جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

نحوه عمل پیکرتراشی بدون جراحی

نحوه عمل پیکرتراشی بدون جراحی، از روش‌های نیل به تناسب اندام است که ماهیتی کمتر تهاجمی دارد. پیکرتراشی شامل پیکرتراشی سرد، پیکرتراشی با استفاده از لیزر ، پیکرتراشی با استفاده از نور قرمز است. معمولاً این روش روشی سریع، دارای مزیت‌های زیاد و دارای عوارض جانبی کم است. البته برخلاف روش‌های جراحی چاقی حصول نتایج در روش پیکرتراشی بدون جراحی به طور تدریجی و فرد باید برای این منظور رژیم غذایی، پرهیزها و فعالیت‌های مورد نظر پزشک معالج را انجام دهد
پیکرتراشی بدون جراحی

نحوه عمل پیکرتراشی بدون جراحی، از روش‌های نیل به تناسب اندام است که ماهیتی کمتر تهاجمی دارد. پیکرتراشی شامل پیکرتراشی سرد، پیکرتراشی با استفاده از لیزر ، پیکرتراشی با استفاده از نور قرمز است. معمولاً این روش روشی سریع، دارای مزیت‌های زیاد و دارای عوارض جانبی کم است. البته برخلاف روش‌های جراحی چاقی حصول نتایج در روش پیکرتراشی بدون جراحی به طور تدریجی و فرد باید برای این منظور رژیم غذایی، پرهیزها و فعالیت‌های مورد نظر پزشک معالج را انجام دهد

از روش‌های نیل به تناسب اندام است که ماهیتی کمتر تهاجمی دارد. پیکرتراشی شامل پیکرتراشی سرد، پیکرتراشی با استفاده از لیزر ، پیکرتراشی با استفاده از نور قرمز است. معمولاً این روش روشی سریع، دارای مزیت‌های زیاد و دارای عوارض جانبی کم است. البته برخلاف روش‌های جراحی چاقی حصول نتایج در روش پیکرتراشی بدون جراحی به طور تدریجی و فرد باید برای این منظور رژیم غذایی، پرهیزها و فعالیت‌های مورد نظر پزشک معالج را انجام دهد.

پیکرتراشی بدون جراحی از جدیدترین روش‌هایی است که برای مبارزه با چاقی و در نتیجه تناسب اندام به کار می‌رود. در این روش بدون اعمال جراحی و روش‌های تهاجمی ( یا روش‌های کمتر تهاجمی) برای از میان بردن یا کاهش توده چربی بدن فرد مراجعه به کار می‌رود. از روش‌های مختلف پیکرتراشی برای رسیدن به شکل و فرم مناسب بدن بهره گرفته می‌شود. در این مقاله تلاش خواهیم کرد که علاوه بر تعریف روش و نحوه انجام آن به فواید، عوارض جانبی و معایب آن اشاره شده است.

نحوه عمل پیکرتراشی بدون جراحی

نحوه عمل پیکرتراشی بدون جراحی

نحوه عمل پیکرتراشی بدون جراحی، قبل از شروع بحث باید یادآور شویم که پیکرتراشی اصولاً روشی نیست که برای کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد. هدف این روش تناسب اندام، کاهش چربی‌های اضافی و رسیدن به فرم مطلوب در فرد است. خیلی از افراد ممکن است از نظر وزنی به سطح قابل قبولی رسیده باشند ولی بدن آن‌ها فاقد تناسب باشد. در بیشتر اوقات بدن فرد مراجعه دارای چربی‌هایی است که فرم مطلوب بدن را بر هم می‌زنند. از این رو شرط ورود به این نوع درمان این است که شاخص توده بدنی فرد کمتر از 30 باشد.

این امر به این معنی است که فرد چاق محسوب نشده و مشکل و شکایت وی از اضافه‌وزن و توزیع نامناسب توده چربی در بدن است. ازنی نکته می‌توان تفاوت پیکرتراشی برای جراحی چاقی را درک کرد. در جراحی چاقی معمولاً یک عمل جراحی صورت می‌پذیرد اما در پیکرتراشی چندین جلسه اقدامات غیر تهاجمی برای رسیدن فرم مناسب بدنی فرد صورت می‌پذیرد. می‌توان امیدوار بود که فرد در انتهای این دوره درمانی به بدنی خوش فرم و خوش حالت تر دست یابد.

مقاله پیشنهادی:  احتمال مرگ در اثر پیکر تراشی

مکانیسم اجرای روش پیکرتراشی بدون عمل چگونه می‌باشد؟

به طور کلی روش رسیدن به فرم مطلوب در پیکرتراشی بدون جراحی به دو صورت می‌باشد. در حالت اول این امر از طریق فریز کردن و سپس از بین بردن چربی‌های اضافی صورت می‌پذیرد. روش دوم بر مبنای مکانیسم برعکس روش اول صورت می‌پذیرد. استفاده از دو روش بالا برای تناسب بدهی و از بین بردن چربی اضافه در نواحی زیر کاربرد دارند:

  • بالای بازو
  • شکم
  • لگن
  • چربی اضافی اطراف باسن و شکم ( که اصطلاحاً دستگیره‌های عشق نام دارند).

روش پیکرتراشی غیر جراحی

که با هدف حذف توده چربی اضافه کار می‌کنند شامل موارد زیر می‌باشند:

روش پیکرتراشی سرد

کرایولیپولیز یا پیکرتراشی سرد

قبل از توضیح این روش کلمات اساسی مفهوم آن را بررسی مختصری کنیم. کرایولیپولیز شامل سه کامل است. کرایو به معنای سرما، لیپو چربی و لیز شکستن است. این روش تناسب روشی با ماهیت کمتر تهاجمی است که هدف آن شکستن توده چربی و در نتیجه کاهش توده‌های چربی با استفاده از سرمای شدید می‌باشد. در این روش فرد جراح یک دستگاه دارای پانل یا فنجانی را در بالای پوست فرد و اطراف ناحیه هدف درمان قرار می‌دهد.

در مرحله با کاهش زیاد دما در دستگاه، سلول‌های چربی یخ زده و از بین می‌روند. از مزایای این روش این است که در آن آسیبی به سلول‌های ماهیچه‌ای، پوست و بافت عصبی بدون آسیب باقی می‌مانند زیرا پروسه منجمد شدن آن‌ها در دمای پایین‌تر از دمای انجماد سلول‌های چربی رخ می‌دهد.

کرایولیپولیز دارای ویژگی‌های زیر است:

  • این یک روش از نظر FDA یک روش بی خطر و قابل تائید برای ایجاد تناسب در اندام‌هایی مانند باسن، شکم، داخل و خارج ران، زیر بغل، چانه و زیر باسن است.
  • یکی از بهترین روش‌ها برای افرادی است که می‌خواهند برآمدگی چربی‌های بدن خود را بدون تغییر شکل کلی بدن خود انجام دهند.
  • هر جلسه درمانی پتانسیل کاهش توده چربی به میزان 25٪ را دارد.
  • انجام این روش مستلزم صرف زمانی بین 35 تا 60 دقیقه می‌باشد. اگرچه فرد ممکن است به شدت احساس سرما کند ولی این احساس همراه با مقدار کمی ناراحتی است.
  • معمولاً پس از یک ماه فرد تغییرات چشمگیری را در پیکره خود مشاهده می‌کند و این امر بعد از 2 الی 3 ماه حداکثر می‌رسد.
  • تا وقتی که فرد رژیم غذایی متعادل را کنار نگذاشته و مقدار قابل توجهی به وزن خود اضافه نکرده است می‌تواند اطمینان داشته باشد که نتایج این روش درمانی دیرپا خواهد بود.
مقاله پیشنهادی:  ابدومینوپلاستی بهتر است یا لیپوماتیک

عمل پیکرتراشی بدون جراحی

لیزر درمانی

پیکرتراشی یکی از متدهای درمانی برای ترسیم ایده آل و خوب بدن فرد است. مکانیسم لیزر درمانی از طریق به کار گرفتن سطح کنترل شده‌ای از انرژی گرمایی با هدف از میان بردن چربی زیر جلدی بدن فرد عمل شونده است. در طول درمان با لیزر، بافت چربی مورد نظر تا زمانی تجزیه سلول‌های چربی ، گرم می‌شود. در عین حال، یک مکانیسم خنک کننده سبب این خواهد شد که پوست فرد عمل شونده آسیبی نبیند.

بر طبق گزارش FDA کاربرد پیکرتراشی با هدف کاهش چربی شکم و پهلوها مورد تائید است و ممکن است توسط پزشک برای دیگر اندام‌های بدن نیز به کار گیری شود.

این روش بدون درد می‌باشد . البته احتمال دارد در طی مدت درمان فرد احساس گرما و قرمزی در محل لیزر درمانی کند، معمولاً زمان انجام هر فرایند برای هر ناحیه در حدود 25 دقیقه طول خواهد کشید.

  • معمولاً پس از یک فرد تغییرات چشمگیری را در پیکره خود مشاهده می‌کند و این امر بعد از 2 الی 3 ماه حداکثر می‌رسد.
  • معمولاً پس از 6 هفته یک فرد تغییرات چشمگیری را در پیکره خود مشاهده می‌کند و این امر بعد از 12 هفته به مقدار حداکثر خود می‌رسد.

درمان با نور قرمز

درمان با نور قرمز

 روشی درمانی با نور قرمز از تازه ترین تکنولوژی‌هایی است که کاربرد آن از طریق نظارت سازمان FDA با هدف کاهش توده چربی و با روشی غیر جراحی مورد پذیرش واقع شده است. انجام این روش مستلزم داشتن یک لامپ تخصصی است تا نوری با طول موج‌های خاص را از طریق پوست به اندام مورد نظر هدایت کند. در نتیجه این امر در سلول‌های چربی هدف با اثر گذاری انرژی نور، منفذهای زیر تشکیل می‌شود که از طریق آن برخی از محتویات زیر پوست به خارج از آن انتقال می‌یابد.

پیامد این واقعه این است که سلول‌های چربی از نظر اندازه دچار تقلیل می‌شود تا مقدار نابودی چربی که هدف است به دست آید. روش Ultra Slim از جمله روش‌های تناسب اندام است که عنصر کلیدی در آن نور قرمز درمانی است. استفاده از این اشعه به منظور آزاد شدن چربی‌های اضافی به عنوان ضایعات بدن و در نتیجه دفع آن است.

مقاله پیشنهادی:  پیکرتراشی با عمل جراحی چیست + عوارض

فواید استفاده از این روش شامل موارد زیر است:

بنابر نظر پزشکان جراح این روش، روشی مطلوب برای ایجاد تغییر در ناحیه باسن، شکم، ران ها و دیگر نواحی بدن است.

طریقه انجام آن به صورت غیر تهاجمی با کمترین زمان از دست رفته است.

این روش دارای سرعت اجرای بالایی بوده به گونه ای که پردازش هر ناحیه حدود 30 دقیقه زمان می‌برد.

این روش، یک نوع روش درمانی دارای ریسک پایین و بدون عوارض جانبی ماندگار و همیشگی است. نکته مهم اینکه ار فرد باردار بوده یا دچار مشکل در کارکرد کبد خود است، توصیه نمی‌شود که از این روش درمانی استفاده کند.

تا وقتی که فرد رژیم غذایی متعادل را کنار نگذاشته و مقدار قابل توجهی به وزن خود اضافه نکرده است می‌تواند اطمینان داشته باشد که نتایج این روش درمانی دیرپا خواهد بود.

مروری بر فواید روش درمانی پیکر تراشی بدن بدون جراحی

پیکرتراشی بدن یک نوع روش بدون نیاز به عمل جراحی و یا دارای ریسک پایینی است که فواید متنوعی می‌باشد که شامل موارد زیر است:

برای انجام این روش درمانی، نیازی به استفاده از بیهوشی عمومی یا برش بدن فرد نبوده . بعد از این روش هیچ جای زخم ( اسکاری) برو روی پوست فرد مراجعه کننده باقی نمی‌ماند.

  • این روش درمانی نیاز به زمان کمی دارد و به طور پیوسته، بدون توقف و پرت زمانی است.
  • این روش درمانی دارای عوارض جانبی نادری بوده و معمولاً استفاده از این روش درمانی هیچ‌گونه عوارض جانبی برای فرد به دنبال ندارد.
  • پیامد کاربرد این روش برخلاف جراحی چاقی به‌تدریج است، بنابراین در این نوع درمان باید احتیاط و پیگیری‌های لازم برای حصول نتایج خوب انجام شود.
  • تا وقتی که فرد رژیم غذایی متعادل را کنار نگذاشته و مقدار قابل توجهی به وزن خود اضافه نکرده است حفظ کرده است، می‌تواند اطمینان داشته باشد که نتایج این روش درمانی دیرپا خواهد بود.

معرفی جراح نمونه برای انجام عمل پیکرتراشی بدون جراحی

دکتر علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراح چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان