جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

مزایای عمل اسلیو معده چیست

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟ این مورد یکی از بنیادی‌ترین سؤالات در ذهن افراد متقاضی این عمل جراحی لاغری می‌باشد. با معرفی و توضیح مزایای هر روش جراحی لاغری فرد می‌تواند به شناخت خوبی از آن‌ها برسد. عمل جراحی اسلیو تقریباً نیمی از عمل‌های لاغری را در بر می گیرد. این روش جراحی لاغری یکی از ایمن و محبوب‌ترین روش‌های جراحی لاغری می‌باشد. محبوبیت این روش از روش‌های دیگر مانند بایدینگ معده یا بای پس معده بیشتر می‌باشد.
مزایای عمل اسلیو معده

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟ این عمل لاغری یکی از اعمال جراحی کارا و موفق در زمینه کاهش وزن می‌باشد. قبل از انجام این روش معمولاً راه‌های دیگری مانند ورزش یا رژیم غذایی به کار گرفته می‌شود. بعد از مؤثر نبودن روش‌های متفاوت لاغری، معمولاً نوبه به انتخاب دیگر روش‌های می‌رسد.

روش‌های جراحی لاغری طیف‌های مختلفی را بر در می‌گیرند. این اعمال شامل بای پس بایدینگ و اسلیو معده، لاپاراسکوپی و پیکرتراشی می‌باشند. از پرکاربردترین اعمال جراحی لاغری، عمل اسلیو معده می‌باشد. پایایی نتایج این روش، موجب شد ما در این مقاله به تفضیل در مورد عمل اسلیو معده صحبت کنیم.

مشاوره تلفنی چاقی دکتر آذرپیکان

چاقی بیماری مدرن

چاقی یکی از بیماری‌ها مدرن روزگار ما است . این بیماری مزمن می‌تواند علاوه بر مستقیم ، موجب بالا بردن پتانسیل ابتلای به بیماری‌های قلبی عروقی شود. بنابراین چاقی ابتلا به بیماری‌های مزمن جسمی و روانی را بالا می‌برند. برای رفع خطر ابتلای از این بیماری‌ها پژوهشگران انجام روش‌های کاهش وزن را پیشنهاد می‌دهند. اما نکته مهم در این زمینه تعیین وزن مناسب و معرفی شاخص برای آن می‌باشد. برای تعیین وزن متعادل شاخصی با نام شاخص یا نمایه (BMI) توده بدنی کاربرد دارد. برای به تعیین این شاخص باید، وزن فرد را بر مجذور قد تقسیم کرد. بعد از آن این حالت‌ها روی می‌دهد:

  • اگر این عدد پایین‌تر 20 باشد نمایانگر لاغری در فرد است.
  • اگر این عدد بین 20 الی 25 باشد، وزنی متعادل را برای فرد نشان می‌دهد.
  • اگر این عدد بین 25 الی 30 باشد اضافه‌وزن را در فرد نشان می‌دهد.
  • اعداد 30 به بالا نمایانگر چاقی است و با بالا رفتن هر 5 عدد بر شدت چاقی افزوده می‌شود.

عمل جراحی اسلیو چیست؟

اسلیو معده یک عمل محدودکننده حجم معده است که اندازه معده را کاهش می‌دهد . انجام این عمل به خوبی به افراد چاق اجازه می‌دهد که وزن خود را کاهش دهند. با کاهش حجم معده، فرد خیلی سریع‌تر از قبل احساس سیری می‌کند. این امر به علاوه کاهش آنزیم‌های مولد اشتها به فرد کمک می‌کند که تغییرات مهمی در سبک زندگی خود اعمال کند. در طی این عمل، بیش از نیمی ( و تا 80%) حجم معده کاهش پیدا می‌کند. شکل جدید معده به شکل موز یا یک لوله باریک عمودی از مری به روده کوچک است.

این عمل جراحی لاغری یک عمل غیر قابل برگشت است . این عمل جراحی لاغری می‌تواند با یک عمل جراحی باز انجام پذیرد. راه دیگر بهره گرفتن از روش لاپاراسکوپی می‌باشد که در آن روند بهبودی بیمار بسیار سریع و مخاطرات بعد از آن در حداقل مقدار ممکن است. این روش عمدتاً با محدود کردن مقدار غذایی ورودی موجب کاهش وزن در فرد جراحی‌شده می‌شود . این روش جراحی در کل موجب بهبود کلی متابولیسم می‌شود. تغییرات هورمونی ناشی از جراحی نیز بخش بسیار مهمی از روند کاهش وزن بیمار است.

مقاله پیشنهادی:  هزینه جراحی آشالازی

بهبودی سریع

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده راهی بسیار مؤثر با هدف نیل به کاهش وزن در افراد است، به جز فایده یاد شده این روش در بهبود و حتی رفع بسیاری از بیماری‌های مختلف نقش مؤثری می‌تواند داشته باشد. همچنین در مقایسه با جراحی‌های دیگر، مانند بای پس معده یا سوئیچ اثنی عشر، این روش جراحی روشی راحت و ایمن‌تر است. دیگر مزایای جراحی اسلیو معده شامل موارد زیر می‌باشد:

استفاده از تکنیک‌ های مختلف

عمل اسلیو معده می‌تواند از طریق روش‌های ایمنی مانند تکنیک‌های لاپاراسکوپی صورت می‌پذیرد. امروزه بیشتر جراحی‌های لاغری با کمک دوربین و ظروف لاپاراسکوپی انجام می‌شود. این امر به این معنی است که برای عمل جراحی نیاز چندانی به برش و بخیه آن‌چنانی وجود ندارد.

برای این جراحی لاغری از هیچ ماده پروتز یا نگه‌دارنده استفاده نمی‌شود. در مقابل این وسایل ممکن است در اعمال لاغری مانند عمل باندینگ معده و بالون داخل معده استفاده ‌شود.

استفاده از تکنیک‌های مختلف

زمان جراحی

 این عمل جراحی  معمولاً کمتر از یک ساعت طول می‌کشد . مدت اقامت پس از عمل در بیمارستان یا کلینیک برای اکثر افراد جراحی‌شده تنها یک شب یا مدت کوتاهی است.

بهبودی سریع

اکثر بیماران بعد از  این عمل جراحی لاغری، معمولاً در زمان کوتاهی بهبودی سریع را تجربه خواهد کرد. بیمارانی که تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار می‌گیرند، باید حداقل 3 هفته پس از عمل خود به استراحت بپردازند. پس از این مدت، افراد جراحی شده می‌توانند با مراقبت مناسب و رعایت رژیم غذایی بعد از عمل، به فعالیت‌های عادی زندگی خود بازگردند.

کاهش وزن سریع

کاهش وزن سریع

کاهش وزن نیز معمولاً در زمان کوتاهی صورت می‌شود. معمولاً یک سوم وزن بدن افراد جراحی شده در مدت یک سال پس از جراحی اسلیو کاهش پیدا می‌کند. عمده این تغییرات در بازه زمانی 6 ماهه رخ خواهد داد. افراد جراحی شده می‌توانند انتظار داشته باشند که حداقل 80 درصد از وزن اضافی بدن خود را از دست بدهند، این مقدار یعنی وزنی که قبل از عمل، از وزن ایده آل آن‌ها بالاتر می‌باشد. گزارش‌های پژوهش‌های مختلف در دنیا در مورد بیمارانی که جراحی اسلیو معده انجام داده‌اند، انجام شده‌اند. در این مطالعات نشان داده شده که افراد جراحی شده به طور متوسط 30 درصد از وزن بدن خود را در طی یک سال بعد از جراحی از دست داده‌اند.

مقاله پیشنهادی:  آیا عمل بای پس معده برگشت پذیر است؟

مکانیسم کاهش وزن در عمل اسلیو معده

بعد از انجام  جراحی اسلیو معده، احساس گرسنگی و اشتها در فرد جراحی شده کاهش می‌یابد. با این فرایند، در دوره کوتاهی پس از عمل سطح گرلین خون فرد جراحی شده به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد . این هورمون سال‌ها پس از جراحی به طور مداوم در حد پایینی باقی می‌ماند. این هورمون زمانی ترشح می‌شود که معده خالی است و وظیفه آن نشان دادن گرسنگی برای تولید ترشحات برای کمک به هضم غذا است . این فرایند از طریق عمل‌های لاغری دیگر با مکانیسم محدودکنندگی صورت نمی‌پذیرد.

 کاهش شدت بیماری‌های مختلف

این بیماری می‌تواند شدت بیماری را در بیماران مبتلا به دیابت نوع II کاهش دهد. طبق گزارش ثبت جهانی در سال 2019، به طور متوسط 39 درصد از بیمارانی که برای دیابت نوع دوم خود دارو دریافت می کردند، پس از گذشت یک سال از جراحی اسلیو معده، مصرف داروی خود را قطع کردند.

جراحی اسلیو معده همچنین شدت بیماری ر بیمارانی که قبلاً مبتلا به فشار خون بالا بوده را کاهش می‌دهد. به طور متوسط، 57.2 درصد از بیمارانی که  قبلا برای فشار خون بالا دارو دریافت می کردند، پس از یک سال از زمان عمل الیو معده، دیگر به مصرف دارو نیاز نداشتند . جراحی اسلیو معده می‌تواند  در بهبود نشانگرهای بالینی مختلف و اثرات تنظیمی قابل توجهی بر مارکرهای بالینی، از جمله نشانگرهای بیوشیمیایی، بافت شناسی، هماتولوژیک و التهابی کمک کند. همچنین 85% بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) پس از کاهش وزن ناشی از اسلیو گاسترکتومی بهبود می یابند.

دیگر مزایای عمل اسلیو معده به شرح زیر می‌باشد:

  • جراحی اسلیو معده خطر بروز بیماری قلبی عروقی را در افراد کاهش می‌دهد.
  • نحوه تنفس را در بیماران مبتلا به آپنه انسدادی خواب بهتر می‌کند.
  • این روش جراحی لاغری، خطر سکته مغزی و حمله قلبی را ر افراد جراحی شده کاهش می‌دهد.
  • درد مفاصل را کاهش می‌دهد.
  • این روش جراحی لاغری موجب بهتر شدن هیرسوتیسم و سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) در بیماران زن جراحی شده می‌شود.
  • این عمل لاغری موجب افزایش کیفیت باروری می‌شود، اگرچه باید بیمارانی که قصد بارداری دارند برای انجام این کار باید حداقل یک سال و نیم بعد از عمل جراحی صبر کنند.
  • این روش همچنین می‌تواند علائم بی‌اختیاری ادرار را در افراد جراحی شده پایین آورد. این روش کوچک کردن معده همچنین با کاهش قابل توجهی در بروز سرطان و مرگ و میر ناشی از آن در ارتباط است.
مقاله پیشنهادی:  عمل لاغری و افزایش فرصت‌ های موفقیت در باروری مردان

بحث و نتیجه‌ گیری مزایای عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده یکی از عمل‌های لاغری محبوب و پر کاربرد می‌باشد. بیش از نیمی از اعمال لاغری مربوط به عمل اسلیو معده می‌باشد. این عمل برای افرادی با شاخص توده بدنی 35 الی 45 مؤثر می‌باشد. وجود فواید و مزایای زیادی این روش جراحی لاغری این روش را گزینه‌ای ایمن و ایده آل برای خیلی افراد متقاضی عمل جراحی لاغری کرده است. با رعایت احتیاط‌ها و مراقب‌های بعد از عمل و انتخاب جراحی ماهر فرد می‌تواند از این مزایای این روش لاغری بهره لازم را ببرد.

معرفی جراح نمونه برای انجام عمل اسلیو معده

یکی از شرایط مورد نیاز برای تجربه عمل اسلیو معده خوب، انجام آن توسط یک جراحی ماهر می‌باشد. در این مورد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از ماهرترین جراحان تهران و حتی ایران را پیشنهاد می‌دهیم. دکتر آذر پیکان جراحی ماهر ، به‌روز و دارنده بهترین مدارک از معتبرترین دانشگاه‌ها می‌باشد.

همچنین دکتر آذر پیکان دارای کارنامه‌ای درخور در زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد. دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان است. این جراح ماهر، فردی پیگیر امور افراد مراجعه‌کننده به ایشان می‌باشد. سابقه چشمگیر این جراح دربرگیرنده بیش از 3000 عمل جراحی چشمگیر و ماندگار است. پاره‌ای از سوابق این جراح موارد زیر را شامل می‌شود:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی لاپاراسکوپی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و جراحی لاغری پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

 برای اطلاع از فعالیت‌های دکتر آذر پیکان می‌توان از اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) دیدن فرمایید. همچنین افراد متقاضی عمل جراحی لاغری می‌توانند از تجربه عمل افراد جراحی‌شده استفاده کند. این تجارب می‌تواند کمک شایانی در رفع دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی عمل باشد. برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توان از شماره‌های زیر استفاده کرد:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی چاقی دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *