جستجو کردن
جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
logo
دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی از دانشگاه تهران، لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی سرطان

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

این روزها همه می خواهند بدنی زیبا و اصطلاحاً روی فرم داشته باشند. اما برخی هستند که سالهاست رویای لاغری و بدن بی عیب و نقص را در سر دارند اما هرچه به رژیم و ورزش پناه می آورند باز هم نتوانستند به بدن ایده آل خود دست پیدا کنند. در اینجا ابدومینوپلاستی می تواند راه حل خوبی برای این افراد باشد. اما اینجاست که با سوالات پرتکرار بیماران در مورد برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی مواجه میشویم, آیا ممکن است؟

با ابدومینوپلاستی، می توان شکمی بدون پوست اضافه و بدون افتادگی داشت و از شر چربی های زائدی که سالها روی شکم تان جاخوش کرده اند خلاص شد. این متد، یکی از روش های به روز دنیا برای تناسب اندام محسوب می شود چون می تواند با جراحی اقدام به حذف پوست و قسمت های اضافه شکم کند و جلوه زیبایی به اندام فرد دهد.

افزایش سن، وراثت، بارداری و تغییرات وزن از مهم ترین دلایل افتادگی شکم هستند که با استفاده از این روش می توانید از شر چربی های زائد شکم خود خلاص شوید.

البته، باید بدانید که این روش، نمی تواند هرآنچه که می خواهید را برای شما برآورده کند و اگر با پزشک حاذق و باتجربه ملاقات داشته باشید هرآنچه که در واقعیت این عمل برایتان محقق می شود را به شما خواهد گفت تا دچار تصور اشتباه از این روش نشوید, اما خیلی ها بعد از فهمیدن درباره این روش، می پرسند که آیا عمل ابدومینوپلاستی شکم برگشت دارد؟ دلایل اصلی برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی می تواند چه چیزهایی باشد؟

اینها مهم ترین سوالات این افراد و اغلب مراجعه کنندگان است که سعی داریم در این مقاله به آن پاسخ دهیم.

آیا عمل ابدومینوپلاستی شکم برگشت دارد؟

اگر تصمیم به ابدومینوپلاستی دارید باید بدانید که خودتان شخصاً و بعد از آن با مشورت پزشک باید اقدام به این کار کنید و نباید بر اساس صحبت ها یا اظهار نظر افراد دیگر رو به استفاده از این روش بیاورید چون این موضوع باعث می شود نتوانید نتیجه دلخواه را بگیرید و رضایت کافی داشته باشید.

آیا عمل ابدومینوپلاستی شکم برگشت دارد؟

اما آیا انجام ابدومینوپلاستی می تواند برای همه مناسب باشد؟ و علت برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی چیست؟ البته همه افراد کاندید مناسبی برای انجام این روش نیستند پس چه افرادی از همه مناسب هستند؟ در زیر برایتان شرایط آن ها را آوردیم:

  • کسانی که دچار بیماری های مزمن نیستند
  • افرادی که توده بدنی شان بیشتر از 30 است
  • کسانی که دارای وزن ثابت و بدون تغییر هستند
  • افرادی که از سیگار یا هرگونه دخانیات دوری می کنند و الکل مصرف نمی کنند
  • افرادی که رژیم غذایی و ورزش را امتحان کردند اما باز هم موفق به حل مشکل شکم خود نشدند
  • کسانی که نسبت به نتیجه عمل واقع بین هستند
  • کسانی که انتظارت غیرواقعی از نتیجه عمل ندارند
  • افرادی که از  پوست اضافه و افتادگی پوست شکم شان رنج می برند
مقاله پیشنهادی:  فرق پیکرتراشی با لیپوماتیک

اما آیا ابدومینوپلاستی شکم برگشت دارد؟علت برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی چیست؟ این سوال خیلی از بیماران است و در جواب  باید گفت که پاسخ این سوال مثبت است. تقریبا می توان گفت که هیج عمل زیبایی بدون برگشتی وجود ندارد و هیچ عمل زیبایی وجود ندارد که بدون  بازگشت باشد. پس از هر عمل زیبایی، لازم است تا فرد نکات و توصیه های پزشک معالج خود را به طور  دقیق انجام دهد تا بهترین نتیجه را بعد از عمل بگیرد.

علت برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی چیست؟

اگر شما هم قصد انجام ابدومینوپلاستی را دارید و نگران برگشت شکم پس از استفاده از این روش هستید باید بدانید که برای این کار اول باید نزد پزشک حاذق و باتجربه ای در این زمینه بروید. انتخاب تیم پزشکی مناسب می تواند به شما در کاهش درصد بازگشت شکم بعد از این روش بسیار کمک کند.

علت برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

خیلی از افراد تصورات غلطی درباره ابدومینوپلاستی دارند و خیال می کنند تنها با انجام این روش می توانند یک عمر با شکمی تخت و صاف زندگی کنند اما اینطور نیست. موضوع در اینجا فقط انجام ابدومینوپلاستی نیست و باید پس از آن نکات لازم رعایت شود تا دیگر چربی های شکم بیمار بازنگردد.

اما دلایل علت برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی چیست؟  چیست؟ چه چیزهایی هستند؟ این دلایل عبارت اند از:

بارداری بعد از ابدومینوپلاستی: اگر قصد ابدومینوپلاستی داشته باشید پزشک حتما به شما خواهد گفت که بعد از ابدومینوپلاستی نباید باردار شوید چون این اقدام باعث برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی خواهد شد. بارداری باعث می شود  تا دوباره به وضعیت سابق برگردید و حتی مجبور شوید پس از بارداری دوباره از این روش استفاده کنید.

عدم توجه به رژیم غذایی بعد از جراحی: اینطور نیست که ماجرا و داشتن شکم تخت و صاف برایتان بعد از عمل بدون رعایت رژیم غذایی پس از جراحی محقق شود و باید مصرف غذاهای فست فود، چرب و به طور کلی هرگونه پرخوری را ترک کنید و براساس توصیه های جراح عمل کنید.  پزشک بعد از جراحی  به بیماران توصیه می کند که بیشتر از میوه جات، سبزیجات و به طور کلی غذاهای سالم استفاده کنند. بنابراین، داشتن رژیم غذایی سالم بعد از این روش الزامی است. و اگر این نکات را رعایت نکنید, باعث برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی می شود.

پزشک بی تجربه و غیرمتخصص: باید بدانید که انتخاب پزشک باتجربه و حاذق در گرفتن نتیجه ایده آل از ایرن روش بسیار مهم است. بنابراین، انتخاب پزشک باتجربه را نباید سرسری بگیرید و باید در این باره دقت بیشتری داشته باشید.در واقع یکی از مهم ترین عوامل در جلوگیری از برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی انتخاب یک پزشک متخصص است.

عدم تحرک و ورزش نکردن: اغلب پزشک به بیمار توصیه می کند تا بعد از انجام ابدومینوپلاستی ورزش و تحرک کافی داشته باشد چون بی تحرکی مهم ترین عامل چاقی و برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی است.

مقاله پیشنهادی:  لیپوساکشن یا عمل ساکشن شکم چیست؟

عدم رعایت نکات قبل و بعد از ابدومینوپلاستی: رعایت دقیق تمام نکاتی که پزشک به شما می گوید تا قبل و بعد از علم رعایت کنید در گرفتن نتیجه ایده آل بسیار حائز اهمیت است. شما  نباید رعایت این دستورالعمل ها را سرسری بگیرید. وگرنه با مشکل برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی مواجه خواهید شد.

چگونه از برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی جلوگیری کنیم؟

البته باید بدانید که میزان برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی می تواند برای هر کسی متفاوت باشد و بیشتر از آن وابسته به این است که چقدر به نکاتی که در بالا اشاره شد عمل کنید.

پزشک اغلب بعد از استفاده این روش به شما توصیه می کند تا به تنظیم دقیق غذای مصرفی تان بپردازید. به طوری که، به اندازه غذا مصرف کنید و از پرخوری بپرهیزید. بنابراین، تمام نکاتی که جراح به شما می گوید برایتان الزامی است.

جلوگیری از برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی

از آنجایی که بارداری، بی توجهی به نکات پزشک و نداشتن غذای سالم باعث بازگشت شکم می شود برای جلوگیری از این برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی باید این کارها را ترک کنید و به توصیه های جراح عمل کنید.

دلایل اصلی برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی

اگر می خواهید از این روش استفاده کنید باید بدانید که با رعایت رژیم غذایی صحیح و انجام ورزش می توانید امکان برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی را به حداقل برسانید.

اغلب پزشک بعد از گذشت دوران نقاهت به بیماران برنامه ورزشی می دهد و تعیین می کند چه میزان از ساعات رادر هفته باید به فعالیت های ورزشی بپردازید. به طوریکه، این اقدام باید به سبک زندگی بیمار پس از جراحی باید باشد. بنابراین، کسانی که می دانند رعایت این کارها برایشان مشکل است و نمی توانند آن را رعایت کنند گزینه مناسبی برای ابدومینوپلاستی نیستند.

افرادی که اقدام به استفاده از ابدومینوپلاستی می کنند باید پس از آن نهایت سعی خود را به نگه داشتن وزن شان به صورت ثابت داشته باشند و از افزایش یا کاهش ناگهانی وزن بپرهیزند تا نتیجه ایده آل حاصل شود

البته باید به این چند نکته درباره رژیم غذایی و ورزش توجه شود که عبارت اند از:

  • ورزش: انجام فعالیت منظم بدنی باعث کمک به سفت شدن عضلات شکم شده و هرچه ماهیچه های شکم سفت تر شوند احتمال برگشت پذیری شکم بسیار کمترخواهد بود.
  • رژیم غذایی: باید بیمار وزن خود را پس از جراحی ثابت نگه دارد و نباید دوباره با اقداماتی مثل پرخوری باعث بازگشت شکم به حالت اولیه خود شوند.

علت تورم شکم بعد از ابدومینوپلاستی

تورم شکم مشکل شایعی در بین بیماران بعد از این جراحی است که باعث نگرانی و وحشت بیماران می شود اما ایجاد این مشکل غیرطبیعی نیست و دربین بیماران بسیار شایع است.

تورم در شکم در اثر تمرکز و تجمیع مایعات در ناحیه شکم بعد از جراحی اتفاق می افتد که پس از این اتقاق به واسطه رگ های بدن (خاصیت تخلیه مایعات دارند) رفع خواهد شد. البته، زمانی که فرد از جراحی ابدومینوپلاستی استفاده می کند عروش شکم چون بریده شده در نتیجه، خروج مایعات با آهستگی صورت می گیرد و طبیعی است.

مقاله پیشنهادی:  ابدومینوپلاستی بهتر است یا لیپوماتیک

علت تورم شکم بعد از ابدومینوپلاستی

روش های برای درمان این مشکل وجود دارند که یکی از آنها انجام تمام دستورالعمل هایی است که جراح به شما گوش زد می کند که این موضوع باعث کاهش احتمال عوارض این چنینی خوهد شد. البته اگر بازهم شما این نکات را رعایت کردید و باز دچار ورم شدید نیاز به نگرانی نیست پزشک باتجربه می تواند در حل این مشکل در اسرع وقت به شما کمک کند.

روش های پیشگیری از تورم شکم بعد از ابدومینوپلاستی عبارت اند از:

  • پرهیز از نشستن زیاد و مکرر
  • استراحت کافی داشتن
  • رژیم غذایی مناسب
  • استفاده از گن های بخصوص زیرنظر پزشک
  • رژیم غذایی اصولی
  • پیاده روی
  • مصرف آب فراوان
  • استفاده از داروی ضد التهاب

جمع بندی

این روزها رویای شکم تخت و ایده آل رویای هر مرد و زنی است. یکی از روش های متداول در ایران و جهان برای زیبایی اندام به ویژه شکم ابدومینوپلاستی است. با این روش می توان به شکمی تخت و زیبا دست یافت و از شر چربی های زائد اطراف شکم و پوست های آویزان خلاص شد.

افزایش سن، وراثت، بارداری و تغییرات وزن از مهم ترین دلایل افتادگی شکم هستند و ابدومینوپلاستی راه رهایی از این مشکل است.

اگر تصمیم به ابدومینوپلاستی دارید باید بدانید که خودتان شخصاً و بعد از آن با مشورت پزشک باید اقدام به این کار کنید و نباید به صحبت های اطرافیان تان توجه کنید و باید با ابتدا با تفکر خود تصمیم بگیرید و با پزشک مشورت کنید.

خطرات و عوارض مربوط به ابدومینوپلاستی مانند هر جراحی زیبایی دیگر غیرقابل کتمان است، اما نقش پزشک جراح در ایجاد این عوارض را نمی توان کتمان کرد. بنابراین، نباید انتخاب پزشک جراح را سرسری بگیرید چون بعداً به دردسر می افتید. بعد از جراحی هم پزشک نکاتی را برای دوران نقاهت به شما ارائه می کند که آنها را نیز باید با دقت انجام دهید تا امکان احتمال بازگشت شکم کاهش یابد و بتوانید دوران نقاهت تان را هم با موفقیت طی کنید.

اما بعد از استفاده این روش، چقدر احتمال بازگشت چربی ها به شکم وجود دارد؟ اگر می خواهید از این روش استفاده کنید باید بدانید که با رعایت رژیم غذایی صحیح و انجام ورزش می توانید امکان برگشت شکم بعد از ابدومینوپلاستی را به حداقل برسانید.

هیچ عمل زیبایی بدون برگشتی وجود ندارد. پس از هر عمل زیبایی لازم است تا فرد نکات و توصیه های پزشک معالج خود را به طور  دقیق انجام دهد تا بهترین نتیجه را بعد از عمل بگیرد. نکات مهم برای این روش هم داشتن رژیم سالم و انجام فعالیت ورزشی مناسب به توصیه پزشک است تا احتمال برگشت شکم بعد از  ابدومینوپلاستی کاهش یابد.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی چاقی و سرطان از دانشگاه تهران

دکتر سید علیرضا آذرپیکان فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان و لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران،رتبه برتر بورد تخصصی و نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان

دکتر آذرپیگان جراح چاقی

دکتر سید علیرضا آذرپیکان

تماس مستقیم با دکتر: 09120571335

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان،لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی از دانشگاه تهران

رتبه برتر بورد تخصصی نفر اول آزمون فلوشیپ جراحی سرطان