جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

لیپوساکشن یا عمل ساکشن شکم چیست؟

لیپوساکشن یا عمل ساکشن شکم و پهلو یکی از گزینه های روی میز برای درمان افراد مبتلا به چاقی است. به کمک این تکنیک عمل لاغری، امکان برداشتن چربی های زائد از قسمت های مختلف بدن امکان پذیر است. در این پست درباره چیستی آن، نحوه انجام عمل، عوارض و مزایا، مراقبت های لازم و هزینه های عمل ساکشن چربی شکم صحبت خواهیم کرد. تا انتها همراه باشید.
لیپوساکشن | عمل ساکشن شکم و پهلو
محتوا پنهان

لیپوساکشن یا عمل ساکشن شکم
چاقی یکی از معضلات سلامت و بهداشتی جهان است که به صورت روزافزونی در حال گسترش است. این که عمل لیپوساکشن چیست، قیمت عمل ساکشن شکم چقدر است و آیا ساکشن شکم با لیزر قابل انجام است از پرسش های رایجی است که افراد مبتلا به چاقی در ذهن دارند.

در مورد ساکشن شکم، قیمت مسئله نخست به شمار نمی رود. تامین هزینه ساکشن شکم اگرچه شاید همیشه آسان نباشد، اما باید با اطلاعات معتبر و علمی، ببینید آیا ساکشن شکم یا ساکشن شکم و پهلو، دوای درد شماست. دیدن فیلم عمل ساکشن شکم کمک کننده است اما شاید بهتر باشد در همان مراحل اولیه با یک پزشک دارای دانش و تجربه کافی در این مورد مشورت شود.

مشاوره چاقی دکتر آذرپیکان در واتساپ

در این نوشتار، اطلاعات کاملی درباره این که عمل لیپوساکشن شکم چیست، ارائه خواهد شد. درباره هزینه ساکشن شکم هم اطلاعات خوبی نگاشته شده است. با وجود این، برای کسب اطلاعات دقیق در مورد این که هزینه عمل ساکشن شکم چقدر است، پیشنهاد می شود با کلینیک دکتر آذر پیکان تماس حاصل بفرمایید.

عمل لیپوساکشن چیست و چرا انجام می شود؟

عمل لیپوساکشن در زبان انگلیسی به صورت liposuction نوشته می شود. لیپوساکشن نام های دیگری هم دارد مانند لیپوپلاستی و پیکر تراشی. عمل لیپوساکشن شکم با نام های عمل ساکشن شکم، یا ساکشن چربی شکم هم شهرت دارد.

عمل ساکشن شکم یک عمل جراحی به شمار می آید. در این عمل جراحی از یک تکنیک ساکشن یا مکش استفاده می شود. با این تکنیک، امکان خارج ساختن چربی زائد از جاهای خاصی از بدن فراهم می شود. شکم، پهلو، باسن، ران، بازو و گردن از شایع ترین نقاط بدن هستند که عمل لیپوساکشن برای آنها به انجام می رسد. قیمت عمل ساکشن شکم و پهلو یکی از رایج ترین پرسش هایی است که خوانندگان گرامی مطرح می نمایند زیرا از بقیه بیشتر به انجام می رسند.

عمل ساکشن شکم چیست؟

لیپوساکشن یک راه حل همه جانبه برای درمان چاقی به شمار نمی آید. به عبارت دیگر، عمل ساکشن جایگزین روش های مرسوم لاغری نیست. اگر فردی چاق است، ابتدا باید با رژیم درمانی و ورزش یا با عمل های جراحی لاغری مانند جراحی بای پس معده به محدوده وزن قابل قبول وارد شود.

اگر افراد، با وجود داشتن وزن نسبتا ثابت همچنان از وجود چربی زائد در برخی نقاط بدن مانند شکم یا پهلو رنج می برند، عمل ساکشن شکم گزینه مناسبی برای آنهاست.

عمل ساکشن شکم برای چه کسانی مناسب است؟

وقتی یک فرد چاق می شود، اندازه و حجم سلول های چربی بدن افزایش پیدا می کند. با عمل ساکشن شکم تعداد سلول های چربی موجود در این ناحیه کاسته می شود.

چه میزان از چربی شکم طی عمل ساکشن شکم از این ناحیه خارج می شود؟ میزان چربی خارج شده از شکم طی عمل ساکشن شکم و پهلو به دو عامل بستگی دارد:

  • ظاهر شکم و پهلو و
  • حجم چربی موجود در این نواحی

به طور عمومی، نتیجه حاصل از عمل ساکشن شکم که در ظاهر دیده می شود، یک نتیجه دائمی به شمار می رود. بدیهی است اگر فرد نتواند وزن خود را در یک محدوده ثابت نگه دارد، احتمال محو شدن نتایج مثبت ساکشن شکم زیاد است.

عمل ساکشن شکم برای چه کسانی مناسب است؟

پس از انجام عمل ساکشن شکم، پوست شکم به تدریج خود را با حجم کم شکم و پهلو تطبیق می دهد. اگر وضعیت پوست و انعطاف پذیری آن خوب باشد، پوست در این نواحی درمان شده شکلی نرم و طبیعی به خود می گیرد. اگر پوست فرد نازک باشد یا فاقد انعطاف پذیری لازم باشد، پوست در نواحی درمان، ممکن است ظاهری شل و افتاده به خود بگیرد.

باید دقت شود که عمل ساکشن شکم و پهلو روی سلولیت، فرو رفتگی ها و شکل ناهنجار پوست این نواحی هیچ تاثیر مثبتی ندارد. به عنوان نمونه، لیپوساکشن نمی تواند ترک حاملگی یا چاقی را از روی پوست شکم برطرف سازد.

اکنون که می دانید ساکشن شکم چیست ببینید چه کسی برای انجام این عمل جراحی مناسب است؟ افرادی باید کاندید عمل ساکشن شکم و پهلو شوند که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند. فرد کاندید شده برای لیپوساکشن شکم نباید شرایط پزشکی نامناسبی داشته باشد زیرا چنین مشکلاتی ممکن است شرایط عمل ساکشن شکم را پیچیده نماید. به عنوان نمونه، بهتر است مبتلایان به بیماری های زیر تحت عمل ساکشن شکم قرار نگیرند:

  • مبتلایان به هر گونه محدودیت در خون رسانی بدن
  • کسانی که به گرفتگی رگ های قلبی و بیماری عروق کرونری قلب مبتلا هستند
  • مبتلایان به دیابت
  • کسانی که به هر ترتیب دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند

عوارض عمل ساکشن شکم چیست؟

ساکشن شکم چیست و قیمت ساکشن شکم، اطلاعاتی مهم هستند اما درک عوارض عمل ساکشن شکم هم به همان اندازه از اهمیت برخوردار است.

مانند هر عمل جراحی دیگری، عمل ساکشن شکم و پهلو هم خطرات خاص خود را در بر دارد که ممکن است در درصد کمی از افرادی که تحت این عمل جراحی قرار می گیرند، رخ دهد. خونریزی و عوارض بیهوش از عوارض کلی هر عمل جراحی به شمار می روند. در زیر به برخی از عوارض اختصاصی عمل ساکشن شکم اشاره خواهد شد.

عوارض عمل ساکشن شکم

– ناهنجاری در شکل ظاهری شکم و پهلو

در این عارضه ممکن است پوست شکم موجدار، و دارای پستی بلندی به نظر برسد. این تغییرات ممکن است دائمی و برگشت ناپذیر باشند. مهم ترین علل بروز این عارضه به شرح زیر هستند:

  • برداشتن نامتناسب چربی از شکم،
  • انعطاف پذیری ضعیف پوست شکم و
  • اختلال در التیام و ترمیم محل های جراحی شده
مقاله پیشنهادی:  احتمال مرگ در اثر پیکر تراشی

لوله ظریفی که مکش چربی از راه آن به انجام می رسد، کانولا نام دارد. کانولا در زبان انگلیسی به این صورت نوشته می شود: cannula. در طول عمل ساکشن شکم ممکن است بافت زیر کانولا دچار آسیب شود. همین آسیب ها می تواند ظاهری پر از نقاط فرورفته به پوست فرد بدهد.

– تجمع مایعات در محل عمل لیپوساکشن

به طور موقت و گذرا، ممکن است مایعات حاصل از برش های محل عمل ساکشن شکم در محل تجمع پیدا کند. به این تجمع موقت مایعات سِروما هم گفته می شود. به راحتی می توان با سرنگ و سر سوزن این مایعات زائد را تخلیه کرد.

– بی حسی پوست

برخی از نواحی که مورد عمل جراحی قرار گرفته اند، ممکن است با تغییراتی در حس لامسه پوست رو به رو شوند. این عارضه ممکن است موقت یا دائمی باشد. بی حسی پوست به دلیل آسیب وارده به رشته های بسیار ظریف پوست ایجاد می گردد.

– عفونت در محل عمل

این عارضه بسیار نادر است اما احتمال وقوع آن وجود دارد. اگر مصرف آنتی بیوتیک جدی گرفته نشود حتی ممکن است عفونت پوست بسیار خطرناک شود.

– سوراخ کردن اعضای داخلی

اگر کانولا به بخش های عمیق بدن وارد شود، احتمال سوراخ شدن برخی از اعضای بدن مانند روده وجود دارد. در صورت بروز این عارضه بسیار نادر، عمل جراحی اورژانس باید صورت پذیرد.

– آمبولی چربی در محل عمل

ممکن است قطعات بسیار ریز چربی از بافت جدا شوند و وارد رگ های بدن بیمار شوند. این قطعات ریز ممکن است در جریان خون به حرکت در بیایند و در مویرگ های ریه یا مغز گیر کنند. بدین ترتیب، رگ ها با چربی حرکت کرده بسته می شوند و ممکن است خون رسانی به بخشی از ریه یا مغز مختل شود. آمبولی چربی یک وضعیت اورژانس پزشکی تلقی می شود.

– مشکلات قلب و کلیه

در طول عمل ساکشن شکم مقداری مایع به بدن تزریق و مقادیری مایعات از بدن بیرون کشیده می شود. عدم تعادل در تزریق و کشیدن مایعات می تواند وضعیت کارکرد کلیه، قلب و به دنبال آن، ریه را با مشکل رو به رو سازد.

– مسمومیت با داروی بی حسی

لیدوکائین نام یک داروی بی حسی و بیهوشی است که همراه با مایعات در طول عمل ساکشن شکم به بدن تزریق می شود. این دارو باعث کاهش احساس درد توسط بیمار می گردد. این دارو به طور کلی، یک داروی بی خطر به شمار می آید. با وجود این، در موارد بسیار نادر، احتمال بروز مسمومیت با لیدوکائین وجود دارد. مسمومیت با این داروی بی حسی ممکن است باعث علائم جدی قلبی یا مغزی نخاعی شود.

اگر جراح روی مناطق وسیعی از شکم و پهلو و بدن در حال انجام لیپوساکشن باشد، احتمال بروز عوارض جانبی این عمل اندکی افزایش می یابد. همچنین در بیمارانی که پزشک جراح چند عمل جراحی را با هم به طور همزمان، انجام می دهد، شانس بروز عوارض جانبی عمل ساکشن شکم و پهلو بیشتر می شود. برای اطمینان خاطر با پزشک جراح در مورد احتمال بروز عوارض جانبی عمل ساکشن شکم مشاوره بفرمایید.

پیش از عمل ساشکن شکم چه مراقبت هایی لازم است؟

همان طور که می دانید ساکشن شکم چیست باید درباره مراقبت های پیش از این عمل هم اطلاعات داشته باشید که در این بخش به طور کامل درباره آن توضیحاتی ارائه کرده ایم. حتما تا انتها مطالعه کنید.

مراقبت های قبل از عمل لیپوساکشن

– تغییر در مکمل ها و داروها پیش از ساکشن شکم

پیش از تن سپردن به تیغ عمل جراحی، به پزشک جراح بگویید که از عمل ساکشن شکم و پهلو چه انتظاراتی دارید. یک لیست درست کنید که انتظارات شما از عمل ساکشن شکم چیست.

پیش از این عمل، پزشک جراح درباره سابقه پزشکی از بیمار سوالاتی می پرسد. بیمار باید چکیده شرح هر گونه بیماری یا عمل جراحی قبلی را برای پزشک بازگو کند. خوب است اگر خلاصه شرح عمل قبلی خود را بیمار همراه داشته باشد.

همچنین همه داروهایی که در حال مصرف آن هستید، حتی مکمل های دارویی را با خود همراه داشته باشید. پزشک از شما خواهد خواست فهرست کامل داروها و مکمل های گیاهی مصرفی را برای او بازگو نمایید.

پزشک از بیمار خواهد خواست پیش از عمل ساکشن شکم مصرف برخی از داروهای خود را قطع نماید. به عنوان نمونه، لازم است مصرف برخی داروهای رقیق کننده خون یا داروهای ضد التهاب غیر کورتونی (که مخفف آن در زبان انگلیسی NSAID است) سه هفته پیش از عمل جراحی متوقف شود. همچنین نتایج برخی از تست ها و آزمایش های پزشکی پیش از عمل ساکشن شکم باید مشخص و توسط پزشک معالج رویت شوند.

– سایر احتیاط های لازم پیش از عمل ساکشن شکم و پهلو

اگر قرار است مقدار کمی از چربی شکم برداشته شود، عمل ساکشن شکم می تواند حتی در مطب پزشک به انجام برسد. اگر قرار است مقدار زیادی از چربی شکم و پهلو از بدن خارج شود یا قرار است عمل های جراحی دیگری همزمان با عمل ساکشن شکم به انجام برسد، عمل جراحی بهتر است در بیمارستان انجام شود و بیمار شب بعد از عمل را در بیمارستان بستری شود. در هر دو مورد، لازم است حتما یک نفر به عنوان همراه، با بیمار باشد. شب نخست پس از عمل جراحی بهتر است حتما بیمار تنها نباشد و یک همراه با خود داشته باشد.

مقاله پیشنهادی:  عمل لیپوماتیک چیست؟

آنچه بیمار باید پیش از انجام عمل لیپوساکشن بداند!

پیش از عمل لیپوساکشن شکم پزشک جراح ممکن است دایره ها و خط هایی را روی شکم و پهلوی بیمار رسم کند. این خط ها و دایره ها مربوط به تکنیک عمل ساکشن شکم است و نواحی بدن که باید درمان شود را مشخص می کند. به طور حتم، تصاویر فتو گرافی معمولی از شکم پیش از جراحی و پس از جراحی ساکشن شکم و پهلو جهت پرونده پزشکی بیمار تهیه و نگهداری می شود.

چگونگی عمل ساکشن به تکنیکی بستگی دارد که جراح از آن استفاده می کند. پزشک بر پایه اهداف درمانی و مناطقی از بدن که قرار است تحت درمان قرار گیرد، و این که آیا بیمار پیش از این از لیپوساکشن استفاده کرده است، تکنیک ساکشن مناسب را بر می گزیند.

در زیر به مهم ترین تکنیک های لیپوساکشن بدن از جمله شکم اشاره می شود:

1) تکنیک لیپوساکشن تومِسِنت یا تورمی

در زبان انگلیسی این تکنیک به این صورت نوشته می شود: tumescnet liposuction. این تکنیک رایج ترین روش انجام عمل ساکشن شکم به شمار می رود. در تکنیک لیپوساکشن تومسنت، جراح یک محلول استریل به محل انجام ساکشن تزریق می کند. تزریق این محلول باعث تورم موضع و سفت شدن آن می شود. ترکیب این محلول به طور معمول، به شرح زیر است:

  • محلول نمکی (آب و نمک) که به برداشتن چربی کمک می کند
  • یک داروی بی حسی به طور معمول، لیدوکائین، که برای کاهش درد و ناراحتی به کار می رود و
  • داروی اپی نفرین که برای منقبض کردن رگ های موضع ساکشن و به نوعی برای کاهش خونریزی کاربرد دارد

جراح برش های کوچک و ظریفی روی پوست بیمار ایجاد می کند. سپس لوله های باریکی به نام کانولا را در زیر پوست بیمار قرار می دهد. کانولا به یک دستگاه مکش متصل است. بدین ترتیب، چربی و محلول تزریق شده به بیرون از بدن بیمار ساکشن (مکش) می شود.

برای برگرداندن مایع از دست رفته از بدن بیمار، یک سرم وریدی برای بیمار به طور همزمان، در حال تزریق است. نگه داشتن حجم خون بیمار در حد مناسب در کل طول عمل، از بسیاری از عوارض ساکشن شکم پیشگیری می کند. شاید اکنون بهتر از هر زمان دیگری بدانید که ساکشن شکم چیست.

2) لیپوساکشن با کمک انرژی ماوراء صوت یا اولترا سوند

انرژی ماوراء صوت یا اولترا سوند در پزشکی کاربردهای فراوان دارد. شاید شما با کاربردهای تشخیصی آن مانند سونوگرافی آشنایی بیشتری داشته باشید. از این انرژی می توان در کارهای درمانی مانند ساکشن شکم و پهلو هم استفاده کرد.

در بیشتر موارد، از اولترا سوند در کنار روش مرسوم لیپوساکشن (روشی که در بالا توضیح داده شد) استفاده می شود. در طول ساکشن با اولترا سوند جراح یک لوله فلزی ظریف را زیر پوست بیمار قرار می دهد. این لوله انرژی اولترا سوند را به منطقه مورد نظر پزشک می رساند.

لیپوساکشن با اولتراسوند

انرژی اولترا سوند دیواره سلول های چربی را می شکند و آزادسازی چربی و خارج ساختن آن را از بدن تسهیل می کند. یکی از تازه ترین نسل های تکنیک لیپوساکشن اولتراسونیک، وِیزِر VASER نام دارد. ویزر در سفت نمودن قوام پوست و کاهش احتمال بروز آسیب های پوستی هم موثر بوده است.

لیپوساکشن با کمک انرژی اولترا سوند در انگلیسی به این صورت نوشته می شود: Ultrasound-assisted liposuction. مخفف این عبارت انگلیسی به صورت UAL است. بنابراین، به این تکنیکِ لیپوساکشن، UAL اطلاق می شود.

3) عمل ساکشن شکم با لیزر

لیپوساکشن با لیزر یکی دیگر از تکنیک های عمل ساکشن به شمار می آید. در این تکنیک از نور لیزر با شدت بالا استفاده می شود. در طول ساکشن شکم با لیزر، پزشک فیبر لیزر را از راه یک برش کوچک در زیر پوست بیمار قرار می دهد. لیزر هم بافت چربی را در هم می شکند و آن را به صورت امولسیون (نوعی محلول) در می آورد. هم اکنون، چربی زائد از راه کانولا آماده مکش به بیرون از بدن است.

عمل ساکشن شکم با لیزر

لیپوساکشن با کمک لیزر در انگلیسی به این صورت نوشته می شود: Laser-assisted liposuction.  در انگلیسی مخفف این عبارت به صورت LAL خواهد بود. به این تکنیکِ لیپوساکشن، به همین دلیل تکنیک LAL هم گفته می شود.

4) عمل ساکشن شکم قدرتی یا ساکشن شکم با انرژی حرکتی

در این روش برای عمل لیپوساکشن شکم از یک کانولای ویژه استفاده می شود. نوک این کانولا یک حرکت رفت و برگشتی سریع دارد. این حرکت لرزشی به پزشک جراح اجازه می دهد تا چربی های سخت و مقاوم را راحت تر و سریع تر از بدن خارج سازد. در نتیجه، می توان انتظار داشت که با عمل ساکشن با کمک انرژی حرکتی درد و تورم کمتر باشد. یکی دیگر از مزایای استفاده از این تکنیک، افزایش دقت در برداشتن چربی از نقاط خاص بدن است. اگر بیمار قبلا هم لیپوساکشن انجام داده است، استفاده از عمل ساکشن قدرتی توصیه می شود. همچنین اگر میزان چربی که قرار است برداشته شود، زیاد باشد، روش ساکشن قدرتی توصیه می شود.

در زبان انگلیسی این روش با این عبارت شناخته می شود: Powr-assisted liposuction. مخفف انگلیسی این عمل به صورت PAL مورد استفاده قرار می گیرد.

حین عمل ساکشن شکم چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

نوع بیهوشی مورد استفاده در عمل ساکشن شکم چیست؟ عمل ساکشن شکم به طور معمول تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در بیهوشی عمومی فرد برای مدت کوتاهی هشیاری خود را از دست می دهد. در برخی موارد، ممکن است عمل ساکشن شکم تحت بی حسی موضعی صورت پذیرد. در بی حسی موضعی، فقط در بخش محدودی از بدن حس درد کاهش پیدا می کند. همچنین ممکن است به بیمار یک داروی آرامبخش از راه تزریق وریدی داده شود. این دارو باعث می شود فرد آرامش بیشتر و اضطراب کمتری داشته باشد.

مقاله پیشنهادی:  عمل لیفت شکم چیست و چگونه انجام می شود؟

در تمام طول عمل ساکشن شکم، تیم جراحی تعداد ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن خون را تحت پایش قرار می دهد. اگر عمل لیپوساکشن شکم تحت بی حسی موضعی برای شما به انجام می رسد، در صورت احساس درد، حتما این مورد را با پزشک یا کادر درمان در میان بگذارید. به طور معمول، با تزریق داروی بی حسی درد کنترل می شود.

حین چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

یکی از پرسش های رایج شما خوانندگان عزیز در مورد عمل ساکشن شکم این است که این عمل چه مدت به درازا می انجامد؟ مدت عمل ساکشن شکم به این بستگی دارد که چه میزان چربی قرار است از این محل خارج شود. بدیهی است هر چه موضع عمل وسیع تر باشد، به طمان بیشتری نیاز دارد.

اگر بیمار برای انجام ساکشن شکم و پهلو تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرد، در اتاق ریکاوری چشم خواهد گشود. اتاق ریکاوری به طور معمول در کنار اتاق عمل ساکشن شکم قرار دارد. چند ساعت پس از عمل ساکشن شکم در بیمارستان یا کلینیک طی خواهد شد. در این مدت، کادر درمان وضعیت بیمار را به طور منظم زیر نظر می گیرند.

در برخی موارد که این عمل در بیمارستان به انجام می رسد، ممکن است پزشک صلاح بداند فرد شب را در بیمارستان بگذارند. به طور معمول، علت این امر پایش دقیق وضعیت مایعات بدن و حجم خون بیمار و پیشگیری از بروز احتمالی هر گونه شوک ناشی از کمبود حجم خون است.

مراقبت های پس از عمل ساکشن شکم چیست؟

مقداری درد، ورم و خونمردگی چیزهایی هستند که در پایان عمل لیپوساکشن شکم باید انتظار آنها را داشت. به طور حتم، پزشک با تجویز داروهای مناسب به بیمار در تسکین درد و کاهش آن کمک می کند. همچنین پزشک برای پیشگیری از هر گونه عفونت احتمالی آنتی بیوتیک تجویز می نماید. بیمار موظف است دوره درمان با آنتی بیوتیک را طبق تجویز پزشک کامل نماید.

ممکن است پزشک روی محل بخیه های عمل ساکشن شکم را باز بگذارد. شاید لوله های ظریفی در این محل ها مشاهده کنید. وظیفه این لوله ها فراهم آوردن امکان تخلیه ترشحات نابجا و مایعات اضافی از محل عمل ساکشن شکم است.

همچنین ممکن است پزشک پوشیدن لباس های تنگ یا مثلا گن شکم را برای چند هفته نخست توصیه نماید. این کار باعث کاهش سریع ورم در هفته های پس از عمل می شود.

مراقبت های پس از عمل

پس از عمل ساکشن شکم برای چند روز بیمار نمی تواند در محل کار خود حاضر شود. بهتر است از قبل برای آن برنامه ریزی لازم صورت پذیرد. همچنین ممکن است بیمار چند هفته نتواند برنامه عادی زندگی خود را دنبال کند؛ به عنوان نمونه، پزشک شاید از او بخواهد که تا چند هفته از ورزش کردن خودداری نماید.

در طول چند هفته پس از عمل مقداری بی نظمی در ظاهر شکم طبیعی است. مدتی طول خواهد کشید تا چربی های باقی مانده در شکم قوام و موقعیت طبیعی خود را دوباره به دست آورند.

نتیجه عمل لیپوساکشن چیست؟

چند هفته پس از عمل ساکشن شکم، ورم به طور کامل، فروکش می کند.پس از این زمان است که کوچک شدن محل عمل لیپوساکشن به خوبی به چشم می آید. ظرف چند ماه آینده انتظار می رود محل عمل باز هم لاغرتر و ظریف تر شود.

با افزایش سن بیمار، پوست حالت سفت و کشیده خود را از دست می دهد. با وجود این، به طور معمول، نتایج مثبت عمل ساکشن شکم پایدار است. به عبارت دیگر، تا وقتی که وزن فرد ثابت است، نتایج مثبت لیپوساکشن شکم هم پا برجاست.

وقتی بعد از عمل ساکشن شکم فرد چاق می شود، توزیع چربی در دور شکم مانند قبل نخواهد بود. به عبارت دیگر، بین محل قرار گرفتن چربی جدید دور شکم، با محل هایی که تحت ساکشن چربی شکم قرار گرفته اند، هیچ ارتباطی وجود ندارد.

قیمت ساکشن شکم و پهلو چقدر است؟

حتما با خواندن این نوشتار تا این جا متوجه شده اید که عمل ساکشن شکم برای هر فرد به طور جداگانه و با توجه به اهداف درمانی و زیبایی همان فرد برنامه ریزی و طراحی می شود. بنابراین قیمت عمل ساکشن شکم و پهلو برای هر فرد به طور جداگانه تعیین می شود و ممکن است با فرد دیگر تفاوت داشته باشد.

نکته مهم توجه افراد به پوشش بیمه خودشان است. پیشنهاد می شود پیش از عمل ساکشن شکم حتما با سازمان های بیمه اصلی مانند بیمه تامین اجتماعی یا بیمه تکمیلی درمان تماس گرفته شود و درصد فرانشیز و سقف تحت پوشش بیمه برای ساکشن شکم مورد پرسش قرار گیرد.

قیمت ساکشن شکم و پهلو

دکتر سید علیرضا آذرپیکان دانش آموخته رشته فوق تخصصی اُنکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته از دانشگاه تهران آماده پذیرش و درمان بیماران با روش های متنوع ساشکن شکم و پهلو هستند. خواهشمند است برای دریافت اطلاعات بیشتر با کلینیک ایشان در تهران تماس حاصل بفرمایید.

منابع (Source) : وبسایت های mayoclinic | bodyexpert | healthshots

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *