آی (BMI) بشناسید، ابزار مناسبی برای محاسبه و بررسی تناسب اندام افراد است. هرچقدر BMI بدن شما بالاتر باشد به این معناست که میزان چربی بدن شما بالاتر است و ریسک ابتلا به بیماری‌‌هایی مانند فشارخون، کلسترول و … بالاتر است. اگر می‌خواهید درباره شاخص توده بدنی، نحوه محاسبه آنلاین BMI و تاثیر آن بر سلامت بدن

عدد BMI برای رده و گروه های سنی مختلف تفسیر متفاوتی خواهد داشت و در هر گروه سنی معنی دیگری خواهد داشت. لذا ما در این بخش محاسبه بی ام آی برای هر گروه سنی را برای شما توضیح خواهیم داد:

در اندازه‌گیری شاخص توده بدنی کودکان برخلاف بزرگسالان دو فاکتور جنسیت و سن نیز بسیار تاثیرگذار است.

پزشکان و متخصصان، کودکان را بر اساس محدوده وزنی سلامت دسته‌بندی نمی‌کنند، چون با گذشت هرماه بدن کودکان و نوجوانان رشد کرده و با قد کشیدن کودک، BMI او تغییر می‌کند. همچنین روند رشد دختران و پسران با یکدیگر متفاوت است.

شرایط انجام جراحی چاقی با بیمه

همان طور که مستحضر هستید بیمه تنها در صورتی تمام یا بخشی از هزینه های جراحی را تقبل می کند که جراحی شما از نوع درمانی باشد. جراحی های زیبایی توسط بیمه های مختلف پوشش داده نخواهند شد.

شرکت بیمه پرونده های بیماران خواهان انجام جراحی چاقی را مورد بررسی قرار می دهد. در صورتی که فرد دارای BMI 40 و بالای آن باشد و همچنین بیماری های ناشی از چاقی، سلامت فرد را تهدید کند، با پوشش هزینه های این جراحی موافقت خواهد شد.

بیماری هایی مانند کلسترول بالا، دیابت، فشار خون بالا، مشکلات حرکتی، مشکلات مفصلی، اختلالات تنفسی، کبد چرب غیر الکلی، مشکلات گوارشی، بیماری قلبی و مواردی از این قبیل، سلامت افراد چاق را به شدت تهدید می کند. به همین منظور بررسی پرونده افراد برای پوشش یا عدم پوشش بیمه با دقت بالایی صورت می گیرد.

 BMI مورد تایید بیمه های پایه

سه شرکت معروف بیمه پایه، عبارت هستند از بیمه تأمین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و بیمه ارتش. روند بررسی پوشش یا عدم پوشش جراحی های چاقی شامل بررسی پرونده فرد برای دارا بودن BMI 40 و بررسی وضعیت سلامت فرد است.

BMI مورد تایید بیمه های پایه

بیمه های پایه و پوشش هزینه جراحی های چاقی

افراد زیادی علاقه مند به انجام جراحی چاقی در بیمارستان های خصوصی هستند. به همین سبب باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که میزان هزینه پرداختی بیمه های پایه در بیمارستان دولتی و خصوصی یکسان است.

به عبارت دیگر، بیمه های پایه هزینه های جراحی چاقی در بخش دولتی را پوشش خواهند داد؛ بنابراین هرگونه هزینه اضافی مربوط به جراحی در بخش خصوصی پوشش داده نخواهد شد.

از آن جایی که هزینه انجام جراحی در بیمارستان دولتی و خصوصی بسیار متفاوت است، به شما پیشنهاد می کنیم جهت دریافت بیمه درمانی تکمیلی اقدام بفرمایید. بهتر است ابتدا طرح های متفاوت شرکت های بیمه مختلف را مورد بررسی قرار دهید و سپس تصمیم شرکت و طرح مناسب خود را انتخاب بفرمایید.

مقاله پیشنهادی:  علت ورم بعد از عمل جراحی لاغری و راه درمان آن

طرح های مختلف بیمه و پوشش هزینه های جراحی چاقی

BMI مورد تایید بیمه تکمیلی

جراحی چاقی یکی از موارد تحت پوشش در بسیاری از طرح های متنوع در بیمه های تکمیلی است. از آن جایی که انواع مختلفی از جراحی های چاقی وجود دارد، می توان گفت بسیاری از بیمه ها تمام روش های این جراحی را پوشش می دهند.

با این حال، امکان انجام جراحی چاقی تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز مشروط به شرایط خاصی است. هر شرکت بیمه معمولاً چندین طرح پزشکی مختلف را در سازمان خود ارائه می دهد. بسته به اینکه کدام یک را انتخاب می کنید، هر طرح ممکن است شرایط مختلفی را برای پوشش هزینه های جراحی چاقی داشته باشد.

در واقع پوشش یا عدم پوشش و میزان پوشش هر طرح در بیمه های تکمیلی متفاوت خواهد بود. نماینده بیمه های مختلف در خصوص انواع طرح های شرکت بیمه به سؤالات شما پاسخ خواهند داد.

در صورت داشتن BMI مورد تائید بیمه تکمیلی که BMI 40 است، بیمه های تکمیلی بیش از 50 درصد هزینه های جراحی را پوشش می دهند. البته برای شاخص توده بدنی کمتر از 40 نیز، طرح هایی از بیمه تکمیلی، درصد کمتری از هزینه جراحی را پوشش خواهند داد.

BMI مورد قبول بیمه تکمیلی

چگونه برای پرداخت هزینه جراحی چاقی توسط بیمه اقدام کنیم؟

در صورتی که شرایط انجام جراحی چاقی با بیمه را داشته باشید، شرکت بیمه درمانی شما (چه مستقل و چه تحت حمایت کارفرما) حداقل برخی از هزینه های مربوط به جراحی چاقی را پوشش می دهد. برای تحت پوشش قرار دادن جراحی چاقی خود توسط بیمه باید موارد زیر را انجام دهید.

با نماینده شرکت بیمه خود تماس بگیرید.

با شماره مربوط به بخش خدمات مشتری شرکت بیمه خود تماس بگیرید و بخواهید با شخصی در مورد پوشش بیمه نامه خود صحبت کنید. از نماینده بیمه در خصوص نحوه پوشش بیمه برای جراحی های مختلف کاهش وزن سؤال کنید.

با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

یک پزشک متخصص، باید جراحی چاقی را از نظر پزشکی برای شما ضروری بداند. ایشان پرونده پزشکی شما را تکمیل خواهد کرد. همچنین فرم هایی که باید به شرکت بیمه شما ارائه شود تا شما را برای جراحی واجد شرایط بدانند نیز باید توسط پزشک تکمیل شوند.

بی ام آی مورد تایید بیمه

داشتن حداقل BMI مورد قبول بیمه تنها ملاک پوشش بیمه نیست. میزان پرداخت هزینه های جراحی چاقی بستگی به موارد مختلفی دارد. BMI فرد، میزان سلامت عمومی فرد، ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری های ناشی از چاقی، انجام جراحی در بیمارستان دولتی یا خصوصی و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه یا بخش عمومی از جمله موارد تأثیرگذار در میزان پوشش شرکت های بیمه هستند.

مقاله پیشنهادی:  لاپاراسکوپی چیست؟

BMI مورد قبول بیمه نیروهای مسلح

بیمه نیروهای مسلح یکی از سازمان های بیمه موجود در کشور ما است. بیمه نیروهای مسلح نیز مثل هر شرکت بیمه درمانی، برای پوشش هزینه های جراحی چاقی معیارهای خاص خود را دارد. در واقع، بیمه قبل از اینکه هزینه جراحی چاقی شما را تایید کند، باید به بررسی آن معیارها بپردازد.

بی ام آی مورد قبول بیمه نیروهای مسلح یکی از معیارهای ذکر شده است. این شرکت BMI 40 و بالای آن را برای انجام جراحی چاقی ملاک پوشش هزینه های جراحی چاقی قرار داده است.

به طور کلی با توجه به وضعیت سلامت فرد و BMI فرد، بیمه نیروهای مسلح می تواند تا 80 درصد هزینه های جراحی چاقی شما را پوشش دهد. همچنین این بیمه پرداخت آنلاین نیز دارد.

جراحی چاقی، گامی به سمت جسم و روح سالم

BMI تایید بیمه نیروهای مسلح

سخن آخر در رابطه با BMI مورد قبول بیمه

انجام جراحی چاقی به منظور کسب سلامت فردی صورت می گیرد. روند افزایش وزن در جهان به صورت افزایشی است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنا نیست. با این وجود، جراحی چاقی در کشور ما رایج نیست.

عامل اصلی انجام نشدن این عمل حتی در موارد ضروری به عدم پوشش بیمه بر می گردد. بازپرداخت هزینه شرکت های بیمه عامل تعیین‌کننده مهمی برای دسترسی به این روش‌ها است.

بعد از انجام جراحی چاقی، بیماران باید در سبک زندگی خودشان تغییر ایجاد کنند. پایبندی به نکات یک سبک زندگی جدید و سالم که شامل خوردن یک رژیم غذایی سالم کم کالری و انجام توصیه های پزشک است، تضمینی برای نتیجه بخش بودن این روش خواهد بود.

کلید رسیدن به وزن ایده آل، داشتن اراده مصمم و قوی است. در صورتی که شرایط مربوط به BMI مورد قبول بیمه را داشتید، بدانید که این آغاز راه شما برای رسیدن به وزن ایده آل و بدن سالم است.

جراح فلوشیپ فوق تخصصی چاقی دکتر آذرپیکان 

دکتر علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراح چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *