جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

عمل اسلیو معده برگشت دارد

آیا عمل اسلیو معده برگشت دارد، یا خیر؟ این یکی از سوالاتی است که اغلب از پزشکان در رابطه با جراحی چاقی اسلیو پرسیده می‌شود. جراحی اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی، جراحی برای کاهش وزن بوده که شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده است. پس از جراحی، فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می‌کند. این جراحی همچنین باعث می‌شود افراد کمتر احساس گرسنگی کنند، زیرا معده کوچک‌تر سطوح پایین‌تری از هورمونی به نام گرلین را تولید می‌کند که باعث گرسنگی می‌شود
آیا عمل اسلیو برگشت دارد؟

عمل اسلیو معده برگشت دارد

عمل اسلیو معده برگشت پذیر است یا خیر؟ این یکی از سوالاتی است که اغلب از پزشکان در رابطه با جراحی چاقی اسلیو پرسیده می‌شود.

جراحی اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی، جراحی برای کاهش وزن بوده که شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده است. پس از جراحی، فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می‌کند. این جراحی همچنین باعث می‌شود افراد کمتر احساس گرسنگی کنند، زیرا معده کوچک‌تر سطوح پایین‌تری از هورمونی به نام گرلین را تولید می‌کند که باعث گرسنگی می‌شود.

گاهی اوقات برای افرادی که بسیار چاق هستند یا مشکلات سلامتی ناشی از چاقی دارند این روش توصیه می‌شود. شما باید بعد از امتحان و نتیجه نگرفتن از روش‌های غیرجراحی، جراحی اسلیو معده را در نظر بگیرید. اولین قدم معمولاً این است که تغییراتی را در میزان مصرف غذا و فعالیت و ورزش روزانه خود امتحان کنید.

همچنین داروهایی وجود دارند که می توانند به کاهش وزن افراد کمک کنند. جراحی معمولاً تنها پس از آزمایش این گزینه‌های دیگر انجام می‌شود. کاهش وزن پس از جراحی اسلیو معده می‌تواند به کاهش مشکلات دیابت نوع 2، دوره‌های آسم و فشار خون کمک کند و به بهبود سلامت قلب کمک کند.

تصمیم گیری برای انجام عمل جراحی کاهش وزن زمان می‌برد و مستلزم تحقیقات دقیق است.  برای انجام عمل اسلیو معده و تصمیم در مورد بازگشت آن، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. پیشنهاد ما مراجعه به دکتر علیرضا آذرپیکان، فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی است. برای ارتباط با ایشان می‌توانید با شماره تماس‌های ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴ یا ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳ تماس حاصل فرمایید یا از طریق وبسایت، اقدام به دریافت نوبت کنید.

آیا عمل اسلیو معده بازگشت وزن دارد؟

اگر جراحی اسلیو معده کرده‌اید، ابتدا با غذاهای مایع شروع کنید. در طی چند هفته آینده، رژیم شما به غذای پوره شده و سپس به غذای جامد تغییر خواهید کرد. پس از عمل وعده‌های غذایی شما بسیار کوچکتر خواهد بود و ممکن است مجبور شوید به دلیل کوچکی معده، نوشیدنی را همراه با وعده‌های غذایی خود متوقف کنید.

پس از جراحی چاقی برای کاهش وزن و حفظ آن باید تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی ایجاد کنید. به عنوان مثال، توصیه‌های تغذیه‌ای از یک متخصص تغذیه در مورد چگونگی تغییر عادات غذایی خود برای حفظ سلامتی در حین کاهش وزن دریافت خواهید کرد.

وعده‌های غذایی شما بسیار کمتر از قبل خواهد بود. و احتمالاً ویتامین‌ها یا سایر مکمل‌ها را تا آخر عمر مصرف خواهید کرد. شما همچنین مجبور خواهید بود میزان فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

آیا عمل اسلیو معده برگشت دارد

پس از یک روش اسلیو معده، باید یک یا دو هفته زمان بهبودی داشته باشید. با این حال، شما در هفته اول پس از عمل در رژیم غذایی مایع خواهید بود. شما باید حداقل 64 اونس آب در روز بنوشید و برای چند هفته مکمل‌های ویتامین مصرف کنید. پس از آن، شما باید دوباره به خوردن غذاهای جامد باز خواهید گشت، اما باید تا پایان عمرتان با وعدهای کوچک غذا بخورید.

آیا عمل اسلیو معده قابل برگشت است؟

احتمالاً از خود پرسیده اید که “آیا آستین معده واقعاً برای همیشه باقی می‌ماند؟” پاسخ به این سوال بستگی به شرایط شما دارد. تعداد کثیر از کسانی که این روش را انجام داده‌اند، از نتایج راضی هستند و فقط تعداد کمی از آنان تحت جراحی تجدید نظر قرار گرفته‌اند‌ندا.

پس از انجام عمل جراحی اسلیو معده، برگشت پذیری آن در هیچ مرحله ممکن نیست. البته در مواردی بسیار نادر می‌توان با پذیرش خطرات و عوارض، تغییرات و اصلاحاتی در اسلیو معده انجام داد. جراحی اسلیو معده، شامل برداشتن دائمی حدود 80 تا 85 درصد از معده بیمار است. جراح، معده را به شکل و اندازه شبیه به یک لوله بلند تغییر شکل می‌دهد؛ و به دلیل این ویژگی‌های دائمی روش اسلیو، جراح چاقی شما قادر به برگرداندن آن در مراحل بعدی نخواهد بود. هدف اصلی از روش اسلیو معده شما کاهش ظرفیت معده و در عین حال تغییر تنظیمات هورمون‌های گرسنگی به نام گرلین برای سیر نگه داشتن شما برای مدت بسیار طولانی است. هیچ راهی برای ترمیم معده اصلی شما در آینده پس از انجام جراحی اسلیو معده وجود ندارد.

مقاله پیشنهادی:  آمبولی بعد از عمل اسلیو معده

آیا عمل اسلیو معده قابل برگشت است

پس از اسلیو معده، بدن شما دیگر غذا را به همان روش سابق، هرانچه که می‌خورید را پردازش نمی‌کند. این بدان معنی است که برای حفظ کاهش وزن جدید خود باید ورزش کنید. اگرچه ممکن است در چند ماه اول وزن زیادی کم کنید، اما بعد از یک یا دو سال می‌توانید وزن خود را بر یک وزن ثابت حفظ کنید. ویزیت‌های بعدی شما و پزشکتان این امکان را می‌دهد که مطمئن شوید رژیم غذایی و برنامه سلامتی خود را به درستی دنبال می‌کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل پس از جراحی، جراح شما از داشتن یک برنامه درمانی مناسب اطمینان حاصل خواهد کرد.

آیا عمل اسلیو معده برگشت دارد

دو مسئله وجود دارد که جراح چاقی را مجبور به تغییراتی در اسلیو معده پس از جراحی می‌کند:

1) دل درد شدید و بی امان: تعداد بسیار کمی از بیماران ممکن است پس از جراحی اسلیو معده دچار سوزش سر دل شدید و بی امان شوند که به داروهای قوی ضد اسید پاسخ نمی دهد. این معمولاً در بیمارانی دیده می شود که سابقه سوزش سر دل شدید روزانه قبل از انجام عمل اسلیو معده دارند. در این بخش کوچک از بیماران، وقتی همه گزینه‌های دیگر تمام شده‌اند، گاهی اوقات توصیه می‌شود که آستین معده را به یک روش بای پس معده تبدیل کنید که تمایل به بهبود علائم سوزش سر دل دارد.

2)  کاهش وزن ناکافی: در بیمارانی که به دنبال جراحی اسلیو معده مقدار ناکافی وزن خود را از دست داده‌اند، این گزینه برای انجام یک روش “مرحله دوم” مانند سوئیچ اثنی عشر وجود دارد که باعث کاهش وزن اضافی می‌شود. این روش بیشتر در بیمارانی دیده می‌شود که با چاقی فوق‌العاده (به عنوان مثال BMI> 55-60) قبل از انجام گاسترکتومی اسلیو مراجعه می‌کنند.

در حالی که هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا جراحی کاهش وزن مانند اسلیو معده برای شما مناسب است یا خیر، فاکتورهای زیادی وجود دارد، مهم است که اطمینان حاصل کنید که تمام پاسخ های مورد نیاز را دریافت می کنید.

آیا عمل اسلیو معده برگشت پذیر است

اسلیو گاسترکتومی برگشت ناپذیر است. از آنجایی که در حین عمل قسمت زیادی از معده از بدن خارج می شود، این نوع عمل برگشت پذیر نیست. از آنجایی که معده از یک طرف به طرف دیگر بریده می‌شود، گاهی اوقات نشتی و خونریزی در این خط بخیه ایجاد می‌شود. از آنجایی که قسمت بریده شده معده از شکم خارج می‌شود، عمل برگشت پذیر نیست. اما می‌توان معده را دور زد و به یک سوئیچ دوازدهه تبدیل کرد.

آیا عمل اسلیو معده برگشت پذیر است

اسلیو گاسترکتومی یک روش جراحی است که در آن قسمت بزرگی از معده با گذاشتن لوله معده 100-150 میلی لیتری برداشته می‌شود. در طی این عمل، قسمت خاصی از معده با جراحی برداشته می‌شود و یک معده لوله‌ای شکل باقی می‌ماند. علاوه بر این، احساس گرسنگی در بیمار کاهش می یابد زیرا بخشی از معده که هورمون گرسنگی را ترشح می‌کند، برداشته می‌شود. به عبارت دیگر احساس سیری معده از پرخوری جلوگیری می‌کند.

عمل جراحی لوله‌های معده محدود است، جذب مواد مغذی با این روش مختل نمی‌شود. از آنجایی که جذب غذا به همین ترتیب ادامه می یابد، بیمار نیازی به مصرف مکمل های ویتامین یا مواد معدنی کمکی ندارد. اجرای روش معده لوله ای در مقایسه با سایر انواع جراحی چاقی نسبتا آسان تر است. موفقیت جراحی معده لوله دائمی است. با این حال، استفاده از این روش برای افراد مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. وظیفه متخصص تغذیه در اینجا تجویز غذا برای بیماران است. کنترل رادیولوژی باید 24 تا 48 ساعت پس از عمل بر روی بیمار اعمال شود. این روش یک معاینه رادیولوژیکی است که نشان می‌دهد آیا عوارض بعد از جراحی وجود دارد یا خیر. لازم به یادآوری است که عمل لوله معده و عواقب آن نیاز به پیگیری دقیق توسط پزشک دارد. بیمارانی که در هفته های اول، دوم، چهارم، 3، 6، 9، 12، 18 و 24 ماه تحت عمل لوله معده قرار گرفته‌اند، قطعا نباید کنترل خود را بر روی رژیم و سبک زندگی جدیدشان مختل کنند.

مقاله پیشنهادی:  تغذیه بعد از عمل بای پس معده

بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو

نحوه معکوس کردن اسلیو معده، باید دلایل لازم برای انجام این کار را داشته باشد. زیرا بازگردانی جراحی‌ها چاقی بسیار پرخطر هستند و معکوس مردن آن‌ها چالش برانگیز بوده و‌ توصیه نمی‌شود مگر اینکه دلیل بسیار مهمی وجود داشته باشد. هیچ شرکت بین المللی برای کاشت معده اسلیو بشرساخته مانند گاسترکتومی اسلیو قابل تنظیم وجود ندارد، و هیچ بازآرایی روده ای دشوار و پیچیده با بای پس معده وجود ندارد. پس از بهبودی قابل قبول، اکثر بیماران قادر به خوردن رژیم غذایی متنوع، از جمله گوشت و سبزیجات فیبر هستند. گاسترکتومی اسلیو، بر خلاف نوار معده قابل انبساط، یک روش دائمی است که قابل برگشت نیست. در مواردی نادر مانند موارد زیر، اصلاح اسلیو معده توصیه می‌شود.

بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو

پس از جراحی اسلیو معده، درصد کمی از بیماران ممکن است سوزش سر دل شدید و بی امان را تجربه کنند که به آنتی اسیدهای قوی پاسخ نمی‌دهد. این در بیمارانی که قبل از انجام عمل اسلیو معده، سوزش سر دل شدید داشتند، شایع‌تر است. وقتی همه گزینه‌های دیگر تمام شد و راه حلی برای آنان نبود، ممکن است پزشک تبدیل آستین معده به روش بای پس معده را توصیه کند، که نشان داده شده این کار علائم سوزش سر دل را در درصد کمی از بیماران بهبود می‌بخشد.

بیمارانی که پس از جراحی اسلیو معده وزن ناکافی را از دست داده‌اند، می‌توانند در مرحله دوم عمل کنند، مانند سوئیچ اثنی عشر، که به آنها امکان کاهش وزن بیشتری را می‌دهد.

آیا بعد از عمل اسلیو دوباره چاق می شویم

متأسفانه پس از جراحی اسلیو معده امکان افزایش وزن برای بیماران وجود دارد. اگرچه بیشتر افزایش وزن موقتی است و معمولاً به صورت افزایش وزن خفیف ظاهر می‌شود. به عنوان مثال، بیماری که تحت اسلیو معده قرار گرفته و پس از این روش به طور کامل بهبود یافته است، ممکن است متوجه شود که از هفته قبل چند گرم اضافه وزن پیدا کرده است. این وضعیت جای نگرانی نیست.

با این حال، برخی از بیماران پس از انجام عمل جراحی افزایش وزن و افزایش مصرف کالری را در پیش می‌گیرند که این کار درست نیست.

چه چیزی باعث افزایش وزن بعد از اسلیو معده می شود؟

1) داشتن استرس

عادت‌های قدیمی به سختی از بین می‌روند و بسیاری از مردم به دلیل استفاده از غذا به عنوان راهی برای مقابله با استرس و مشکلات عاطفی، چاق می‌شوند. جراحی چاقی ممکن است پاسخ گرسنگی، توانایی غذا خوردن در یک وعده و جذب کالری را کاهش دهد، اما عوامل استرس‌زا یا مکانیسم‌های مقابله‌ای را که فرد برای مقابله با آن‌ها به وجود می‌آورد تغییر نمی‌دهد.

مقابله با استرس غذا خوردن را باید بیشتر به عنوان یک موضوع سلامت روان تلقی کرد، نه تغذیه. جستجوی درمان یا مشاوره روانپزشکی برای کسانی که حتی پس از جراحی استرس غذا خوردن دارند، توصیه می‌شود.

مقاله پیشنهادی:  ایمن‌ ترین روش عمل جراحی لاغری کدام است؟

باعث افزایش وزن بعد از اسلیو معده

2) کشش معده

اگرچه هم بای پس معده و هم آستین معده حجم کلی معده را کاهش می‌دهند، اما کیسه معده (یا معده تغییر شکل یافته) همچنان می‌تواند برای جا دادن غذای بیشتری کشیده شود. این اتفاق زمانی اتفاق می‌افتد که بدن با خوردن وعده‌های بزرگتر سازگار شود. در معده‌های طبیعی، اندازه معده با چاقی ارتباطی ندارد. اما، اگر اخیراً برای کاهش حجم معده تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اید، می‌تواند اثرات ماندگاری داشته باشد.

حجم کلی وعده را کاهش دهید و همراه غذا آب ننوشید. در عوض، همانطور که در رژیم بعد از عمل به شما دستور داده شده است، در طول روز به نوشیدن آب ادامه دهید.

3) عدم ورزش

اجرای یک برنامه ورزشی معمولی یکی از بهترین کارهایی است که یک بیمار چاقی می‌تواند برای کاهش وزن خود انجام دهد. مشخص شده بیماران چاقی که از یک برنامه ورزشی روتین استفاده می‌کنند، وزن بیشتری نسبت به افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند، از دست می‌دهند و همچنین می‌توانند وزنشان را حفظ کنند.

بهترین دکتر انجام اسلیو معده در تهران

مشاوره گرفتن از یک پزشک متخصص که کاملا در کار خود مهارت دارد درصد موفقیت در عمل اسلیو معده را به شدت زیاد می‌کند. انجام توصیه‌های پزشک بعد از عمل و داشتن رژیم غذایی مناسب و صحیح بعد از عمل اسلیو معده، نه تنها شما را دچار عوارض نمی‌کند بلکه شاهد تغییرات محسوسی در خود خواهید بود.  برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، باید بهترین دکتر عمل اسلیو معده در تهران را انتخاب کنید. دکتر علیرضا آذرپیکان متخصص فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی و یکی از با تجربه‌ترین متخصصان و مشاورین در امر عمل اسلیو معده است.

معرفی جراح برتر دکتر اذرپیکان

مورد مهم در انتخاب جراحی ایمن برای تناسب‌اندام بهره‌گیری از یک جراح حاذق و آگاه می‌باشد. در زمینه پیشنهاد ما دکتر علیرضا آذر پیکان از بهترین جراحان شهر تهران و حتی ایران است. این جراح پزشکی به روز ، ماهر و دارنده بهترین مدارک از بالاترین دانشگاه‌ها می‌باشند. جدای از موارد بالا ایشان دارای کارنامه‌ای روشن در  زمینه اعمال جراحی لاغری و بیماری‌های گوارشی می‌باشد. دکتر آذر پیکان فلوشیپ فوق تخصصی انکو سرجری و پیکرتراشی پیشرفته، جراحی چاقی از دانشگاه تهران، رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان می‌باشد. این جراح ماهر دارای دقتی زیاد عمل جراحی و همچنین دارای سعه صدر و برخوردی مناسب است. سابقه درخشان این جراح در بر گیرنده بیش از ۳۰۰۰ عمل جراحی با نتایج موفق است. موارد زیر پاره‌ای از  فعالیت این جراح  را شامل می‌باشد:

  • عضو انجمن جهانی جراحی چاقی (IFSO)
  • عضو رسمی جامعه کلوپروکتولوژی اروپا (ESCP)
  • فلوشیپ فوق تخصصی پیکرتراشی پیشرفته، کلورکتال و جراحی چاقی از دانشگاه شیراز
  • فلوشیپ فوق تخصصی انکوسرجری و پیکرتراشی پیشرفته
  • رزیدنت برگزیده دانشگاه تهران در زمان گذراندن دوران تخصص
  • سابقه بیش از ۳۰۰۰ جراحی موفق

افراد مراجعه کننده می‌توانند برای گرفتن اطلاعاتی در زمینه فعالیت‌های درمانی به اینستاگرام دکتر آذر پیکان (drazarpeikan) مراجعه نمایند. به جز این موارد افراد متقاضی عمل می‌توانند از تجارب افراد جراحی‌شده بهره گیرند. این مورد می‌تواند کمکی درخور برای رفع دغدغه‌های ذهنی افراد متقاضی این روش جراحی باشد. همچنین افراد برای ارتباط مستقیم با دکتر آذر پیکان می‌توانند از شماره‌های زیر بهره گیرند:

  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۳
  • ۰۲۱-۲۳۰۲۱۷۶۴
  • ۰۹۱۲۰۵۷۱۳۳۵

آدرس مطب: تهران. سعادت آباد، بین چهار راه سرو و بلوار شهرداری، خیابان ریاضی بخشایش، کلینیک بیمارستان عرفان
برای دیدن ویدیو جراحی عمل اسلیو معده دکتر آذرپیکان به این سایت مراجعه کنید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

لیست مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *