جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

فرق پیکرتراشی با لیپوماتیک

فرق پیکرتراشی با لیپوماتیک

فرق پیکرتراشی با لیپوماتیک
اگر شما هم قصد لاغری و کاهش سایز خود را دارید و زمان زیادی را صرف ورزش و رژیم های غذایی کردید اما به نتیجه دلخواه نرسیدید، ممکن است به فکر پیکرتراشی یا جراحی های زیبایی بی افتید. همه می دانند که فرایند لاغری و تغییر سایز بدن، یک شبِ محقق نمی شود و نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی دارد. اما در اینجا لازم است بدانید بر خلاف تصور برخی پیکرتراشی باعث لاغری و کاهش وزن نمی شود و صرفاً با هدف تغییر سایز و تغییر فرم در اندام ها است.

پس اگر هدف تان کاهش وزن است باید به دنبال روش هایی مثل اسلیو معده، بای پس معده و یا باندینگ معده باشید. پیکرتراشی روشی برای تخلیه چربی ها در اندام های بدن توسط پزشک متخصص است. پس اگر از جراحی می ترسید اما به دنبال روشی کم خطر برای لاغری موضعی هستید و خواهان ایجاد تغییراتی در کم یا زیاد کردن حجم نواحی مختلف بدن خود هستید؛ این مقاله را بخوانید؛ چون در آن قصد داریم به ارائه توضیحاتی درباره فرق پیکرتراشی با لیپوماتیک بپردازیم.

عمل پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی به نوعی جراحی موضعی برای حذف چربی های زائد بدن محسوب می شود. در پیکرتراشی از روش های مختلفی برای تخلیه چربی ها استفاده می شود که اغلب آن ها نیاز به بی هوشی بیمار ندارند. اغلب کسانی که از این روش برای حذف چربی های زائد خود استفاده کردند می گویند پس از انجام آن سایز کم کردند و حتی سلولیت شان از بین رفته است.

انجام پیکرتراشی، بدون درد و خون ریزی است و زمان دوران نقاهت آن بین 3 تا 7 وز است. این روش مناسب افرادی است که وزن مناسبی دارند اما اندام ایده آلی ندارد و به نوعی بدن شان نسبت به ورزش و رژیم مقاوم شده است. بنابراین، پیکرتراشی فناوری جدید و کم خطری برای کمک به رسیدن به اندام ایده آل است. اگر تمایل دارید در مورد پیکرتراشی بیسشتر بدانید بر روی متن لینک داده شده کلیک کنید.

پیکرتراشی برای چه افرادی مناسب است؟

چه کسانی بهترین کاندید پیکرتراشی هستند؟ آیا من گزینه خوبی برای پیکرتراشی هستم؟ اینها سوالاتی است که اغلب مراجعه کنندگان از پزشک خود می پرسند. در پاسخ به این سوال باید گفت که پیکرتراشی هم مانند سایر جراحی های دیگر شرایط خاص به خودش را دارد.در ابتدا فرد باید از سلامت جسمی کافی برخوردار باشد و مبتلا به بیماری های خاص نباشد. دوم اینکه دچار چربی موضعی باشد نه چربی احشایی. بیمار باید توجیه باشد و  بداند که پیکرتراشی روشی برای کاهش وزن نیست و تنها  به کاهش سایز کمک می کند.

تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک

همچنین، بیمار باید به درستی بداند انگیزه اش از انجام این کار چیست و به طور وسواس گونه در این زمینه عمل نکند و افکار منفی نداشته باشد. درآخر اینکه متقاضی باید بسنجد آیا می تواند به توصیه های رژیم غذایی  و انجام ورزش پس از پیکرتراشی عمل کند یا نه. بنابراین، اگر فردی خود را واجد تمام شرایطی که گفته شد دانست،  باید بعد از آن به دنبال پزشکی حاذق و متخصص بگردد. البته دقت در انتخاب پزشک نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و  نباید آن  را سرسری گرفت.

مقاله پیشنهادی:  قیمت پیکرتراشی کل بدن در تهران

عمل لیپوماتیک چیست و چگونه انجام می شود؟

لیپوماتیک نوعی عمل زیبایی بدون جراحی و سرپایی است و از تکنیک های پیکرتراشی برای حذف چربی های زائد در آن استفاده می شود. در حقیقت، لیپوماتیک مدل پیشرفته ای از لیپوساکشن محسوب می شود که احتمال عوارضی همچون آمبولی در آن وجود ندارد. در این روش، با دستگاه های پیشرفته بافت چربی شکسته شده و سپس خارج خواهد شد. این روش مناسب کسانی است که چربی های موضعی دارند پس مناسب کسانی که از اضافه وزن شدید رنج می برند نخواهد بود.

یکی از دلایل محبوبیت لیپوماتیک عوارض کمتر آن نسبت به سایر روش هاست و اینکه درد کمتری نسبت به سایر روش ها دارد. به طوریکه، در زمانی که پزشک برای لیپوماتیک نیاز به سوراخ کردن برخی نواحی داشته باشد از بی حسی استفاده می کند. برخی حتی از این روش به عنوان بی دردسرترین راه برای حذف چربی ها نام می برند. احتمال عفونت پایین، دوران نقاهت کوتاه مدت، عدم استفاده از داروی بی هوشی، جمع کردن و شکل دادن به پوست، صاف شدن پوست و امکان کاهش سایز تنها در یک قسمت بدن از مهم ترین مزایای لیپوماتیک است.

فرق عمل پیکرتراشی با لیپوماتیک چیست؟

عمل پیکرتراشی شامل تکنیک های مختلفی از جمله لیپوماتیک، لیپوست، لیپوساکشن، لیپولیزر، ابدومینوپلاستی، بادی جت، کرایولیپولیز، اولترازد و دستگاه اکسیلیس (exilis) می شود. بنابراین، لیپوماتیک یکی از تکنیک های پیکرتراشی محسوب می شود و جزوی از آن است. در اینجا به ارائه تعاریف کوتاهی از سایر روش های پیکرتراشی خواهیم پرداخت.

فرق لیپوماتیک با پیکرتراشی

لیپوساکشن: روشی که در لیپوساکشن برای تخلیه چربی ها از تکنیک مکش استفاده می شود. این روش، برای حذف چربی های شکم، بازوها، باسن، قفسه سینه و پشت، ران ها، گردن و پستان میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 لیپوست: با استفاده از دستگاه لیپوست و با استفاده از تکنیک لرزش و حرکات رفت و برگشت برای حذف چربی ها استفاده می شود.

لیپولیزر: در این روش از لیزر برای خارج کردن چربی ها استفاده شده، به طوریکه با  سوراخ کوچکی در ناحیه مورد نظر و حرارت و تکنیک ساکشن چربی ها خارج خواهد شد.

ابدومینوپلاستی: این روش اغلب در زنان باردار یا کسانی که به طور ناگهانی وزن خود را از دست دادند مورد استفاده قرار می گیرد. به واسطه ابدومینوپلاستی چربی ها و پوست های آویزان ناحیه شکم جراحی و به شکل اولیه خود بازمی گردد.

بادی جت: یکی از جدیدترین و نوین ترین روش های پیکرتراشی؛ بادی جت است. این روش از تکنولوژی water-jet وام می گیرد و با استفاده از از فشار آب پزشک اقدام به خارج کردن چربی های بدن می کند.

مقاله پیشنهادی:  برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

کرایولیپولیز: در این روش با استفاده از دستگاه، سلول های چربی ابتدا  شکسته و سپس دفع خواهند شد.  این روش مناسب افرادی است که قصد استفاده از لیپوساکشن را داشتند اما به دلیل عوارض از انجام آن منصرف شدند. عوارض احتمالی این روش نسبت به لیپوساکشن بسیار کمتر  بوده و در حین انجام آن به پوست و سایر اندام ها آسیبی نمی رسد.

دستگاه اکسیلیس (exilis): در تکنیک دستگاه اکسیلیس از امواج رادیویی برای تخلیه چربی ها استفاده می شود. این تکنیک روشی جدید برای جوانسازی پوست و زیبایی اندام ها محسوب می شود.

آیا لیپوماتیک همان پیکرتراشی است؟

همانطور که در بالا هم عنوان شد فرد زمانی می تواند از پیکرتراشی استفاده کند که دچار چربی موضعی باشد. زمانیکه بیمار به پزشک مراجعه می کند او با آگاهی نسبت به شرایط بیمار یکی از تکنیک های پیکرتراشی را به او توصیه خواهد کرد. در اینجا، فرد نباید اصراری به استفاده از یک تکنیک و روش خاص داشته باشد چون این کار، باعث تشدید عوارض احتمالی یا عدم نتیجه موفقیت آمیز برای او خواهد شد. برخی تصور می کنند که لیپوماتیک همان پیکرتراشی است اما این تصور غلط است. چر اکه لیپوماتیک یکی از سایر تکنیک های پیکرتراشی محسوب می شود.

آیا لیپوماتیک همان پیکرتراشی است؟

یکی از نکات مهم درباره پیکرتراشی این است که فرد درباره انتظاراتش با پزشک صحبت کند تا توضیحات لازم را به او بدهد و درک درست تری نسبت به پیکرتراشی داشته باشد. شکم، بازو، سینه، غبغب، پهلو، باسن و  پشت کمر از نواحی ای هستند که به واسطه لیپوماتیک می توان چربی های آن را خارج کرد. پس تا اینجا فرق پیکرتراشی با لیپوماتیک را متوجه شدید لازم است در مورد نحوه انجام لیپوماتیک هم توضیح یدهیم.

لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

روش استفاده از این تکنیک نیز با استفاده از دستگاه است که این دستگاه، مورد تایید FDA است. ابتدا پزشک یک سوراخ 2 الی 5 میلی متری در محل مورد نظر ایجاد می کند و بعد با ورود لوله کانولای اقدام به تخلیه چربی خواهد کرد. دقت و ظرافت این دستگاه بسیار بالا است و با برداشتن چربی از نواحی زیرپوست هیچ آسیبی به آن نمی رسد.

این جراحی، معمولاً بین 2 تا 4 ساعت ممکن است زمان  ببرد. برخی حتی برای نتیجه بهتر با تجویز پزشک از سایر جراحی های پلاستیک هم استفاده می کنند. کاهش درد، سفت تر شدن پوست به وسیله حرکت چرخشی سه بعدی کانولا، از دست ندادن خون، استفاده از بی حسی موضعی و کاهش کبودی نسبت به سایر روشها از مهم ترین مزایای لیپوماتیک است.

پیکرتراشی بهتر است یا لیپوماتیک؟

اغلب مراجعه کنندگان از پزشک خود می پرسند پیکرتراشی بهتر است یا لیپوماتیک؟ پاسخ این سوال به نکات زیادی بستگی دارد که یکی از مهم ترین آن ها پزشک معالج و شرایط شماست. درست است که پیکرتراشی یکی از نوین ترین روش های زیبایی بدن محسوب می شود اما انجام آن نیاز به  دقت، ظرافت و تبحر کافی توسط پزشک معالج دارد. بنابراین، شما نباید بدن خود را به دست هر کسی که ادعای انجام این کار را دارد بسپارید.

مقاله پیشنهادی:  لیپوساکشن یا عمل ساکشن شکم چیست؟

پیکرتراشی بهتر است یا لیپوماتیک؟

در ابتدا می توانید نام پزشک را از نظام پزشکی استعلام کنید و بعد از آن با صحبت کردن بیماران او از میزان رضایت آن ها مطلع شوید. بنابراین فقط با تکیه بر این اصل که پیکرتراشی روشی جدید و کم خطر تر نسبت به سایر روش ها است نباید انتخاب پزشک مناسب را فراموش کنید. با اینکه لیپوماتیک محدودیت سنی خاصی ندارد اما نیاز به شرایط جسمی کافی دارد. بنابراین اینکه شما کاندید خوبی برای استفاده از آن هستید یا باید از روش های دیگر استفاده کنید را پزشک متخصص باید به شما بگوید.

بحث و نتیجه‌ گیری مزایای روش لیپوماتیک

اگر بخواهیم به‌طور تیتروار مزایای روش لیپوماتیک رو مرور کنیم، به این موارد می‌رسیم:

  • درد کمتر
  • بروز کمتر کبودی
  • دوره نقاهت سریع‌تر
  • زمان کم موردنیاز برای روش لیپوماتیک
  • در جراحی لیپوماتیک وقتی دستگاه انجام دهنده این روش با نواحی فاقد بافت چربی مواجه می‌شود، فوراً متوقف می‌شود.
  • واکنش عالی پوست بعد از عمل که منجر به داشتن ظاهری صاف و مطلوبمی‌شود.

اگر به عنوان مقاله یعنی فرق پیکرتراشی با لیپوماتیک بازگردیم، فرقی بین این دو روش رسیدن به تناسب‌اندام و ظاهر مناسب وجود ندارد. در واقع عمل لیپوماتیک یکی از روش‌های مورد کاربرد و مدرن پیکرتراشی می‌باشد. دیگر روش‌های پیکرتراشی شامل لیپوست، لیپولیز، بادی جت، ابدومینوپلاستی، کرایولیپولیز و استفاده از دستگاه اکسیلیس می‌باشد.

 این دو روش برای افرادی به کار می‌روند که به دنبال تناسب‌اندام، حذف چربی و اضافه‌وزن می‌باشند. به کار گیری پیکرتراشی و روش لیپوماتیک برای غلبه بر بیماری چاقی به ویژه در فرم‌ های شدید آن محلی از اعراب نداشته و نمی‌تواند مؤثر باشد.

به جز موارد یاد شده روش‌های پیکرتراشی می‌توانند به عنوان مکملی برای اعمال جراحی لاغری به کار گرفته شوند. در خیلی موارد اعمال جراحی موجب کاهش وزن قابل‌توجه و چشمگیر می‌شود ولی برای تناسب‌ اندام، حذف چربی‌های موضعی و دیگر موارد به روشی مکمل نیاز است. با بهره‌ گیری از روش لیپوماتیک می‌توان چربی‌ های موردنظر را از نواحی مانند شکم، بازو، سینه، غبغب، پهلو، باسن و  پشت کمر خارج کرده و به تناسب‌اندام و ظاهری بهتر رسید.

از مزایای روش لیپوماتیک در مخاطرات و عوارض است. دلیل این امر کم بودن سطح تهاجمی این روش می‌باشد. دیگر مزایای روش لیپوماتیک شامل سفت بودن پوست بعد از عمل، عدم خونریزی و همچنین کاهش کبودی و خون‌مردگی بعد از عمل می‌باشد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *