جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

ورزش بعد از عمل اسلیو معده

ورزش بعد از عمل اسلیو معده ورزش می تواند به کاهش وزن و حفظ وزن ایده آل در دوران بعد از عمل اسلیو کمک کند. بر اساس مطالعات انجام شده توسط سازمان جهانی بهداشت، بیمارانی که به طور منظم ورزش می کردند، در مسیر کاهش وزن پس از جراحی چاقی موفق تر بوده اند. این بیماران شاخص توده بدنی (BMI) خود را 4.2 درصد بیشتر از افرادی که به طور منظم ورزش نمی کردند، کاهش دادند.
ورزش بعد از عمل اسلیو معده

ورزش بعد از عمل اسلیو معده،جراحی اسلیو معده یک ابزار قدرتمند برای کاهش وزن است، اما روش معجزه آسایی نیست. برای کاهش وزن و بهبود وضعیت جسمانی بعد از عمل اسلیو معده، باید به یک رژیم غذایی سالم و یک برنامه ورزشی ویژه متعهد شوید.

اگر قصد انجام هر نوع عمل چاقی را دارید، ضروری است که یک روال منظم از ورزش و فعالیت بدنی داشته باشید تا روند کاهش وزن شما موفقیت آمیز باشد. متخصصان توصیه می کنند که انجام فعالیت های ورزشی را در دوران قبل و بعد از عمل چاقی جدی بگیرید.

در ادامه مهم ترین و جدیدترین اطلاعات در خصوص ورزش های بعد از عمل اسلیو معده خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد.

کاهش وزن اصولی با تعهد به برنامه ورزشی

ورزش بعد از عمل اسلیو معده

رعایت رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک و انجام فعالیت های ورزشی بعد از عمل اسلیو به شما کمک می کند تا حداکثر کاهش وزن را داشته باشید. علاوه بر این، ورزش کردن فوایدی زیادی را با خود به همراه دارد.

مزایای ورزش بعد از عمل اسلیو معده

ورزش بعد از عمل اسلیو معده

مزیت اول: کاهش وزن مناسب

ورزش می تواند به کاهش وزن و حفظ وزن ایده آل در دوران بعد از عمل اسلیو کمک کند. بر اساس مطالعات انجام شده توسط سازمان جهانی بهداشت، بیمارانی که به طور منظم ورزش می کردند، در مسیر کاهش وزن پس از جراحی چاقی موفق تر بوده اند. این بیماران شاخص توده بدنی (BMI) خود را 4.2 درصد بیشتر از افرادی که به طور منظم ورزش نمی کردند، کاهش دادند.

مناسب و اصولی بودن کاهش وزن نیز مهم است. ورزش به شما کمک می کند تا چربی بسوزانید ولی بافت عضلانی بدن خود را حفظ کنید. در واقع، وقتی به سرعت وزن کم می کنید، به طور طبیعی هم چربی و هم ماهیچه های بدن خود را از دست می دهید.

ورزش یک روش ایمن و مؤثر برای حفظ عضلات بدن بدون حفظ چربی بدن است. ورزش متابولیسم بدن را حفظ می کند و کاهش وزن سالم و صحیح را تسهیل می کند. به این ترتیب، عضلات بدن خود را حفظ خواهید کرد.

مزیت دوم: بهبود عملکرد ذهنی، روحیه و احساسات

ورزش می تواند به شما کمک کند انرژی بیشتری داشته باشید و احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. بسیاری از بیماران می گویند که هدف آن ها از عمل اسلیو معده فقط کاهش وزن نیست. آن ها می‌خواهند که بتوانند پیاده‌روی کنند، بدوند یا با نوه‌هایشان بازی کنند. اگر هدف شما این است، ورزش منظم بعد از جراحی کاهش وزن می تواند به شما کمک کند تا به این هدف برسید.

مقاله پیشنهادی:  دلایل استپ وزن چیست + ( 14 راه حل درمان )

ورزش منظم می تواند قلب و استخوان های شما را تقویت کند و قند خون شما را بهبود ببخشد. همچنین، ورزش می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند تا کمتر بیمار شوید و انجام فعالیت های روزمره مانند خرید را برای شما آسان تر کند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ورزش می تواند عملکرد ذهنی و سلامت ذهنی افراد را بهبود دهد. مطالعات اخیر تأثیر مثبت ورزش بر بهبود عملکرد تحصیلی و عملکرد ذهنی و رفع افسردگی و اضطراب را ثابت کرده اند.

مزیت سوم: سلامت روان

ورزش موجب تولید اندورفین در بدن می شود که اندورفین به افراد در مبارزه با اضطراب و افسردگی کمک می کند. سپری کردن دوران پس از جراحی اسلیو معده برای بسیاری از بیماران سخت است. برخی از مردم به افراد چاق با تحقیر نگاه می کنند و این می تواند اثرات منفی بر سلامت روان افراد دارای اضافه وزن داشته باشد.

ورزش کردن به افراد کمک می کند تا احساسات خود را بعد از عمل اسلیو معده مدیریت کنند. ورزش بعد از جراحی چاقی می تواند به افراد در مقابله با استرس، اضطراب و افسردگی کمک کند.

مطالعات نشان داده اند که ورزش روزانه در درمان افسردگی و اضطراب به اندازه داروهای تجویز شده توسط پزشک مؤثر است. همچنین، ورزش عملکرد مغز و ضریب هوشی افراد را افزایش می دهد و از ابتلا به فراموشی جلوگیری می کند.

ورزش گروهی در دوران بعد از عمل اسلیو معده موجب افزایش علاقه به ورزش می شود.

ورزش بعد از عمل اسلیو معده

جراح و گروه متخصص ایشان به شما کمک خواهند کرد که یک برنامه ورزشی مناسب با شرایط خود را دنبال کنید. از آن جایی که چاقی تمام ساختار بدن از جمله استخوان ها، مفاصل و سایر بخش های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد، دقت در انتخاب یک برنامه ورزشی اصولی، ضروری است.

فراموش نکنید که به دلیل تغییر در نحوه تغذیه، تغییر در عملکرد سیستم گوارش و سختی های دوران پس از عمل، باید ورزش کردن را به آرامی شروع کنید و هرگز خود را تحت فشار نگذارید. در این صورت شما با کمک گروه جراحی چاقی خواهید توانست وزن خود را کاهش دهید، وزن ایده آل خود را حفظ کنید و سلامت خود را به دست آورید.

مقاله پیشنهادی:  میوه های مجاز و ممنوعه بعد از عمل جراحی لاغری

پس از جراحی، سه حوزه ورزشی کلیدی وجود دارد که باید روی آن ها تمرکز کنید. در ادامه موارد مربوط به حوزه های مهم ورزش های بعد از عمل اسلیو معده خدمت شما توضیح داده خواهد شد.

  • ورزش هوازی
  • ورزش قدرتی
  • انعطاف پذیری

ورزش بعد از عمل اسلیو معده

ورزش هوازی: سوزاندن کالری و افزایش انرژی بدن

به طور کلی، ورزش هوازی منظم فواید زیادی را برای شما به همراه دارد. ورزش هوازی می تواند انرژی شما را افزایش بدهد و به شما کمک کند بهتر بخوابید.

بدن انسان برای حرکت ساخته شده است و ورزش هوازی موجب بهتر شدن پمپاژ خون در بدن می شود. به همین دلیل ورزش هوازی می تواند متابولیسم و ​​سطح انرژی شما را افزایش دهد.

ورزش هوازی قلب و ریه ها را تقویت می کند. همچنین، این ورزش تراکم استخوان ها را افزایش می دهد که تراکم استخوان ها برای جلوگیری از آرتروز مهم است.

برخی از ورزش های هوازی مناسب برای دوران پس از جراحی اسلیو معده

برای دوران ابتدایی پس از عمل اسلیو، پیاده روی مرتب و روزانه به افراد توصیه می شود. پس از مدتی و با صلاحدید پزشک، می توانید ورزش های آبی مانند شنا را در برنامه خود بگنجانید. دویدن یا پیاده روی در فضای باز دارای هوای پاک می تواند بسیار نشاط آور باشد.

در جدول زیر میزان کالری که در برخی از تمرینات هوازی سوزانده می شود، آورده شده است. البته توجه داشته باشید که چربی سوزی هر فرد ممکن است با دیگر افراد متفاوت باشد.

فعالیت میزان کالری سوزانده شده در طی فعالیت
پیاده روی 80-100
دویدن 190
دوچرخه سواری 135
بسکتبال 125
رقص 105
شنا 152
انجام کارهای خانه 63
شستن ماشین 65
باغبانی 54

جدول میزان کالری سوزانده شده در طی انجام فعالیت های مناسب برای دوران بعد از عمل اسلیو معده

چربی سوزی با دویدن در دوران بعد از عمل اسلیو

ورزش هوازی بعد از عمل اسلیو معده

ورزش قدرتی: حفظ توده عضلانی بدن بدون چربی

ورزش قدرتی برای کمک به حفظ توده عضلانی بدون چربی بدن بسیار مهم است. با انجام ورزش قدرتی، در عین حفظ توده عضلانی بدن، فرایند چربی سوزی ادامه خواهد داشت. ورزش قدرتی به قوی نگه داشتن استخوان ها کمک می کند.

مهم ترین نکته در خصوص ورزش های قدرتی، شروع آهسته این ورزش ها است. بهتر است با وزنه های 500 گرم تا 2 کیلوگرمی شروع کنید. بعد از اینکه بتوانید 3 ست 15 تا 20 تکراری انجام دهید، وزن وزنه ها را افزایش دهید. اگر احساس درد شدیدی دارید، توقف کنید و تمرین دیگری را امتحان کنید.

مقاله پیشنهادی:  بی ام آی چیست (BMI)؟

لانژ، اسکات و وزنه برداری همگی تمرینات قدرتی عالی برای دوران بعد از عمل اسلیو معده هستند. دراز و نشست یا کرانچ نیز می توانند تمرینات عالی باشند و می توانند عضلات میانی بدن را تقویت کنند. این عضلات از مهم ترین عضلات بدن هستند که افرادی که تحت جراحی اسلیو معده قرار گرفته اند باید آن ها را تقویت کنند.

انعطاف پذیری: پیشگیری از آسیب

تمرینات انعطاف پذیری برای جلوگیری از آسیب به اندام های بدن مهم هستند. اگر بعد از ورزش در عضلات خود احساس درد یا سفت شدن می کنید، تمرینات انعطاف پذیری می توانند به شما کمک کنند. همچنین این تمرینات می توانند به شما کمک کنند هنگام دویدن یا وزنه برداری بهتر عمل کنید.

تمرینات انعطاف پذیری بعد از عمل اسلیو معده

بهترین تمرین انعطاف پذیری برای دوران پس از جراحی اسلیو معده

تمرینات کششی از جمله بهترین تمرینات ورزشی برای دوران پس از عمل اسلیو معده هستند. توجه کنید که هر کشش را به آرامی انجام دهید و ده ثانیه نگه دارید. به نحوه انجام صحیح تمرینات کششی نیز توجه بفرمایید.

ورزش بعد از عمل اسلیو موجب بازیابی سلامت روحی و جسمی افراد می شود.

سخن آخر

به احتمال زیاد قبلاً ورزش را به منظور کاهش وزن امتحان کرده اید. توجه داشته باشید که تأثیر ورزش در دوران قبل از جراحی و پس از جراحی اسلیو یکسان نیست. بعد از عمل اسلیو معده، رژیم غذایی و ورزش در کاهش وزن، حفظ وزن ایده آل و بازیابی سلامت جسمانی افراد بسیار مؤثرتر است.

کاهش وزن چالش برانگیز است و نیازمند تعهد به برنامه های ارائه شده توسط پزشک است؛ اما به طور حتم، زندگی با چاقی سخت تر است. با تعهد می توانید در این مسیر موفق شوید زیرا شما لایق زندگی بهتری هستید که در انتظار شماست.

جراح فلوشیپ فوق تخصصی چاقی دکتر آذرپیکان

دکتر علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراح چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *