جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

ممنوعیات بعد از عمل اسلیو معده

ممنوعیات بعد از عمل اسلیو معده،جراحی کاهش وزن می تواند زندگی شما را تغییر دهد، اما این تنها اولین قدم در سفر به یک سبک زندگی سالم است. پس از جراحی، ادامه تصمیم‌ گیری‌ هایی که باعث افزایش طول عمر نتایج عمل و بهبود سلامت کلی شما می‌ شود، ضروری است. اینها شامل خواب کافی، ورزش منظم و یک رژیم غذایی متعادل است.برخی از نوشیدنی ها و مواد غذایی ممکن است معده شما را تحریک کنند که باید از مصرف آنها بعد از جراحی چاقی اجتناب کنید. به مرور زمان و در طول چند ماه اول بهبودی پس از جراحی، شما از مصرف مایعات به غذاهای جامد، پیشرفت خواهید کرد. مهم است که در طول رژیم غذایی بعد از اسلیو معده، از مصرف مواد غذایی فاقد ارزش غذایی، غذاهای پر نشاسته، میوه ها و سبزیجات فیبردار و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.
ممنوعیات بعد از عمل اسلیو معده

ممنوعیات بعد از عمل اسلیو معده

جراحی کاهش وزن می تواند شما را در مسیر زندگی سالم تر، طولانی تر و رضایت بخش تر آغاز کند. این یک درمان برای چاقی نیست، بلکه ابزاری برای کمک به کاهش وزن است. موفقیت درازمدت به توانایی شما در پیروی از دستورالعمل های مربوط به رژیم غذایی، ورزش و تغییرات سبک زندگی بستگی دارد. در این مقاله مراقبت های پیگیری جامع شامل ممنوعیات بعد از عمل اسلیو معده را برای کمک به شما در دستیابی و حفظ اهدافتان ارائه می دهیم. اگر به جراحی چاقی فکر می کنید، ممکن است در مورد غذاهایی که باید بعد از عمل خودداری کنید تعجب کنید.

در حالی که همه افراد پس از جراحی چاقی نیازهای متفاوتی دارند، توصیه های کلی وجود دارد که از مصرف کدام غذاها و نوشیدنی ها اجتناب کنید. بنابراین در اینجا بایدها و نبایدهای ما از خوردن بعد از این نوع جراحی چاقی آورده شده است.

نوشیدنی های ممنوع بعد از اسلیو معده

برخی از نوشیدنی ها ممکن است معده شما را تحریک کنند که باید از مصرف آنها بعد از جراحی چاقی اجتناب کنید، از جمله:

نوشیدنی های کافئین دار

حداقل تا 3 ماه بعد از جراحی از مصرف نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید. کافئین منجر به کم آبی بدن می شود.

 

نوشیدنی های قندی

هر نوشیدنی حاوی شکر، شربت ذرت یا فروکتوز چیزی است که باید بعد از اسلیو معده از مصرف آن جلوگیری کرد. نوشیدن نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و برخی آب میوه ها در حالی که رژیم دارید می تواند منجر به سندرم دامپینگ شود. در عوض، آب، نوشیدنی‌ های بسته‌ بندی نشده شیرین، قهوه بدون کافئین و چای را انتخاب کنید.

 

نوشیدنی های گازدار

باید حداقل تا 3 ماه پس از جراحی از مصرف نوشیدنی های گازدار اجتناب کرد. مهم است که پس از جراحی کاهش وزن از نوشیدن هر گونه نوشیدنی گازدار خودداری کنید. گازهای موجود در این نوشیدنی ها می توانند در معده شما جمع شوند و باعث کشیده شدن دیواره های آن شوند که باز هم اندازه معده شما افزایش می یابد.

 

نوشیدنی های ممنوع بعد از جراحی اسلیو معده

مواد غذایی ممنوع بعد از اسلیو معده

یکی از نگرانی های بیماران این است که آیا برخی از غذاها پس از جراحی کاهش وزن برای همیشه از زندگی حذف می شوند؟ آیا غذاهایی وجود دارد که بعد از جراحی چاقی باید از آنها اجتناب کرد؟ مهم است که در رژیم غذایی بعد از اسلیو معده از مصرف برخی مواد غذایی برای دریافت مقدار مناسب تغذیه و کاهش وزن خودداری کنید. پس از اینکه از بیمارستان به خانه رفتید، به شما دستور داده می شود که پس از انجام عمل جراحی رژیم غذایی خود را دنبال کنید. این می تواند کاملاً متفاوت از رژیم غذایی قبل از جراحی باشد.

معمولاً این در 4-3 مرحله است که با مایعات شروع می شود. در طول چند ماه اول بهبودی پس از جراحی، شما از مصرف مایعات به غذاهای جامد، پیشرفت خواهید کرد. برخی از بیماران جراحی چاقی این اشتباه را مرتکب می‌ شوند که فکر می‌ کنند زمانی که آزادانه غذای جامد بخورند، می‌ توانند هر چه دوست دارند بخورند. برخی دیگر فکر می کنند که برخی از غذاها برای همیشه از دستور کار خارج شده اند. هر دو باور اشتباه هستند و اکثر بیماران قادر به تحمل بیشتر غذاها هستند اما همیشه تشویق به انجام این کار نمی شوند. در اینجا 8 ماده غذایی که پس از جراحی چاقی باید از آنها اجتناب کنید آورده شده است:

مقاله پیشنهادی:  مراقبت های بعد از اعمال جراحی لاغری

ممنوعیات بعد از عمل اسلیو معده

غذای با کالری خالی

از آنجایی که معده شما بعد از جراحی چاقی به اندازه یک تخم مرغ است، باید با انتخاب رژیم غذایی عاقلانه، تغذیه روزانه کافی داشته باشید. رژیم جراحی چاقی به معنای پرهیز از غذاهایی است که ارزش غذایی کمی دارند یا اصلا ارزش غذایی ندارند. این شامل شیرینی، شیرینی، چیپس، چوب شور، کیک برنجی و ذرت بوداده است. اگر این غذاها را بخورید، ممکن است در نهایت دچار سوءتغذیه شوید یا وزن خود را دوباره افزایش دهید. غذاهای مملو از شکر یا سرخ شده می توانند منجر به وضعیتی به نام “سندرم دامپینگ” شوند که در آن این غذاها پس از خوردن به سرعت در روده بزرگ ریخته می شوند. سندرم دامپینگ باعث ضعف، عرق سرد، حالت تهوع و احتمالاً استفراغ و اسهال می شود.

غذاهای خشک

از آنجایی که در حین غذا خوردن مایعات نمی نوشید، ممکن است بخواهید حداقل در ابتدای مرحله نهایی رژیم جراحی چاقی خود از غذاهای خشک اجتناب کنید. خوردن غذاهایی مانند آجیل یا گرانولا ممکن است دشوار باشد. شما می توانید غلات معمولی داشته باشید، اما مطمئن شوید که با شیر کم چرب نرم شوند. وعده های بسیار کوچک این غذاها را امتحان کنید تا ببینید آیا می توانید آنها را به عنوان بخشی از رژیم جراحی چاقی خود تحمل کنید یا خیر. با بهبودی بیشتر بدن، ممکن است بتوانید بعداً در رژیم غذایی پس از جراحی چاقی، از این غذاها استفاده کنید.

غذاهای خشک بعد از اسلیو معده

نان، برنج و ماکارونی

به دلیل ماهیت نشاسته ای نان، برنج و ماکارونی، پس از جراحی، می توانند خمیری در گلوی شما ایجاد کنند که بلعیدن آن بدون مایع سخت است. در برخی موارد، آنها می توانند استوما، سوراخ کیسه ای که معده جدید شما است را مسدود کنند. لازم نیست این غذاهای پر نشاسته را به طور کامل رد کنید، اما بهتر است در ابتدا از آنها اجتناب کنید. وقتی آنها را می خورید، سعی کنید سهم های بسیار کوچکی داشته باشید و مطمئن شوید که فقط لقمه های کوچک از هر کدام را بخورید.

میوه ها و سبزیجات فیبردار

شما باید مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات مغذی را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف کنید، اما از سبزیجات سخت هضم و فیبری اجتناب کنید. کرفس، ذرت، کلم بروکلی، کلم و مارچوبه غذاهایی هستند که قطعا در روزهای اولیه باید از آنها اجتناب کنید. با گذشت زمان، ممکن است بتوانید این غذاها را تحمل کنید، اما در کوتاه مدت، سبزیجات پخته و نرم و بدون پوست بخورید. لوبیا و نخود گزینه خوبی هستند زیرا پروتئین اضافی مورد نیاز برای حفظ تغذیه مناسب در رژیم غذایی پس از جراحی را نیز فراهم می کنند.

مقاله پیشنهادی:  ارتباط تیروئید با چاقی و افزایش وزن

میوه ها و سبزیجات فیبردار بعد از اسلیو عمده

غذای پرچرب

مصرف غذاهای چرب پس از جراحی ممکن است باعث تهوع شما شود و برای موفقیت طولانی مدت در کاهش وزن مناسب نیستند. بیکن، سوسیس، کره، شیر کامل و پنیرهای سفت را کنار بگذارید و به جای آن گزینه‌ های کم‌ چرب را انتخاب کنید. گوشت ساندویچ کم چرب، گوشت گاو بدون چربی، مرغ، بوقلمون و پنیرهای کم چرب را انتخاب کنید. خوردن بیش از حد چربی در رژیم غذایی می تواند باعث ایجاد احساس بیماری در شما شود و ممکن است منجر به سندرم دامپینگ شود.

گوشت های سفت

یکی از عاداتی که بیماران چاقی باید در رژیم غذایی پس از جراحی بیاموزند این است که غذای خود را به خوبی بجوند. هر چه بیشتر بجوید، قورت دادن و هضم غذایتان آسان تر می شود. جویدن به ویژه زمانی که در رژیم غذایی چاقی گوشت می خورید اهمیت دارد. گوشت بدون چربی بخشی ضروری از برنامه غذایی است زیرا دریافت پروتئین کافی بسیار مهم است. در حالی که به جویدن بیشتر عادت کرده اید، گوشت های بدون چربی را انتخاب کنید. با لقمه هایی شروع کنید که به اندازه یک پاک کن مداد هستند. از استیک، گوشت خوک، هات داگ و ژامبون خودداری کنید. در عوض، مرغ چرخ کرده یا بوقلمون، مرغ پخته یا ماهی را انتخاب کنید.

برنامه غذایی دکتر بعد از جراحی چاقی

همچنین پزشک شما برنامه ای برای غذا خوردن بعد از جراحی کاهش وزن به شما ارائه می دهد که شامل مواردی است که در هر دوره مجاز به خوردن آنها هستید. دکتر سید علیرضا آذرپیکان یکی از پزشکان قابل اعتمادی هستند که توانایی انجام انواع جراحی های معده به ویژه عمل اسلیو معده و سرطانهای معده و دستگاه گوارش را به صورت پیشرفته و لاپاراسکوپی دارند.

پیروی از برنامه و دستورالعمل هایی که به شما داده می شود به کاهش وزن و بهبود سریعتر کمک می کند. برای تقویت بهبودی خود، باید موارد زیر را نیز انجام دهید:

برنامه غذایی بعد از عمل اسلیو معده

از حذف وعده‌ های غذایی خودداری کنید.

وقتی وعده‌ های غذایی را حذف می‌ کنید، بدن خود را از داشتن مواد مغذی مورد نیاز خود محروم می‌ کنید که باعث می‌ شود بیشتر احساس گرسنگی کنید.

 

وعده های غذایی کوچکتر بخورید.

بعد از جراحی شکم کوچکتری خواهید داشت، بنابراین باید اندازه وعده های غذایی خود را با اندازه جدید تنظیم کنید.

مقاله پیشنهادی:  تجربه کسانی که عمل بای پس معده انجام داده اند!

 

به وعده های غذایی خود مقداری سبزیجات یا میوه اضافه کنید.

جراحی کاهش وزن بر جذب ویتامین ها و مواد معدنی تأثیر می گذارد. بنابراین، برای اطمینان از دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن، باید مقداری میوه یا سبزیجات به طور مداوم اضافه کنید.

 

از نوشیدن همراه با وعده های غذایی خود اجتناب کنید.

نوشیدن همراه با وعده های غذایی منجر به برخی علائم ناخواسته مانند تورم و اسهال می شود. حدود نیم ساعت بعد از غذا آب ننوشید.

 

غذای خود را به درستی بجوید.

قبل از قورت دادن باید غذای خود را خوب بجوید. اطمینان حاصل کنید که با دهان بسته جویدن را انجام می دهید تا هوای بیشتری را بلعید.

 

در یک وعده غذای زیادی نخورید.

معده شما تا مدتی بعد از جراحی حساس تر خواهد بود. سعی کنید برای مدتی کارها را آسان کنید و از فشار آوردن بر معده خودداری کنید.

 

سیگار کشیدن بعد از اسلیو معده

سیگار کشیدن بعد از جراحی کاهش وزن برای سلامتی و نتایج جراحی شما بسیار مضر است. سیگار کشیدن باعث می شود که شما احساس درد کنید زیرا معده جدید شما را باریک می کند. علاوه بر این، مونوکسید کربن موجود در دود باعث می‌ شود سلول‌ های خون کمتر بتوانند اکسیژن و مواد غذایی را به سلول‌ های شما منتقل کنند. توصیه می شود پس از جراحی کاهش وزن سیگار را برای همیشه ترک کنید. با این حال، اگر نمی توانید سیگار را ترک کنید، باید حداقل به مدت 2 هفته تا 3 ماه از سیگار کشیدن خودداری کنید.

مصرف دخانیات بعد از جراحی لاغری

جمع بندی

جراحی کاهش وزن می تواند زندگی شما را تغییر دهد، اما این تنها اولین قدم در سفر به یک سبک زندگی سالم است. پس از جراحی، ادامه تصمیم‌ گیری‌ هایی که باعث افزایش طول عمر نتایج عمل و بهبود سلامت کلی شما می‌ شود، ضروری است. اینها شامل خواب کافی، ورزش منظم و یک رژیم غذایی متعادل است. به یاد داشته باشید که این یک منحنی یادگیری خواهد بود و تجربیات غذایی شما مانند یک بیمار دیگر نخواهد بود. حتی اگر آنها جراحی مشابهی را همزمان با شما انجام داده باشند. آنچه را که می توانید تحمل کنید مانند فرد دیگری نخواهد بود. با این حال، هر دو باید بتوانند یک رژیم لذت بخش پیدا کنند که منجر به کاهش وزن پایدار و رابطه خوب با غذا برای سال های آینده شود.

جراح فلوشیپ فوق تخصصی چاقی دکتر آذرپیکان

دکتر علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراح چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *