جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

کم نیست مواردی که بیماران پس از انجام عمل اسلیو معده از تصمیم خود پشیمان می شوند! پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده دلایل متعددی دارد که شاید کمتر پیش می آید کسی درباره آنها با بیماران صحبت کند. قبل از مطالعه این مقاله شدیدا توصیه می کنیم از صفحه ویدیوی تجربه کسانی که عمل اسلیو معده کرده اند دیدن کنید.

وقتی برای یک فرد مبتلا به چاقی صحبت از عمل جراحی چاقی مانند عمل اسلیو معده به میان می آید، ناگهان چشمش برق می زند. چنین می انگارد که بعد از عمل اسلیو معده با اندامی متناسب و بدون اضافه وزن، در سلامت کامل است. اصلا فکر نمی کند که چه سختی ها و مرارت هایی در راه رسیدن به این سلامتی شیرین، حتی با عمل جراحی چاقی وجود دارد.

عمل جراحی اسلیو معده یک عمل جراحی آسان به نظر می رسد. قرار است در این عمل جراحی بخشی از معده بیمار حذف شود تا بیمار نتواند غذای زیادی میل نماید. بدین ترتیب، بیمار لاغر می شود. این بخش، داستان یک عمل جراحی است. شاید بیمار فقط در انتخاب بهترین جراح چاقی تلاش می کند و بقیه کار را به او می سپارد. اما غافل از این که پس از عمل اسلیو معده، راهی تازه در پیش دارد که باید از قبل خود را برای آن آماده کرده باشد!

در این مقاله مهم ترین عواملی که باعث پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده می شوند، شرح داده شده است. اگر قرار است به زودی تحت عمل جراحی اسلیو معده یا تحت هر نوع عمل جراحی چاقی دیگری قرار بگیرید، لطفاً این نوشتار را تا انتها بخوانید.

دلیل اول پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

شاید به یک غذای خاص علاقه بسیار فراوانی داشتید. پیش از عمل اسلیو معده از آن می خوردید. اکنون پس از عمل اسلیو معده، شاید این همان غذایی باشد که دیگر نمی توانید آن را تحمل کنید! فراموش نکنید که غذا یکی از احساسی ترین بخش های زندگی افراد را تشکیل می دهد و بسیاری از خاطرات ما با برخی از دوستان یا اقوام در حال خوردن غذا رقم خورده است. حتی برای برخی افراد، معنی جشن در خوردن غذا خلاصه می شود.

مقاله پیشنهادی:  هزینه عمل اسلیو معده با بیمه تکمیلی

اکنون که تصمیم گرفته اید با عمل جراحی اسلیو معده لاغر شوید، باید طرز نگرش خود به زندگی را به لحاظ غذایی عوض نمایید. این تغییر نگرش برای موفقیت شما در لاغر ماندن در درازمدت اهمیتی فراوان دارد.

بگذارید این طور شرح داده شود: شاید مجبور شوید از غذای دلخواه خودتان فقط چند لقمه بخورید در حالی که شاید سایرین در حال تناول آن به مقدار زیاد هستند. این مشکل زمانی بیشتر شما را آزار می دهد که در یک رستوران با بوفه آزاد فقط توانایی خوردن چند لقمه دارید؛ نه بیشتر! حقیقت تلخ است اما سلامتی شیرین تر!

دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

در یکی دو سال نخست بعد از عمل اسلیو معده که فرد در حال کم کردن وزن است، شاید این مسائل چندان ناخوشایند نباشد. تحمل این مشکل از زمانی سخت می شود که فرد به وزن ایده آل رسیده است و اشتهای زیادی هم پیدا کرده است. باید بیمار به خود یادآوری کند که اگر می توانست مانند قبل از عمل اسلیو معده بخورد، به زودی به همان اندازه قبل چاق می شد؛ شاید هم چاق تر.

بنابراین اولین دلیل از دلایل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده، می تواند موارد مربوط به خوردن غذای مورد علاقه تان باشد!

دومین دلیل پشیمانی بعد اسلیو معده

بدن هر فردی شرایط ویژه و منحصر به فردی دارد. حتی پزشک نمی تواند همه جوانب این خصوصیات منحصر به فرد را ببیند. بعد از عمل اسلیو معده بدن شما هم واکنش خاص خود را نشان می دهد که شاید نه با گفته های پزشک، نه با تجارب بیماران قبلی هیچ شباهتی نداشته باشد. پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده، از این عدم همخوانی آغاز می شود.

پس از عمل جراحی اسلیو معده، بیمار به خوبی در حال لاغر شدن است اما از این که صورتش با سرعت بیشتری لاغر و تکیده می شود، ناراحت است. یکی دیگر بسیار خوب لاغر شده است اما اکنون مقدار زیادی پوست اضافی از شکم او آویزان است.

مقاله پیشنهادی:  مقایسه مزایا و معایب لاپاراسکوپی با جراحی باز

بجز شرایط جسمی و ژنتیک هر فرد، عوامل زیر هم در نتایج بعد از عمل اسلیو معده تاثیر می گذارند:

  • سن
  • جنسیت
  • وزن پیش از عمل اسلیو معده
  • تعهد و پایبندی به اجرای دقیق برنامه غذایی که توسط کارشناس تغذیه آماده شده است و
  • عادات مربوط به تحرک و ورزش

حقیقت تلخ این است که تا تن به تیغ جراحی اسلیو معده نسپارید، کسی نمی تواند بگوید چه نتیجه ای در انتظار شماست. به همین دلیل، اهمیت فراوانی دارد که انتظارات خود را بر پایه نتایج افراد دیگر تنظیم نکنید.

خبر خوب هم این است که بسیاری از مشکلاتی که پس از عمل اسلیو معده پیش می آیند قابل درمان هستند اما یادتان باشد، نه همه آنها.

سومین دلیل پشیمانی بعد اسلیو

بیشتر کسانی که به عمل اسلیو معده رضایت می دهند، کسی را می شناسند که عمل چاقی کرده و در نظر آنها بلافاصله، لاغر شده است. از بیرون، ساده به نظر می رسد اما باید دید که آن بیمار با چه اراده ای همه نکاتی که به او گفته شده را رعایت کرده و در طی ماه ها و سال ها وزن کم کرده است. در واقع، دیگران فقط عکس قبل از عمل و یک سال بعد از عمل را می بینند و به مسیری که او پیموده توجه نمی کنند.

باید پذیرفت که عمل جراحی کاهش وزن، یک لاغری فوری و سریع نیست. باید تغییراتی در شیوه زندگی، تغییر عادات خوردن و تحرک و تغییراتی در برنامه غذایی را پذیرفت تا لاغر شد. هر چه پذیرش بیماران برای این تغییرات بیشتر باشد، زودتر لاغر می شوند.

چهارمین دلیل پشیمانی بعد عمل

چهارمین دلیل پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده این است که ممکن است بیماری در حین یا پس از عمل اسلیو معده دچار عوارض آن شود. اگرچه عوارض عمل اسلیو به ندرت بروز می کند اما با وجود این، باید احتمال بسیار کمی برای بروز عوارض عمل جراحی در نظر گرفت. مهم ترین عوارض عمل اسلیو معده به شرح زیر هستند:

  • تهوع
  • درد ناشی از تجمع گاز
  • دفع گاز از راه دهان
  • درد محل بخیه ها
  • هضم نشدن غذا و
  • تحرک زیاد در لوله گوارش
مقاله پیشنهادی:  عوارض عمل بای پس معده را بشناسید

بروز عوارض عمل اسلیو معده

باید به خاطر داشت که عمل اسلیو معده تغییرات زیادی را در معده و روده فرد ایجاد می کند. ممکن است مدت زیادی لازم باشد تا بدن بیمار با شرایط تازه خود را سازگار نماید. خوشبختانه بیشتر عوارض عمل اسلیو معده گذرا و موقت هستند. همچنین با تجویز برخی داروها، پزشک می تواند بسیاری از آنها را به سرعت رفع نماید.

و دلیل شماره 5 …

شاید شما هم این جملات را از برخی از افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند، شنیده باشید که «ترجیح می دهم چاق و گاهی شاد بودم تا لاغر و افسرده». کسی که از قبل چنین تصوری برای خود درست کرده باشد که با انجام عمل اسلیو معده همه مشکلات زندگی او مانند معجزه ای برطرف می شود، سخت در اشتباه است.

حقیقت تلخ این است که شادی و احساس خوشبختی انسان ها به لاغری نیست. اما می توان همراه با تغییر وزن در اندیشه تغییر دیدگاه به زندگی و مراقبت از سلامت روان هم بود. بیشتر افراد چاق خودشان را دوست ندارند. شاید با تغییر این دیدگاه و دوست داشتن خود بسیاری از مشکلات ذهنی و روانی رفع گردد. مشاوره با یک روانشناس قبل و بعد از عمل می تواند بسیار مفید باشد و باعث شود کمتر دچار پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده شوید.

دکتر سید علیرضا آذر پیکان دانش آموخته رشته فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاروسکوپی پیشرفته از دانشگاه تهران آماده پذیرش بیماران مبتلا به چاقی و درمان آنها با عمل جراحی چاقی مانند عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده هستند. توصیه می کنیم حتما مقاله «پشیمانی بعد از عمل بای پس معده» را نیز بخوانید. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه یا تعیین وقت قبلی ویزیت با شماره تلفن های کلینیک ایشان در تهران تماس حاصل فرمایید.

منابع (Source) : وبسایت های barilife | cliniccarecenter

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *