جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

هزینه عمل حلقه معده

عمل حلقه گذاری یا باندینگ معده جز دسته عمل های جراحی چاقی می باشد. در این مقاله به طور کامل به هزینه های عمل حلقه معده می پردازیم و ریز هزینه های آن را برای شما باز می کنیم.
هزینه عمل حلقه معده

امروزه، انجام انواع جراحی های چاقی با هدف رفع اضافه وزن، بسیار رایج شده است. با این حال، هزینه عمل حلقه معده این نوع جراحی ها بسیار زیاد خواهد بود و ممکن است بیماران برای پرداخت آن با مشکل مواجه شوند.

هزینه این عمل و دیگر جراحی های چاقی مثل  عمل باندینگ معده به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. دستمزد پزشک جراح و هزینه های مرتبط با کلینیک و یا بیمارستان، اصلی ترین هزینه های مرتبط با عمل حلقه معده و جراحی های چاقی دیگر به حساب می آیند. اما اگر بتوان بخشی از هزینه عمل حلقه معده را از طریق بیمه جبران نمود، مسلما بیمار هزینه های کمتری را متحمل خواهد شد.

مشاوره چاقی دکتر آذرپیکان در واتساپ

به طور کلی، انجام انواع جراحی های چاقی به بهبود سلامت افراد کمک می کند. البته جراحی های چاقی در صورتی توسط پزشک تجویز می شوند، که روش های معمول کاهش وزن از جمله انتخاب یک رژیم غذایی اصولی و رعایت برنامه ورزشی منظم نتواند در رسیدن به وزن ایده آل کمک نماید. در هر حال، جراحی های چاقی با روش های مختلفی انجام می شوند که هر یک در نوع خود می توانند بسیار مفید و موثر باشند. عمل حلقه معده، عمل بای پس معده، عمل اسلیو معده و عمل پلیسه معده از جمله جراحی های چاقی هستند که با هدف کاهش وزن انجام می گیرند.

چنانچه جراحی های چاقی با هدف زیبایی و خوش فرم کردن اندام انجام گیرند، بیمه هزینه های مربوط به آن را تقبل نخواهد کرد. این در حالی است که برای افراد با مقدار شاخص توده بدنی (BMI) بالای ۴۰، هزینه عمل حلقه معده و دیگر جراحی های چاقی را می توان از طریق بیمه جبران نمود.

قیمت عمل حلقه معده چقدر است؟

گذاشتن حلقه در معده به معنای نصب یک حلقه سیلیکونی در بالای معده و کاهش حجم در دسترس معده خواهد بود. این روش جراحی کمک می کند تا حجم غذای دریافتی توسط شخص کاهش پیدا کرده و طی مدت زمان نسبتا کوتاهی، وزن فرد به مقداری ایده آل نزدیک شود.

مقاله پیشنهادی:  25 سوال متداول عمل بای پس معده

هزینه عمل حلقه معده به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که اصلی ترین آن ها دستمزد پزشک و هزینه های مرتبط با کلینیک و بیمارستان است.

هزینه گذاشتن حلقه در معده چقدر است؟

در بسیاری از موارد افراد تمایل دارند تا این جراحی را در بیمارستان های خصوصی انجام دهند. علت این مساله، ارائه خدمات بهتر و استفاده از تجهیزات مناسب تر خواهد بود. با این حال، برای افرادی که قادر به پرداخت هزینه عمل حلقه معده در بیمارستان های خصوصی نیستند، انجام این جراحی در بیمارستان های دولتی نیز امکان پذیر خواهد بود.

از مهم ترین فاکتورهای دیگری که می توانند بر هزینه عمل حلقه معده تاثیر گذار باشند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شهر محل سکونت
  • منطقه جغرافیایی کلینیک یا بیمارستان
  • میزان اعتبار و شهرت پزشک معالج
  • هزینه مربوط به آزمایش های قبل از جراحی
  • هزینه داروهای مورد نیاز پس از جراحی
  • هزینه های مربوط به متخصص بیهوشی
  • هزینه مربوط به بستری در بیمارستان و مدت زمانی که احتمالا بیمار باید در بیمارستان تحت نظر قرار گیرد

تاثیر تجهیزات و وسایل عمل در قیمت عمل حلقه معده

علاوه بر موارد یاد شده، تجهیزات به کار رفته در حین عمل نیز هزینه هایی را برای بیمار در بر دارند. قیمت حلقه سیلیکونی مورد استفاده برای بیمار و همچنین تجهیزات جراحی از جمله دستگاه لاپاراسکوپی باعث می شود تا هزینه عمل حلقه معده افزایش یابد.

هزینه تجهیزات و وسایل عمل

ممکن است بیمار به انواع بیماری های زمینه ای نظیر دیابت مبتلا باشد. در چنین شرایطی، لازم است تجهیزات اورژانسی در هنگام جراحی در دسترس پزشک قرار گیرند. مسلما استفاده از این نوع تجهیزات می تواند هزینه عمل حلقه معده را تحت تاثیر قرار دهد.

مقاله پیشنهادی:  میوه های مجاز و ممنوعه بعد از عمل جراحی لاغری

هزینه عمل حلقه معده شامل بیمه می شود؟

یکی از مهم ترین نکاتی که درباره انواع جراحی باید به آن توجه نمود این است که هزینه جراحی های زیبایی از سوی بیمه تقبل نمی شوند. در واقع، هزینه هر نوع جراحی که با هدف زیبایی انجام گیرد، به طور کامل باید توسط بیمار پرداخت شود. بنابراین، هزینه عمل حلقه معده و دیگر جراحی های چاقی تنها در صورتی از سوی بیمه قابل پرداخت هستند که با هدف درمان انجام گیرند.

عمل باندینگ معده شامل بیمه می شود؟

به طور کلی، از دید پزشکان متخصص از جمله دکتر علیرضا آذر پیکان، انجام جراحی های چاقی برای افرادی که دارای شاخص توده بدنی بسیار بالا هستند، توصیه می شود. البته به شرطی که رعایت رژیم غذایی اصولی و استاندارد و همچنین داشتن یک برنامه ورزشی منظم نتواند به کاهش وزن در این گونه افراد کمک نماید. برای افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۴۰ دارند، انجام عمل حلقه معده و دیگر جراحی های چاقی یک روش درمانی محسوب می شود. در صورتی که این مساله توسط یک پزشک جراح متخصص از جمله دکتر علیرضا آذر پیکان تایید گردد، بیمار می تواند هزینه عمل حلقه معده و دیگر جراحی ها را از طریق بیمه پرداخت نماید.

قیمت عمل حلقه معده با بیمه تکمیلی چقدر است؟

هزینه عمل حلقه معده با هدف درمان چاقی، از طریق بیمه قابل پرداخت است. در بسیاری از موارد ممکن است افراد از انواع بیمه های تکمیلی مانند بیمه رازی یا دی استفاده نمایند. این گونه افراد ضمن استفاده از بیمه پایه خود، می توانند بخش عمده ای از هزینه عمل حلقه معده را از طریق بیمه تکمیلی نیز دریافت نمایند. به این ترتیب، انجام عمل حلقه معده با کمترین هزینه برای افراد قابل انجام خواهد بود. به طوری که گاهی بیمار تنها باید هزینه بسیار مختصری برای پذیرش در بیمارستان یا کلینیک پرداخت نماید.

مقاله پیشنهادی:  عمل بای پس با سوئیچ اثنی عشری

این نکته را در نظر داشته باشید که برای اطلاع از نحوه پرداخت هزینه عمل حلقه معده و سطح تعهدات بیمه خود، لازم است با کارشناس بیمه آن شرکت، مشاوره ای داشته باشید.

هزینه حلقه دور معده با بیمه تکمیلی

قیمت عمل حلقه معده با بیمه تامین اجتماعی چقدر است؟

بیمه تامین اجتماعی به عنوان یک بیمه پایه برای پرداخت هزینه عمل حلقه معده در بیمارستان های دولتی مناسب خواهد بود. با این حال، استفاده از بیمه تامین اجتماعی برای پرداخت هزینه عمل حلقه معده تنها زمانی میسر است که جراحی یاد شده با هدف درمان و برای افراد با شاخص توده بدنی بالای ۴۰ انجام گیرد.

معمولا استفاده از بیمه برای پرداخت هزینه عمل حلقه معده باعث کاهش قابل توجه هزینه جراحی خواهد شد. با این حال، لازم است پیش از اقدام برای انجام جراحی از تعهدات شرکت بیمه مورد نظر مطمئن شوید.

قیمت عمل حلقه معده با بیمه تامین اجتماعی

جمع بندی

جراحی های چاقی از روش های کمکی برای کاهش وزن به حساب می آیند. عمل حلقه معده از جمله جراحی های چاقی نسبتا ساده و کم تهاجمی محسوب می شود که کمترین عوارض را در پی دارد. قیمت عمل حلقه معده نیز نسبت به جراحی های دیگر کمتر خواهد بود. با این حال، دستمزد پزشک معالج، تجهیزات مورد استفاده در جراحی و هزینه بستری در کلینیک یا بیمارستان، باید در تخمین هزینه حلقه معده لحاظ شوند.

برای افرادی که دارای شاخص توده بدنی بالای ۴۰ بوده و جراحی چاقی را با هدف درمان انجام می دهند، بیمه بخش زیادی از هزینه ها را پرداخت خواهد کرد. برای افرادی که تحت پوشش بیمه های تکمیلی قرار دارند،و در نهایت هزینه عمل حلقه معده به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

منابع (Sources)Saynotoobesity.comRealself.com

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «هزینه عمل حلقه معده»

  1. شبنم چهره

    درود جناب دکتر سید علیرضا آذر پیکان

    در سال ۱۳۸۶ جراحی باندینگ رو انجام داده‌ام و تا سال ۸۸ تزریق‌هام رو انجام شد و از وزن ۱۱۶ کیلو به ۶۵ کیلو رسیدم.
    متاسفانه از سال ۱۴۰۱ روند افزایش وزن داشتم و و من به ۷۵ کیلو رسید.
    شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ پس از ۱۴ سال یک تزریق انجام دادم که در این سه روز ۵ کیلو از وزنم کاهش یافته چون فقط مایعات می‌تونم بنوشم.
    تمایلی به هیچ خوراکی جز نوشیدنی ندارم که آن رو هم متاسفانه نمی‌تونم نگه دارم.

    پرسش من درمورد حلقه‌ست؛ تا چه مدت مجاز به بودن آن روی معده‌ام هست؟
    با توجه به تهوع در تمام این مدت ۱۶ سال، از شرایط‌م به تنگ آمده‌ام همچنین اطرافیانم.
    از طرفی نگران بروز چاقی مجدد هم هستم.
    بسیار سپاسگزار میشم راهنمایی‌ بفرمایید.

    1. دکتر سید علیرضا آذرپیکان

      سلام. حلقه برای همیشه میتونه در داخل شکم بمونه، تا مادامی که خراب نشده،
      ولی احتمال وجود عارضه همیشه هست.
      میتونید حلقه را خارج کنید، در صورتی که مجدد چاق شدید، جراحی اسلیو، انجام بدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *